Ο Ιταλός σχολιαστής επί ενεργειακών θεμάτων Marco Florian, ο οποίος δηλώνει Διευθυντής Διεθνούς Συνεργασίας και Υποδομών του Ιταλικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, αναλύει γιατί η Ιταλία θα λείπει από τα εγκαίνια του αγωγού EastMed. Σε μια σειρά από αναρτήσεις στο Twitter, ο κ. Φλώριαν εξηγεί σε 11 σημεία το τι συμβαίνει από ιταλικής πλευράς.
«Επομένως», καταλήγει ο κ. Φλώριαν, «μην ρωτάτε γιατί η Ιταλία δεν είναι εκεί ή τι κάνει η Ιταλία. Οι απαντήσεις είναι πιο πάνω. Απλά, χωρίς την Ιταλία, το έγγραφο που θα υπογραφεί στις 2 Ιανουαρίου 2020 δεν θα είχε καμία οικονομική σκοπιμότητα. Εάν Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ το υπογράφουν, αυτό γίνεται διότι η Ιταλία είναι μαζί τους, όπως και πρέπει».
ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Το παρασκήνιο πίσω από τη διακρατική συμφωνία του EastMed
- Η Ιταλία δεν είναι επίσημα εταίρος του αγωγού EastΜed, επίσημοι εταίροι είναι Ελλάδα – Κύπρος – Ισραήλ.
- Ο αγωγός που θα συνδέσει τον αγωγό EastMed με το ιταλικό δίκτυο φυσικού αερίου είναι ο IGI Poseidon
- Αυτός είναι ένας άλλος και διαφορετικός αγωγός, και είναι σημαντικό αυτό να το έχουμε κατά νου.
- Συνεπώς, η Ιταλία θα υπογράψει εγκαίρως με την Ελλάδα τις σχετικές συμφωνίες για «Engineering, Procurement, Construction», την «Operations & Maintenance» και τη διασύνδεση των αγωγών EastMed και IGI Poseidon.
- Η Ιταλία και η Ελλάδα κάνουν δύο πράγματα ούτως ώστε να συμβεί αυτό:
- Υπέγραψαν το Μνημόνιο Συναντίληψης στα τέλη Νοεμβρίου.
- Εργάζονται προς την οριοθέτηση μιας κοινής ΑΟΖ, για την τελειοποίηση όλων των νομικών και διοικητικών ζητημάτων που σχετίζονται με την τοποθέτηση και λειτουργία του υποθαλάσσιου τμήματος του IGI Poseidon. Έτσι, η Ιταλία κάνει ό,τι απαιτείται.
- Επιπλέον, η Ιταλία είναι αποφασισμένη να επιτρέψει σε Ελλάδα, Κύπρο και Ισραήλ να υπογράψουν τη συμφωνία αγωγού EastMed. Χωρίς την Ιταλία δεν θα υπήρχε τέτοιος αγωγός. Ας δούμε γιατί:
- Το 80% αυτού του φυσικού αερίου θα πωληθεί στην Ιταλία (8 Bcm /10 Bcm).
- Η Ιταλία διαθέτει το 50% του αγωγού EastMed μέσω της Edison SpA.
- Η ENI SpA είναι σημαντικός προμηθευτής αυτού του αγωγού μέσω της μαζικής συμμετοχής της στη γενικότερη βιομηχανία «Operations & Maintenance».
«Επομένως», καταλήγει ο κ. Φλώριαν, «μην ρωτάτε γιατί η Ιταλία δεν είναι εκεί ή τι κάνει η Ιταλία. Οι απαντήσεις είναι πιο πάνω. Απλά, χωρίς την Ιταλία, το έγγραφο που θα υπογραφεί στις 2 Ιανουαρίου 2020 δεν θα είχε καμία οικονομική σκοπιμότητα. Εάν Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ το υπογράφουν, αυτό γίνεται διότι η Ιταλία είναι μαζί τους, όπως και πρέπει».
ΕΠΙΣΗΣ ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Το παρασκήνιο πίσω από τη διακρατική συμφωνία του EastMed
No comments :
Post a Comment