26/06/2026

Για την ανατίναξη εκσκαφέων στο λιγνιτωρυχείο Μαυροπηγής....

Με οδύνη είδα τα βίντεο ανατίναξης στις 18/6/2026 των καδοφόρων εκσκαφέων στο Ορυχείο Μαυροπηγής. Πρόκειται για εκσκαφείς που είχε αγοράσει η 100% ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΗ για τα παλιά ορυχεία Κύριου Πεδίου και Καρδιάς. Η δυνατότητα αξιοποίησης των συγκεκριμένων μηχανημάτων για τη διάνοιξη του λιγνιτωρυχείου στη Μαυροπηγή, σε σχέση με την προμήθεια νέου εξοπλισμού, ήταν ακριβώς το αντικείμενο της διδακτορικής μου διατριβής στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων – Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου την περίοδο 1996-2000.

Ο Διευθυντής του Λιγνιτικού Κέντρου φέρεται σε σχετικό δημοσίευμα να δήλωσε πως «πρόκειται για εξοπλισμό που έχει τεθεί εκτός λειτουργίας και δεν εξυπηρετεί πλέον τις ανάγκες της λιγνιτικής δραστηριότητας». Είναι βεβαίως γνωστό ότι η λιγνιτική δραστηριότητα καθόλου δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα που ενδιαφέρονται να καίμε όλο και περισσότερο φυσικό αέριο (μέχρι τουλάχιστον το 2050, σύμφωνα με το δήθεν «Εθνικό» Σχέδιο για την Ενέργεια & το Κλίμα, όσα φ/β & αιολικά κι αν γεμίσουν τη χώρα). Ωστόσο, στο συγκεκριμένο τύπο των 100% ηλεκτροκίνητων μηχανημάτων η παλαιότητα καθόλου δεν σημαίνει πως είναι για πέταμα, πολύ περισσότερο για καταστροφή και μετατροπή σε scrap. Κατά τη συντήρηση γίνονται αντικαταστάσεις πολλών βασικών εξαρτημάτων (ερπύστριες, συρματόσχοινα, σύστημα περιφοράς, κλπ) κι επειδή η αντικατάσταση με νέα μηχανήματα είναι πανάκριβη, το μόνο που πρακτικά ενδιαφέρει είναι η κατάσταση της κύριας μεταλλικής δομής τους. Με απλά λόγια, σε τι κατάσταση είναι το «σασί» κι αυτό ελέγχεται με εξειδικευμένη μεταλλοτεχνική επιθεώρηση. Στα συγκεκριμένα μηχανήματα έγινε εκτενής έλεγχος από Ευρωπαϊκό Οίκο πριν ενταχθούν στο ορυχείο Μαυροπηγής.

Στις 15/2/2023 η «Δ»ΕΗ είχε προχωρήσει σε παρόμοια ανατίναξη, μετατρέποντας σε scrap το τμήμα του εκσκαφέα Ε3 του ορυχείου Αμυνταίου, που είχε πληγωθεί κατά την κατολίσθηση στις 10/6/2017. Αλλά αν εκείνη η ανατίναξη αφορούσε τμήμα εκσκαφέα σε ανενεργό ορυχείο, η τωρινή ανατίναξη αφορούσε λειτουργικό εξοπλισμό σε λειτουργικό ορυχείο. Κι αυτό είναι ασυγχώρητο. Ο Διευθυντής του Λιγνιτικού Κέντρου φέρεται επίσης να είπε «το επόμενο διάστημα αναμένεται να ακολουθήσουν αντίστοιχες ενέργειες και σε άλλους καδοφόρους εκσκαφείς που έχουν αποσυρθεί από την παραγωγική διαδικασία». Αυτό είναι και απαράδεκτο και εγκληματικό. Αν δεν θέλουν τα συγκεκριμένα μηχανήματα, υπάρχει πολύ καλύτερος τρόπος ν’ αξιοποιηθούν, αντί να γίνουν παλιοσίδερα. Ας κάνουν μουσείο μεταλλευτικής ιστορίας της περιοχής. Ή ας βγουν στην αγορά να τα πουλήσουν ως μηχανήματα, σίγουρα θα βρεθούν χώρες να τα πάρουν. Ή στο κάτω-κάτω ας τα χαρίσουν! Έτσι κι αλλιώς είναι μηχανήματα που δεν τα πλήρωσαν οι τωρινοί μέτοχοι: πληρώθηκαν από όλους τους Έλληνες μέσα απ’ τους λογαριασμούς του ρεύματος. Και σ’ αυτούς ανήκουν.

Η γιαγιά μου η κυρα-Φώτω, που γεννήθηκε επί Τουρκοκρατίας και πήγε μόνο στο Δημοτικό, με την αστείρευτη λαϊκή σοφία της μου είχε πει: «Δεν χαλάς αυτό που έχεις, για κάτι που δεν έχεις». Αυτό ακριβώς που ήξερε η γιαγιά του Δημοτικού πριν από δεκαετίες δεν το ξέρουν οι τωρινοί «μεγάλοι μάνατζερ» και οι «άριστοι πολιτικοί»: κατέστρεψαν τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ λιγνίτη, για χάρη ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΟΥ φυσικού αερίου. Δυστυχώς έχουμε μπλέξει με ανθρώπους που κοιτούν να καταστρέψουν, όχι να δημιουργήσουν.

Μετά τον Πανελλήνιο σάλο η ΔΕΗ επεχείρησε, με ΕΞΑΣΕΛΙΔΗ ανακοίνωση γεμάτη παραμύθια για αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης, να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα για την ανατίναξη εκσκαφέων στο ορυχείο Μαυροπηγής.

1. Το παραμύθι του «ακριβού» λιγνίτη λόγω CO2
Το 2013, επί κυβέρνησης Σαμαρά, ανατέθηκε η σύμβαση για τη νέα, σύγχρονης τεχνολογίας, λιγνιτική μονάδα Πτολεμαΐδα 5. Η προδιαγραφή για εκπομπές CO2 ήταν 1,05 tn/MWh. Στην πραγματικότητα, προσέχοντας την ποιότητα του λιγνίτη κατά την εξόρυξη στο ορυχείο, οι εκπομπές μπορούν να μειωθούν κάτω από 1tn/MWh. Το Μάιο 2025, κατά την παρουσίαση επενδυτικού σχεδίου παρουσία του πρωθυπουργού, η ΔΕΗ ανακοίνωσε την κατασκευή μονάδας καύσης σκουπιδιών. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ενέργειας, ένας τόνος καιόμενων σκουπιδιών εκπέμπει 1tn CO2. Στην πραγματικότητα θα εκπέμπει περισσότερο, επειδή η πρόβλεψη είναι να καίγονται σκουπίδια των τελευταίων κλάσεων ποιότητας (4 & 5). Πρακτικά αντικατάσταση της καύσης λιγνίτη με καύση σκουπιδιών, με εκπομπές δυνητικά καρκινογόνων ουσιών (διοξίνες & φουράνια). 

20/06/2026

ΘΕΡΙΝΟ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟ Β.ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΟ, ΚΥΡΙΑΚΗ 21/6...

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ ΝΟΤΟ. ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ, ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ.
Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ, ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΕΟΡΤΗ ΟΛΩΝ, ΤΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, ΟΤΙ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΣΧΕΤΩΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΕΥΧΟΜΑΙ, ΥΓΙΕΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ, ΔΙΑΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΥ ΚΑΙ ΕΙΘΕ Η ΤΥΧΗ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ...



27/05/2026

Η Τουρκία “βάζει χέρι” και στις Μ.Κ.Ο μέσω ΟΗΕ - 100.000 δολάρια στον Κατρούγκαλο από Κίνα - Κατάθεση νέου σχεδίου νόμου για την λαθροεισβολή

Μετά από αίτημα της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Τουρκίας στον ΟΗΕ, εγκρίθηκε από τον Οργανισμό ώστε η Τουρκία να ασκεί τα καθήκοντα της Αντιπροεδρίας της Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για τις ΜΚΟ, η οποία επιβλέπει τη διαπίστευση και τις δραστηριότητες ομάδων και οργανισμών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Για την εκλογή της Τουρκίας σε αυτή την κρίσιμη θέση δεν υπήρξε καμία αντίρρηση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: https://www.defence-point.gr/ergaleiopoiisi-pos-i-toyrkia-quot-vazei-cheri-quot-kai-stis-mko-meso-oie

Ερευνητική έκθεση 104 σελίδων από την οργάνωση UNWatch, καταγγέλλει ότι στελέχη και ειδικοί εισηγητές του ΟΗΕ έχουν χρηματοδοτηθεί με εκατομμύρια δολάρια από χώρες όπως η Κίνα, η Ρωσία και το Κατάρ, προκειμένου να ασκήσουν γενικευμένη κριτική κατά των ΗΠΑ, του Ισραήλ, αλλά και γενικότερα της Δύσης. Εγκαταλείποντας τον ρόλο των ανεξάρτητων παρατηρητών, προωθούν πολιτικοποιημένες ατζέντες που υπονομεύουν την αξιοπιστία του διεθνούς συστήματος ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Στο επίκεντρο της έκθεσης βρίσκονται διάφορα πολιτικά πρόσωπα με τον Γιώργο Κατρούγκαλο να ξεχωρίζει, καθώς το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ έλαβε το ποσό των 100.000 ευρώ από την κινεζική πλευρά, με σκοπό να προβεί σε εγκωμιαστικά σχόλια για το βιβλίο του Κινέζου προέδρου, Σι Τζινπίνγκ. Παράλληλα, η δράση του κ. Κατρούγκαλου προκάλεσε αντιδράσεις και για την επίσκεψή του στην Τεχεράνη τον Νοέμβριο του 2025. Κατά τη διάρκεια της επίσημης συνάντησής του με τον Υφυπουργό Εξωτερικών του ιρανικού καθεστώτος, Καζέμ Γαριμπαμπαντί, οι δύο άνδρες κατήγγειλαν από κοινού τις πρακτικές των ΗΠΑ και του Ισραήλ, χαρακτηρίζοντάς τις ως εγκλήματα, γεγονός που ενισχύει τις αιτιάσεις της έκθεσης περί συστηματικής στοχοποίησης της Δύσης από ειδικούς εισηγητές του ΟΗΕ.

Ο Γιώργος Κατρούγκαλος ανέλαβε τα καθήκοντά του ως Ανεξάρτητος Εμπειρογνώμονας (Ειδικός Εισηγητής) του ΟΗΕ στις 5 Απριλίου 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: https://www.huffingtonpost.gr/politiki/giorgos-katrougkalos-katangelies-gia-chrimatodotisi-100-000-dolarion-apo-tin-kina-den-pira-oute-ena-evro-apantaei-o-idios/

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου με τίτλο «Εφαρμογή του Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο και λοιπές διατάξεις», σηματοδοτώντας την έναρξη εφαρμογής στην Ελλάδα της νέας ευρωπαϊκής μεταναστευτικής πολιτικής που διαμορφώθηκε τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: https://www.defence-point.gr/neo-metanasteytiko-plaisio-stin-ellada-ti-allazei

30/04/2026

Η Ε.Ε υποχρεώνει την Meta (Instagram - Facebook) για επαλήθευση ηλικίας

Η ρυθμιστική παρέμβαση καθιστά υποχρεωτική την επαλήθευση της ηλικίας ΟΛΩΝ των χρηστών στο οικοσύστημα της Meta (Facebook και Instagram), εγκαταλείποντας την προηγούμενη, αναποτελεσματική μέθοδο της απλής δήλωσης ημερομηνίας γέννησης κατά την εγγραφή.
  • Βιομετρική Εκτίμηση Ηλικίας μέσω AI: Η Meta συνεργάζεται με παρόχους λύσεων ελέγχου ηλικίας, όπως η Yoti. Ο χρήστης καλείται να τραβήξει μια σύντομη βίντεο-selfie. Το νευρωνικό δίκτυο αναλύει τη γεωμετρία του προσώπου και εκτιμά την ηλικία με απόκλιση 1.5 έτους. Σύμφωνα με τη Meta, το βίντεο δεν αποθηκεύεται και διαγράφεται αυτόματα αμέσως μετά την εξαγωγή του αποτελέσματος, για λόγους συμμόρφωσης με το GDPR.
  • Μεταφόρτωση Επίσημου Εγγράφου: Για χρήστες που αρνούνται τη βιομετρική σάρωση ή το σύστημα αδυνατεί να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα, υπάρχει η παραδοσιακή επιλογή αποστολής κρατικού εγγράφου (ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης).
  • Social Vouching: Μια τρίτη, εναλλακτική οδός επιτρέπει σε τρεις επιβεβαιωμένα ενήλικους ακολούθους του χρήστη να εγγυηθούν ψηφιακά για την ηλικία του, ένα σύστημα που η Meta ήδη τεστάρει σε κλειστές beta εκδόσεις στις ΗΠΑ.

Νομική αντίφαση: Από τη μία, το GDPR απαιτεί την ελαχιστοποίηση της συλλογής δεδομένων (Data Minimization). Από την άλλη, το DSA υποχρεώνει τις πλατφόρμες να συλλέγουν εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα (βιομετρικά χαρακτηριστικά, κρατικά έγγραφα) για να επιβεβαιώσουν την ηλικία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: https://www.techgear.gr/i-eyropi-ypochreonei-ti-meta-gia-epalitheysi-ilikias-se-instagram-kai-facebook-48643

28/04/2026

Θ.Τζήμερος: Αυτοκτονούμε συμπεριληπτικά. Δόμνα, λυπήσου μας !

Το Υπουργείο ονομάζεται "Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας". Το "Οικογένειας" έρχεται δεύτερο. Τι κι αν στο πρώτο τρίμηνο του 2026, στους 760 από τους 884 ΟΤΑ της χώρας δεν γεννήθηκε ούτε ένα παιδί… Προέχει το "Κοινωνικής Συνοχής". Κι επειδή η κοινωνία μας δεν έχει τον βαθμό συνοχής που θα έπρεπε, η κα Υπουργός έχει πολλές ιδέες για να τον πετύχουμε.

Μία από αυτές είναι να φοιτήσουν στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο άστεγοι και Ρομά, με υποτροφία του Υπουργείου της. Πολύ λογικό. Διότι τι του λείπει του άστεγου και του Ρομά; Ένα πτυχίο στον "Ελληνικό Πολιτισμό". Έπειτα, θα έχει συμφοιτητές όλον τον καλόν τον κόσμο: βουλευτές, υπουργούς, δημοσιογράφους. Να τη η συνοχή! Εκεί που ο άλλος είναι άστεγος (κυριολεκτικά, όχι πολιτικά) μπορεί να βρεθεί μέχρι και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος. Επιπλέον, οι "κυνηγοί του χαλκού", θα μάθουν για την Εποχή του Χαλκού και την τεχνολογία χύτευσης των αρχαίων, που ήταν πιο προχωρημένη από τα ανοιχτά καμίνια στον Ασπρόπυργο. Κάποιο όφελος θα έχουν, κι αυτοί και η κοινωνία. Βέβαια, τα δίδακτρα τα πληρώνει ο χαλκέντερος φορολογούμενος, δηλαδή εσύ κι εγώ, αλλά αξίζει τον κόπο. 

Το επόμενο όμως μέτρο της κας Υπουργού, είναι όλα τα λεφτά. Ονομάζεται "Σήμα Διαφορετικότητας". Θα απονέμεται, μετά από αυστηρές εξετάσεις, σε όλες τις επιχειρήσεις που θα αποδείξουν ότι έχουν ενσωματώσει στην εταιρική τους κουλτούρα, τη συμπερίληψη. Η κα Υπουργός και οι συνεργάτες της θέσπισαν μια σειρά από κριτήρια. Τα καλύπτει η επιχείρησή σου; Είσαι συμπεριληπτικός και θα πας μπροστά. Δεν τα καλύπτει; Θα βρεις ζόρια. Μπορεί και να βάλεις λουκέτο, διότι, όπως μας ενημέρωσε στην παρουσίαση της μεγαλοφυούς ιδέας, μια συνεργάτρια (έτσι δεν λέγεται στη σοσιαλιστική φεμινιστική διάλεκτο;) της κας Υπουργού, οι συμπεριληπτικές επιχειρήσεις τα πάνε καλύτερα από τις άλλες. Βέβαια, οι έρευνες λένε το αντίθετο, αλλά όταν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί με τη φαντασίωση μιας Υπουργού, ποιος έχει άδικο; Φυσικά, η πραγματικότητα. Κι επειδή το κράτος διαλέγει πριν από σένα για σένα, και οι Υπουργοί ξέρουν καλύτερα τις ανάγκες του ιδιωτικού τομέα, ιδιαίτερα όσοι, όσες και όσα δεν έχουν κολλήσει ούτε ένα ένσημο σ΄ αυτόν, δεν θα σε άφηναν ποτέ να διακινδυνέψεις με μη συμπεριληπτικά μοντέλα. Για το καλό σου γίνεται όλο αυτό, δεν πιστεύω να μην το εκτιμάς;

Η ιδέα παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, αλλά όπως ισχύει με όλες τις μεγάλες ιδέες, δεν αφορά μόνο τις βιοτεχνίες. Αφορά τους πάντες. Όμως, επειδή οι βιοτεχνίες δεν έχουν πολλούς εργαζόμενους, γι’ αυτό το όριο συμμετοχής ορίσθηκε στους 12 εργαζόμενους και πάνω. Γιατί στους 12 και όχι στους 10; Ε, σιγά την επιχείρηση με 10 εργαζόμενους. Ενώ με 12, διαθέτει μια άλφα υπόσταση. Πώς λοιπόν φαντάζονται τη συμπεριληπτική επιχείρηση εκεί στο "Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής"; Θα πρέπει να έχει τουλάχιστον: 3% αλλοδαπούς, 5% νέους έως 24 ετών, 25% 55-65 ετών, 3% 65 ετών και άνω, 1% άγαμους/ες με παιδί ή παιδιά, 1% τρίτεκνους, 1% πολύτεκνους (από 4 παιδιά και πάνω) και 45% γυναίκες.

Υποθέτω ότι στους άγαμους/ες υπάγονται και οι χωρισμένοι/ες και οι χήροι/ες. Για τους εν διαστάσει δεν λέει τίποτε το πρόγραμμα. Δεν διευκρινίζει επίσης τι γίνεται αν αλλάξει το status των εργαζομένων. Έχεις μια επιχείρηση με 200 εργαζόμενους και 2 είναι άγαμες με παιδί. Το πιάνεις το 1% και παίρνεις το "Σήμα". Τον άλλον μήνα παντρεύεται η μία. Το χάνεις το "Σήμα"; Θα πρέπει να εμποδίσεις τον γάμο; Να την απολύσεις και να ψάξεις για άλλη άγαμη μητέρα; Επίσης, τι συμβαίνει αν στις γυναίκες είσαι οριακά στο 45% και η Δήμητρα σού ανακοινώσει ότι άλλαξε φύλο και πλέον λέγεται Μήτσος; Αν την απολύσεις, για να προσλάβεις γυναίκα, κάνεις διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού. Χάνεις το "Σήμα". Αν την κρατήσεις, πέφτεις από το 45%. Πάλι χάνεις το "Σήμα". Περιμένουμε διευκρινιστική εγκύκλιο. Μια λύση θα είναι να ψάξεις στο προσωπικό, κάποιον να κάνει τo αντίθετο. Σου έχω έτοιμη την ενδοεταιρική καμπάνια: Θες να είσαι "in”; Κάνε outing!

20/04/2026

Η Κρίση των Λιπασμάτων ως Καθρέφτης της Ενεργειακής Εμμονής της Ε.Ε

Η Ευρωπαϊκή Αυτοχειρία: Ο Πόλεμος κατά των Υδρογονανθράκων

Η ρίζα της σημερινής παρατεταμένης κρίσης, ωστόσο, βρίσκεται στην πολιτική που ακολούθησε η ΕΕ πριν από το 2021-2022. Για μια δεκαετία, η Ευρώπη, καθοδηγούμενη από μια άκαμπτη ατζέντα «πράσινης μετάβασης», διεξήγαγε έναν ιδεολογικό και οικονομικό «πόλεμο» κατά των εγχώριων ορυκτών καυσίμων, και ιδιαίτερα του φυσικού αερίου.​ Το φυσικό αέριο δεν είναι απλώς ένα καύσιμο· είναι η βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή αμμωνίας, η οποία αποτελεί τη βάση των αζωτούχων λιπάσματων (όπως η Ουρία). Περίπου το 80% του κόστους παραγωγής της Ουρίας εξαρτάται άμεσα από την τιμή του αερίου.

​Η ΕΕ, αντί να διασφαλίσει μια ομαλή μετάβαση, επέβαλε: ​
  • Απαγορεύσεις και Περιορισμούς: Στην εξόρυξη εγχώριων κοιτασμάτων (π.χ. σχιστολιθικό αέριο, ή περιορισμοί στις θαλάσσιες παραχωρήσεις).
  • ​Υψηλά Πρόστιμα Ρύπων (ETS): Αυξάνοντας τεχνητά το κόστος παραγωγής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα, καθιστώντας τα λιγότερο ελκυστικά για επενδύσεις.
  • ​Μείωση Επενδύσεων: Η ρητορική κατά των υδρογονανθράκων αποθάρρυνε τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε υποδομές αερίου και σε εργοστάσια λιπασμάτων.

​Αυτή η Ευρωπαίκή εμμονή οδήγησε σε μια εθελούσια αποδόμηση της ενεργειακής ασφάλειας της ηπείρου. Όταν η Ρωσία εργαλειοποίησε το αέριο το 2022, η ΕΕ βρέθηκε χωρίς εναλλακτικές, χωρίς εγχώρια παραγωγή και με μια βιομηχανία λιπασμάτων που κατέρρευσε. Η ρίζα του προβλήματος για την Ευρώπη δεν είναι μόνο ο Πούτιν, αλλά η ίδια η ενεργειακή της πολιτική. Για χρόνια, η ΕΕ, ωθούμενη από μια ιδεολογική εμμονή στην πράσινη «ανάπτυξη», κήρυξε έναν ανένδοτο πόλεμο κατά των υδρογονανθράκων. Σήμερα το πληρώνουμε όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ: https://www.energia.gr/article/243521/h-krish-ton-lipasmaton-os-kathrefths-ths-energeiakhs-emmonhs-ths-ee-mia-analysh-me-fonto-to-2008-kai-to-2021