Μνήμες από το «πάρτι» των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 γεννάει το πλήθος ειδικών ρυθμίσεων υπέρ της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» με επικεφαλής τη Γιάννα Αγγελοπούλου, που θα αναλάβει τους εορτασμούς για τη συμπλήρωση 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821.
Μερικές ημέρες πριν κατατέθηκε και ψηφίσθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ένα νομοσχέδιο που δήθεν αφορούσε την Υγεία – όπου αποκαλύφθηκε τελικά πως είχε πλήθος διατάξεις πολλών υπουργείων, ενώ αφορούσε μεταξύ άλλων τον πανηγυρικό εορτασμό των 200 ετών από την απελευθέρωση της Ελλάδας το 1821.
Στο άρθρο 34 του συγκεκριμένου πολυνομοσχεδίου, προβλεπόταν μεταξύ άλλων τα εξής:
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, εντόπισε διάφορα προβλήματα στην έκθεση της κυρίως όσον αφορά τις παρακάτω τρεις διατάξεις του νομοσχεδίου:
https://thepressproject.gr/me-syntagi-2004-to-kathestos-tis-elladas-2021/
Μερικές ημέρες πριν κατατέθηκε και ψηφίσθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος ένα νομοσχέδιο που δήθεν αφορούσε την Υγεία – όπου αποκαλύφθηκε τελικά πως είχε πλήθος διατάξεις πολλών υπουργείων, ενώ αφορούσε μεταξύ άλλων τον πανηγυρικό εορτασμό των 200 ετών από την απελευθέρωση της Ελλάδας το 1821.
Στο άρθρο 34 του συγκεκριμένου πολυνομοσχεδίου, προβλεπόταν μεταξύ άλλων τα εξής:
- Η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» εξαιρείται από τις διατάξεις του νόμου 3.429/2005 που διέπει τα υπόλοιπα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και μπορεί να προχωρά σε προσλήψεις και δημόσιες συμβάσεις χωρίς τους περιορισμούς της νομοθεσίας.
- Οι συμβάσεις και οι συναλλαγές της Επιτροπής απαλλάσσονται από κάθε έμμεσο και άμεσο φόρο, κρατήσεις, τέλη κλπ.
- Οι κάθε είδους δωρεές, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις, χορηγίες, χρηματοδοτικές παροχές ή παροχές σε είδος προς την Επιτροπή «Ελλάδα 2021» θα αναγνωρίζονται ως φορολογικά εκπιπτόμενες δαπάνες και θα αφαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα του δωρητή.
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής, εντόπισε διάφορα προβλήματα στην έκθεση της κυρίως όσον αφορά τις παρακάτω τρεις διατάξεις του νομοσχεδίου:
- Στην παρ. 2 που ορίζει ότι τα μέλη του Δ.Σ. υπάγονται στο καθεστώς των Ανώνυμων Εταιρειών, η Υπηρεσία ζήτησε διευκρινίσεις για το αν η ανωτέρω διάταξη καταλαμβάνει και τις ποινικές διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας (πλην αυτής του άρθρου 25 του ν. 1882/1990).
- Στην παρ. 5 και ιδιαίτερα «ως προς την απαλλαγή από το τέλος χαρτοσήμου, παρατηρήθηκε πως «από τη διατύπωση της προτεινόμενης ρύθμισης συνάγεται ότι είναι υποκειμενική, και όχι αντικειμενική – επομένως, εφόσον για τη συναλλαγή ή τη Σύμβαση οφείλεται χαρτόσημο, αυτό θα βαρύνει αποκλειστικώς τον αντισυμβαλλόμενο, εκτός αν και αυτός απολαύει υποκειμενικής απαλλαγής».
- Τέλος, σχετικά με την φοροαπαλλαγή για τις δωρεές, «παρατηρείται ότι, κατά το άρθρο 19 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013), τα ποσά των δωρεών δεν εκπίπτουν από το εισόδημα του φυσικού προσώπου, αλλά, σε ποσοστό 20% αυτών, από το φόρο εισοδήματος που αναλογεί στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις. Εξ άλλου, ως προς τις «παροχές σε είδος», δεν είναι σαφές πώς, ενόψει και της απαλλαγής της Επιτροπής από φόρο δωρεάς, θα γίνει η αποτίμηση της αξίας τους, ώστε η αξία αυτή να µειώσει το εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 22 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος»
https://thepressproject.gr/me-syntagi-2004-to-kathestos-tis-elladas-2021/
No comments :
Post a Comment