O πίνακας απεικονίζει την εξέλιξη του συνολικού Π/Υ του ΥΠΕΘΑ ανά μείζονα κατηγορία δαπάνης του τακτικού προϋπολογισμού και ανά σκέλος του ΠΔΕ για την περίοδο 2022-2025
Ο συνολικός Π/Υ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) ανέρχεται σε 6.130.0000.000 ευρώ, εκ των οποίων οι πιστώσεις του τακτικού Π/Υ ανέρχονται σε 6.061.000.000 ευρώ, του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) σε 45.000.000 ευρώ και του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ σε 24.000.000 ευρώ.
Σταθεροποίηση, για δεύτερο συνεχές έτος, των πιστώσεων του συνολικού Π/Υ στο επίπεδο των 6,1 δις ευρώ. Εξ αυτών ποσοστό 46,2% διατίθεται για τη μείζονα κατηγορία δαπάνης «παροχές σε εργαζόμενους», με το ύψος τους, τα δύο τελευταία έτη (2024 – 2025) να σταθεροποιείται στο επίπεδο των 2,83 δις ευρώ. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού που μισθοδοτείται από το ΥΠΕΘΑ ανέρχεται σε 89.631 άτομα, ενώ το 2024 ανερχόταν, σε 91.107 άτομα, δηλαδή καταγράφεται ελαφρά μείωση κατά 1,62%.
Οι πιστώσεις της κατηγορίας «πάγια περιουσιακά στοιχεία», που διατίθενται για τη χρηματοδότηση εξοπλιστικών προγραμμάτων, αντιπροσωπεύουν το 41,3% του συνολικού Π/Υ και για τρίτο συνεχές έτος (2023 -2025) διατηρούνται στο επίπεδο των περίπου 2,5 δις ευρώ. Από τον πίνακα προκύπτει επίσης ότι η διάθεση στον Π/Υ του 2022 πιστώσεων ύψους 3,39 δις ευρώ για τη συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί εξαίρεση. Με βάση τον απολογισμό του 2023 οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν για τη συγκεκριμένη μείζονα κατηγορία δαπάνης ανήλθαν σε 1.627.494.647,09 ευρώ, δηλαδή παρουσιάζουν μείωση 33% σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες. Αντίθετα με βάση τον απολογισμό του 2022, οι πληρωμές ανήλθαν σε 3.453.938.232,11 ευρώ, δηλαδή ελαφρά υψηλότερες (1,8%) από τις προϋπολογισθείσες. Επίσης για την κατηγορία αυτή θα πρέπει να συνυπολογιστεί το συνεχώς αυξανόμενο κόστος κάθε νέας τεχνολογικής γενεάς κύριων οπλικών συστημάτων, που αποτελεί κύριο πρόβλημα για όλες τις ένοπλες δυνάμεις ανά τον κόσμο.
Σε ό,τι αφορά τις λειτουργικές δαπάνες, δηλαδή τη μείζονα κατηγορία «αγορές αγαθών και υπηρεσιών», οι πιστώσεις που διατίθενται για το 2025 (530 εκατ. ευρώ), αντιπροσωπεύουν το 8,64% του συνολικού προϋπολογισμού για το 2025 και είναι αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2024 (501 εκατ. ευρώ) και κατά περίπου 32% σε σχέση με το 2022 (402 εκατ. ευρώ) και με το 2021 (401 εκατ. ευρώ). Τα στοιχεία του απολογισμού των τριών τελευταίων ετών (2021- 2023) δείχνουν ότι οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν για τη συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες πιστώσεις. Συγκεκριμένα, με βάση τον απολογισμό του 2023 οι πληρωμές ανήλθαν σε 775.838.630,61 ευρώ, δηλαδή κατά 58% αυξημένες σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες πιστώσεις, ενώ το 2022 ανήλθαν σε 819.392.314,54 ευρώ κατά 103% (!) αυξημένες σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες. Αντίστοιχα το 2021, οι πληρωμές ανήλθαν σε 594.623.261,43 ευρώ, αυξημένες κατά 48,1% σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες. Για ποιους λόγους η συγκεκριμένη μείζων κατηγορία δαπάνης υποχρηματοδοτείται συστηματικά δεν είναι εύκολα κατανοητό. Γεγονός είναι πάντως ότι στα στατιστικά στοιχεία του NATO για το έτος 2024, η χώρα μας στην κατηγορία δαπανών «άλλες», δηλαδή δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, έρευνας και ανάπτυξης και αυτές που δεν κατανέμονται στις άλλες κατηγορίες, έχει το μικρότερο και μοναδικό μονοψήφιο ποσοστό στη Συμμαχία, μόλις 7,68%. Θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί ότι τα επόμενα χρόνια η εισαγωγή σε υπηρεσία επιπλέον συστημάτων και μέσων υψηλής τεχνολογίας θα αυξήσει σημαντικά τις δαπάνες υποστήριξης και συντήρησης. Η ίδια τάση θα καταγραφεί και στις αντίστοιχες δαπάνες που αφορούν συστήματα και μέσα που πλησιάζουν ή έχουν υπερβεί το όριο της σχεδιαστικής τους ζωής.
Θα πρέπει να απαλλαχθούμε από αστικούς μύθους όπως π.χ. η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Στον προϋπολογισμό επιδόσεων για το 2025 αναφέρεται ότι η τιμή – στόχος για τα έσοδα από μίσθωση είναι 4.000.000 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 0,065% του συνολικού Π/Υ του ΥΠΕΘΑ για το 2025. Στο σημείο που βρισκόμαστε η μόνη εφικτή επιλογή για να αποφευχθούν εξαιρετικά οδυνηρές περικοπές σε δομή δυνάμεων, οροφές κύριων οπλικών συστημάτων και τελικά επιχειρησιακές δυνατότητες είναι η συνολική κινητοποίηση. Αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλλουμε το κόστος ατομικά και συλλογικά τότε θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την εθνική στρατηγική.
Περικλής Ζορζοβίλης
Κυριακάτικη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΑΠΟ ΤΑ 115+ ΔΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΜΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΑΝ 5+ ΔΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ, ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΥΝΑ, ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΞΟΔΕΨΟΥΝ ΣΕ :
01. Γενικές δημόσιες υπηρεσίες 24.623.877 €
02. Άμυνα 4.950.590 €
03. Δημόσια τάξη και ασφάλεια 4.526.032 €
07. Υγεία 13.464.079 €
07.01 Ιατρικά προϊόντα, συσκευές και εξοπλισμός 2.715 €
08. Αναψυχή, πολιτισμός και θρησκεία 1.551.575 €
09. Εκπαίδευση 7.245.947 €
10. Κοινωνική προστασία 45.059.194 €
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 115.305.477 €
ΤΑ ΠΛΗΡΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΔΩ: https://minfin.gov.gr/wp-content/uploads/2024/11/
ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ Η ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΟΧΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ.
Ο συνολικός Π/Υ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) ανέρχεται σε 6.130.0000.000 ευρώ, εκ των οποίων οι πιστώσεις του τακτικού Π/Υ ανέρχονται σε 6.061.000.000 ευρώ, του εθνικού σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) σε 45.000.000 ευρώ και του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του ΠΔΕ σε 24.000.000 ευρώ.
Σταθεροποίηση, για δεύτερο συνεχές έτος, των πιστώσεων του συνολικού Π/Υ στο επίπεδο των 6,1 δις ευρώ. Εξ αυτών ποσοστό 46,2% διατίθεται για τη μείζονα κατηγορία δαπάνης «παροχές σε εργαζόμενους», με το ύψος τους, τα δύο τελευταία έτη (2024 – 2025) να σταθεροποιείται στο επίπεδο των 2,83 δις ευρώ. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού που μισθοδοτείται από το ΥΠΕΘΑ ανέρχεται σε 89.631 άτομα, ενώ το 2024 ανερχόταν, σε 91.107 άτομα, δηλαδή καταγράφεται ελαφρά μείωση κατά 1,62%.
Οι πιστώσεις της κατηγορίας «πάγια περιουσιακά στοιχεία», που διατίθενται για τη χρηματοδότηση εξοπλιστικών προγραμμάτων, αντιπροσωπεύουν το 41,3% του συνολικού Π/Υ και για τρίτο συνεχές έτος (2023 -2025) διατηρούνται στο επίπεδο των περίπου 2,5 δις ευρώ. Από τον πίνακα προκύπτει επίσης ότι η διάθεση στον Π/Υ του 2022 πιστώσεων ύψους 3,39 δις ευρώ για τη συγκεκριμένη κατηγορία αποτελεί εξαίρεση. Με βάση τον απολογισμό του 2023 οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν για τη συγκεκριμένη μείζονα κατηγορία δαπάνης ανήλθαν σε 1.627.494.647,09 ευρώ, δηλαδή παρουσιάζουν μείωση 33% σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες. Αντίθετα με βάση τον απολογισμό του 2022, οι πληρωμές ανήλθαν σε 3.453.938.232,11 ευρώ, δηλαδή ελαφρά υψηλότερες (1,8%) από τις προϋπολογισθείσες. Επίσης για την κατηγορία αυτή θα πρέπει να συνυπολογιστεί το συνεχώς αυξανόμενο κόστος κάθε νέας τεχνολογικής γενεάς κύριων οπλικών συστημάτων, που αποτελεί κύριο πρόβλημα για όλες τις ένοπλες δυνάμεις ανά τον κόσμο.
Σε ό,τι αφορά τις λειτουργικές δαπάνες, δηλαδή τη μείζονα κατηγορία «αγορές αγαθών και υπηρεσιών», οι πιστώσεις που διατίθενται για το 2025 (530 εκατ. ευρώ), αντιπροσωπεύουν το 8,64% του συνολικού προϋπολογισμού για το 2025 και είναι αυξημένες κατά 6% σε σχέση με το 2024 (501 εκατ. ευρώ) και κατά περίπου 32% σε σχέση με το 2022 (402 εκατ. ευρώ) και με το 2021 (401 εκατ. ευρώ). Τα στοιχεία του απολογισμού των τριών τελευταίων ετών (2021- 2023) δείχνουν ότι οι πληρωμές που πραγματοποιήθηκαν για τη συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες πιστώσεις. Συγκεκριμένα, με βάση τον απολογισμό του 2023 οι πληρωμές ανήλθαν σε 775.838.630,61 ευρώ, δηλαδή κατά 58% αυξημένες σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες πιστώσεις, ενώ το 2022 ανήλθαν σε 819.392.314,54 ευρώ κατά 103% (!) αυξημένες σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες. Αντίστοιχα το 2021, οι πληρωμές ανήλθαν σε 594.623.261,43 ευρώ, αυξημένες κατά 48,1% σε σχέση με τις προϋπολογισθείσες. Για ποιους λόγους η συγκεκριμένη μείζων κατηγορία δαπάνης υποχρηματοδοτείται συστηματικά δεν είναι εύκολα κατανοητό. Γεγονός είναι πάντως ότι στα στατιστικά στοιχεία του NATO για το έτος 2024, η χώρα μας στην κατηγορία δαπανών «άλλες», δηλαδή δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, έρευνας και ανάπτυξης και αυτές που δεν κατανέμονται στις άλλες κατηγορίες, έχει το μικρότερο και μοναδικό μονοψήφιο ποσοστό στη Συμμαχία, μόλις 7,68%. Θα πρέπει επίσης να συνυπολογιστεί ότι τα επόμενα χρόνια η εισαγωγή σε υπηρεσία επιπλέον συστημάτων και μέσων υψηλής τεχνολογίας θα αυξήσει σημαντικά τις δαπάνες υποστήριξης και συντήρησης. Η ίδια τάση θα καταγραφεί και στις αντίστοιχες δαπάνες που αφορούν συστήματα και μέσα που πλησιάζουν ή έχουν υπερβεί το όριο της σχεδιαστικής τους ζωής.
Θα πρέπει να απαλλαχθούμε από αστικούς μύθους όπως π.χ. η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Στον προϋπολογισμό επιδόσεων για το 2025 αναφέρεται ότι η τιμή – στόχος για τα έσοδα από μίσθωση είναι 4.000.000 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 0,065% του συνολικού Π/Υ του ΥΠΕΘΑ για το 2025. Στο σημείο που βρισκόμαστε η μόνη εφικτή επιλογή για να αποφευχθούν εξαιρετικά οδυνηρές περικοπές σε δομή δυνάμεων, οροφές κύριων οπλικών συστημάτων και τελικά επιχειρησιακές δυνατότητες είναι η συνολική κινητοποίηση. Αν δεν είμαστε διατεθειμένοι να καταβάλλουμε το κόστος ατομικά και συλλογικά τότε θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την εθνική στρατηγική.
Περικλής Ζορζοβίλης
Κυριακάτικη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΑΠΟ ΤΑ 115+ ΔΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΜΟΥ ΔΑΠΑΝΩΝ ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΑΝ 5+ ΔΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΑΚΡΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥΣ, ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΥΝΑ, ΔΙΟΤΙ ΑΠΕΦΑΣΙΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΞΟΔΕΨΟΥΝ ΣΕ :
- 45 δις(!!!) ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
- 24.5 δις(!) ΣΤΟΝ ΣΤΕΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ
- 13.5 δις ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ (ΣΧΕΔΟΝ 3 ΔΙΣ! ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ),
- 7,5 δις ΣΤΗΝ (Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΚΑΝΕΙ) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΠΑΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ.
01. Γενικές δημόσιες υπηρεσίες 24.623.877 €
02. Άμυνα 4.950.590 €
03. Δημόσια τάξη και ασφάλεια 4.526.032 €
07. Υγεία 13.464.079 €
07.01 Ιατρικά προϊόντα, συσκευές και εξοπλισμός 2.715 €
08. Αναψυχή, πολιτισμός και θρησκεία 1.551.575 €
09. Εκπαίδευση 7.245.947 €
- 09.01 Προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση 1.928.030 €
- 09.02 Δευτεροβάθμια εκπαίδευση 2.184.997 €
- 09.03 Μεταδευτεροβάθμια, μη τριτοβάθμια εκπαίδευση 281.587 €
- 09.04 Τριτοβάθμια εκπαίδευση 2.207.027 €
- 09.05 Εκπαίδευση μη προσδιοριζόμενη από το επίπεδο 265.218 €
- 09.08 Εκπαίδευση (λοιπά) 379.088 €
10. Κοινωνική προστασία 45.059.194 €
- 10.01 Ασθένεια και αναπηρία 3.304.149 €
- 10.02 Γηρατειά 27.199.340 €
- 10.03 Κληρονόμοι 5.717.057 €
- 10.04 Οικογένεια και παιδιά 1.547.729 €
- 10.05 Ανεργία 2.498.249 €
- 10.06 Στέγαση 475.204 €
- 10.07 Κοινωνικός αποκλεισμός (λοιπά) 1.706.861 €
- 10.09 Κοινωνική προστασία (λοιπά 2.610.606 €
ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 115.305.477 €
ΤΑ ΠΛΗΡΗ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΔΩ: https://minfin.gov.gr/wp-content/uploads/2024/11/
ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥΣ Η ΥΠΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ, ΟΧΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ.
Όσο επιβάλλεται Σοβιετικού τύπου φοροκλοπή στους υψηλά αμειβόμενους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα κανείς δεν πρόκειται να επιστρέψει. Και καλώς θα κάνουν όσοι έφυγαν στο εξωτερικό! Για ποιο λόγο να επιστρέψουν; Για να τους αρπάζει το Ελληνικό «Σοβιετικό» Κράτος, δηλαδή κάποια κρατικοδίαιτα κομματικά στελέχη τα οποία δεν έχουν εργασθεί ποτέ στη ζωή τους, το 42% τους εισοδήματός τους και να το μοιράζουν σε κολλητούς;"
ReplyDeletehttps://www.energia.gr/article/225821/me-forologikes-politikes-sovietias-den-gyrnoyn-piso-oi-ellhnes-ptyhioyhoi-poy-ehoyn-kanei-kariera-sto-exoteriko
https://www.energia.gr/article/225116/forologikes-klimakes-h-nd-metatraphke-se-syriza
Πετυχαίνεις διπλασιασμό στη κερδοφορία σου; Τράβα δέκα τετράγωνα πίσω
ReplyDeletehttps://www.capital.gr/analusi/3887360/petuxaineis-diplasiasmo-sti-kerdoforia-sou-traba-deka-tetragona-piso/