ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ, ΟΙ "ΠΡΑΣΙΝΕΣ" ΕΜΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΠΩΣ ΠΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΘΑ ΑΦΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ... ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ. ΟΙ ΛΙΓΝΙΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟΙ, ΕΙΝΑΙ ΠΑΜΦΘΗΝΟΙ ΚΑΙ ΑΦΘΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ ΚΑΝΑΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΤΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΧΟΜΕΝΟΙ ΚΑΘΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΑΠΑΡΙΑ. ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΞΑΙΡΕΣΗΣ ΔΕΝ ΦΡΟΝΤΙΣΑΤΕ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΤΕ. ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΡΑ ΟΛΟΙ ΘΑ ΠΡΑΣΙΝΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ ΘΑ ΖΗΣΟΥΜΕ... ΧΩΡΙΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ; ΜΑ... ΝΑΙ, ΩΣ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ. Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΧΙΠΗ ΚΑΙ ΝΕΟ-ΧΙΠΗ. ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΟΛΙΚΟΥΣ... (ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΕΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΑΡΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ, ΑΣΧΕΤΕΣ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ)
Στον αέρα… φαίνεται να βρίσκονται οι δύο μηχανισμοί αποζημίωσης που ετοίμαζε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη στρατηγική εφεδρεία (Strategic Reserve) των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και για τη διαθεσιμότητα ισχύος (CRM) των ιδιωτικών σταθμών φυσικού αερίου. Μηχανισμοί, οι οποίοι για να λειτουργήσουν απαιτείται η έγκριση της Ε.Επιτροπής στο πλαίσιο της νομοθεσίας περί κρατικών ενισχύσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης ανάμεσα στον υπουργό Κώστα Σκρέκα και την εκτελεστική αντιπρόεδρο της Ε.Επιτροπής και αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού Μαργκρετε Βεστάγκερ, η τελευταία αποσαφήνισε το τοπίο αναφορικά με τους δύο μηχανισμούς.
Να σημειωθεί ότι στον πρώτο, της στρατηγικής εφεδρείας, η ΔΕΗ πόνταρε πολλά προκειμένου να αποζημιωθεί για τη διατήρηση σε καθεστώς επιφυλακής των δαπανηρών λιγνιτικών της εργοστασίων. Και στην ενεργοποίηση του δεύτερου μηχανισμού τρεις ενεργειακοί όμιλοι (Ήρων, Elpedison και Damco Energy) εξαρτούσαν τη λήψη επενδυτικών τους αποφάσεων ύψους 1,3 δις. για την εκκίνηση της κατασκευής ευέλικτων μονάδων φυσικού αερίου, ενώ ένας (Mytilineos) δαπανά ήδη 300 εκ. ευρώ για έναν σύγχρονο σταθμό που παραμένει άγνωστο αν και πότε θα αποσβέσει το κόστος του.
Όπως αναφέρουν πηγές, η κ. Βεστάγκερ ξεκαθάρισε ότι και οι δύο μηχανισμοί δεν μπορούν να συνυπάρξουν στην αγορά. Ο ένας πρέπει να διαδεχτεί τον άλλον. Η αντιπρόεδρος, σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΕΝ, αναγνώρισε την αναγκαιότητα του μηχανισμού αποζημίωσης για τη στρατηγική εφεδρεία, ωστόσο, όπως είπε ούτε λίγο ούτε πολύ η πρόταση που έχει καταθέσει η ελληνική πλευρά δεν πληροί τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες της Κομισιόν. Άρα, κατά τις ίδιες πηγές, χρειάζεται γράψιμο ξανά… Κάποιοι εκτιμούν ότι η δημιουργία αυτού του μηχανισμού θα χρειαστεί τουλάχιστον 3 έως 5 μήνες. Στο μεταξύ η αντιπρόεδρος της Κομισιόν, σημείωσε ότι η γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού βρίσκεται σε συνεννόηση με τη γενική διεύθυνση Ενέργειας της Ευρ. Επιτροπής ώστε να λειτουργήσει ένα προσωρινός μηχανισμός.
Σε σχέση με τον CRM, τον οποίο ζητούν οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί προκειμένου οι νέες μονάδες τους να αποζημιώνονται επαρκώς όταν ο Διαχειριστής ζητά τη διάθεση επιπλέον ισχύος για να καλύπτουν το κενό της ηλεκτροπαραγωγής από τους αποσυρόμενους λιγνιτικούς σταθμούς, πηγές αναφέρουν, ότι η ελληνική πλευρά αναμένεται να προχωρήσει μεν στον σχεδιασμό του αλλά η υποβολή της πρότασης στην Κομισιόν θα καθυστερήσει επίσης σημαντικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει ως προτεραιότητα το στήσιμο του μηχανισμού της στρατηγικής εφεδρείας. Και με αυτό το δεδομένο αναμένεται να κινηθεί. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, η ΔΕΗ εξαιτίας και του πανάκριβου λιγνίτη που χρησιμοποιεί θα ζημιώνεται, στο μεταξύ, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και ιδίως όταν ο Διαχειριστής χρειαστεί αυτές τις μονάδες σε συνθήκες ακραίας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Από την άλλη πλευρά ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΝ στην πρόσφατη επίσκεψη του στις εγκαταστάσεις της Mytilineos με αφορμή την παραλαβή του εξοπλισμού του νέου σταθμού ηλεκτροπαραγωγής, είχε δεσμευτεί για προκοινοποίηση στην Κομισιόν του CRM. Η νέα εξέλιξη μετά τη συνάντηση με την κ. Βεστάγκερ δημιουργεί προβληματισμούς ως προς τη λύση που θα πρέπει να αναζητηθεί για τη λειτουργία τέτοιου μηχανισμού.
https://www.ot.gr/2021/05/14/energeia/vraxykykloma-me-tous-mixanismous-apozimiosis-ton-lignitikon-kai-idiotikon-monadon-fysikou-aeriou/
ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΤΙΚΑ:
Στον αέρα… φαίνεται να βρίσκονται οι δύο μηχανισμοί αποζημίωσης που ετοίμαζε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη στρατηγική εφεδρεία (Strategic Reserve) των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ και για τη διαθεσιμότητα ισχύος (CRM) των ιδιωτικών σταθμών φυσικού αερίου. Μηχανισμοί, οι οποίοι για να λειτουργήσουν απαιτείται η έγκριση της Ε.Επιτροπής στο πλαίσιο της νομοθεσίας περί κρατικών ενισχύσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης ανάμεσα στον υπουργό Κώστα Σκρέκα και την εκτελεστική αντιπρόεδρο της Ε.Επιτροπής και αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού Μαργκρετε Βεστάγκερ, η τελευταία αποσαφήνισε το τοπίο αναφορικά με τους δύο μηχανισμούς.
Να σημειωθεί ότι στον πρώτο, της στρατηγικής εφεδρείας, η ΔΕΗ πόνταρε πολλά προκειμένου να αποζημιωθεί για τη διατήρηση σε καθεστώς επιφυλακής των δαπανηρών λιγνιτικών της εργοστασίων. Και στην ενεργοποίηση του δεύτερου μηχανισμού τρεις ενεργειακοί όμιλοι (Ήρων, Elpedison και Damco Energy) εξαρτούσαν τη λήψη επενδυτικών τους αποφάσεων ύψους 1,3 δις. για την εκκίνηση της κατασκευής ευέλικτων μονάδων φυσικού αερίου, ενώ ένας (Mytilineos) δαπανά ήδη 300 εκ. ευρώ για έναν σύγχρονο σταθμό που παραμένει άγνωστο αν και πότε θα αποσβέσει το κόστος του.
Όπως αναφέρουν πηγές, η κ. Βεστάγκερ ξεκαθάρισε ότι και οι δύο μηχανισμοί δεν μπορούν να συνυπάρξουν στην αγορά. Ο ένας πρέπει να διαδεχτεί τον άλλον. Η αντιπρόεδρος, σύμφωνα με κύκλους του ΥΠΕΝ, αναγνώρισε την αναγκαιότητα του μηχανισμού αποζημίωσης για τη στρατηγική εφεδρεία, ωστόσο, όπως είπε ούτε λίγο ούτε πολύ η πρόταση που έχει καταθέσει η ελληνική πλευρά δεν πληροί τις νέες κατευθυντήριες οδηγίες της Κομισιόν. Άρα, κατά τις ίδιες πηγές, χρειάζεται γράψιμο ξανά… Κάποιοι εκτιμούν ότι η δημιουργία αυτού του μηχανισμού θα χρειαστεί τουλάχιστον 3 έως 5 μήνες. Στο μεταξύ η αντιπρόεδρος της Κομισιόν, σημείωσε ότι η γενική διεύθυνση Ανταγωνισμού βρίσκεται σε συνεννόηση με τη γενική διεύθυνση Ενέργειας της Ευρ. Επιτροπής ώστε να λειτουργήσει ένα προσωρινός μηχανισμός.
Σε σχέση με τον CRM, τον οποίο ζητούν οι ανεξάρτητοι ηλεκτροπαραγωγοί προκειμένου οι νέες μονάδες τους να αποζημιώνονται επαρκώς όταν ο Διαχειριστής ζητά τη διάθεση επιπλέον ισχύος για να καλύπτουν το κενό της ηλεκτροπαραγωγής από τους αποσυρόμενους λιγνιτικούς σταθμούς, πηγές αναφέρουν, ότι η ελληνική πλευρά αναμένεται να προχωρήσει μεν στον σχεδιασμό του αλλά η υποβολή της πρότασης στην Κομισιόν θα καθυστερήσει επίσης σημαντικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει ως προτεραιότητα το στήσιμο του μηχανισμού της στρατηγικής εφεδρείας. Και με αυτό το δεδομένο αναμένεται να κινηθεί. Ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, η ΔΕΗ εξαιτίας και του πανάκριβου λιγνίτη που χρησιμοποιεί θα ζημιώνεται, στο μεταξύ, με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και ιδίως όταν ο Διαχειριστής χρειαστεί αυτές τις μονάδες σε συνθήκες ακραίας ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας.
Από την άλλη πλευρά ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΝ στην πρόσφατη επίσκεψη του στις εγκαταστάσεις της Mytilineos με αφορμή την παραλαβή του εξοπλισμού του νέου σταθμού ηλεκτροπαραγωγής, είχε δεσμευτεί για προκοινοποίηση στην Κομισιόν του CRM. Η νέα εξέλιξη μετά τη συνάντηση με την κ. Βεστάγκερ δημιουργεί προβληματισμούς ως προς τη λύση που θα πρέπει να αναζητηθεί για τη λειτουργία τέτοιου μηχανισμού.
https://www.ot.gr/2021/05/14/energeia/vraxykykloma-me-tous-mixanismous-apozimiosis-ton-lignitikon-kai-idiotikon-monadon-fysikou-aeriou/
ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΤΙΚΑ:
"Σοκαριστική στιγμή στην Κίνα - Ηλεκτρικό ποδήλατο εκρήγνυται μέσα σε έναν ανελκυστήρα (βίντεο)"
ReplyDeletehttps://www.pronews.gr/kosmos/986952_sokaristiki-stigmi-stin-kina-ilektriko-podilato-ekrignytai-mesa-se-enan-anelkystira
ΠΟΛΛΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ TESLA ΑΥΤΟΑΝΑΦΛΕΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΟΥΚΟΥΛΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ.
ΟΤΑΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ, ΤΟΤΕ ΙΣΧΥΕΙ "ΠΡΑΣΙΝΗ" ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΣΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΕΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ Τ' ΑΠΟΣΥΡΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ "ΠΡΑΣΙΝΕΣ" ΚΥΝΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΣΕ ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΜΕΓΑΛΟΥΠΟΛΕΙΣ ΜΕ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΛΙΤΟΤΗΤΕΣ
"Περεταίρω όμως ανακρίσεις, έδειξαν ότι η πηγή του κακού για την μεγάλη φωτιά δεν ήταν τελικά ένα Tesla, αλλά ένα παλαιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητο μοντέλο, πιθανότατα ένα Opel Zafira."
https://www.newsauto.gr/news/diesel-aftokinito-vazi-fotia-se-parkingk-video/
ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟ. ΣΠΙΡΤΟ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΝΤΕΠΟΖΙΤΟ ΘΑ ΣΒΗΣΕΙ.
ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΛΕΙ ΣΥΜΠΙΕΣΗ/ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ ΓΙΑ Ν' ΑΝΑΦΛΕΧΤΕΙ!
ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΦΩΤΙΑ ΕΝΑ ΣΤΑΘΜΕΥΜΕΝΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ, ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ ΜΙΑ "ΠΡΑΣΙΝΗ" ΕΡΕΥΝΑ ΑΠΟ "ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ" ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ!
ΤΟ ΣΚΟΥΤΕΡ ΤΟΥ ΚΙΝΕΖΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΟ ΗΤΑΝ, ΑΠΛΑ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΗ $ΠΡΑΣΙΝΗ$ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ...