Στις 20 Απριλίου, Τούρκος αξιωματούχος φέρεται να δήλωσε υπό την κάλυψη ανωνυμίας στο πρακτορείο Reuters ότι εξαιτίας της πανδημίας του COVID 19 πρόκειται να καθυστερήσει η κήρυξη Πλήρους Επιχειρησιακής Ετοιμότητος (FOC) του αντιαεροπορικού συστήματος S-400. Κατά την ίδια πηγή, λόγω “τεχνικών θεμάτων”, η καθυστέρηση μπορεί να διαρκέσει μερικούς μήνες. Ο ανώνυμος όμως διευκρίνισε, ότι δεν υπάρχει περίπτωση υπαναχωρήσεως από την απόφαση ενεργοποιήσεως του συστήματος. “Τυχαίως”, μία ημέρα πριν, υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία Τραμπ–Ερντογάν, κατά την οποία συζητήθηκε, όπως ανακοινώθηκε, το θέμα αντιμετωπίσεως της πανδημίας… Μετά την είδηση του Reuters, η εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ δήλωσε: “Εξακολουθούμε να τονίζουμε στα υψηλότερα επίπεδα ότι η συναλλαγή για το S-400 αποτελεί αντικείμενο διαρκών συζητήσεων επιβολής κυρώσεων CAATSA και παραμένει σοβαρό εμπόδιο στην διμερή σχέση και αυτήν με το ΝΑΤΟ. Αισιοδοξούμε ότι ο Πρόεδρος Ερντογάν και οι κύριοι αξιωματούχοι του αντιλαμβάνονται την θέση μας“.
Παρά ταύτα, σχεδόν άπαντες έσπευσαν να εκλάβουν την είδηση του Reuters ως κάτι τετελεσμένο, ως οριστική απόφαση του Ερντογάν να αποδεχθεί την αμερικανική απαίτηση. Στην πραγματικότητα, τα μόνα δεδομένα είναι δύο:
Επιπλέον, τον Ιανουάριο του 2020, έγινε γνωστό ότι ανέλαβαν τα καθήκοντά τους τα στελέχη της Τουρκικής Αεροπορίας που είχαν αποσταλεί στην Ρωσία για εκπαίδευση στο S-400. Το ορόσημο του Απριλίου, σήμαινε ότι θα ολοκληρωνόταν η ίδια διαδικασία προετοιμασίας και για την δεύτερη Μοίρα της Σμηναρχίας S-400, που θα σηματοδοτούσε συνολική αξιολόγηση της Σμηναρχίας προς κήρυξη FOC. Εάν η τελική διαδικασία περιελάμβανε και την εκτέλεση βολής, αυτό μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να γίνει τώρα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το σύστημα δεν είναι επιχειρησιακό. Επί της ουσίας, δεν υπάρχει κάτι που να διαψεύδει το συμπέρασμα αυτό, πέραν της ανώνυμης σκόπιμης δηλώσεως στο Reuters. Διά της λογικής, το προσωπικό της Τουρκικής Αεροπορίας είναι απολύτως έτοιμο από πλευράς εκπαιδεύσεως και παραλαβής συστημάτων, για να επιχειρήσει με το σύστημα.
Συνεπώς, δεν πρέπει να αποδίδεται ιδιαίτερη βάση στην είδηση του Reuters. Μόνο αφελείς θα διέπρατταν τέτοιο σφάλμα. Ωστόσο, όπως αναφέραμε, η “διαρροή” είναι χρήσιμη για εκμετάλλευση σε πολιτικοδιπλωματικό επίπεδο από τουρκικής πλευράς. Ο πρόεδρος Τραμπ, μπορεί να τον εξυπηρετεί προς ώρας, να κάνει το “κορόιδο”, συνεχίζοντας να αποφεύγει την εφαρμογή του νόμου CAATSA. Αλλά ως προς την Ελλάδα και τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, δεν πρέπει να υπάρχουν ψευδαισθήσεις.
https://doureios.com/stahti-sta-matia-ton-ipa-ta-peri-mi-energopoiisis-ton-tourkikon-s-400/
Η εταιρεία της Τουρκίας, υπεύθυνη για την κατασκευή εξαρτημάτων των F-35, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τη Lockheed Martin, ετοιμάζεται τώρα να μοιραστεί την αμερικανική τεχνογνωσία με τους Τούρκους κατασκευαστές του εθνικού μαχητικού αεροσκάφους. Όπως αποκαλύπτουν τουρκικά ΜΜΕ, η εταιρεία Ayesaş, που κατασκευάζει μέρος των εξαρτημάτων και του λογισμικού των F-35, βρίσκεται σε επαφές με την TUSAŞ (κατασκευάστρια MMU) και το τουρκικό υπουργείο Αμυνας, προκειμένου να συνεργαστούν στο πρότζεκτ κατασκευής του Εθνικού Μαχητικού Αεροσκάφους (MMU), όπως ονομάζεται το τουρκικό πολεμικό αεροπλάνο που επιθυμεί να κατασκευάσει η Τουρκία. Αν υπάρξει συμφωνία, η συνεργασία θα αφορά ένα κρίσιμο κομμάτι, αυτό της ανάπτυξης λογισμικού προγράμματος και σύστημα διαχείρισης στο ΜΜU με καθαρά εγχώρια μέσα. Ακόμη, δεν διευκρινίζεται αν η ενέργεια αυτή γίνεται κατόπιν γνώσεως ή ειδικής συμφωνίας με την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin που κατασκευάζει τα νέας γενιάς μαχητικά αεροσκάφη F-35.
https://www.ethnos.gr/kosmos/101856_prosbasi-sta-mystika-ton-f-35-apokta-i-toyrkia
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Παρά ταύτα, σχεδόν άπαντες έσπευσαν να εκλάβουν την είδηση του Reuters ως κάτι τετελεσμένο, ως οριστική απόφαση του Ερντογάν να αποδεχθεί την αμερικανική απαίτηση. Στην πραγματικότητα, τα μόνα δεδομένα είναι δύο:
- α) Το S-400 είναι επιχειρησιακό.
- β) Η κίνηση αποβλέπει σε δημιουργία εντυπώσεων για πρόσκαιρη βελτίωση του κλίματος των σχέσεων με τις ΗΠΑ προκειμένου να στηριχθεί η προσπάθεια του Ερντογάν να συγκρατήσει την δυσμενή κατάσταση της οικονομίας του. Ο COVID 19, προσφέρει μία καλή ευκαιρία.
Επιπλέον, τον Ιανουάριο του 2020, έγινε γνωστό ότι ανέλαβαν τα καθήκοντά τους τα στελέχη της Τουρκικής Αεροπορίας που είχαν αποσταλεί στην Ρωσία για εκπαίδευση στο S-400. Το ορόσημο του Απριλίου, σήμαινε ότι θα ολοκληρωνόταν η ίδια διαδικασία προετοιμασίας και για την δεύτερη Μοίρα της Σμηναρχίας S-400, που θα σηματοδοτούσε συνολική αξιολόγηση της Σμηναρχίας προς κήρυξη FOC. Εάν η τελική διαδικασία περιελάμβανε και την εκτέλεση βολής, αυτό μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν πρόκειται να γίνει τώρα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το σύστημα δεν είναι επιχειρησιακό. Επί της ουσίας, δεν υπάρχει κάτι που να διαψεύδει το συμπέρασμα αυτό, πέραν της ανώνυμης σκόπιμης δηλώσεως στο Reuters. Διά της λογικής, το προσωπικό της Τουρκικής Αεροπορίας είναι απολύτως έτοιμο από πλευράς εκπαιδεύσεως και παραλαβής συστημάτων, για να επιχειρήσει με το σύστημα.
Συνεπώς, δεν πρέπει να αποδίδεται ιδιαίτερη βάση στην είδηση του Reuters. Μόνο αφελείς θα διέπρατταν τέτοιο σφάλμα. Ωστόσο, όπως αναφέραμε, η “διαρροή” είναι χρήσιμη για εκμετάλλευση σε πολιτικοδιπλωματικό επίπεδο από τουρκικής πλευράς. Ο πρόεδρος Τραμπ, μπορεί να τον εξυπηρετεί προς ώρας, να κάνει το “κορόιδο”, συνεχίζοντας να αποφεύγει την εφαρμογή του νόμου CAATSA. Αλλά ως προς την Ελλάδα και τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, δεν πρέπει να υπάρχουν ψευδαισθήσεις.
https://doureios.com/stahti-sta-matia-ton-ipa-ta-peri-mi-energopoiisis-ton-tourkikon-s-400/
Η εταιρεία της Τουρκίας, υπεύθυνη για την κατασκευή εξαρτημάτων των F-35, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τη Lockheed Martin, ετοιμάζεται τώρα να μοιραστεί την αμερικανική τεχνογνωσία με τους Τούρκους κατασκευαστές του εθνικού μαχητικού αεροσκάφους. Όπως αποκαλύπτουν τουρκικά ΜΜΕ, η εταιρεία Ayesaş, που κατασκευάζει μέρος των εξαρτημάτων και του λογισμικού των F-35, βρίσκεται σε επαφές με την TUSAŞ (κατασκευάστρια MMU) και το τουρκικό υπουργείο Αμυνας, προκειμένου να συνεργαστούν στο πρότζεκτ κατασκευής του Εθνικού Μαχητικού Αεροσκάφους (MMU), όπως ονομάζεται το τουρκικό πολεμικό αεροπλάνο που επιθυμεί να κατασκευάσει η Τουρκία. Αν υπάρξει συμφωνία, η συνεργασία θα αφορά ένα κρίσιμο κομμάτι, αυτό της ανάπτυξης λογισμικού προγράμματος και σύστημα διαχείρισης στο ΜΜU με καθαρά εγχώρια μέσα. Ακόμη, δεν διευκρινίζεται αν η ενέργεια αυτή γίνεται κατόπιν γνώσεως ή ειδικής συμφωνίας με την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin που κατασκευάζει τα νέας γενιάς μαχητικά αεροσκάφη F-35.
https://www.ethnos.gr/kosmos/101856_prosbasi-sta-mystika-ton-f-35-apokta-i-toyrkia
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Εγώ συνεχίζω να επιμένω ότι θα το πάρουν εν τέλη το 35άρι, το ερώτημα είναι κατά πόσο η έκδοση s400 που εξάγει η ρωσία είναι κανονική, πλήρης ή υποδεέστερη των συστημάτων που χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι ρώσοι.
ReplyDeleteΗ τουρκία πάντως κάποια στιγμή θα έχει και εθνικό αεροσκάφος, έχει σταθερή πολιτική επί του θέματος ανεξαρτήτως ηγεσιών και αν δεν αλλάξουμε εμείς ρότα δεν υπάρχει ελπίδα καμιά. Βλέπω αριστερά δεξιά σε fb και λοιπά όποτε γίνεται λόγος περί τουρκικού μαχητικού και γελάνε οι ελληναράδες, υπερόπτες και ξερόλες ως συνήθως, θα έχουμε άσχημο τέλος.
12G