Η δεύτερη κατά σειρά παράταση για την προθεσμία υποβολής προσφορών που ανακοίνωσε ο ΑΔΜΗΕ στο διαγωνισμό προμήθειας και εγκατάστασης των καλωδίων και των σταθμών για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής (2Χ500MW) της Ariadne Interconnection, δηλαδή της ειδικής εταιρείας που έχει συστήσει ο ΑΔΜΗΕ. Η αρχική προθεσμία έληγε στις 22 Ιουλίου και είχε δοθεί πρώτη παράταση μέχρι 29 Ιουλίου, δηλαδή την ερχόμενη Δευτέρα. Το έργο το προωθεί ο ΑΔΜΗΕ με εθνικά κονδύλια, γυρνώντας την πλάτη στα 355 εκατ. ευρώ της κοινοτικής χορηγίας, για τα οποία η νέα κυβέρνηση καταβάλει προσπάθεια να ξεμπλοκάρουν, προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με το επιπλέον κόστος οι Έλληνες καταναλωτές. Οι υπηρεσίες της Κομισιόν δηλώνουν θορυβημένες από την εμμονή του ΑΔΜΗΕ να τρέξει το έργο με εθνικά κονδύλια και μάλιστα έχουν αποστείλει σχετικές επιστολές. Παράταση για τις 30 Αυγούστου έχει επίσης δοθεί και στον άλλο διαγωνισμό, αυτόν που αφορά στη μελέτη προμήθεια και εγκατάσταση δύο σταθμών μετατροπής και ενός υποσταθμού για τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής (2Χ500MW).
Εδώ και μήνες η προηγούμενη κυβέρνηση και η διοίκηση του κινεζικών συμφερόντων ΑΔΜΗΕ κάνουν με τις κινήσεις τους ό,τι μπορούν για να τινάξουν στον αέρα τη διασυνοριακή ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ. Είναι το έργο που η Ε.Ε έχει εντάξει από το 2013 στα έργα κοινού ενδιαφέροντος (PCI) και αποτελεί παράλληλα πυλώνα της στρατηγικής ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Το θέμα όχι μόνο έχει βάλει σε δικαστικές περιπέτειες τη μείζονος σημασίας για την ελληνική οικονομία διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, οδηγώντας την σε νέες καθυστερήσεις, αλλά και έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια της Λευκωσίας, με ενδεικτική την επιστολή Λακκοτρύπη στον πρώην υπ. Ενέργειας Γ. Σταθάκη όπου τον προειδοποιούσε ότι η Κύπρος παραμένει έτσι, η μοναδική ενεργειακά απομονωμένη χώρα στην Ευρώπη.
Το πιο χαρακτηριστικό μάλιστα κρούσμα είναι αυτό που συνέβη λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση γύρισε την «πλάτη» σε χορηγία ύψους 355 εκατ. ευρώ από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής, επιβαρύνοντας με το αντίστοιχο ποσό τους Έλληνες καταναλωτές. Στην ουσία, πίσω από την μέχρι σήμερα εμμονή της ελληνικής πλευράς να γίνει το έργο με εθνικά κονδύλια από την «Αριάδνη», την θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, του οποίου το 24% ανήκει στην κινεζική State Grid, βρίσκονται κινεζικά ενεργειακά συμφέροντα. Τα τελευταία ενδιαφέρονται να αναλάβουν το γιγάντιο αυτό έργο, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, καθώς όποιος κατασκευάσει το τμήμα Κρήτη-Αττική, θα έχει στην ουσία προβάδισμα και για τα υπόλοιπα τμήματα της διασύνδεσης. Κι αυτό για τον απλούστατο λόγο ότι τα διάφορα τμήματα του έργου, ως προς τις προδιαγραφές της τεχνολογίας και των υλικών, θα πρέπει να είναι μεταξύ τους απολύτως συμβατά.
https://www.liberal.gr/economy/xafniki-paratasi-ston-diagonismo-gia-to-kalodio-kriti-attiki/260999
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ, ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ.
Εδώ και μήνες η προηγούμενη κυβέρνηση και η διοίκηση του κινεζικών συμφερόντων ΑΔΜΗΕ κάνουν με τις κινήσεις τους ό,τι μπορούν για να τινάξουν στον αέρα τη διασυνοριακή ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ. Είναι το έργο που η Ε.Ε έχει εντάξει από το 2013 στα έργα κοινού ενδιαφέροντος (PCI) και αποτελεί παράλληλα πυλώνα της στρατηγικής ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας - Κύπρου - Ισραήλ στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Το θέμα όχι μόνο έχει βάλει σε δικαστικές περιπέτειες τη μείζονος σημασίας για την ελληνική οικονομία διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, οδηγώντας την σε νέες καθυστερήσεις, αλλά και έχει προκαλέσει τη δυσαρέσκεια της Λευκωσίας, με ενδεικτική την επιστολή Λακκοτρύπη στον πρώην υπ. Ενέργειας Γ. Σταθάκη όπου τον προειδοποιούσε ότι η Κύπρος παραμένει έτσι, η μοναδική ενεργειακά απομονωμένη χώρα στην Ευρώπη.
Το πιο χαρακτηριστικό μάλιστα κρούσμα είναι αυτό που συνέβη λίγες ημέρες πριν τις εκλογές, όταν η προηγούμενη κυβέρνηση γύρισε την «πλάτη» σε χορηγία ύψους 355 εκατ. ευρώ από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό Connecting Europe Facility (CEF) για την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής, επιβαρύνοντας με το αντίστοιχο ποσό τους Έλληνες καταναλωτές. Στην ουσία, πίσω από την μέχρι σήμερα εμμονή της ελληνικής πλευράς να γίνει το έργο με εθνικά κονδύλια από την «Αριάδνη», την θυγατρική του ΑΔΜΗΕ, του οποίου το 24% ανήκει στην κινεζική State Grid, βρίσκονται κινεζικά ενεργειακά συμφέροντα. Τα τελευταία ενδιαφέρονται να αναλάβουν το γιγάντιο αυτό έργο, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, καθώς όποιος κατασκευάσει το τμήμα Κρήτη-Αττική, θα έχει στην ουσία προβάδισμα και για τα υπόλοιπα τμήματα της διασύνδεσης. Κι αυτό για τον απλούστατο λόγο ότι τα διάφορα τμήματα του έργου, ως προς τις προδιαγραφές της τεχνολογίας και των υλικών, θα πρέπει να είναι μεταξύ τους απολύτως συμβατά.
https://www.liberal.gr/economy/xafniki-paratasi-ston-diagonismo-gia-to-kalodio-kriti-attiki/260999
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΤΙΚΑ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΑ, ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΟ.
- https://isxys.blogspot.com/2018/08/blog-post_501.html
- https://isxys.blogspot.com/2018/09/grexit.html
No comments :
Post a Comment