18/01/2019

Και τώρα ΕΝΤΑΞΗ. Όλων αυτών που έλεγαν πως μόνον προσωρινά τους υποδέχονταν για να ανακουφίσουν τον ανθρώπινο πόνο τους. - Υπ. Εσωτερικών: Συνεργασία με ΟΗΕ για τους πρόσφυγες

ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΔΩΣΤΕ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΤΣΑ ΠΟΥ ΤΟΝΙΖΕΙ ΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ.

- ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ... "λύσουμε μία σειρά ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες τρίτων χωρών στην Ελλάδα" ;;;
ΔΕΝ ΞΕΡΩ , ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΑΤΑ ΠΑΣΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΜΕ ΤΗΝ "ΕΝΤΑΞΗ" ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΗΣΕΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ, ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. ΘΑ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙ ΜΕ ΑΛΛΟ. ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΟΤΙ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΠΟΛΛΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ Β.ΕΛΛΑΔΟΣ, ΕΧΕΙ ΧΑΜΗΛΑ ΜΟΝΟΨΗΦΙΑ ΠΟΣΟΣΤΑ, ΟΠΟΤΕ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΚΕΙ ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΝ.

- ΠΩΣ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΟΜΑΛΩΣ ΣΕ ΜΙΑ ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝΑΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΣ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ Η ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ ΤΟΥ;
ΔΕΝ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΞΕΝΟ ΣΩΜΑ ΕΣ ΑΕΙ. ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕ ΙΣΛΑΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΘΙΜΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ.

- ΠΩΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΑΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΑΛΛΟΠΡΟΣΑΛΟΥΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ, ΔΗΘΕΝ ΕΝΤΑΓΜΕΝΟΥΣ ΑΛΛΑ ΜΗ ΑΦΟΜΟΙΩΜΕΝΟΥΣ, ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ;
ΔΕΝ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΥΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΘΝΟΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ

- ΓΙΑΤΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΑΙ Η ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ ΤΟΥΣ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΕ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ "ΕΝΤΑΓΜΕΝΩΝ";
ΓΙΑ ΞΕΚΑΡΦΩΜΑ. ΥΠΟΜΟΝΗ 1-2 ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ.

- ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΤΑΞΟΥΜΕ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΕΔΩ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ;
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΣΒΕΥΕ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΥΛΟΠΟΙΟΥΣΕ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΛ, ΑΣΧΕΤΑ ΕΑΝ ΤΟΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΝ (ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΝ). ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΘΝΙΚΑ ΟΜΟΙΟΓΕΝΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΕ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΧΑΒΟΥΖΑ.

- ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΤΥΧΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ "ΕΝΤΑΞΗ ΧΩΡΙΣ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ" ;
ΠΟΥΘΕΝΑ. ΟΙ ΣΟΥΗΔΟΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΕΙΡΑΜΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΧΩΡΕΣ ΠΟΥ ΑΡΝΗΘΗΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΧΙΚΩΣ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙΣΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ "MELTING POT" ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΜΕ ..."ΕΝΤΑΞΗ ΧΩΡΙΣ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ".
Η ΑΡΧΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΗΠΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟΤΕ, ΩΣ ΠΛΗΡΩΣ ΑΦΟΜΟΙΩΤΙΚΗ. "ΔΙΑΓΡΑΦΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΣΕ ΥΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΝΕΟΥ ΕΘΝΟΥΣ". ΟΥΔΕΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ή ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΟΥ. ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '90 ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ" ΚΑΙ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΕΧΟΥΝ ΦΤΑΣΕΙ ΟΙ ΗΠΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΑΛΥΣΕΩΣ, ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ  ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΛΙΓΟΙ ΛΕΥΚΟΙ.

- ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ;
ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΕΡΑΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΠΗ ΚΟΜΜΑΤΑ ΟΠΩΣ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ, ΚΡΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΟΛΟ ΘΕΜΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ. ΜΟΝΟΝ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΜΕ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ ΕΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΝΑ "ΧΤΙΣΟΥΜΕ" ΕΝΑΝ ΙΣΧΥΡΟ ΦΟΡΕΑ (ΠΟΛΙΤΙΚΟ ή ΜΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ) ΤΩΝ ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ ΜΑΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΖΑΝ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ. ΤΩΡΑ ΑΠΛΑ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΖΑ ΤΩΝ ΨΗΦΟΦΟΡΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ (ΙΣΩΣ) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΒΙΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ) ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ.

ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΙ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΕΜΑΣ, ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ, ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΛΛΗΝΑ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ. ΕΑΝ ΟΥΤΕ ΕΚΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΑΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΤΟ 85% ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΟΥΔΕΜΙΑ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ.

Την ολοκληρωμένη Εθνική Στρατηγική για την ένταξη των προσφύγων και μεταναστών στη χώρα, η οποία επιχειρεί να λύσει μία σειρά ζητημάτων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες τρίτων χωρών στην Ελλάδα και δίνει έμφαση στην ενεργό συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης, παρουσίασε σήμερα το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Η Στρατηγική έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 15 Φεβρουαρίου. Όπως δήλωσε ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δημήτρης Βίτσας, το 2019 θα είναι η χρονιά ένταξης, καθώς «η ένταξη είναι μία πρόκληση για όλους μας, για το σύνολο της κοινωνίας. Καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση». Ο ίδιος παρατήρησε ότι οι ενταξιακές δράσεις που είχαν αναπτυχθεί πριν από το 2015 «δεν εντάσσονταν σε ένα συνολικό, ολοκληρωμένο σχέδιο ένταξης, ήταν κατά κύριο λόγο αποσπασματικές και χωρίς συνέχεια». Μάλιστα, ανέφερε χαρακτηριστικά ως παράδειγμα την περιοχή Νεόκτιστα Ασπροπύργου, «όπου θα δει κανείς ανθρώπους που έχουν έρθει στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια και δεν έχουν κανένα δικαίωμα, ζουν σε πολλά εισαγωγικά παρατύπως ή αγνοούμενοι από την ελληνική επικράτεια».

Σύμφωνα με τον κ. Βίτσα, στόχος της Εθνικής Στρατηγικής είναι «η ένταξη και όχι η αφομοίωση, κάτι που σημαίνει σεβασμό στη διαφορετικότητα, στις δομές και αξίες των κοινωνιών υποδοχής σε συνδυασμό με μία γόνιμη πολιτιστική ποικιλομορφία, αυτό που θα ονομάζαμε διαπολιτισμικότητα». Βασική θέση του υπουργείου είναι ότι «η ένταξη πρέπει να γίνεται σε τοπικό επίπεδο», με την τοπική αυτοδιοίκηση να καλείται να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο. Πρακτικά η στρατηγική θα υλοποιηθεί μέσα από νομοθετικές πρωτοβουλίες και προγράμματα. Σημαντικό βήμα θα είναι και η αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που θα επιτρέψει «την ομαλοποίηση της κατάστασης όσων μεταναστών είχαν εισέλθει στην Ελλάδα κατά τις προηγούμενες δεκαετίες, κυρίως κατά τη δεκαετία του 1990, και βρίσκονται ακόμη σε μετέωρο καθεστώς» σημείωσε ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής.

Ιδιαίτερη σημασία για την υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής έχουν οι οριζόντιες πολιτικές και οι εθνικοί μηχανισμοί που θα τις υποστηρίζουν και παρακολουθούν. Γι’ αυτόν τον σκοπό θα δημιουργηθεί ένα διυπουργικό συντονιστικό όργανο για την ένταξη, ενώ η αξιολόγηση της Εθνικής Στρατηγικής θα γίνεται σε ετήσια βάση και από ειδική ομάδα έργου αποτελούμενη από μέλη των αρμόδιων υπουργείων και της ΕΛΣΤΑΤ. Η Εθνική Στρατηγική ξεκίνησε να εκπονείται τον Οκτώβριο του 2017 από ομάδα εργασίας με επικεφαλής τον γγ Μεταναστευτικής Πολιτικής, Μιλτιάδη Κλάπα και τη συνδρομή της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης του υπουργείου, στελεχών του γραφείου του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και στελεχών της ΕΕΤΑΑ. Με την ολοκλήρωσή της τέθηκε σε διυπουργική διαβούλευση και εγκρίθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής τον Ιούλιο του 2018.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Κλάπας, σήμερα στη χώρα διαμένουν νόμιμα 551.868 μετανάστες, με κύριες χώρες καταγωγής την Αλβανία, τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και τις ασιατικές χώρες. Άλλοι 100.000 υπολογίζεται ότι διαμένουν παράνομα στη χώρα. Το 60,14% διαμένει στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Έχει διαπιστωθεί ότι η διασπορά του μεταναστευτικού πληθυσμου στη χώρα γίνεται με κριτήριο τη δυνατότητα πρόσβασης στην εργασία. Ο πληθυσμός των αιτούντων άσυλο υπολογίζεται σε περίπου 70.000.

Η Εθνική Στρατηγική αποτελείται από εννέα άξονες πολιτικής, που περιλαμβάνουν πέντε μεγάλες μεταρρυθμίσεις.
  • Η πρώτη θα είναι η μεταφορά της αρμοδιότητας της ένταξης στην αυτοδιοίκηση, που θα καταστεί συνδιαμορφωτής των πολιτικών ένταξης.
  • Η δεύτερη αφορά στην υλοποίηση πολιτικών οριζόντιου χαρακτήρα και εθνικών μηχανισμών που θα τις υποστηρίζουν, με εναρμονισμό των δράσεων των άλλων υπουργείων με τις ενταξιακές στοχεύσεις του ΥΜΕΠΟ.
  • Η τρίτη μεταρρύθμιση θα είναι η προώθηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.
  • Η τέταρτη εισηγείται την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου, για την προώθηση, όπως είπε ο κ. Κλάπας, της επαναφοράς στη νομιμότητα μεταναστών που εισήλθαν παράτυπα στη χώρα ή έχασαν το καθεστώς νομιμότητας, ώστε να έχουν πρόσβαση στην αγορά εργασίας με νόμιμο τρόπο και να έχουν δικαίωμα σε βασικές υπηρεσίες και αγαθά.
  • Η πέμπτη μεταρρύθμιση αφορά στη συμμετοχή στα κοινά, με σημαντικότερη την επεξεργασία πρότασης για τη συνταγματική αναθεώρηση, προκειμένου οι μετανάστες να έχουν το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις εκλογές της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Τέλος, στην Εθνική Στρατηγική υπάρχει ειδική μέριμνα για ευάλωτες ομάδες, όπως η επιτροπεία των ασυνόδευτων ανηλίκων και η παροχή νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε ανασφάλιστους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα είναι εθνικοί πόροι, το Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ένταξης, έκτακτες χρηματοδοτήσεις της DG HOME και της DG ECHO, η Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων κ.ά. Τα τέσσερα μεγάλα προγράμματα που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής είναι το πρόγραμμα HELIOS 2 για τη φιλοξενία και υποστήριξη 5.000 αναγνωρισμένων προσφύγων, το οποίο έρχεται ως συνέχεια του πιλοτικού προγράμματος HELIOS και θα διαρκέσει 18 μήνες. Επίσης, το πιλοτικό πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης για 3.000 αναγνωρισμένους πρόσφυγες σε Αττική και Κεντρική Μακεδονία, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, το πρόγραμμα ελληνομάθειας που ήδη έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας και ένα πρόγραμμα απασχόλησης στον αγροτικό τομέα για 2.000 πρόσφυγες σε συνεργασία με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Επιπλέον, στις δράσεις που υλοποιούνται ή πρόκειται να υλοποιηθούν το προσεχές διάστημα εντάσσονται η παρακολούθηση της δραστηριότητας των ένδεκα Κέντρων Ένταξης Μεταναστών που λειτουργούν σε δέκα δήμους της χώρας από το 2017, η διαμόρφωση προγράμματος εκπαίδευσης των υπαλλήλων των Κέντρων Ένταξης Μεταναστών σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, η ενίσχυση του ρόλου των διαπολιτισμικών διαμεσολαβητών και η πρόσληψη τον Φεβρουάριο 70 διαμεσολαβητών στα Κέντρα Ένταξης Μεταναστών και Κέντρα Κοινότητας σε συνεργασία με τον ΑΣΕΠ. Τέλος, η καταγραφή των αναγνωρισμένων φορέων εκπροσώπησης του μεταναστευτικού πληθυσμού, η παρακολούθηση δράσεων μη τυπικής εκπαίδευσης, αλλά και η διεξαγωγή προγράμματος για τη διατροφική ασφάλεια των Σύρων προσφύγων από το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής και το Πανεπιστήμιο Σασκατσεβάν του Καναδά, το Χαροκόπειο και ακόμη 14 πανεπιστήμια.

Τη σημερινή παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής παρακολούθησαν εκπρόσωποι φορέων και Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων. Μεταξύ αυτών, ο εκπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Φιλίπ Λεκλέρκ, ο οποίος τη χαρακτήρισε «πολύ σημαντική γιατί έχει συγκεκριμένα, απτά μέτρα» και ζήτησε «να επιταχυνθεί η υλοποίησή της και ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης στην Ελλάδα, Τζιανλούκα Ρόκο, ο οποίος παρατήρησε ότι «η Ελλάδα έχει αποφασίσει να διαχειριστεί τις ροές και η ένταξη είναι ένα από τα βασικά συστατικά της διαχείρισης της μετανάστευσης». Σημειώνεται, ότι ο κ. Βίτσας αφιέρωσε τη σημερινή εκδήλωση στη Μαρίτσα Μαυραπίδου, τη «γιαγιά μας, την ηρωίδα της αλληλεγγύης από τη Λέσβο».

Μνημόνιο συνεργασίας για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας μεταξύ του υπουργείου Εσωτερικών και του ΟΗΕ για την απόδοση ιθαγένειας σε όσους τη δικαιούνται και κυρίως για την εξάλειψη της ανιθαγένειας στην Ελλάδα, υπέγραψαν ο υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης, ο ειδικός γραμματέας Ιθαγένειας Λάμπρος Μπαλτσιώτης και ο αντιπρόσωπος του Ύπατου Αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα, Φιλίπ Λεκλέρκ. Το Μνημόνιο προβλέπει ακόμη την περαιτέρω ανάπτυξη και εντατικοποίηση αυτής της συνεργασίας για την τεχνική υποστήριξη, την επιχειρησιακή συνδρομή, καθώς και την εκπαίδευση προσωπικού της Ειδικής Γραμματείας Ιθαγένειας.

Σε δηλώσεις του μετά την υπογραφή του Μνημονίου, ο κ. Χαρίτσης ανέφερε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την απόδοση της ελληνικής ιθαγένειας, στο οποίο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για την απλοποίηση, την επιτάχυνση και την ομογενοποίηση των σχετικών διαδικασιών, «έτσι ώστε η απόδοση ιθαγένειας να γίνεται με ενιαίες και αδιάβλητες διαδικασίες». «Ρυθμίσεις πάρα πολύ σημαντικές, γιατί τα ζητήματα αυτά δεν είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά αφορούν επί της ουσίας τη ζωή δεκάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας. Και με αυτή την έννοια, η πολιτική επιλογή που έχουμε κάνει από το 2015 να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση σε αυτά τα θέματα, θα συνεχιστεί ακόμη πιο εντατικά το επόμενο διάστημα», τόνισε. Σημειώνεται ότι στο ίδιο νομοσχέδιο επιχειρείται να δοθεί λύση στο ζήτημα των ανιθαγενών Ελλήνων Ρομά, «με ένα ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο ώστε να εξασφαλίσουν την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας», όπως αναφέρεται.

Ο κ. Λεκλέρκ, από την πλευρά του, αναγνώρισε ότι «η Ελλάδα έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια στην περαιτέρω ευθυγράμμιση της νομοθεσίας της και της διοικητικής πρακτικής με τα διεθνή πρότυπα στον τομέα της κτήσης ιθαγένειας, της πρόληψης και της μείωσης της ανιθαγένειας». Πρόσθεσε ότι η Ύπατη Αρμοστεία υλοποιεί ένα παγκόσμιο δεκαετές σχέδιο δράσης (2014-2024) για να δώσει τέλος στην ανιθαγένεια και εξέφρασε βεβαιότητα ότι «το Μνημόνιο που υπογράφηκε σήμερα θα στηρίξει τις αρμόδιες ελληνικές αρχές στην περαιτέρω δράση τους προς αυτόν το σκοπό, ιδίως σε σχέση με την προσχώρηση στη Σύμβαση του 1961 για τη μείωση της ανιθαγένειας».

ΑΜΠΕ

2 comments :

  1. Anonymous18/1/19 21:28

    κοιτα πληθυσμούς από πακισταν και αφγανισταν που ζουν στη χωρα μας πανω από 20 χρονια. απαξιουν να ομιλουν την ελληνικη γλωσσα. αυτό και μονο φτανει να καταλάβεις ότι ουτε αυτοι θελουν να ενταχθουν ποσο να αφομοιωθουν.

    ReplyDelete
  2. ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΟΥΝ.
    ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΟΥΝ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΜΠΟΡΕΙ ΥΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΝΝΟΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΗ.
    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΕΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΟΥΝ.
    ΕΓΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΕΙΤΕ ΘΕΛΕΙ, ΕΙΤΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΕΙ.
    ΤΟ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΟΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΟΙ, ΟΙ ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ, ΕΤΣΙ ΘΕΛΟΥΝ, ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΜΑΣ.

    ReplyDelete