Έντονα συζητείται, περισσότερο σε πολιτικό και λιγότερο σε νομικό επίπεδο, το ζήτημα ενδεχόμενου τερματισμού της Συμφωνίας των Πρεσπών, κυρίως ύστερα από κυβερνητική αλλαγή και μεταβολή των κοινοβουλευτικών συσχετισμών σε μία από τις δύο ή και στις δύο χώρες. Οι περιπτώσεις ενδεχόμενου τερματισμού ή ακύρωσης μίας διεθνούς συμφωνίας ρυθμίζονται από τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο των Συνθηκών του 1969, η οποία διέπει τη Συμφωνία των Πρεσπών, καθότι και τα δύο συμβαλλόμενα κράτη την έχουν υπογράψει και επικυρώσει (η ΠΓΔΜ προσχώρησε σε αυτήν διά καθολικής διαδοχής από την πρώην Σοσιαλιστική Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γιουγκοσλαβίας).
Καταρχάς, πρέπει να διευκρινισθεί ότι η όποια κυβερνητική αλλαγή σε ένα κράτος, δεν το απαλλάσσει, κατά την αρχή της συνέχειας του κράτους, στη διεθνή έννομη τάξη από τις διεθνείς δεσμεύσεις του και ιδία της τήρησης των συμβατικών του υποχρεώσεων κατά την γενική δικαιική αρχή pacta sunt servanda. Η αρχή αυτή, η οποία, πέραν της συμβατικής της κατοχυρώσεως (πρβλ. και άρθρο 26 Σύμβασης της Βιέννης), ισχύει διεθνώς και ως γενική αρχή του διεθνούς εθιμικού Δικαίου. Κατά συνέπεια θα πρέπει να αναζητηθούν στη Σύμβαση της Βιέννης ενδεχόμενες δυνατότητες τερματισμού ή λύσης ή αποδέσμευσης από τη Συμφωνία.
Ο τερματισμός των εννόμων συνεπειών μίας συνθήκης ή συμφωνίας προβλέπεται στο Τμήμα 3 της Σύμβαση της Βιέννης και τα άρθρα 54 επ. υπό τον τίτλο «Λήξη και αναστολή της εφαρμογής των Συνθηκών». Συγκεκριμένα τα άρθρα 54 και 56 παρ. 1 Σύμβαση της Βιέννης ορίζουν τις προϋποθέσεις λήξης ή καταγγελίας μίας συνθήκης, η οποία μπορεί να γίνει είτε σύμφωνα με τις διατάξεις της συνθήκης ή με την συναίνεση των συμβαλλομένων. Ακόμα, σε περίπτωση μη πρόβλεψης στη συνθήκη δυνατότητας καταγγελίας, η τελευταία επιτρέπεται μόνο εάν αυτό συνάγεται από τη βούληση των συμβαλλομένων ή τη φύση της συνθήκης. Θα πρέπει λοιπόν, εν πρώτοις να ερευνηθεί εάν η Συμφωνία προβλέπει τον τερματισμό της ισχύος της διά του καθορισμού χρόνου λήξεως ή καταγγελίας. Το τελευταίο ζήτημα συζητείται στη χώρα μας, καθώς γίνεται λόγος για καταγγελία και μάλιστα «μονομερή» εκ μέρους της χώρας μας, ούτως ώστε αυτή να αποδεσμευθεί από τη Συμφωνία ακόμη και χωρίς τη συναίνεση της άλλης πλευράς. Η Συμφωνία προβλέπει στο άρθρο 20 παρ. 9 αυτής ότι «οι διατάξεις της … θα παραμείνουν σε ισχύ για αόριστο χρονικό διάστημα και είναι αμετάκλητες. Δεν επιτρέπεται καμία τροποποίηση της … Συμφωνίας που περιέχεται στα άρθρα 1(3) και 1(4)». Από το εδάφιο α’ του άρθρου 20 παρ. 9 της Συμφωνίας προκύπτουν τα κάτωθι:
Πρώτον, η Συμφωνία δεν έχει ημερομηνία λήξης.
Δεύτερον, δεν προβλέπεται καταγγελία της Συμφωνίας.
Τρίτον, με τον νομοτεχνικά αδόκιμο, όπως θα εξηγηθεί αμέσως κατωτέρω, όρο «αμετάκλητη» δεν υπάρχει πρόθεση των συμβαλλομένων μερών να προβούν σε καταγγελία.
Από e contrario (αντίθετη) ερμηνεία του εδάφιου β’ της ίδιας διάταξης, όμως, προκύπτει ότι τα μέρη μπορούν να προβούν σε (συναινετική) αναθεώρηση της Συμφωνίας, εκτός από το άρθρο 1 παρ. 3 και 4, παρά το γεγονός ότι κατά το εδάφιο β’ αυτή είναι «αμετάκλητη». Μόνο υπό την παραπάνω εκδοχή της απαγόρευσης μονομερούς καταγγελίας μπορεί να ερμηνευθεί ο όρος «αμετάκλητη», διότι διαφορετικά, εάν ο όρος «αμετάκλητη» ερμηνευθεί ως μη «αναθεωρήσιμη» η γραμματική αντίφαση με το εδ. β’ δημιουργεί ερμηνευτικό absurdum (εις άτοπον απαγωγή). Προς αποφυγήν του absurdum, η αντίφαση ή αντινομία αυτή αίρεται με την ως άνω ερμηνευτική μέθοδο και ερμηνευτικό αποτέλεσμα. Βέβαια το εδάφιο β’ περιέχει ένα είδος «ρήτρας αιωνιότητας» (Ewigkeitsklausel) κάποιων όρων της Συμφωνίας, εάν δανειστούμε έναν όρο του Συνταγματικού Δικαίου, εφόσον αποκλείει expressis verbis την αναθεώρηση των παρ. 3 και 4 του άρθρου 1, που αναφέρονται στο όνομα της γειτονικής χώρας ως «Βόρεια Μακεδονία» και της ιθαγένειας (εθνότητας)/nationality και γλώσσας των κατοίκων της ως «Μακεδονική». Άρα, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 9 της Συμφωνίας σε συνδυασμό με τα άρθρα 54 και 56 παρ. 1 Σύμβασης της Βιέννης η μονομερής καταγγελία απαγορεύεται.
Άλλη δυνατότητα για να πάψει η Συμφωνία να επιφέρει έννομα αποτελέσματα είναι η αναστολή της εφαρμογής της σύμφωνα με το άρθρο 57 Σύμβασης της Βιέννης η οποία επιτρέπεται μόνο εάν προβλέπεται από αυτήν ή και χωρίς πρόβλεψη στο συμβατικό κείμενο με την συναίνεση των συμβαλλομένων μερών. Για την αναστολή εφαρμογής θα πρέπει να υφίστανται σοβαροί λόγοι, που θα πρέπει να γίνονται δεκτοί από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη, εάν δεν υπάρχει συμβατική πρόβλεψη. Στην περίπτωση της Συμφωνίας δεν υπάρχει πρόβλεψη για αναστολή εφαρμογής της. Eνδεχόμενη συναινετική αναστολή θα πρέπει να θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη, εάν όχι απίθανη, καθότι δεν διαφαίνεται λόγος για την άλλη πλευρά να συναινέσει σε ένα τέτοιο εξαιρετικό ενδεχόμενο, όταν μάλιστα η διεθνής κοινότητα θα τάσσεται υπέρ της συνέχισης της εφαρμογής της.
Περαιτέρω, υπάρχει η δυνατότητα της λήξης ή αναστολής εφαρμογής της συνθήκης συνεπεία παραβιάσεώς της (ένσταση μη εκπληρωθείσης παροχής) βάσει του άρθρου 60 Σύμβασης της Βιέννης που ορίζει στην παρ. 1 ότι αυτή πρέπει να είναι ουσιώδης. Βέβαια, η εφαρμογή της διάταξης αυτής στην περίπτωση της Συμφωνίας των Πρεσπών πρέπει να ερμηνευθεί σε συνδυασμό με τα άρθρα 65 παρ. 3 και 66 Σύμβασης της Βιέννης, σε αρμονία με τα οποία βρίσκεται το άρθρο 19 της Συμφωνίας των Πρεσπών. Το εν λόγω άρθρο προβλέπει μηχανισμό ειρηνικής επίλυσης οποιασδήποτε διαφοράς προκύπτει από τη Συμφωνία με βάση τον Καταστατικό Χάρτη του ΟΗΕ (παρ. 1), τις διμερείς διαπραγματεύσεις (παρ. 2 εδ. α’), την παροχή των καλών υπηρεσιών του ΓΓ του ΟΗΕ (παρ. 2 εδ. β’) και εν τέλει την παραπομπή της διαφοράς στη δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης (παρ. 3 εδ. α’), είτε κατόπιν συνυποσχετικού (παρ. 3 εδ. β’) είτε μονομερώς (παρ. 3 εδ. γ’). Κατά συνέπεια, ακόμη και σε περίπτωση ουσιώδους παραβίασης των όρων της Συμφωνίας των Πρεσπών υπό την έννοια του στοιχ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 60 Σύμβασης της Βιέννης από το έτερο μέρος, από τον συνδυασμό των άρθρων 60, 65 παρ. 3 και 66 Σύμβασης της Βιέννης και 19 της Συμφωνίας δεν προκύπτει δικαίωμα μονομερούς καταγγελίας ή λήξεως της ισχύος της Συμφωνίας, αλλά παραπομπή του θέματος στον ως άνω μηχανισμό για την εντός του πλαισίου της Συμφωνίας επίλυση της διαφοράς, εν τέλει δια της παραπομπής του ζητήματος στην δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Μία ακόμη περίπτωση λήξης μίας συνθήκης ή αποχώρησης από αυτήν προβλέπει το άρθρο 62 παρ. 1 Σύμβασης της Βιέννης που κατοχυρώνει τη ρήτρα rebus sic stantibus (απρόβλεπτη μεταβολή των περιστάσεων), η οποία δικαιολογεί την λήξη της συνθήκης σε περίπτωση μεταβολής των περιστάσεων, η οποία πρέπει να είναι θεμελιώδης, απρόβλεπτη και ριζική. Ως ριζική δε μεταβολή των συνθηκών δεν μπορεί να νοηθεί κατά τα ανωτέρω ενδεχόμενη κυβερνητική αλλαγή ή συνταγματικού χαρακτήρα μεταβολές στο εσωτερικό των συμβαλλομένων κρατών ή ακόμη και αλλαγές στο διεθνές γίγνεσθαι σε σχέση με το εσωτερικό status ή το διεθνές περιβάλλον κατά τον χρόνο συνομολόγησης της συνθήκης. Κατά συνέπεια είναι εξαιρετικά δύσκολο, εάν όχι αδύνατο, για μία από τις δύο πλευρές να επικαλεστεί μία τέτοια περίσταση για να προβάλει την ως άνω ρήτρα ως λόγο λήξης της Συμφωνίας. Άλλωστε και η νομολογία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης είναι μέχρι τώρα αρνητική στο να δεχθεί την εφαρμογή αυτής της ρήτρας.
Η μόνη περίπτωση που τα συμβαλλόμενα μέρη μπορούν να απεμπλακούν από την Συμφωνία, παρά τα όσα αυτή ορίζει είναι βάσει του άρθρου 59 Σύμβασης της Βιέννης, η οποία προβλέπει την κατάργηση μίας Συνθήκης με νέα Συνθήκη. Μόνο με την σύναψη νέας Συμφωνίας μπορεί να ξεπερασθεί η υπάρχουσα Συμφωνία, αυτή, όμως, προϋποθέτει την συναίνεση του άλλου μέρους και ένα ευνοϊκό διεθνές περιβάλλον, που εάν δεν είναι υποστηρικτικό, τουλάχιστον δεν θα είναι αντίθετο σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, κάτι που υπό τις υπάρχουσες διεθνείς ισορροπίες φαίνεται πολιτικά εξαιρετικά δύσκολο.
Τέλος, επίκληση ακυρότητας της Συνθήκης εκ μέρους της χώρας μας πρέπει να αποκλεισθεί, διότι βάσει της Σύμβασης της Βιέννης αυτή προβλέπεται μόνο σε περιπτώσεις πλάνης (άρθρο 49), απάτης (άρθρο 50), δωροδοκίας αντιπροσώπου (άρθρο 51) και άσκησης βίας κατά αντιπροσώπου (άρθρο 52), οι οποίες βέβαια προφανώς και δεν συντρέχουν εν προκειμένω.
Από τα παραπάνω καταφαίνεται ότι οι δυνατότητες νομικής απεμπλοκής από την Συμφωνία μετά την κύρωση και επικύρωσή της από τα συμβαλλόμενα μέρη και την θέση της σε ισχύ στην διεθνή και την εσωτερική τους έννομη τάξη είναι εξαιρετικά περιορισμένες και πάντως, όπου υφίστανται απαιτούν την συναίνεση και των δύο πλευρών, η οποία προϋποθέτει αλλαγή συσχετισμού δυνάμεων και στις δύο χώρες αλλά και στο διεθνές περιβάλλον. Δεδομένου ότι η Συνθήκη τίθεται σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 3 αυτής κατόπιν των αμοιβαίων γνωστοποιήσεων ότι επήλθε η κύρωσή της στο εσωτερικό εκάστης χώρας, δηλ. αμέσως μετά την κύρωσή της και από την Ελλάδα, καθίσταται κρίσιμη η τελευταία για την έναρξη της ισχύος της στην διεθνή αλλά και δυνάμει του άρθρου 28 παρ. 1 Σ και στην εσωτερική έννομη τάξη.
Δεδομένου, επίσης, ότι η Συμφωνία των Πρεσπών προβαίνει στην αναγνώριση «μακεδονικής» ιθαγένειας (εθνότητας)/nationality και γλώσσας (βλ. άρθρο 1 παρ. 3 στοιχ. β΄ και γ΄ της Συμφωνίας), ζήτημα το οποίο πράγματι μπορεί να αποτελέσει εστία μελλοντικών -και όχι μόνο- νομικών/ερμηνευτικών προβλημάτων, καθίσταται επιτακτική η αποφυγή κύρωσής της κατά την δικαιοπαραγωγική διαδικασία. Δηλαδή ψήφισή της από την Βουλή, έκδοση και δημοσίευσή της από το Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος διατηρεί ένα τυπικό (και εξαιρετικά περιορισμένο μετά την συνταγματική αναθεώρηση του 1986) δικαίωμα αναπομπής, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει ασκηθεί από κανέναν Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μετά την κύρωσή της και την θέση της σε ισχύ είναι εξαιρετικά δύσκολο, εάν όχι αδύνατο για οποιαδήποτε κυβέρνηση στην χώρα μας να πετύχει την ανατροπή ή την αναθεώρησή της χωρίς την συναίνεση της άλλης πλευράς και σε ένα αρνητικό εάν όχι εχθρικό διεθνές περιβάλλον για οποιαδήποτε μεταβολή της Συμφωνίας.
https://slpress.gr/ethnika/giati-einai-adynati-i-apemploki-apo-tis-quot-prespes-quot-meta-tin-kyrosi/
ΣΧΕΤΙΚΟ: Μπορεί να ακυρωθεί, ή/και να καταγγελθεί η Συμφωνία των Πρεσπών;
Καταρχάς, πρέπει να διευκρινισθεί ότι η όποια κυβερνητική αλλαγή σε ένα κράτος, δεν το απαλλάσσει, κατά την αρχή της συνέχειας του κράτους, στη διεθνή έννομη τάξη από τις διεθνείς δεσμεύσεις του και ιδία της τήρησης των συμβατικών του υποχρεώσεων κατά την γενική δικαιική αρχή pacta sunt servanda. Η αρχή αυτή, η οποία, πέραν της συμβατικής της κατοχυρώσεως (πρβλ. και άρθρο 26 Σύμβασης της Βιέννης), ισχύει διεθνώς και ως γενική αρχή του διεθνούς εθιμικού Δικαίου. Κατά συνέπεια θα πρέπει να αναζητηθούν στη Σύμβαση της Βιέννης ενδεχόμενες δυνατότητες τερματισμού ή λύσης ή αποδέσμευσης από τη Συμφωνία.
Ο τερματισμός των εννόμων συνεπειών μίας συνθήκης ή συμφωνίας προβλέπεται στο Τμήμα 3 της Σύμβαση της Βιέννης και τα άρθρα 54 επ. υπό τον τίτλο «Λήξη και αναστολή της εφαρμογής των Συνθηκών». Συγκεκριμένα τα άρθρα 54 και 56 παρ. 1 Σύμβαση της Βιέννης ορίζουν τις προϋποθέσεις λήξης ή καταγγελίας μίας συνθήκης, η οποία μπορεί να γίνει είτε σύμφωνα με τις διατάξεις της συνθήκης ή με την συναίνεση των συμβαλλομένων. Ακόμα, σε περίπτωση μη πρόβλεψης στη συνθήκη δυνατότητας καταγγελίας, η τελευταία επιτρέπεται μόνο εάν αυτό συνάγεται από τη βούληση των συμβαλλομένων ή τη φύση της συνθήκης. Θα πρέπει λοιπόν, εν πρώτοις να ερευνηθεί εάν η Συμφωνία προβλέπει τον τερματισμό της ισχύος της διά του καθορισμού χρόνου λήξεως ή καταγγελίας. Το τελευταίο ζήτημα συζητείται στη χώρα μας, καθώς γίνεται λόγος για καταγγελία και μάλιστα «μονομερή» εκ μέρους της χώρας μας, ούτως ώστε αυτή να αποδεσμευθεί από τη Συμφωνία ακόμη και χωρίς τη συναίνεση της άλλης πλευράς. Η Συμφωνία προβλέπει στο άρθρο 20 παρ. 9 αυτής ότι «οι διατάξεις της … θα παραμείνουν σε ισχύ για αόριστο χρονικό διάστημα και είναι αμετάκλητες. Δεν επιτρέπεται καμία τροποποίηση της … Συμφωνίας που περιέχεται στα άρθρα 1(3) και 1(4)». Από το εδάφιο α’ του άρθρου 20 παρ. 9 της Συμφωνίας προκύπτουν τα κάτωθι:
Πρώτον, η Συμφωνία δεν έχει ημερομηνία λήξης.
Δεύτερον, δεν προβλέπεται καταγγελία της Συμφωνίας.
Τρίτον, με τον νομοτεχνικά αδόκιμο, όπως θα εξηγηθεί αμέσως κατωτέρω, όρο «αμετάκλητη» δεν υπάρχει πρόθεση των συμβαλλομένων μερών να προβούν σε καταγγελία.
Από e contrario (αντίθετη) ερμηνεία του εδάφιου β’ της ίδιας διάταξης, όμως, προκύπτει ότι τα μέρη μπορούν να προβούν σε (συναινετική) αναθεώρηση της Συμφωνίας, εκτός από το άρθρο 1 παρ. 3 και 4, παρά το γεγονός ότι κατά το εδάφιο β’ αυτή είναι «αμετάκλητη». Μόνο υπό την παραπάνω εκδοχή της απαγόρευσης μονομερούς καταγγελίας μπορεί να ερμηνευθεί ο όρος «αμετάκλητη», διότι διαφορετικά, εάν ο όρος «αμετάκλητη» ερμηνευθεί ως μη «αναθεωρήσιμη» η γραμματική αντίφαση με το εδ. β’ δημιουργεί ερμηνευτικό absurdum (εις άτοπον απαγωγή). Προς αποφυγήν του absurdum, η αντίφαση ή αντινομία αυτή αίρεται με την ως άνω ερμηνευτική μέθοδο και ερμηνευτικό αποτέλεσμα. Βέβαια το εδάφιο β’ περιέχει ένα είδος «ρήτρας αιωνιότητας» (Ewigkeitsklausel) κάποιων όρων της Συμφωνίας, εάν δανειστούμε έναν όρο του Συνταγματικού Δικαίου, εφόσον αποκλείει expressis verbis την αναθεώρηση των παρ. 3 και 4 του άρθρου 1, που αναφέρονται στο όνομα της γειτονικής χώρας ως «Βόρεια Μακεδονία» και της ιθαγένειας (εθνότητας)/nationality και γλώσσας των κατοίκων της ως «Μακεδονική». Άρα, σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 9 της Συμφωνίας σε συνδυασμό με τα άρθρα 54 και 56 παρ. 1 Σύμβασης της Βιέννης η μονομερής καταγγελία απαγορεύεται.
Άλλη δυνατότητα για να πάψει η Συμφωνία να επιφέρει έννομα αποτελέσματα είναι η αναστολή της εφαρμογής της σύμφωνα με το άρθρο 57 Σύμβασης της Βιέννης η οποία επιτρέπεται μόνο εάν προβλέπεται από αυτήν ή και χωρίς πρόβλεψη στο συμβατικό κείμενο με την συναίνεση των συμβαλλομένων μερών. Για την αναστολή εφαρμογής θα πρέπει να υφίστανται σοβαροί λόγοι, που θα πρέπει να γίνονται δεκτοί από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη, εάν δεν υπάρχει συμβατική πρόβλεψη. Στην περίπτωση της Συμφωνίας δεν υπάρχει πρόβλεψη για αναστολή εφαρμογής της. Eνδεχόμενη συναινετική αναστολή θα πρέπει να θεωρείται εξαιρετικά δύσκολη, εάν όχι απίθανη, καθότι δεν διαφαίνεται λόγος για την άλλη πλευρά να συναινέσει σε ένα τέτοιο εξαιρετικό ενδεχόμενο, όταν μάλιστα η διεθνής κοινότητα θα τάσσεται υπέρ της συνέχισης της εφαρμογής της.
Περαιτέρω, υπάρχει η δυνατότητα της λήξης ή αναστολής εφαρμογής της συνθήκης συνεπεία παραβιάσεώς της (ένσταση μη εκπληρωθείσης παροχής) βάσει του άρθρου 60 Σύμβασης της Βιέννης που ορίζει στην παρ. 1 ότι αυτή πρέπει να είναι ουσιώδης. Βέβαια, η εφαρμογή της διάταξης αυτής στην περίπτωση της Συμφωνίας των Πρεσπών πρέπει να ερμηνευθεί σε συνδυασμό με τα άρθρα 65 παρ. 3 και 66 Σύμβασης της Βιέννης, σε αρμονία με τα οποία βρίσκεται το άρθρο 19 της Συμφωνίας των Πρεσπών. Το εν λόγω άρθρο προβλέπει μηχανισμό ειρηνικής επίλυσης οποιασδήποτε διαφοράς προκύπτει από τη Συμφωνία με βάση τον Καταστατικό Χάρτη του ΟΗΕ (παρ. 1), τις διμερείς διαπραγματεύσεις (παρ. 2 εδ. α’), την παροχή των καλών υπηρεσιών του ΓΓ του ΟΗΕ (παρ. 2 εδ. β’) και εν τέλει την παραπομπή της διαφοράς στη δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης (παρ. 3 εδ. α’), είτε κατόπιν συνυποσχετικού (παρ. 3 εδ. β’) είτε μονομερώς (παρ. 3 εδ. γ’). Κατά συνέπεια, ακόμη και σε περίπτωση ουσιώδους παραβίασης των όρων της Συμφωνίας των Πρεσπών υπό την έννοια του στοιχ. β’ της παρ. 3 του άρθρου 60 Σύμβασης της Βιέννης από το έτερο μέρος, από τον συνδυασμό των άρθρων 60, 65 παρ. 3 και 66 Σύμβασης της Βιέννης και 19 της Συμφωνίας δεν προκύπτει δικαίωμα μονομερούς καταγγελίας ή λήξεως της ισχύος της Συμφωνίας, αλλά παραπομπή του θέματος στον ως άνω μηχανισμό για την εντός του πλαισίου της Συμφωνίας επίλυση της διαφοράς, εν τέλει δια της παραπομπής του ζητήματος στην δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης.
Μία ακόμη περίπτωση λήξης μίας συνθήκης ή αποχώρησης από αυτήν προβλέπει το άρθρο 62 παρ. 1 Σύμβασης της Βιέννης που κατοχυρώνει τη ρήτρα rebus sic stantibus (απρόβλεπτη μεταβολή των περιστάσεων), η οποία δικαιολογεί την λήξη της συνθήκης σε περίπτωση μεταβολής των περιστάσεων, η οποία πρέπει να είναι θεμελιώδης, απρόβλεπτη και ριζική. Ως ριζική δε μεταβολή των συνθηκών δεν μπορεί να νοηθεί κατά τα ανωτέρω ενδεχόμενη κυβερνητική αλλαγή ή συνταγματικού χαρακτήρα μεταβολές στο εσωτερικό των συμβαλλομένων κρατών ή ακόμη και αλλαγές στο διεθνές γίγνεσθαι σε σχέση με το εσωτερικό status ή το διεθνές περιβάλλον κατά τον χρόνο συνομολόγησης της συνθήκης. Κατά συνέπεια είναι εξαιρετικά δύσκολο, εάν όχι αδύνατο, για μία από τις δύο πλευρές να επικαλεστεί μία τέτοια περίσταση για να προβάλει την ως άνω ρήτρα ως λόγο λήξης της Συμφωνίας. Άλλωστε και η νομολογία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης είναι μέχρι τώρα αρνητική στο να δεχθεί την εφαρμογή αυτής της ρήτρας.
Η μόνη περίπτωση που τα συμβαλλόμενα μέρη μπορούν να απεμπλακούν από την Συμφωνία, παρά τα όσα αυτή ορίζει είναι βάσει του άρθρου 59 Σύμβασης της Βιέννης, η οποία προβλέπει την κατάργηση μίας Συνθήκης με νέα Συνθήκη. Μόνο με την σύναψη νέας Συμφωνίας μπορεί να ξεπερασθεί η υπάρχουσα Συμφωνία, αυτή, όμως, προϋποθέτει την συναίνεση του άλλου μέρους και ένα ευνοϊκό διεθνές περιβάλλον, που εάν δεν είναι υποστηρικτικό, τουλάχιστον δεν θα είναι αντίθετο σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, κάτι που υπό τις υπάρχουσες διεθνείς ισορροπίες φαίνεται πολιτικά εξαιρετικά δύσκολο.
Τέλος, επίκληση ακυρότητας της Συνθήκης εκ μέρους της χώρας μας πρέπει να αποκλεισθεί, διότι βάσει της Σύμβασης της Βιέννης αυτή προβλέπεται μόνο σε περιπτώσεις πλάνης (άρθρο 49), απάτης (άρθρο 50), δωροδοκίας αντιπροσώπου (άρθρο 51) και άσκησης βίας κατά αντιπροσώπου (άρθρο 52), οι οποίες βέβαια προφανώς και δεν συντρέχουν εν προκειμένω.
Από τα παραπάνω καταφαίνεται ότι οι δυνατότητες νομικής απεμπλοκής από την Συμφωνία μετά την κύρωση και επικύρωσή της από τα συμβαλλόμενα μέρη και την θέση της σε ισχύ στην διεθνή και την εσωτερική τους έννομη τάξη είναι εξαιρετικά περιορισμένες και πάντως, όπου υφίστανται απαιτούν την συναίνεση και των δύο πλευρών, η οποία προϋποθέτει αλλαγή συσχετισμού δυνάμεων και στις δύο χώρες αλλά και στο διεθνές περιβάλλον. Δεδομένου ότι η Συνθήκη τίθεται σε ισχύ σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 3 αυτής κατόπιν των αμοιβαίων γνωστοποιήσεων ότι επήλθε η κύρωσή της στο εσωτερικό εκάστης χώρας, δηλ. αμέσως μετά την κύρωσή της και από την Ελλάδα, καθίσταται κρίσιμη η τελευταία για την έναρξη της ισχύος της στην διεθνή αλλά και δυνάμει του άρθρου 28 παρ. 1 Σ και στην εσωτερική έννομη τάξη.
Δεδομένου, επίσης, ότι η Συμφωνία των Πρεσπών προβαίνει στην αναγνώριση «μακεδονικής» ιθαγένειας (εθνότητας)/nationality και γλώσσας (βλ. άρθρο 1 παρ. 3 στοιχ. β΄ και γ΄ της Συμφωνίας), ζήτημα το οποίο πράγματι μπορεί να αποτελέσει εστία μελλοντικών -και όχι μόνο- νομικών/ερμηνευτικών προβλημάτων, καθίσταται επιτακτική η αποφυγή κύρωσής της κατά την δικαιοπαραγωγική διαδικασία. Δηλαδή ψήφισή της από την Βουλή, έκδοση και δημοσίευσή της από το Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος διατηρεί ένα τυπικό (και εξαιρετικά περιορισμένο μετά την συνταγματική αναθεώρηση του 1986) δικαίωμα αναπομπής, το οποίο μέχρι τώρα δεν έχει ασκηθεί από κανέναν Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Μετά την κύρωσή της και την θέση της σε ισχύ είναι εξαιρετικά δύσκολο, εάν όχι αδύνατο για οποιαδήποτε κυβέρνηση στην χώρα μας να πετύχει την ανατροπή ή την αναθεώρησή της χωρίς την συναίνεση της άλλης πλευράς και σε ένα αρνητικό εάν όχι εχθρικό διεθνές περιβάλλον για οποιαδήποτε μεταβολή της Συμφωνίας.
https://slpress.gr/ethnika/giati-einai-adynati-i-apemploki-apo-tis-quot-prespes-quot-meta-tin-kyrosi/
ΣΧΕΤΙΚΟ: Μπορεί να ακυρωθεί, ή/και να καταγγελθεί η Συμφωνία των Πρεσπών;
Εντελώς τσάμπα και άδικα σηκώνεις τέτοια άρθρα. Καταγγελία μονομερής ίσως να γίνει από την μεριά των σκοπίων κάποια στιγμή. Πιθανότατα μάλιστα, μετά την εισδοχή τους στο ΝΑΤΟ και τους λοιπούς οργανισμούς να κάνουν κάτι τέτοιο για να πάρουν όνομα και σημαία που τους γουστάρει. ΝΔ και πασοκ μία χαρά τα βολεύει το ότι ο τσίπρας τους καθάρισε το πρόβλημα, τα λοιπά κόμματα κεκεδες ποτάμια και λοιποί μπαραμπάκοι είναι γνωστοί για τις θέσεις τους αιώνες τώρα. Μόνο η ΧΑ μένει η οποία δεν πρόκειται να κυβερνήσει ποτέ οπότε όπως προείπα, τσάμπα τα άρθρα αυτού του τύπου!
ReplyDelete12G
ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΦΙΛΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΠΩΣ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΨΗΦΙΣΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ. ΑΥΤΗ Η ΑΠΟΨΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗΣ. ΕΓΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
ReplyDeleteΜΙΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΠΟΨΗ ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ ΠΩΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ. ΟΜΟΙΩΣ ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΗΘΗΣ ΑΠΟΨΗ.
ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΨΗΦΟΦΟΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΩΣ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΜΕΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΣΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΔΗΘΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΗ ΠΟΛΥΣ ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ.
ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΨΗΦΟΥ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ.
ΑΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ.
Πως ο συντακτης του αρθρου ισχυριζεται οτι δεν συντρεχουν οι προυποθεσεις ακυρωσης λογω πλανης, απατης, δωροδοκιας και ασκησης βιας (μη φυσικης).
ReplyDeleteΣυντρεχουν ολες και οχι μονον αυτες.
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΕΙ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΕΞ ΑΥΤΩΝ. Η ΛΕΞΗ ΚΛΕΙΔΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, ΟΧΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ.
ReplyDeleteΚΑΤ ΕΜΕ ΤΟ ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΤΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΩΣ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΤΑΤΑΡΟΥΣ ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΤΗ ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΚΥΡΗ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΑΣ.
ΑΚΟΜΗ ΠΑΝΤΩΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΠΕΡΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΜΟΥΠΑΛΙ ΔΕΝ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΑΚΥΡΗ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ, ΑΛΛΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΟΥΝ ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΚΑΝ.
Η ΜΟΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΘΑ ΗΤΑΝ Η ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΝ ΣΛΑΒΟΤΑΤΑΡΩΝ. ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΕΜΕΝΕ ΜΟΝΟΝ Η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΕΘΝΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΝΕΥ ΟΜΩΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ ΩΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΟΣ. ΚΑΚΟ -ΚΑΚΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΔΙΟΤΙ ΣΤΟ ΥΠΟΘΕΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ , ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΧΟΝΤΑΝ ΕΔΩ ΩΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΟ ΩΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΒΑΣΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ.
ΤΟ ΑΝ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙ ΩΣ ΣΛΑΒΟ-ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΩΣ ΑΡΧΑΙΟ-ΕΛΛΗΝΟ-ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΚΑΝΜΜΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ. ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΟ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Οι μισοί μόνο από το 36% που ψήφισαν τον Σύριζα αν είχαν διαβάσει το καταστατικό του, ή αν φρόντιζαν να ενημερωθούν για τις θέσεις του, θα ήξεραν ότι οι μισές και βάλε συνιστώσες του έδωσαν χρόνιο και λυσσαλέο αγώνα για να ονομάζονται τα Σκόπια Μακεδονία.
ReplyDeleteΌπως κάποιες άλλες, αγωνίζονταν για καιρό για ανοιχτά σύνορα, ελεύθερη είσοδο και επιδόματα στους λαθρομετανάστες, αφοπλισμό της αστυνομίας, και άλλα τέτοια πολλά φαιδρά κι αριστερά…
Όμως ο κοΖμάκης, ανάμεσά τους και πολλοί ντεμέκ νεοδημοκράτες, δεν έδινε σημασία, αρκεί να έδιωχνε τον Σαμαρά, που ήταν φασίστας αφού… Έτσι δεν είναι;
Η Μακεδονία ξεπουλιέται με τη ψήφο (δις παρακαλώ) του σοφού λαού… να τα λέμε όλα.
Κι έτσι φτάσαμε στο σήμερα, με διάφορους ανισόρροπους να πέφτουν από τα σύννεφα, συνειδητοποιώντας ότι ο Αλέξης και το τσούρμο του δεν κάνουν τίποτα περισσότερο από το να υλοποιούν τις ιδεοληψίες τους, που αν πράγματι τις γνώριζαν οι ψηφοφόροι, ακόμη και οι φανατικοί αγαναΧτιστές, το εν λόγω μόρφωμα θα συνέχιζε να βολοδέρνει στο 3-4%.
https://orthografos.blogspot.com/2019/01/blog-post_18.html
ΑΝΩΝΥΜΕ 19/1/19 11:21 ΔΙΑΦΩΝΩ.ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΣ!ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΕΝΑΓΗΣ ΛΑΟΣ, ΚΟΙΤΑΞΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΤΖΕΠΗ ΠΟΥ ΜΑΤΑΙΩΣ ΠΙΣΤΕΨΕ ΠΩΣ ΘΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΓΕΜΙΖΕ Ο ΤΣΙΜΠΛΑΣ...
ReplyDelete-ΔΗΜΗΤΡΑ-
Α. Συρίγος: «Άν κυρώσουμε τη συμφωνία τελειώνει το παιχνίδι»
ReplyDeletehttp://www.kathimerini.gr/1005752/article/epikairothta/ellada/aggelos-syrigos-h-diplwmatikh-diakoinwsh-dinei-glwssa-kai-yphkoothta
Άρθρο 28 παρ.2
ReplyDelete"για ψήφιση νόμου που κυρώνει συνθήκες ή συμφωνίες με άλλα ΚΡΑΤΗ ή όργανα διεθνών οργανισμών απαιτείται πλειοψηφία τριών πέμπτων του όλου αριθμού"
ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ? ΟΥΤΕ Ο ΚΑΣΣΙΜΑΤΗΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΘΕΩΡΕΙ ΑΚΥΡΗ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥΣ ΟΜΩΣ ΛΟΓΟΥΣ.
https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ethnika-themata/744595_syntagmatologos-g-kasimatis-nomika-akyri-i-symfonia-ton
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ 28 ΠΑΡ 2 ΓΡΑΦΕΙ...
ReplyDeleteΓια να εξυπηρετηθεί σπουδαίο εθνικό συμφέρον και να προαχθεί η συνεργασία με άλλα κράτη, μπορεί να αναγνωρισθούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες που προβλέπονται από το Σύνταγμα. Για την ψήφιση νόμου που κυρώνει αυτή τη συνθήκη ή συμφωνία απαιτείται πλειοψηφία των τριών πέμπτων του όλου αριθμού των βουλευτών.
https://www.lawspot.gr/nomikes-plirofories/nomothesia/syntagma-tis-ellados/arthro-28-syntagma-tis-ellados-kanones-toy
ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΟ ...."μπορεί να αναγνωρισθούν, με συνθήκη ή συμφωνία, σε όργανα διεθνών οργανισμών αρμοδιότητες"
ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ ΔΕΝ ΧΟΡΗΓΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ , ΑΡΑ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΑ 3/5. ΕΚΧΩΡΕΙ ΟΝΟΜΑ-ΓΛΩΣΣΑ- ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΟΖ ΣΤΟΥΣ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ ΟΧΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΙΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ή ΟΡΓΑΝΑ ΑΥΤΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΔΙΜΕΡΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑ.
ΑΥΤΟ ΑΠΑΝΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΛΕΣΑΝ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΙΤΟΥΣ (ΝΑΤΟ-Ε.Ε - ΟΗΕ) ΩΣ ΕΓΓΥΗΤΕΣ ΤΗΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΝ ΤΑ 3/5.
Ο ΚΑΣΣΙΜΑΤΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ, ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΥΤΕ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ.
ΠΟΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΕΛΠΙΣΜΕΝΟΙ ΨΑΧΝΟΥΝ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΣΑΝΙΔΑ ΣΩΤΗΡΙΑΣ ΜΑΣ, ΑΝΑΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΠΑΤΣΑΒΟΥΡΟΧΑΡΤΑ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΕΣΟΥ ΑΥΤΟΥ. ΤΟ ΑΡΘΡΟ 28 ΗΤΑΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΚΑΤΑΠΑΤΗΘΕΝΤΟΣ ΑΡΘΡΟΥ ΟΤΑΝ ΠΕΡΝΟΥΣΑΝ ΤΙΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ. ΟΥΤΕ ΤΟΤΕ (ΠΟΥ ΤΥΠΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ) ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΩ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΕΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΥΦΥΙΑ ή ΓΝΩΣΙΑΚΗ ή ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ. ΠΟΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΝ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΝ ΛΑΘΟΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΜΕΡΗ ή ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΥΡΕΩΣ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙ.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΑΞ ΚΑΙ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ ΣΤΙΣ ΠΡΕΣΠΕΣ. ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ. ΖΗΜΙΑ ΜΗ ΔΙΟΡΘΩΣΙΜΗ (Η ΕΙΣΔΟΧΗ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΣΤΟ ΝΑΤΟ) ΕΧΟΥΜΕ ΗΔΗ ΥΠΟΣΤΕΙ. ΕΑΝ ΤΩΡΑ ΚΥΡΩΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΤΟΤΕ Η ΖΗΜΙΑ ΜΑΣ ΘΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΙΡΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΑΝΑΙΡΕΙΤΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΡΑΦΟΥΝ , ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΟΙ, ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ "Β.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ".
Υ.Γ-1: ΜΙΑ ΜΗ ΠΡΟΣΤΥΧΗ ΚΑΙ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΕΙ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΕ ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ. ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΗΘΕΛΕ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ, ΗΘΕΛΕ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ. ΑΥΤΗ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ, ΕΝΩ ΗΔΗ ΕΙΧΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΠΡΟΕΙΠΕΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ . ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ Ο ΛΑΟΣ.
Υ.Γ-2:
ΕΔΩ Η ΑΠΟΨΗ ΜΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΕΙ ΤΙ ΔΙΑΒΑΖΕΙ:
http://www.rthess.gr/article/92712/syntagmatiko-stayrolexo-me-tin-psifisi-tis-symfonias-ton-prespon-ti-problepei-i-diadikasia
ΕΔΩ ΜΙΑ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΑΠΟΨΗ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΜΠΛΕΚΕΙ ΤΡΙΤΟΥΣ (ΤΟΝ ΟΗΕ) ΑΡΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΜΕ ΤΑ 3/5:
https://www.kalami.us/2019/ellada/prespes-syntagma.html
ΕΔΩ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΜΕ 3/5:
https://www.capital.gr/me-apopsi/3338609/oxi-ekptoseis-sto-suntagma
ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΞΑΝΑ ΠΩΣ ΕΓΩ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΖΟΜΑΙ ΠΩΣ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΔΕΝ ΕΚΧΩΡΕΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΤΡΙΤΟΥΣ.
ΟΠΟΙΟΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΝΑ ΜΟΥ ΥΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΠΟΙΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΡΙΤΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ, ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 28 ΠΑΡ 2.