Η νέα πολιτική της εταιρείας αφορά την απαγόρευση των αντωνυμιών που σχετίζονται με τις φυλετικές διακρίσεις. Με την χρήση του εργαλείου του AI, η ομάδα της Google θα αποτρέψει τις προκαταλήψεις. Ήδη γίνονται δοκιμές του εργαλείου Smart Compose και σε άλλες γλώσσες, εκτός της αγγλικής.
Η Google εισήγαγε από τον Μάιο ένα νέο χαρακτηριστικό για το Gmail, το οποίο αυτόματα συμπληρώνει προτάσεις για έναν χρήστη την στιγμή που πληκτρολογεί, το Smart Compose. Δοκιμάστε να πληκτρολογήσετε στο Gmail τη λέξη «I love» και θα σας προτείνει το «you» ή το «it». Η εταιρεία αποφάσισε να μην προτείνει αντωνυμίες βάσει του φύλου, επειδή υπάρχει σχετικά υψηλός κίνδυνος να μην προβλεφθεί το σωστό φύλο και μπορεί κάποιος να προσβληθεί. Κατά καιρούς, τα συστήματα autocorrect έχουν κάνει τους χρήστες να νιώθουν αμήχανοι απέναντι σε άλλους, κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους μέσω text μηνυμάτων. Από τη δική της πλευρά, η Google αρνείται να πάρει το... "ρίσκο" της αυτόματης διόρθωσης με επιλογή φύλου, ειδικά όταν στις μέρες μας τα ζητήματα σχετικά με το φύλο κρίνονται ως ευαίσθητα στην πολιτική και την κοινωνία.
Το Smart Compose είναι ένα παράδειγμα της τεχνητής νοημοσύνης και είναι αυτό που οι AI developers αποκαλούν δημιούργημα της φυσικής γλώσσας. Μέσω του Smart Compose, οι υπολογιστές μαθαίνουν να γράφουν προτάσεις ανάμεσα στις λέξεις, με την μελέτη συγκεκριμένων patterns και σχέσεων στα emails και τα web pages. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με έρευνα της ομάδας του Smart Compose, το βοήθημα δεν παρέχει αποτελέσματα που να μην περιέχουν καθόλου προκαταλήψεις. Για αυτόν τον λόγο, αποφάσισαν πως η καλύτερη λύση δεν ήταν άλλη από τον περιορισμό της κάλυψης. Με πιο απλά λόγια, η Google αποφάσισε πως η πιο καλή τεχνική είναι να είναι πιο... ουδέτερη.
Να επισημανθεί πως η Google αποτελεί την μοναδική εταιρεία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα, ενώ ο τελικός στόχος δεν είναι άλλος από τη δημιουργία ενός συστήματος που θα αναγνωρίζει ακριβώς τι να συμπληρώσει.
ΚΟΥΡΗΤΗΣ: "την μοναδική εταιρεία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα"
ΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΣΙΓΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΨΥΧΑΝΩΜΑΛΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΩΣ ..."Attack Hellicopters" (ΣΚΩΠΤΙΚΑ). ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ "ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ", ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ (ΚΑΚΩΣ *) Smart Compose, ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ-ΨΥΧΙΚΑ ΑΡΡΩΣΤΟΙ, ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ.
* ΤΟ "Smart Compose" ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΛΛΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ. ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΧΕΣΤΕ ή ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ, ΤΟΥ ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΥ.
Η Google εισήγαγε από τον Μάιο ένα νέο χαρακτηριστικό για το Gmail, το οποίο αυτόματα συμπληρώνει προτάσεις για έναν χρήστη την στιγμή που πληκτρολογεί, το Smart Compose. Δοκιμάστε να πληκτρολογήσετε στο Gmail τη λέξη «I love» και θα σας προτείνει το «you» ή το «it». Η εταιρεία αποφάσισε να μην προτείνει αντωνυμίες βάσει του φύλου, επειδή υπάρχει σχετικά υψηλός κίνδυνος να μην προβλεφθεί το σωστό φύλο και μπορεί κάποιος να προσβληθεί. Κατά καιρούς, τα συστήματα autocorrect έχουν κάνει τους χρήστες να νιώθουν αμήχανοι απέναντι σε άλλους, κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας τους μέσω text μηνυμάτων. Από τη δική της πλευρά, η Google αρνείται να πάρει το... "ρίσκο" της αυτόματης διόρθωσης με επιλογή φύλου, ειδικά όταν στις μέρες μας τα ζητήματα σχετικά με το φύλο κρίνονται ως ευαίσθητα στην πολιτική και την κοινωνία.
Το Smart Compose είναι ένα παράδειγμα της τεχνητής νοημοσύνης και είναι αυτό που οι AI developers αποκαλούν δημιούργημα της φυσικής γλώσσας. Μέσω του Smart Compose, οι υπολογιστές μαθαίνουν να γράφουν προτάσεις ανάμεσα στις λέξεις, με την μελέτη συγκεκριμένων patterns και σχέσεων στα emails και τα web pages. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με έρευνα της ομάδας του Smart Compose, το βοήθημα δεν παρέχει αποτελέσματα που να μην περιέχουν καθόλου προκαταλήψεις. Για αυτόν τον λόγο, αποφάσισαν πως η καλύτερη λύση δεν ήταν άλλη από τον περιορισμό της κάλυψης. Με πιο απλά λόγια, η Google αποφάσισε πως η πιο καλή τεχνική είναι να είναι πιο... ουδέτερη.
Να επισημανθεί πως η Google αποτελεί την μοναδική εταιρεία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα, ενώ ο τελικός στόχος δεν είναι άλλος από τη δημιουργία ενός συστήματος που θα αναγνωρίζει ακριβώς τι να συμπληρώσει.
ΚΟΥΡΗΤΗΣ: "την μοναδική εταιρεία που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα"
ΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΣΙΓΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΗΤΑΝ ΠΟΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ ΨΥΧΑΝΩΜΑΛΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΥΤΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΩΣ ..."Attack Hellicopters" (ΣΚΩΠΤΙΚΑ). ΝΑΙ, ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΝΥΠΑΡΚΤΑ "ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ", ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ (ΚΑΚΩΣ *) Smart Compose, ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ-ΨΥΧΙΚΑ ΑΡΡΩΣΤΟΙ, ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ.
* ΤΟ "Smart Compose" ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΑΛΛΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ. ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΔΕΧΕΣΤΕ ή ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ, ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΜΜΑΤΑΚΙ, ΤΟΥ ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ. ΣΕ ΑΥΤΟ ΑΠΟΣΚΟΠΟΥΝ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΥΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΥ.
- Εξήντα οκτώ «likes» μας στο Facebook αρκούν για να προβλέψει κάποιος με ακρίβεια 95% το χρώμα του δέρματός μας, κατά 85% τη σεξουαλική μας ταυτότητα και κατά 88% τις πολιτικές μας πεποιθήσεις.
- Δέκα likes είναι αρκετά ώστε ένας διαδικτυακός «φίλος» μας να μας μάθει καλύτερα από κάποιον συνεργάτη μας και 70 για να μπορεί να πει περισσότερα για εμάς από ό,τι ένας «κανονικός» φίλος μας.
- Με 150 likes αποκαλύπτονται πράγματα που μπορεί να αγνοεί η οικογένειά μας ενώ στα 300 likeς κάποιοι μπορούν να καταλάβουν περισσότερα ακόμη και από τους συντρόφους μας.
Παρά το γεγονός ότι σκάνδαλα όπως του Facebook και της Cambridge Analytica απέδειξαν στην πράξη τη χρήση των social media και για πολιτικούς σκοπούς, οι πλατφόρμες δεν φαίνεται να ζημιώθηκαν στην πράξη. Σύμϕωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Μαρκ Κόουτ (Mark Cote), senior lecturer του King’ s College σε θέματα δεδομένων, πολιτισμού και κοινωνίας, μιλώντας σε εκδήλωση της Ευρωπαϊκής Αριστεράς ύστερα από πρωτοβουλία του ευρωβουλευτή Στέλιου Κούλογλου, «το ενδιαϕέρον είναι ότι μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica και βάσει στοιχείων του τελευταίου τριμήνου του 2018, τα έσοδα του Facebook αυξήθηκαν, κάτι που δείχνει ότι δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα αρνητικά. Τα έσοδα από διαϕημίσεις αυξήθηκαν κατά 43,2% και όλα δείχνουν ότι το Facebook για το 2018 θα συντρίψει τον πήχη των 50 δισ. ευρώ σε έσοδα». O κ. Κόουτ αναϕέρθηκε ακόμη στην ανάπτυξη των μονοπωλίων του Διαδικτύου και των social media -GAFA, google, apple, facebook, amazon- κι απαρίθμησε τα 98 πραγματα «που ξέρει το Facebook για καθέναν από εμάς κι ενδεχομένως δεν γνωρίζουμε ότι τα ξέρει». Τόνισε ότι όλα αυτά τα προσωπικά δεδομένα χρησιμοποιούνται για να στοχεύσουν τους χρήστες με διαϕημίσεις και πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει λόγος να δεχτούμε μια κατάσταση, όπου η καθημερινή μας ζωή, οι εμπειρίες, τα βιώματα και οι κοινωνικές μας σχέσεις θα δημιουργούνται ολοένα και περισσότερο από τα data points και όπου θα έχουμε μόνο συναλλακτική σχέση, καθώς και παρέμβαση και διείσδυση των data points στην προσωπική μας ζωή και επιρροή και σε πολιτικές διαδικασίες».
Τη μετατόπιση της διαφημιστικής δαπάνης από τα παραδοσιακά μέσα όπως οι εφημερίδες προς τα κοινωνικά δίκτυα, επισήμανε, από την πλευρά της, η Τζένιφερ Πίμπους (Jennifer Pymbus), διδάκτορας ψηφιακού πολιτισμού στο King’s College: «αν κοιτάξουμε την ψηφιακή διαφήμιση, η βιομηχανία αυτή έχει αλλάξει ριζικά. Το 2017 το 57% της βιομηχανίας αφορούσε δυο βασικούς παίκτες: την Google, η οποία προσέλκυσε διαφημιστική δαπάνη 63 δισ. λιρών και το Facebook (24 δισ. λίρες). Την ίδια στιγμή, τα ψηφιακά έσοδα της εφημερίδας Guardian ανήλθαν σε μόλις 94,2 εκατομμύρια λίρες -και σε αυτά συνυπολογίζονται και οι συνδρομές, όχι μόνο η διαφήμιση. Όσοι, λοιπόν, θέλουν να διαφημιστούν απευθύνονται απευθείας σε αυτές τις δυο εταιρείες. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά που έγινε αισθητή την τελευταία δεκαετία ως αποτέλεσμα της κατάχρησης των προσωπικών μας δεδομένων».
Πόσο εξοικειωμένα και ασφαλή είναι τα παιδιά σε αυτό το ψηφιακό σκηνικό; Περίπου το 60% των ανηλίκων στην ΕΕ χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο και θεωρούνται digital natives. Βάσει πρόσφατης μελέτης, όμως, παρότι πάνω από τέσσερα στα δέκα παιδιά (ποσοστό 43%) πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα από τους γονείς τους για το διαδίκτυο, στην πραγματικότητα «δεν μπορούν να το αντιληφθούν με κριτική σκέψη», όπως δήλωσε η Αναστασία Καραγιάννη, ειδική σε θέματα ψηφιακών δικαιωμάτων και προστασίας των παιδιών, εκπροσωπώντας τη MKO Homo Digitalis, και πρότεινε τη συγκρότηση μιας επιτροπής, η οποία θα προωθήσει νομοθετικά μέτρα με σκοπό τη μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων των παιδιών.
Τη μετατόπιση της διαφημιστικής δαπάνης από τα παραδοσιακά μέσα όπως οι εφημερίδες προς τα κοινωνικά δίκτυα, επισήμανε, από την πλευρά της, η Τζένιφερ Πίμπους (Jennifer Pymbus), διδάκτορας ψηφιακού πολιτισμού στο King’s College: «αν κοιτάξουμε την ψηφιακή διαφήμιση, η βιομηχανία αυτή έχει αλλάξει ριζικά. Το 2017 το 57% της βιομηχανίας αφορούσε δυο βασικούς παίκτες: την Google, η οποία προσέλκυσε διαφημιστική δαπάνη 63 δισ. λιρών και το Facebook (24 δισ. λίρες). Την ίδια στιγμή, τα ψηφιακά έσοδα της εφημερίδας Guardian ανήλθαν σε μόλις 94,2 εκατομμύρια λίρες -και σε αυτά συνυπολογίζονται και οι συνδρομές, όχι μόνο η διαφήμιση. Όσοι, λοιπόν, θέλουν να διαφημιστούν απευθύνονται απευθείας σε αυτές τις δυο εταιρείες. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά που έγινε αισθητή την τελευταία δεκαετία ως αποτέλεσμα της κατάχρησης των προσωπικών μας δεδομένων».
Πόσο εξοικειωμένα και ασφαλή είναι τα παιδιά σε αυτό το ψηφιακό σκηνικό; Περίπου το 60% των ανηλίκων στην ΕΕ χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο και θεωρούνται digital natives. Βάσει πρόσφατης μελέτης, όμως, παρότι πάνω από τέσσερα στα δέκα παιδιά (ποσοστό 43%) πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα από τους γονείς τους για το διαδίκτυο, στην πραγματικότητα «δεν μπορούν να το αντιληφθούν με κριτική σκέψη», όπως δήλωσε η Αναστασία Καραγιάννη, ειδική σε θέματα ψηφιακών δικαιωμάτων και προστασίας των παιδιών, εκπροσωπώντας τη MKO Homo Digitalis, και πρότεινε τη συγκρότηση μιας επιτροπής, η οποία θα προωθήσει νομοθετικά μέτρα με σκοπό τη μεγαλύτερη προστασία των προσωπικών δεδομένων των παιδιών.
«Αν σε ανάγκαζαν να μοιραστείς τους μύχιους φόβους σου, θα χαρακτήριζες το καθεστώς τυραννία, αλλά στο Google τους μοιράζεσαι δωρεάν και οικειοθελώς. Το Google είναι ικανό να καταγράψει μέχρι και τους πιο μύχιους φόβους μας και να πουλήσει το προφίλ μας σε διαφημιστές. Όλα αυτά τα δίνουμε δωρεάν, οικεία βουλήσει, ενώ εάν μας επέβαλλαν να παρέχουμε τέτοια δεδομένα θα λέγαμε ότι πρόκειται για τυραννία», υποστήριξε ο Ντιέγκο Ναράνχο (Diego Naranjo) από τη μη κυβερνητική οργάνωση EDRi για τα ευρωπαϊκά ψηφιακά δικαιώματα.
Ο Δημήτρης Παπαευαγγέλου δημιούργησε το mediawatch.io, χάρη στο οποίο μπορεί κάποιος να αναζητήσει την πρώτη πηγή μιας είδησης, να ακολουθήσει την πορεία αναπαραγωγής της και να διαπιστώσει, εάν αυτή αναμεταδόθηκε ορθώς. «Το επίπεδο της παραποίησης της είδησης και της διαμόρφωσης πεποιθήσεων από τα media είναι κατά τη γνώμη μου πολύ χειρότερο από αυτό που γίνεται στα social media. Γίνεται εμφανής ο τρόπος που χρησιμοποιούνται από αυτούς που έχουν θεσμική θέση στον πολιτικό και δημόσιο λόγο», είπε και ανέφερε ενδεικτικά την περίπτωση του υποτιθέμενου tweet της υπουργού Πολιτισμού Μυρσινης Ζορμπά για τον υποτιθέμενο θάνατο του Κώστα Γαβρά, το οποίο πέραν του ότι έφτασε μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας να αναμεταδοθεί από έγκυρα μέσα μαζικής ενημέρωσης του εξωτερικού, χρησιμοποιήθηκε από άλλα, εγχώρια μέσα, για να πλήξει την κ. Ζορμπα, παρότι δεν γράφτηκε από εκείνη.
Υπάρχουν εναλλακτικές στο Google; Μηχανές αναζήτησης που δεν αποθηκεύουν προσωπικά δεδομένα και δεν τα χρησιμοποιούν για στοχευμένη διαφήμιση; Που επιτρέπουν τη λήθη στον ψηφιακό κόσμο; Κατά τον Λέοναρντ Κοξ (Leonard Cox), δημιουργό της Qwant, η συγκεκριμένη μηχανή αναζήτησης διασφαλίζει κι εγγυάται όλα τα παραπάνω: «Είμαστε μια ευρωπαϊκή και ηθική μηχανή αναζήτησης που σέβεται τις υποσχέσεις που δίνει για: σεβασμό στην ιδιωτικότητα, ουδέτερα αποτελέσματα, αντικειμενικό πανόραμα, όχι εξατομικευμένες πραγματικότητες. Υπάρχει δικαίωμα στην λήθη στο διαδίκτυο». Όπως είπε, έπειτα από επτά χρόνια λειτουργίας, η Qwant έχει μεγαλώσει και μέχρι στιγμής φέτος έχει επεξεργαστεί περίπου 20 δισ. αιτήματα αναζήτησης.
Η Λουσίνε Μεχραμπιγιάν (Lusine Mehrabyan), δημιουργός του Factmata, παρουσίασε την εν λόγω μιντιακή πλατφόρμα, που σκοπό έχει τη διαφάνεια και να ωθήσει να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια όσο δυνατόν περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου. «Σκοπός μας δεν είναι να χρησιμοποιήσουμε τις κοινότητες και τα μέλη μας ως προϊόν αλλά ως συνεργάτες», είπε, προσθέτοντας ότι παρότι η μηχανική και οι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται σήμερα ευρέως για τον εντοπισμό ψευδών ειδήσεων, εξακολουθεί να υπάρχει μια φαιά περιοχή, για την οποία απαιτούνται άλλου είδους γνώσεις, που καθιστούν αναγκαία την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, αυτό που λέμε «Human in the loop».
ΚΟΥΡΗΤΗΣ:
1) ΤΟ https://mediawatch.io/ ΤΟΥ ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΣΥΛΛΕΓΕΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ. ΤΟ ΑΝ ΤΑ ΠΟΥΛΑ ή ΟΧΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΩ (ΑΚΟΜΗ), ΑΛΛΑ ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΤΕ ΠΩΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΚΟΠΤΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΑΣ, ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΗΘΕΝ ΑΝΤΙΠΑΛΕΥΟΥΝ. (ΙΣΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΑΛΕΥΟΥΝ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ)
2) ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΑ ΣΥΛΛΕΓΟΥΝ ΝΟΜΙΜΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΣΗ ΤΗΣ "ΔΩΡΕΑΝ" ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΣ. Η ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ ΨΕΥΔΗ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΔΥΝΑΜΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΟΣΥΝΘΕΣΗΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ.
3) Η Qwant ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ, ΟΝΤΩΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΣΤΟΧΕΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΑΛΛΩΝ "ΜΕΓΑΛΩΝ" (Google, Bing, κ.λ.π) ΤΟ ΤΙ ΔΙΑΜΥΒΕΥΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ. ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΛΑΣΤΗ ΕΠΙΦΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ (ΜΕ ΟΥΔΕΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ) VPN Servers.
No comments :
Post a Comment