05/11/2018

Τουρκία: Πως η νέα κορβέτα BURGAZADA υπενθυμίζει τα διδάγματα των Ιμίων - Παράδοση επιπλέον έξι Bayraktar TB2S - Παράδοση της τρίτης MilGem

Επίσημη τελετή εντάξεως σε υπηρεσία της κορβέτας BURGAZADA (F513), πραγματοποιήθηκε στις 4 Νοεμβρίου στην Διοίκηση Ναυπηγείων Κωνσταντινουπόλεως των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, παρόντος του προέδρου Ερντογάν. Στην πραγματικότητα, το πολεμικό τίθεται σε καθεστώς προσωρινής αποδοχής σε υπηρεσία, μετά την έναρξη δοκιμών εν πλω τον παρελθόντα Μάρτιο. Η τελική αποδοχή θα λάβει χώρα έπειτα από παρέλευση χρονικού διαστήματος 12 μηνών, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2019. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι το πλοίο δεν είναι πλήρως αξιόμαχο. Μέρος των δοκιμών που πραγματοποίησε η κορβέτα μέχρι σήμερα, αφορούσε και συνεργασία με Ειδικές Δυνάμεις, με δοκιμές σεναρίων αφέσεως και περισυλλογής εν πλω ταχυπλόων λέμβων, όπως αποκαλύπτει σχετικό υλικό που δημοσιοποιήθηκε αυτές τις ημέρες. Οι κορβέτες κλάσεως ADA, φέρουν στην πρύμνη ειδική πτυσσόμενη κλίμακα – ράμπα για τέτοιου είδους σκοπούς, γεγονός που καταδεικνύει την σημασία που αποδόθηκε από την ηγεσία στην σχεδίαση των πλοίων, για βέλτιστη ανταπόκριση στις ανάγκες υποστηρίξεως Ειδικών Επιχειρήσεων. Οι συγκεκριμένες κορβέτες αποτελούν τον καρπό του προγράμματος Εθνικού Πλοίου (MILGEM) ενσωματώνουν διδάγματα και εμπειρίες από την κρίση των Ιμίων το 1996, σε παράκτιο περιβάλλον και συμπλέγματα μικρονήσων, που ευνοούν δράση μικρότερων πολεμικών μονάδων και επιτρέπουν μεγαλύτερη τακτική και επιχειρησιακή ευελιξία.

Ένα από τα διδάγματα που αφομοίωσαν οι Τούρκοι, ήταν η σημασία της ταχείας και αφανούς κατά το δυνατόν, αναπτύξεως ομάδων Ειδικών Δυνάμεων. Πρόκειται για κρίσιμο στοιχείο, όπως αυτό αναδείχθηκε με εντυπωσιακό τρόπο, αφού σε αυτή ακριβώς την τακτική βασίσθηκε ο έξυπνος ελιγμός που πραγματοποιήθηκε την βραδιά της κρίσεως στα Ίμια από την φρεγάτα YAVUZ (F240), με αποτέλεσμα οι Έλληνες να μην αντιληφθούν την αφανή αποβίβαση τουρκικής ομάδος Υποβρυχίων Καταστροφέων στην αφύλακτη Δυτική Ίμια. Οι κορβέτες κλάσεως ADA, χάρη στην κεκλιμένη κλίμακα καθελκύσεως που αναπτύσσεται στο νερό μέσω ράμπας, διευκολύνει την εκτέλεση της καθελκύσεως, καθόσον δεν εμπλέκονται χειρισμοί γερανών αλλά και την αφάνεια της ενεργείας, δεδομένου ότι δεν χρειάζεται το πολεμικό να ακινητοποιηθεί, αλλά μπορεί να συνεχίζει τον πλου του.

Την ίδια στιγμή που οι Τούρκοι βρίσκονται πολύ κοντά στην ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπηγήσεως 4 κορβετών εθνικής σχεδιάσεως, με βάση αυτές έχουν ξεκινήσει την ναυπήγηση 4 φρεγατών και προχωρούν στο μεγαλεπίβολο πρόγραμμα του εθνικού αντιτορπιλικού TF2000, η Ελλάδα εγκατέλειψε μία ιδιωτική πρωτοβουλία που εκδηλώθηκε προ ετών, για ένα ανάλογο εθνικό πρόγραμμα (ALS) κορβέτας και φρεγάτας. Παρόλο που επί των ημερών του Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου το ΓΕΕΘΑ παρακολουθούσε το πρόγραμμα και προέβαινε στην σύνταξη εκθέσεων προόδου ανά τρίμηνο, εν συνεχεία η επαφή αυτή διακόπηκε, παρόλο που στην θέση του Α/ΓΕΕΘΑ αναδείχθηκε αξιωματικός προερχόμενος από το Πολεμικό Ναυτικό. Έτσι σήμερα, η πολιτική ηγεσία, το ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΝ, έχοντας κλείσει τα αυτιά, κοιτούν πως θα ξοδέψουν τα επόμενα πολλά δισεκατομμύρια για προμήθειες γαλλικών πολεμικών μονάδων, καταλλήλων για επιχειρήσεις σε ωκεανούς. Ο γείτονας μεθοδικός, με στρατηγική, εθνικό όραμα και βούληση, εμείς εδώ άβουλοι, πρόχειροι και, για να μην ξεχνιόμαστε, χρεοκοπημένοι. Σε όλα…

Σάββας Δ. Βλάσσης
https://doureios.com/pos-i-nea-tourkiki-korveta-burgazada-ypenthimizi-ta-didagmata-ton-imion/

ΣΧΕΤΙΚΟ:   Η “πικρή” ιστορία των ελληνικών βομβιδοφόρων βλημάτων

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSB) οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις παρέλαβαν έξι (6) ακόμα μη-επανδρωμένα αεροχήματα Bayraktar ΤΒ2. Η ανακοίνωση δεν αναφέρει σε ποια υπηρεσία θα ενταχθούν τα συστήματα, αλλά πιθανότατα προορίζονται για τον Τουρκικό Στρατό, δεδομένου ότι Αστυνομία και Χωροφυλακή έχουν ήδη παραλάβει έξι (6) και 18 συστήματα, αντίστοιχα, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση. Με την παράδοση των έξι (6) Bayraktar TB2, οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας έχουν παραλάβει συνολικά 58 από τα 76 υπό παράδοση Bayraktar TB2/TB2S. Από τα 58 αεροχήματα ο Τουρκικός Στρατός έχει παραλάβει 28 (συν τα έξι της τελευταίας παραλαβής, έχει απολέσει τρία), η Αστυνομία έχει παραλάβει έξι (6), ενώ 18 έχει παραλάβει η Χωροφυλακή.
ΑΜΠΕ

Η παράδοση της τρίτης κορβέτας TCG Burgazada (F-513) στο Τουρκικό Ναυτικό, παρουσία του Τούρκου Προέδρου, αποτέλεσε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να προβούμε σε ένα σύντομο σχολιασμό. Στο σημείο αυτό θέλουμε να κάνουμε δύο κρίσιμα σχόλια και ελπίζουμε οι πολιτικοί ταγοί αυτού του τόπου να αντιληφθούν:

Πρώτον, η κυριαρχία της Τουρκίας περνά μέσα από τη θαλάσσια και τη ναυτική ισχύ ειδικότερα. Η Τουρκία ξέρει πως για να πετύχει την ανατροπή της αμυντικής ισορροπίας μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας πρέπει να κυριαρχήσει στη θάλασσα. Και γι αυτό επενδύει στο Ναυτικό της και στην εγχώρια αμυντική-ναυπηγική βιομηχανία. Ιστορικά εάν το δούμε ακόμα και επί της Βυζαντινής περιόδου οι Οθωμανοί πρώτα κυριάρχησαν στη θάλασσα και μετά στη στεριά. Η μοίρα του ελληνισμού είναι ταυτισμένη με τη θάλασσα απόρροια της γεωγραφίας. Αμφότερα τα θέατρα επιχειρήσεων του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου έχουν ως επίκεντρο τους το αεροναυτικό περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο που η Τουρκία προσπαθεί να αποκτήσει ναυτική κουλτούρα και ποιοτική ισχυροποίηση. Όταν πριν 10 χρόνια έγραφε ο τότε τύπος για τις μακέτες των MilGem στις αμυντικές εκθέσεις σήμερα αυτές οι μακέτες είναι πραγματικότητα. Και οι MilGem θα είναι βάση για μεγαλύτερες και καλύτερες σχεδιάσεις.

Δεύτερον, να τονίσουμε για πολλοστή φορά τις σοβαρότατες ευθύνες όλων των ελληνικών κυβερνήσεων που απαξίωσαν την ελληνική αμυντική-ναυπηγική βιομηχανία. Που απαξίωσαν, σε βαθμό διάλυσης, τα ελληνικά ναυπηγεία με σχεδόν ανύπαρκτο ναυπηγικό πρόγραμμα Τι παραπάνω είχε η Τουρκία και έκανε μια αξιοπρεπέστατη ναυπηγική βιομηχανία; Πολιτική βούληση είχε. Συνέχεια και συνέπεια ως προς τους στόχους της, δηλαδή την ύπαρξη ισχυρής εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας. Εμείς μια κατ εξοχή ναυτική χώρα φροντίσαμε να απαξιώσουμε τα ναυπηγεία μας. Οι κυβερνήσεις μας αντιμετώπισαν την αμυντική βιομηχανία των κρατικών εταιρειών ως άλλη μια ΔΕΚΟ, για διορισμούς, ασυδοσία συνδικάτων και συνδικαλισμού, σπατάλες, χωρίς εξωστρέφεια και κανένα πλάνο ή όραμα. Έχουν ευθύνες οι στρατιωτικές ηγεσίες; Έχουν. Η λύση της παραίτησης και της δημόσιας καταγγελίας των πολιτικών, που με τις υπογραφές τους υποθηκεύουν το μέλλον της άμυνας, πάντα είναι μια λύση. Από εκεί και πέρα όταν αδρανούν και εθελοτυφλούν είναι συνυπεύθυνοι.

Εκτός και εάν οι ιδέες της ελληνοτουρκικής φιλίας με το αρπακτικό που λέγεται Τουρκία αποτελούν την επίσημη ελληνική πολιτική αποτροπής. Δυστυχώς, το Σύνδρομο της Στοκχόλμης και της φινλανδοποίησης κυριάρχησε τόσο στην ακαδημαϊκή όσο και στην πολιτική κοινότητα… Άλλωστε τόσο καιρό συζητάμε το θέμα του εκσυγχρονισμού των MEKO-200 και την προμήθειας νέων τορπιλών για τα «214» Άλλωστε άμα πούμε «τη σημαία τη πήρε ο άνεμος» έγινε και τίποτα; Διότι ως γνωστό όπως έχει πει πρώην ανώτατος αξιωματούχος της ΓΔΑΕΕ σε πρώην Α/ΓΕΕΘΑ: «Σιγά κύριε Αρχηγέ μη γίνει πόλεμος». Ή στη χειρότερη περίπτωση η όποια κρίση θα είναι σημειακού χαρακτήρα περιορισμένη χρονικά και τοπικά… Το είδαμε και αυτό στο επίσημο θεσμικό κείμενο της Πολιτικής Εθνικής Άμυνας… Σύμφωνα με τον πρώην ΥΕΘΑ Ευάγγελο Βενιζέλο.

https://defencereview.gr/i-paradosi-tis-tritis-milgem-oi-diloseis-erntogan-kai-i-diki-mas-periptosi/

No comments :

Post a Comment