Το νέο μαχητικό αεριωθούμενο αεροσκάφος MiG-41, το οποίο επι του παρόντος αναπτύσσεται από την Ρωσία, αναμένεται να δοκιμαστεί μέχρι το 2020. Ταυτόχρονα, τα αεροσκάφη αναχαίτισης MiG-31 που ειναι τώρα σε υπηρεσία δεν θα μείνουν δίχως αποστολή πριν από τη δεκαετία του 2030. Την 26η Οκτωβρίου, αεροσκάφη αναχαίτισης μεγάλης εμβέλειας MiG-31BM κάλυπταν περιοχές που ήταν επικίνδυνες για πυραυλους κατά τις αεροπορικές ασκήσεις στην πολική ζώνη των Ουραλίων της Ρωσίας. Περισσότερα από 40 αεροσκάφη πραγματοποίησαν επίσης ανεφοδιασμό σε μεγάλο υψόμετρο. Αυτός ειναι ένας από τους πιο περίπλοκους ελιγμούς για τους πιλότος των αεροπορικών δυνάμεων, οι οποίοι πρέπει να τοποθετήσουν το αεροσκάφος σε απόσταση μόλις 10-15 μέτρων απο το αεροσκάφος εναερίου ανεφοδιασμού Il-78, πάρα τις αεροδυναμικές αναταράξεις και την προφανή απειλή σύγκρουσης.
Το MiG-31 ειναι σε υπηρεσίας για λιγότερο από μισό αιώνα- απο το 1975. Το μαχητικό που είδε το φως στο γραφείο σχεδιασμού Mikoyan έγινε μοναδικό για πολλούς λόγους: Ήταν το πρωτο αεροσκάφος που εφοδιάστηκε με κεραία με στροφή φάσης (phased array) που επιτρέπει τη διατήρηση έως 24 στόχων (τουλάχιστον οκτώ στόχοι ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια της ενεργής ενίσχυση του ραντάρ). Επιπλέον, το αεροσκάφος ήταν εξοπλισμένο με μεγάλου βεληνεκούς βλήματα αέρος-αέρος. Αυτό το κατέστησε ένα φονικό αεροσκάφος για έναν αριθμό στόχων, ακόμα και για δορυφόρους χαμηλής τροχιάς. Ένα άλλο αξιοσέβαστο χαρακτηριστικό του παλαίμαχου της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας ειναι αδιανόητη ταχύτητα τους και η μεγάλη επιχειρησιακή εμβέλεια του. Ωστόσο, για όλα υπάρχει ένα όριο. Ως εκ τούτου, στη δεκαετία του 1990, αποφασίστηκε η δημιουργία ενός εντελώς νέου αεροσκάφους που θα έφτανε τα χαρακτηριστικά απόδοσης των αεροσκαφών σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Το αεροσκάφος του μέλλοντος έλαβε την κωδικοποιημένη ονομασία “Project 701”. Κατά τη διάρκεια της προεδρίας του Μπόρις Γιέλτσιν, η Ρωσία δεν χρειαζόντανε νέα αεροσκάφη για την προστασία του δικού της εναέριου χώρου και έτσι το έργο εγκαταλείφθηκε.
Σήμερα, η Ρωσία δίνει ακόμα μια ευκαιρία στο MiG-41. Το ενδιαφέρον ειναι, ήταν η ρωσική κυβέρνηση που έδωσε την εντολή για το νέο αεροσκάφος -δεν ήταν μια δημιουργική πρόταση από το γραφείο σχεδιασμου Mikoyan. Η αυστηρή προθεσμία για την εκτέλεση της αμυντικής παραγγελίας ειναι εμφανής: Το νέο αεροσκάφος πρέπει να εισέλθει στην ενεργό υπηρεσία ήδη από το 2025. Στην πραγματικότητα, αρκετό καιρό πριν το έργο ανανεώθηκε: Η μετάβαση του από την ερευνά στο στάδιο της εφαρμογής στην πράξη ανακοινώθηκε πριν από έναν μήνα. Για να μπορέσει να μεταβεί σε αυτό το στάδιο, το γραφείο σχεδιασμού υποτίθεται ότι έχει προετοιμάσει σωστά όλους τους απαραίτητους υπολογισμούς και τα προκαταρκτικά σχέδια. Τίποτα δεν ειναι ακόμα γνωστό για τη διαμόρφωση του νέου αεροσκάφους. Ωστόσο, αναμένεται ότι θα δούμε την ανάπτυξη του παλιού καλού MiG-31. Το νέο αεροσκάφος μπορεί να αποτελέσει ένα κοινό έργο για αριθμό διαφόρων τμημάτων, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να γίνει αυτό. Προς τι η μεγαλη βιασύνη; Την τελευταία φορά που η ηγεσία της χώρα ήταν σε παρόμοια βιασύνη με το πρόγραμμα επανεξοπλισμών ήταν στην παραμονή του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου.
http://www.proelasi.org/
Το MiG-31 ειναι σε υπηρεσίας για λιγότερο από μισό αιώνα- απο το 1975. Το μαχητικό που είδε το φως στο γραφείο σχεδιασμού Mikoyan έγινε μοναδικό για πολλούς λόγους: Ήταν το πρωτο αεροσκάφος που εφοδιάστηκε με κεραία με στροφή φάσης (phased array) που επιτρέπει τη διατήρηση έως 24 στόχων (τουλάχιστον οκτώ στόχοι ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια της ενεργής ενίσχυση του ραντάρ). Επιπλέον, το αεροσκάφος ήταν εξοπλισμένο με μεγάλου βεληνεκούς βλήματα αέρος-αέρος. Αυτό το κατέστησε ένα φονικό αεροσκάφος για έναν αριθμό στόχων, ακόμα και για δορυφόρους χαμηλής τροχιάς. Ένα άλλο αξιοσέβαστο χαρακτηριστικό του παλαίμαχου της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας ειναι αδιανόητη ταχύτητα τους και η μεγάλη επιχειρησιακή εμβέλεια του. Ωστόσο, για όλα υπάρχει ένα όριο. Ως εκ τούτου, στη δεκαετία του 1990, αποφασίστηκε η δημιουργία ενός εντελώς νέου αεροσκάφους που θα έφτανε τα χαρακτηριστικά απόδοσης των αεροσκαφών σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Το αεροσκάφος του μέλλοντος έλαβε την κωδικοποιημένη ονομασία “Project 701”. Κατά τη διάρκεια της προεδρίας του Μπόρις Γιέλτσιν, η Ρωσία δεν χρειαζόντανε νέα αεροσκάφη για την προστασία του δικού της εναέριου χώρου και έτσι το έργο εγκαταλείφθηκε.
Σήμερα, η Ρωσία δίνει ακόμα μια ευκαιρία στο MiG-41. Το ενδιαφέρον ειναι, ήταν η ρωσική κυβέρνηση που έδωσε την εντολή για το νέο αεροσκάφος -δεν ήταν μια δημιουργική πρόταση από το γραφείο σχεδιασμου Mikoyan. Η αυστηρή προθεσμία για την εκτέλεση της αμυντικής παραγγελίας ειναι εμφανής: Το νέο αεροσκάφος πρέπει να εισέλθει στην ενεργό υπηρεσία ήδη από το 2025. Στην πραγματικότητα, αρκετό καιρό πριν το έργο ανανεώθηκε: Η μετάβαση του από την ερευνά στο στάδιο της εφαρμογής στην πράξη ανακοινώθηκε πριν από έναν μήνα. Για να μπορέσει να μεταβεί σε αυτό το στάδιο, το γραφείο σχεδιασμού υποτίθεται ότι έχει προετοιμάσει σωστά όλους τους απαραίτητους υπολογισμούς και τα προκαταρκτικά σχέδια. Τίποτα δεν ειναι ακόμα γνωστό για τη διαμόρφωση του νέου αεροσκάφους. Ωστόσο, αναμένεται ότι θα δούμε την ανάπτυξη του παλιού καλού MiG-31. Το νέο αεροσκάφος μπορεί να αποτελέσει ένα κοινό έργο για αριθμό διαφόρων τμημάτων, δεδομένου ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για να γίνει αυτό. Προς τι η μεγαλη βιασύνη; Την τελευταία φορά που η ηγεσία της χώρα ήταν σε παρόμοια βιασύνη με το πρόγραμμα επανεξοπλισμών ήταν στην παραμονή του Μεγάλου Πατριωτικού Πολέμου.
http://www.proelasi.org/
No comments :
Post a Comment