Τις ανθρωποώρες που θα απαιτηθούν μετα από τέσσερα περίπου χρόνια χρήσης του μαχητικού F-35 από τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της η κρατική υπηρεσία Federal Business Opportunities (FBO) με βάση στοιχεία που αποδέσμευσε η US Naval Air Systems Command αναφορικά με την συχνότητα συντήρησης του νέου αεροσκάφους. Πιο αναλυτικά όπως αναφέρει η μελέτη που πραγματοποίησε η US Naval Air Systems Command μέχρι το 2019 για κάθε μια ώρα πτήσης των αεροσκαφών των αρχικών παραδόσεων στο Σώμα των Πεζοναυτών και του Ναυτικού θα απαιτούνται 41,75-50,1 ανθρωποώρες για την συντήρηση του αεροσκάφους, αριθμός που είναι τρείς φορές μεγαλύτερος από τις ανθρωποώρες που απαιτούνται για την συντήρηση των υπαρχόντων δυτικών μαχητικών μετα από μία ώρα επιχειρήσεων. Η μελέτη έγινε με βάση υπολογισμούς που πραγματοποιήθηκαν για τις απαιτήσεις συντήρησης που θα χρειαστούν τα αεροσκάφη την περίοδο 2015-2019.
Τα πρώτα F-35Β εντάχτηκαν σε υπηρεσία στην αεροπορική δύναμη του Σώματος των Πεζοναυτών τον Ιούλιο του 2015 και τα F-35A στην αεροπορική δύναμη του Ναυτικού τον Αύγουστο του 2016. Σύμφωνα με την μελέτη, ο στόλος των F-35 που θα έχουν κατασκευαστεί το 2018 θα φτάσει τα 597 αεροσκάφη και το 2019 τα 760 μαχητικά. Για τα αεροσκάφη αυτά θα απαιτηθούν μέχρι το 2019 συνολικά 17 εκατομμύρια ανθρωποώρες για την συντήρηση τους, αριθμός που αντιστοιχεί σε 12.527 ανθρωποώρες για κάθε αεροσκάφος τον χρόνο ή 1.043 ανθρωποώρες ανα αεροσκάφος το μήνα. Όπως αναφέρεται στην μελέτη τα αεροσκάφη αυτά πρόκειται να πραγματοποιήσουν κατά μέσο όρο 250 ώρες πτήσης το χρόνο μειωμένος κατά 50 ώρες που αρχικά είχε υπολογιστεί.
Ο μεγάλος αριθμός ανθρωποωρών που απαιτείται για την συντήρηση του αεροσκάφους μετα από μια ώρα επιχειρήσεων γίνεται αντιληπτός από το γεγονός ότι το μαχητό εναέριας υπεροχής F-22 Raptor απαιτεί σήμερα 11 χρόνια μετα την ένταξη του στο οπλοστάσιο της Αμερικανικής Αεροπορίας κατα μέσο όρο μόλις 12 ανθρωποώρες συντήρησης για κάθε μία ώρα επιχειρήσεων. Την επίδοση αυτή το F-22 Raptor την πέτυχε όταν ώς νέο οπλικό σύστημα έφτασε σε επίπεδο της τεχνολογικής-επιχειρησιακής του ωριμότητας, μετα από 100.000 ώρες πτήσεων αν και στο τέλος της πρώτης τριετίας χρήσης του αεροσκάφους, το 2008, σύμφωνα με υπολογισμούς της Αμερικανικής Αεροπορίας απαιτήθηκαν 18,1 ανθρωποώρες συντήρησης για κάθε ώρα πτήσης, οι οποίες ένα χρόνο αργότερα το 2009 μειώθηκαν στις 10,5 ανθρωποώρες ανα μία ώρα πτήσης. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω δεδομένα, η χρήση του F-22 Raptor ανα ώρα πτήσης ακόμη και στα πρώτα χρόνια της χρήσης του δηλ. την περίοδο Δεκέμβριος 2005 – Δεκέμβριος 2008 απαιτούσε σαφώς λιγότερες ώρες συντήρησης από το F-35.
Αναμφίβολα οι χρήστες του νέου μαχητικού θα πρέπει να υπολογίσουν εκτός απο το κόστος απόκτησης του F-35 και το διαχρονικό κόστος χρήσης του ιδιαίτερα δε υπό το πρίσμα των στοιχείων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Άλλωστε το διαχρονικό κόστος χρήσης ενός οπλικού συστήματος πόσο δε ένος μαχητικού είναι πολλαπλάσιο απο αυτό που καταβάλλεται για την αποκτησή του με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το ύψος των λειτουργικών δαπανών που θα πρέπει μια αεροπορική δύναμη να υπολογίζει κάθε έτος σε συνάρτηση με τις απαιτήσεις χρήσεως των υπολοίπων αεροπορικών μέσων που διαθέτει.
http://www.viadiplomacy.gr/
Τα πρώτα F-35Β εντάχτηκαν σε υπηρεσία στην αεροπορική δύναμη του Σώματος των Πεζοναυτών τον Ιούλιο του 2015 και τα F-35A στην αεροπορική δύναμη του Ναυτικού τον Αύγουστο του 2016. Σύμφωνα με την μελέτη, ο στόλος των F-35 που θα έχουν κατασκευαστεί το 2018 θα φτάσει τα 597 αεροσκάφη και το 2019 τα 760 μαχητικά. Για τα αεροσκάφη αυτά θα απαιτηθούν μέχρι το 2019 συνολικά 17 εκατομμύρια ανθρωποώρες για την συντήρηση τους, αριθμός που αντιστοιχεί σε 12.527 ανθρωποώρες για κάθε αεροσκάφος τον χρόνο ή 1.043 ανθρωποώρες ανα αεροσκάφος το μήνα. Όπως αναφέρεται στην μελέτη τα αεροσκάφη αυτά πρόκειται να πραγματοποιήσουν κατά μέσο όρο 250 ώρες πτήσης το χρόνο μειωμένος κατά 50 ώρες που αρχικά είχε υπολογιστεί.
Ο μεγάλος αριθμός ανθρωποωρών που απαιτείται για την συντήρηση του αεροσκάφους μετα από μια ώρα επιχειρήσεων γίνεται αντιληπτός από το γεγονός ότι το μαχητό εναέριας υπεροχής F-22 Raptor απαιτεί σήμερα 11 χρόνια μετα την ένταξη του στο οπλοστάσιο της Αμερικανικής Αεροπορίας κατα μέσο όρο μόλις 12 ανθρωποώρες συντήρησης για κάθε μία ώρα επιχειρήσεων. Την επίδοση αυτή το F-22 Raptor την πέτυχε όταν ώς νέο οπλικό σύστημα έφτασε σε επίπεδο της τεχνολογικής-επιχειρησιακής του ωριμότητας, μετα από 100.000 ώρες πτήσεων αν και στο τέλος της πρώτης τριετίας χρήσης του αεροσκάφους, το 2008, σύμφωνα με υπολογισμούς της Αμερικανικής Αεροπορίας απαιτήθηκαν 18,1 ανθρωποώρες συντήρησης για κάθε ώρα πτήσης, οι οποίες ένα χρόνο αργότερα το 2009 μειώθηκαν στις 10,5 ανθρωποώρες ανα μία ώρα πτήσης. Όπως φαίνεται από τα παραπάνω δεδομένα, η χρήση του F-22 Raptor ανα ώρα πτήσης ακόμη και στα πρώτα χρόνια της χρήσης του δηλ. την περίοδο Δεκέμβριος 2005 – Δεκέμβριος 2008 απαιτούσε σαφώς λιγότερες ώρες συντήρησης από το F-35.
Αναμφίβολα οι χρήστες του νέου μαχητικού θα πρέπει να υπολογίσουν εκτός απο το κόστος απόκτησης του F-35 και το διαχρονικό κόστος χρήσης του ιδιαίτερα δε υπό το πρίσμα των στοιχείων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Άλλωστε το διαχρονικό κόστος χρήσης ενός οπλικού συστήματος πόσο δε ένος μαχητικού είναι πολλαπλάσιο απο αυτό που καταβάλλεται για την αποκτησή του με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για το ύψος των λειτουργικών δαπανών που θα πρέπει μια αεροπορική δύναμη να υπολογίζει κάθε έτος σε συνάρτηση με τις απαιτήσεις χρήσεως των υπολοίπων αεροπορικών μέσων που διαθέτει.
http://www.viadiplomacy.gr/
Το άρθρο μιλάει για το Β που είναι αρκετά ποιο πολύπλοκο από το Α λόγο του δεύτερου ανεμιστήρα, της περιστροφής της εξαγωγής και των λοιπών έξτρα που χρειάζεται για τις κάθετες από-προσγειώσεις. Σίγουρα και τα Α θα θέλουν πολλές ώρες συντήρηση και θα είναι και ακριβή η συντήρηση τους, το πλεονέκτημα όμως που θα δώσουν στην τουρκία όταν θα τα χρησιμοποιήσει παράλληλα με τους δορυφόρους της για να βγάλει εκτός την αντιαεροπορική άμυνα θα είναι ανεκτίμητο.
ReplyDeleteΌσον αφορά την συντήρηση πάντως, κι επειδή και το blog έχει προτείνει πριν λίγο καιρό την απόκτηση ρωσικών αεροσκαφών, να μην ξεχνάμε και τα θέματα που πέρασαν οι ινδοί με τα Su30Mki καθώς και τους προβληματικούς γενικά κινητήρες των ρώσων.
12G
ΟΝΤΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΑΜΕ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΩΣΙΚΩΝ MIG, ΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΣΑΝ ΣΕ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΡΟΠΟΥ ΤΙΝΑ "ΕΓΧΩΡΙΟΥ" ΜΑΧΗΤΙΚΟΥ. ΕΓΩ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΥΤΩΝ. (ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΕΙΔΙΚΟΣ), ΕΝΝΟΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΟ. ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ.
ReplyDeleteΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΤΟ F-35. ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΣ ΑΓΟΡΑ ΑΝ ΚΑΙ ΝΑΙ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ "ΑΟΡΑΤΟΤΗΤΟΣ". ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΣΚΕΦΤΩ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ, ΟΧΙ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΟΥ. ΕΙΚΑΖΩ (ΑΠΟ ΑΡΘΡΑ ΠΑΝΤΟΤΕ) ΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 19-20 ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΕΣ ΛΥΣΕΙΣ. ΑΠΟ ΦΗΜΕΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ Η "ΓΚΡΙΝΙΑ" ΤΗΣ McDonnell Douglas ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΤΕ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑΣ ΤΩΡΑ ΘΑ ΕΠΑΝΑΚΑΜΨΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΕΡΑ. ΩΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ ΤΟ F-35 ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ. ΩΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ, ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ-ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟΤΑΤΟ.
ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΣΟΒΑΡΑ ΡΑΝΤΑΡ ΣΤΑΘΕΡΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΜΑΖΙ ΜΕ ΟΣΑ ΚΙΝΗΤΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ. ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ 2-4 ΜΟΙΡΕΣ ΠΡΕΝΤΑΤΟΡ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΤΙΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΜΥΝΑ. ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΛΟΓΙΚΗ Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΩΝ ΚΛΕΙΣΤΩΝ ΑΕΡΟΜΑΧΙΩΝ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ. (ΝΟΜΙΖΩ, ΔΕΝ ΞΕΡΩ, ΤΟ ΣΥΖΗΤΩ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΝΩ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΝ ΠΕΙΣΤΩ).
Υ.Γ: ΟΙ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΚΟΥ ΠΑΛΜΟΥ ΥΠΗΡΧΑΝ. ΟΙ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΜΕ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΗΤΑΝ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ. ΜΑΘΑΙΝΩ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ. ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ . ΓΕΝΙΚΑ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΕΚΘΕΤΙΚΑ, ΟΣΟ ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ.