ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΕΝΑΝ ΜΟΝΟΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΕΧΟΥΜΕ, ΤΟ ΟΤΙ Η ΕΙΔΗΣΗ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΗ, ΤΗΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΜΗΝΑ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΥΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΓΓΥΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ, ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ, ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ. ΗΤΑΝ-ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΛΥΤΗ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΣΗ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΘΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΕΝ ΣΥΝΟΛΩ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ ΠΟΛΛΩΝ ΣΟΒΑΡΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΟΠΟΙΟΙ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ. ΙΣΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΟΝΤΩΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΕΟ-ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑ-ΕΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ(ΟΥΝ) ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΜΕ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ.
ΣΤΙΣ 30/06/16 ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: "Όταν μιλάμε για περικύκλωση κάτι τέτοιο εννοούμε", ΓΡΑΦΑΜΕ ΩΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: "Η ΠΕΡΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΣΗ (ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΡΓΑ) Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΣΙΙΤΙΚΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΣ-ΑΕΙ "ΕΧΘΡΟΣ" ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ. Η ΕΛΛΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΑ ΣΤΡΑΒΟΠΑΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΡΩΣΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΜΕΓΕΝΘΥΝΕΙ. Η ΕΛΛΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΗΠΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ."
Η Ελλάδα μπλόκαρε τον περασμένο μήνα την ανανέωση των ευρωπαϊκών κυρώσεων εναντίον της τράπεζας Saderat του Ιράν, την οποία οι ΗΠΑ κατηγορούν ότι χρηματοδοτεί τρομοκρατικές οργανώσεις, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Wall Street Journal (WSJ), επικαλούμενη Έλληνες και Ευρωπαίους αξιωματούχους. Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, η Αθήνα άσκησε βέτο στην επέκταση των κυρώσεων της Ε.Ε. κατά της τράπεζας, αψηφώντας την πίεση που της ασκήθηκε από την Ουάσιγκτον και από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Βάσει του δημοσιεύματος, η απόφαση άσκησης βέτο ελήφθη από υψηλόβαθμους αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς η Αθήνα επιχειρεί να χτίσει στενούς οικονομικούς δεσμούς με την Τεχεράνη.
Η αμερικανική εφημερίδα χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη κίνηση «επικίνδυνη» για την Ελλάδα, υπενθυμίζοντας ότι είναι προγραμματισμένη η επίσκεψη του Αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα στη χώρα μας μέσα στον Νοέμβριο. Ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών Τζακ Λιου είχε προειδοποιήσει πέρσι ότι κάθε επιχείρηση που έχει συναλλαγές με τη Saderat θα μπορούσε να αποκοπεί από το χρηματοπιστωτικό σύστημα των ΗΠΑ. Η Ουάσιγκτον είχε επιβάλει κυρώσεις στη Saderat το 2007, με την κατηγορία ότι διοχέτευε χρήματα στη Χεζμπολάχ, τη Χαμάς και άλλες παλαιστινιακές ομάδες, τις οποίες οι ΗΠΑ χαρακτηρίζουν τρομοκρατικές. Η κυβέρνηση του Ιράν έχει αρνηθεί τις κατηγορίες αυτές. Ο ΟΗΕ, από την πλευρά του, επέβαλε κυρώσεις στην τράπεζα εκτιμώντας ότι συνδεόταν με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Τον ΟΗΕ ακολούθησε και η Ε.Ε., επιβάλλοντας κυρώσεις στην τράπεζα το 2010.
http://www.naftemporiki.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ: http://www.liberal.gr/arthro/90414/oikonomia/2016/oi-fimes-gia-ta-5-dis-ton-iranon-kai-to-beto-tou-State-Department.html
“Σε σχέση με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal για τη στάση της Ελλάδας στο θέμα της ανανέωσης της καταχώρησης της ιρανικής τράπεζας Saderat σε κατάλογο κυρώσεων, επισημαίνονται τα εξής:
1. Η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου, μέλος της ΕΕ, η οποία είναι και οφείλει, επίσης, να δρα ως κοινότητα δικαίου.
2. Η Ελλάδα υπερασπίζεται το κράτος δικαίου σε μία εύθραυστη περιοχή, όπου σημειώνονται αναταραχές, διενέξεις και αναπτύσσονται παράνομες δραστηριότητες.
3. Η απόφαση του Δικαστηρίου κατά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που έκρινε -τόσο σε πρώτο, το Μάρτιο 2013, όσο και σε δεύτερο βαθμό, τον περασμένο Απρίλιο- παράνομες τις κυρώσεις κατά της τράπεζας Saderat, δεν ήταν απόφαση ενός εθνικού δικαστηρίου, ούτε ενός δικαστηρίου του Ιράν, ούτε ενός ουδέτερου δικαστηρίου. Ήταν απόφαση ενός δικαστηρίου ευρωπαϊκού, του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν εμείς, ως EE, δεν εφαρμόζουμε τις δικαστικές αποφάσεις, πώς θα πείσουμε τον υπόλοιπο κόσμο ότι σεβόμαστε το κράτος δικαίου και ότι δεν εφαρμόζουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά;
4. Τον Απρίλιο του 2016 η Ελλάδα είχε αντιταχθεί στην αυτόματη ανανέωση των κυρώσεων για οκτώ χρόνια και πρότεινε, ως συμβιβαστική λύση που υιοθετήθηκε, την εξάμηνη καταχώρηση της τράπεζας για να μην προκαταλάβει το Συμβούλιο την απόφαση του Δικαστηρίου και για να δοθεί χρόνος μελέτης της απόφασης. Η Ελλάδα υποστήριξε στο Συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο ότι, δεν μπορούμε να καταχωρούμε σε καταλόγους κυρώσεων χωρίς να υπάρχει τεκμήριο της καταχώρησης. Εν τω μεταξύ, είχαν ζητηθεί από πλευράς μας, στοιχεία που να δικαιολογούν ανανέωση της καταχώρησης. Αφού, μετά τον Απρίλιο του 2016 δεν υπήρξαν περισσότερα στοιχεία για την τεκμηρίωση της καταχώρησης, πώς θα ήταν νοητή η εκ νέου καταχώρηση της τράπεζας σε κατάλογο κυρώσεων; Ελλείψει, λοιπόν, νέων στοιχείων σε βάρος της τράπεζας δεν συναινέσαμε τον Οκτώβριο στο Συμβούλιο στην ανανέωση των κυρώσεων, καθώς αυτό θα ήταν αντίθετο στις αρχές μας.
5. Σημειωτέον ότι, εκκρεμεί αξίωση αποζημίωσης της τράπεζας σε βάρος του Συμβουλίου για τις νομικά αβάσιμες κυρώσεις. Κράτη-Μέλη του Συμβουλίου, των οποίων οι τράπεζες διατηρούν ιρανικές καταθέσεις, αδιαφορούν για την εφαρμογή της απόφασης του Δικαστηρίου γιατί θα απολέσουν καταθέσεις. Κράτη όμως, όπως η Ελλάδα, των οποίων οι τράπεζες διαθέτουν αμελητέες τέτοιου είδους καταθέσεις, ζήτησαν να δοθούν εγγυήσεις -που δεν δόθηκαν- ότι θα καταβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι μελλοντικές αποζημιώσεις, γιατί ασφαλώς η μη εφαρμογή της απόφασης του Δικαστηρίου εκτός του ότι θα είναι αντίθετη με τις αρχές του κράτους δικαίου, θα προκαλέσει νέες αξιώσεις για αποζημιώσεις κατά των κρατών-μελών του Συμβουλίου και άρα κατά της Ελλάδας.
6. Αναφορικά, τέλος, με κακόβουλα σχόλια για τη στάση της χώρας μας ως προς το Ιράν, τονίζουμε με κατηγορηματικό τρόπο ότι η Ελλάδα στηρίζει και σέβεται τη συνολική συμφωνία για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα και ουδόλως την υπονομεύει. Αντίθετα, ενισχύει την εφαρμογή της συνολικής συμφωνίας με σεβασμό στις αρχές του δικαίου, δίνοντας το μήνυμα σε όλους ότι εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα με δίκαιο τρόπο.
Συμπερασματικά, ελλείψει νέων στοιχείων σε βάρος της τράπεζας δεν ήταν νομίμως αποδεκτή η ανανέωση των κυρώσεων, καθώς αυτό θα ήταν αντίθετο στις αρχές, στις αξίες μας και στο δυτικό νομικό πολιτισμό που επιβάλλει να γίνονται σεβαστές οι αποφάσεις των Δικαστηρίων και να μην ακολουθούνται πρακτικές “δύο μέτρων και δύο σταθμών”. Είτε είμαστε, ως ΕΕ, κοινότητα δικαίου είτε δεν είμαστε”.
AMPE
ΣΤΙΣ 30/06/16 ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ: "Όταν μιλάμε για περικύκλωση κάτι τέτοιο εννοούμε", ΓΡΑΦΑΜΕ ΩΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: "Η ΠΕΡΣΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΜΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΣΗ (ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΡΓΑ) Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΛΟΓΩ ΣΙΙΤΙΚΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΣ-ΑΕΙ "ΕΧΘΡΟΣ" ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ. Η ΕΛΛΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΑ ΣΤΡΑΒΟΠΑΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΡΩΣΟ-ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΜΕΓΕΝΘΥΝΕΙ. Η ΕΛΛΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΗΠΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΓΑΛΛΙΑ."
Η Ελλάδα μπλόκαρε τον περασμένο μήνα την ανανέωση των ευρωπαϊκών κυρώσεων εναντίον της τράπεζας Saderat του Ιράν, την οποία οι ΗΠΑ κατηγορούν ότι χρηματοδοτεί τρομοκρατικές οργανώσεις, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Wall Street Journal (WSJ), επικαλούμενη Έλληνες και Ευρωπαίους αξιωματούχους. Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα, η Αθήνα άσκησε βέτο στην επέκταση των κυρώσεων της Ε.Ε. κατά της τράπεζας, αψηφώντας την πίεση που της ασκήθηκε από την Ουάσιγκτον και από ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Βάσει του δημοσιεύματος, η απόφαση άσκησης βέτο ελήφθη από υψηλόβαθμους αξιωματούχους της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς η Αθήνα επιχειρεί να χτίσει στενούς οικονομικούς δεσμούς με την Τεχεράνη.
Η αμερικανική εφημερίδα χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη κίνηση «επικίνδυνη» για την Ελλάδα, υπενθυμίζοντας ότι είναι προγραμματισμένη η επίσκεψη του Αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα στη χώρα μας μέσα στον Νοέμβριο. Ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών Τζακ Λιου είχε προειδοποιήσει πέρσι ότι κάθε επιχείρηση που έχει συναλλαγές με τη Saderat θα μπορούσε να αποκοπεί από το χρηματοπιστωτικό σύστημα των ΗΠΑ. Η Ουάσιγκτον είχε επιβάλει κυρώσεις στη Saderat το 2007, με την κατηγορία ότι διοχέτευε χρήματα στη Χεζμπολάχ, τη Χαμάς και άλλες παλαιστινιακές ομάδες, τις οποίες οι ΗΠΑ χαρακτηρίζουν τρομοκρατικές. Η κυβέρνηση του Ιράν έχει αρνηθεί τις κατηγορίες αυτές. Ο ΟΗΕ, από την πλευρά του, επέβαλε κυρώσεις στην τράπεζα εκτιμώντας ότι συνδεόταν με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν. Τον ΟΗΕ ακολούθησε και η Ε.Ε., επιβάλλοντας κυρώσεις στην τράπεζα το 2010.
http://www.naftemporiki.gr/
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΥΤΟ: http://www.liberal.gr/arthro/90414/oikonomia/2016/oi-fimes-gia-ta-5-dis-ton-iranon-kai-to-beto-tou-State-Department.html
“Σε σχέση με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal για τη στάση της Ελλάδας στο θέμα της ανανέωσης της καταχώρησης της ιρανικής τράπεζας Saderat σε κατάλογο κυρώσεων, επισημαίνονται τα εξής:
1. Η Ελλάδα είναι κράτος δικαίου, μέλος της ΕΕ, η οποία είναι και οφείλει, επίσης, να δρα ως κοινότητα δικαίου.
2. Η Ελλάδα υπερασπίζεται το κράτος δικαίου σε μία εύθραυστη περιοχή, όπου σημειώνονται αναταραχές, διενέξεις και αναπτύσσονται παράνομες δραστηριότητες.
3. Η απόφαση του Δικαστηρίου κατά του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που έκρινε -τόσο σε πρώτο, το Μάρτιο 2013, όσο και σε δεύτερο βαθμό, τον περασμένο Απρίλιο- παράνομες τις κυρώσεις κατά της τράπεζας Saderat, δεν ήταν απόφαση ενός εθνικού δικαστηρίου, ούτε ενός δικαστηρίου του Ιράν, ούτε ενός ουδέτερου δικαστηρίου. Ήταν απόφαση ενός δικαστηρίου ευρωπαϊκού, του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εάν εμείς, ως EE, δεν εφαρμόζουμε τις δικαστικές αποφάσεις, πώς θα πείσουμε τον υπόλοιπο κόσμο ότι σεβόμαστε το κράτος δικαίου και ότι δεν εφαρμόζουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά;
4. Τον Απρίλιο του 2016 η Ελλάδα είχε αντιταχθεί στην αυτόματη ανανέωση των κυρώσεων για οκτώ χρόνια και πρότεινε, ως συμβιβαστική λύση που υιοθετήθηκε, την εξάμηνη καταχώρηση της τράπεζας για να μην προκαταλάβει το Συμβούλιο την απόφαση του Δικαστηρίου και για να δοθεί χρόνος μελέτης της απόφασης. Η Ελλάδα υποστήριξε στο Συμβούλιο τον περασμένο Οκτώβριο ότι, δεν μπορούμε να καταχωρούμε σε καταλόγους κυρώσεων χωρίς να υπάρχει τεκμήριο της καταχώρησης. Εν τω μεταξύ, είχαν ζητηθεί από πλευράς μας, στοιχεία που να δικαιολογούν ανανέωση της καταχώρησης. Αφού, μετά τον Απρίλιο του 2016 δεν υπήρξαν περισσότερα στοιχεία για την τεκμηρίωση της καταχώρησης, πώς θα ήταν νοητή η εκ νέου καταχώρηση της τράπεζας σε κατάλογο κυρώσεων; Ελλείψει, λοιπόν, νέων στοιχείων σε βάρος της τράπεζας δεν συναινέσαμε τον Οκτώβριο στο Συμβούλιο στην ανανέωση των κυρώσεων, καθώς αυτό θα ήταν αντίθετο στις αρχές μας.
5. Σημειωτέον ότι, εκκρεμεί αξίωση αποζημίωσης της τράπεζας σε βάρος του Συμβουλίου για τις νομικά αβάσιμες κυρώσεις. Κράτη-Μέλη του Συμβουλίου, των οποίων οι τράπεζες διατηρούν ιρανικές καταθέσεις, αδιαφορούν για την εφαρμογή της απόφασης του Δικαστηρίου γιατί θα απολέσουν καταθέσεις. Κράτη όμως, όπως η Ελλάδα, των οποίων οι τράπεζες διαθέτουν αμελητέες τέτοιου είδους καταθέσεις, ζήτησαν να δοθούν εγγυήσεις -που δεν δόθηκαν- ότι θα καταβληθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση οι μελλοντικές αποζημιώσεις, γιατί ασφαλώς η μη εφαρμογή της απόφασης του Δικαστηρίου εκτός του ότι θα είναι αντίθετη με τις αρχές του κράτους δικαίου, θα προκαλέσει νέες αξιώσεις για αποζημιώσεις κατά των κρατών-μελών του Συμβουλίου και άρα κατά της Ελλάδας.
6. Αναφορικά, τέλος, με κακόβουλα σχόλια για τη στάση της χώρας μας ως προς το Ιράν, τονίζουμε με κατηγορηματικό τρόπο ότι η Ελλάδα στηρίζει και σέβεται τη συνολική συμφωνία για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα και ουδόλως την υπονομεύει. Αντίθετα, ενισχύει την εφαρμογή της συνολικής συμφωνίας με σεβασμό στις αρχές του δικαίου, δίνοντας το μήνυμα σε όλους ότι εφαρμόζει τα συμφωνηθέντα με δίκαιο τρόπο.
Συμπερασματικά, ελλείψει νέων στοιχείων σε βάρος της τράπεζας δεν ήταν νομίμως αποδεκτή η ανανέωση των κυρώσεων, καθώς αυτό θα ήταν αντίθετο στις αρχές, στις αξίες μας και στο δυτικό νομικό πολιτισμό που επιβάλλει να γίνονται σεβαστές οι αποφάσεις των Δικαστηρίων και να μην ακολουθούνται πρακτικές “δύο μέτρων και δύο σταθμών”. Είτε είμαστε, ως ΕΕ, κοινότητα δικαίου είτε δεν είμαστε”.
AMPE
No comments :
Post a Comment