10/05/2016

Τουρκικά UAV τώρα με αντιαρματικούς πυραύλους.

Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ και τα tweets του Selçuk Bayraktar υιού του ιδρυτή της εταιρείας BAYKARMAKINA και μελλοντικού γαμπρού του Ερντογάν,  πραγματοποιήθηκε ακόμα 1 πτήση και βολή αντιαρματικού πυραύλου από το τακτικό UAV BAYRAKTAR, στην αεροπορική βάση του Ικονίου (KONYA). Ειδικότερα το υπόψη UAV πραγματοποίησε βολή “έξυπνου” πυραύλου MAM-L (Milli Akıllı Mühimmat) κατασκευής της τουρκικής εταιρείας ROKETSAN πετώντας σε ύψος 18.000 ποδών (5.486 μέτρα) σε επίγειο στόχο ο οποίος βρισκόταν σε απόσταση 8 χιλιομέτρων (μέγιστο βεληνεκές πυραύλου). Η πρώτη δοκιμαστική βολή πυραύλου (χωρίς όμως εκρηκτική κεφαλή) από το UAV BAYRAKTAR πραγματοποιήθηκε, με επιτυχία, την 17 Δεκεμβρίου 2015 πάλι επί επιγείου στόχου σε απόσταση 8 χιλιομέτρων και από ύψος 16.000 ποδών. Oι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις (ΤΕΔ) έχουν παραλάβει πρόσφατα 12 UAV BAYRAKTAR.

Σύμφωνα με τα Τ/ΜΜΕ ο Πρόεδρος του τουρκικού ομίλου εταιρειών ZORLU Ahmet Nazif Zorlu δήλωσε ότι μέχρι το τέλος Μάϊου θα πραγματοποιηθεί βολή πυραύλου MAM-L της ROKETSAN από το τακτικό UAV KARAYEL το οποίο κατασκευάζεται .από την εταιρεία VESTEL που ανήκει στον όμιλο. Και τα 2 τακτικά UAV τουρκικής κατασκευής θα μπορούν να μετατραπούν σε οπλισμένα UAV στο προσεχές μέλλον. Μένει να δούμε πόσους πυραύλους θα μπορούν να μεταφέρουν (στην ημερίδα για την ανάπτυξη των UAV που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο 2015 στην Τουρκία κυκλοφόρησε φωτογραφία του UAV BAYRAKTAR με 4 πυραύλους). Η παράμετρος αυτή θα επηρεάσει τόσο την αυτονομία τους όσο και το είδος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού επιτήρησης. Επιπλέον το προσεχές διάστημα αναμένουμε νέα όσον αφορά την παραγωγή του επίσης τουρκικού UAV ANKA της κρατικής εταιρείας TAI. Σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου της ΤΑΙ στην ημερίδα του Δεκεμβρίου 2015, η παραγωγή καθυστερεί λόγω συνεχών αλλαγών στις προδιαγραφές που θέτουν οι ΤΕΔ (εγώ θα προσέθετα ότι έπαιξε κάποιο ρόλο η συμπάθεια της οικογένειας ΕΡΝΤΟΓΑΝ προς την οικογένεια BAYRAKTAR, ώστε να προωθηθεί η παραγωγή του UAV BAYRAKTAR).

Κατόπιν των παραπάνω καταλαβαίνετε ότι η Τουρκία έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα κατασκευής UAV τα οποία δύνανται να αναλάβουν σύντομα αποστολές επιτήρησης και στο μέλλον επιχειρήσεις προσβολής στόχων σε όλο το φάσμα της τουρκικής επικράτειας (ιδιαίτερα στην ΝΑ Τουρκία). Φανταστείτε επιπλέον το πλεονέκτημα που αποκτά η Τουρκία από την πιθανή χρήση των τακτικών UAV στο Αιγαίο και την Ανατολική Θράκη τα οποία θα πετούν για μεγάλο χρονικό διάστημα (τα UAV BAYRAKTAR & KARAYEL έχουν πραγματοποιήσει πτήσεις διάρκειας 24-30 ωρών) και θα πρέπει να αναγνωριστούν από ελληνικά μαχητικά Α/Φ με οτιδήποτε αυτό συνεπάγεται για την καταπόνηση των πιλότων μας και των εναερίων μέσων της ΠΑ. Κάτι παρόμοιο (σε μικρότερη έκταση), βιώνουμε στο Αιγαίο από το 2013, οπότε και τέθηκαν σε υπηρεσία τα αεροπλάνα CN-235 στο Τ/ΠΝ και στην Τ/ΔΑΑ τα οποία πετούν με χαμηλή ταχύτητα στο Αιγαίο (συμμετέχοντας είτε σε εθνικές αποστολές είτε σε αποστολές υπό τον μανδύα του ΝΑΤΟ, βλέπετε η Τουρκία εκμεταλλεύεται άριστα την καθήλωση των ελληνικών P-3), πραγματοποιώντας συνεχείς παραβιάσεις ΚΕΚ και παραβάσεις ΕΕΧ και αναγνωρίζονται-αναχαιτίζονται από ελληνικά F-16.

http://www.militaire.gr/

Τη χρήση από την τουρκική εταιρία Baykar Makina του συστήματος μεταφοράς όπλων Hornet για ενσωμάτωση στο μη επανδρωμένο αερόχημα Bayraktar TB2, ανακοίνωσε η αμερικανική Harris. Υπενθυμίζεται, ότι στις 17 Δεκεμβρίου 2015 ο βρετανικός οργανισμός αμυντικών πληροφοριών ΙHS Jane’s είχε αναφέρει την άφεση του κατασκευής Roketsan SMM (Smart Micro Munition) από το Bayraktar TB2. Το SMM είναι ένα λέιζερ, καθοδήγησης, ανεμοπορούν πυρομαχικό που βάση ανάπτυξης του αποτελούν το επίσης κατασκευής Roketsan αντιαρματικό κατευθυνόμενο βλήμα UMTAS (επίσης γνωστό ως Mizrak) και η κατασκευής Roketsan λέιζερ καθοδήγησης ρουκέτα Cirit. Ειδικότερα, το SMM χρησιμοποιεί τον εντοπιστή της ρουκέτας Cirit και όλα σχεδόν τα συγκροτήματα του UMTAS με εξαίρεση τον πυραυλοκινητήρα. Σε ό,τι αφορά το Hornet, η κατασκευάστρια Harris το χαρακτηρίζει ως μικρο-πυλώνα (micro-pylon), ο οποίος με βάρος δύο λιβρών (0,9 κιλά) έχει δυνατότητα μεταφοράς μη προωθούμενων όπλων μέχρι βάρους 50 λιβρών (περίπου 9,1 κιλά) και διαμέτρου από 3 έως 12 ίντσες (7,6 – 30 εκατοστά). Κύριο χαρακτηριστικό του Hornet είναι ένα ομφαλικό που επιτρέπει τη μετάδοση δεδομένων στα όπλα με τη χρήση συστημάτων που ικανοποιούν την προδιαγραφή MIL-STD-1760. Φιλοδοξία της Harris είναι η καθιέρωση του Hornet ως του πυλώνα για την ενσωμάτωση σε αεροχήματα όπλων, που χρησιμοποιούν εύκαμπτους σωλήνες εκτόξευσης. Το μόνο που απαιτείται είναι η προσθήκη ενός πλαισίου στο επάνω μέρος του σωλήνα εκτόξευση για την προσαρμογή του στον πυλώνα.  Αξιοσημείωτο είναι ότι η Harris βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για το Hornet και με άλλες τουρκικές εταιρίες κατασκευής μη επανδρωμένων αεροχημάτων όπως η Vestel και η TAI (Turkish Aerospace Industries, κατασκευάστρια του μέσου υψομέτρου – μακράς αυτονομίας Anka).

http://www.defence-point.gr/news/?p=151879

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΗ UAV ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ/ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΡΩΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΠΟΛΕΜΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΝΤΙΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ. ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ  ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΝΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΔΕΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΤΑΧΙΣΤΑ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ. ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΩΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΣΕ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΜΙΚΡΥΝΣΗΣ ΚΑΙ ΑΡΑ ΦΟΡΗΤΟΤΗΤΟΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΞΙΖΕΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΘΕΙ. (ΑΡΑΓΕ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ; ΚΑΙ ΜΕ ΤΙ ΧΡΗΜΑΤΑ; ΟΤΑΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΡΑΝΙΚΕΣ ΚΙ ΑΛΛΟΥΣ ΡΕΜΠΕΣΚΕΔΕΣ). ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ 19ου ΚΑΙ ΤΟΥ 20ου. ΕΙΤΕ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΝΩΡΙΣ ΕΙΤΕ ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ ΣΥΝΤΟΜΩΣ.

No comments :

Post a Comment