06/05/2013

Ολοκληρώθηκε παράδοση των σκαφών της κλάσης «Σκγιόλντ» (Skjold) του Νορβηγικού Πολεμικού Ναυτικού. ΕΤΣΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΤΑΙ Η ΑΟΖ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΩΤΡΗΣΕΙΣ. ΟΧΙ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ "ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΛΑΩΝ".

Η γαλλική εταιρία DCNS ανακοίνωσε στις 26 Απριλίου την μεταφορά του έκτου και τελευταίου υψηλής ταχύτητας περιπολικού σκάφους της Νορβηγίας. Η κλάσση «Σκγιόλντ» («Σκγιόλντ» - η νορβηγική λέξη για «ασπίδα») αποτελείται από έξι σύγχρονα περιπολικά πυραυλοφόρα σκάφη του Βασιλικού Νορβηγικού Πολεμικού Ναυτικού, των οποίων ο σχεδιασμός από υαλονήματα επιτρέπει υψηλές ταχύτητες και χαμηλό επίπεδο ανιχνευσιμότητας. Με τελική ταχύτητα περίπου 60 κόμβων, είναι μεταξύ των ταχύτερων πολεμικών πλοίων στον κόσμο και έχουν επίσης μια υψηλή αξιοπλοΐα, έτσι ώστε στις αρχές του 2009 αναταξινομήθηκαν ως «παράκτιες κορβέτες». Το προτότυπο σκάφος «Σκγιόλντ», ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο του πρότζεκτ SMP 608 το 1999 και δοκιμάστηκε κατά τα επόμενα έτη, τόσο στη Νορβηγία όσο και από κοινού με το Αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μια σύμβαση αξίας 3,7 δισ. νορβηγικών κορώνων (370 εκατομμύρια ευρώ) για την κατασκευή έξι σκαφών της κλάσης υπεγράφη το Νοέμβριο του 2003 μεταξύ του Γραφείου Προμηθειών (NDLO) του Υπουργείου Άμυνας της Νορβηγίας και της κοινοπραξίας SPC (Skjold Prime Consortium), η οποία περιλαμβάνει την γαλλική DCNS και τις νορβηγικές εταιρείες Umoe Mandal και Kongsberg. Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης, η κοινοπραξία SPC έπρεπε να κατασκευάσει 5 νέα πλοία για το Βασιλικό Νορβηγικό Πολεμικό Ναυτικό, καθώς και να μετατρέψει στην σειριακή διαμόρφωση το πρωτότυπο σκάφος Skjold που χρησιμοποιήθηκε για τις δοκιμές. Το κόστος όλου του προγράμματος, δηλαδή συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής και ανάπτυξης του πρωτότυπου πλοίου, ανήλθε σε 4,675 δισεκατομμύρια νορβηγικές κορώνες (περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ).

Το νέο σκάφος θα χρησιμοποιηθεί για την προστασία των χωρικών υδάτων της χώρας, σε περιπολίες των θαλάσσιων συνόρων, κυρίως στις βόρειες περιοχές, στην έρευνα και διάσωση, στην προστασία των περιοχών με φυσικούς πόρους, στη προστασία της υφαλοκρηπίδας, καθώς και σε διεθνείς επιχειρήσεις διαχείρισης κρίσεων. Το πρώτο πλοίο της κλάσης παραδόθηκε το Σεπτέμβριο του 2010 - P961 «Storm», τον Οκτώβριο του 2010 παραδόθηκε το P962 «Skadden», τον Ιούνιο του 2011 - P963 «Steil», Μάρτιος 2012 - P964 «Glimt» και Νοέμβριος 2012 - P965 «Gnist». Το επόμενο στάδιο του προγράμματος ήταν η αναβάθμισης του πρωτότυπου σκάφους στην έκδοση παραγωγής. Τον Οκτώβριο του 2012 το Γραφείο Προμηθειών του Υπουργείου Άμυνας της Νορβηγίας υπέγραψε με την DCNS συμπληρωματικές συμβάσεις για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και εκσυγχρονισμού του συστήματος διοίκησης και ελέγχου Zenith 2000 που έχει εγκατασταθεί στα πλοία της κλάσης «Σκγιόλντ» κατά τη διάρκεια μιας τετραετούς περιόδου.

Το σκάφος κλάσης «Σκγιόλντ» έχει μήκος 46,79 μ., πλάτος - 13,5 μ., η συνολική μετατόπιση - 260 τόνοι, μέγιστη ταχύτητα - μέχρι 60 κόμβους (112 χλμ/ ώρα), το πλήρωμα - 15 άτομα. Το σύστημα χειρισμού και ελέγχου είναι προσαρμοσμένο έτσι ώστε να επιτρέπει να ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των μελών του πληρώματος. Τα συστήματα επικοινωνιών και επιτήρησης είναι πλήρως συμβατά με το ΝΑΤΟ για να συμμετέχει σε διεθνείς επιχειρήσεις. ► Δοκιμή του NSM (Naval Strike Missile) | video. Ο κύριος οπλισμός του πλοίου είναι δύο τετραπλοί εκτοξευτές με οκτώ πυραύλους NSM (ο αντικαταστάτης του AGM-119 Penguin) κατά-πλοίων της Kοngsberg και το ταχείας βολής 76/62 Super Rapid όπλο της Oto Melara, το οπoίο είναι σε θέση να πλήξει (χτυπήσει) στόχους σε απόσταση πάνω από 18 χιλιόμετρα (υπό κανονικές συνθήκες περί τα 12 χιλιόμετρα). Η αντιεροπορική προστασία παρέχεται από φορητά συστήματα Manpads τύπου Mistral. Στις 12 Οκτωβρίου 2010, η MBDA ανακοίνωσε ότι ο πρόσφατα αναπτυγμένος εκτοξευτής SIMBAD-RC - μια πλήρως αυτοματοποιημένη έκδοση του SIMBAD - για αντιαεροπορικούς πυραύλους Mistral αντιαεροπορικούς πυραύλους - θα τοποθετηθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2011 σε ένα από τα πλοία της κλάσης «Σκγιόλντ» για δοκιμή. Αυτό ενισχύσει σε μεγάλο βαθμό τις δυνατότητες αεράμυνας των σκαφών, επειδή ο χρόνος αντίδρασης έχει μεωθεί σημαντικά σε μόλις 5 δευτερόλεπτα και επίσης μπορεί να γίνει χρήση κατά την κίνηση.

http://www.fox2magazine.net/

No comments :

Post a Comment