16/08/2021

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές του νέου σκάφους ειδικών επιχειρήσεων «ΑΓΗΝΩΡ»

ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΑ ΣΚΑΦΗ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ; ΔΕΝ ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΕΠΙΤΗΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΑΛΟΥ;  ΟΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ.

Είναι εξ ολοκλήρου ελληνικής σχεδίασης και κατασκευής, έπεσε για πρώτη φορά στο νερό στις 30 Ιουλίου του τρέχοντος έτους και εκτέλεσε τις πρώτες δοκιμές ενώ οι τελικές δοκιμές αναμένεται να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο ώστε αμέσως μετά να παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό. Το σκάφος «ΑΓΗΝΩΡ» θα αξιοποιηθεί επιχειρησιακά από τη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του ΠΝ, στον υφιστάμενο στόλο των Σκαφών Ανορθόδοξου Πολέμου (ΣΑΠ). Η σχεδίαση του σκάφους πραγματοποιήθηκε από την ελληνική εταιρεία NAVINCO ενώ η ναυπήγηση από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Το ταχύπλοο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, έχει μήκος 17,6 μέτρων, εκτόπισμα 22 τόνων ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 45 κόμβων. Φέρει σύγχρονη διαμόρφωση ναυτιλιακών βοηθημάτων και επικοινωνιακών μέσων. Ξεχωρίζει το ηλεκτροπτικό σύνολο της MILTECH HELLAS που προσφέρει παρατήρηση ημέρα και νύχτα σε μακρινές αποστάσεις. Στο σκάφος έχει προβλεφθεί η εγκατάσταση οπλισμού αποτελούμενο από τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα των 12,7 χιλιοστών ενώ στη πρύμνη του σκάφους μπορούν να εγκατασταθούν πολυβόλα του ιδίου ή μικρότερου διαμετρήματος. Επίσης, μπορεί αντί του πολυβόλου στη πλώρη να τοποθετηθεί τηλεχειριζόμενο πυροβόλο των 20 χιλιοστών με μεγαλύτερη ισχύ πυρός.

Στη πρύμνη του, υπάρχει η δυνατότητα να φέρει λέμβο μεταφοράς βατραχανθρώπων ώστε να πραγματοποιούνται οι επιχειρήσεις διείσδυσης με αφάνεια προς τον στόχο και ακολούθως διαφυγή.Εναλλακτικά, μπορεί να φέρει υποβρύχιο σκούτερ μεταφοράς βατραχανθρώπων. Μεταφέρει οκταμελή ομάδα βατραχανθρώπων σε ειδικά αντικραδασμικά καθίσματα στο εσωτερικού του σκάφους με πλήρη προστασία από τα στοιχεία της φύσης. Αξίζει να σημειωθεί πως στο σκάφος «ΑΓΗΝΩΡ» μπορεί εύκολα να εγκατασταθεί και ράμπα στη πλώρη ώστε να προσεγγίζει απόκρυμνες και βραχώδεις ακτές και να αποβιβάζει προσωπικό. Η ακτίνα ενεργείας του σκάφους με ταχύτητα πλεύσης 35 κόμβων είναι 350 ναυτικά μίλια.

Στο σκάφος εξετάζεται ώστε να εγκατασταθούν τα υπερσύγχρονα συστήματα της SCYTALYS HELLAS τύπου MIMS προκειμένου να μεταμορφωθεί το σκάφος με δικτυοκεντρικές δυνατότητες και συγκεκριμένα κατακόρυφη αναβάθμιση της επιχειρησιακής σχεδίασης με αυξημένες και καίριες ικανότητες διοίκησης και ελέγχου. Άλλωστε η αμιγώς ελληνική εταιρεία SCYTALYS HELLAS πρωτοπορεί στον τομέα των προαναφερθέντων συστημάτων με προϊόντα εξαιρετικών επιδόσεων ακόμη και στον χώρο των Ειδικών Επιχειρήσεων. Κατά τη παρούσα χρονική φάση οι επιτελείς της νεοσύστατης Διοίκησης Ειδικού Πολέμου του ΓΕΕΘΑ αξιολογούν τη παραπάνω λύση για τον «ΑΓΗΝΩΡ».

https://defencereview.gr/me-apolyti-epitychia-oi-protes-dokimes/

3 comments :

  1. Anonymous16/8/21 12:02

    https://zcode-gr.blogspot.com/2021/08/blog-post_14.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. ΑΥΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΗΚΑ ΚΑΙ ΕΓΩ...

      Delete
  2. Anonymous16/8/21 13:40

    "Να βλέπει στα ραντάρ τους καταδρομείς ο Τούρκος να έρχονται και να τους σβήνει με τα Bayraktar. Μιλάμε για καθαρό στίγμα…"

    ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΑ ΛΕΕΙ ΟΛΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΗΠΙΟ ΤΡΟΠΟ.
    Η ΕΛΛΑΔΑ ΩΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ.
    ΣΕ ΜΙΑ ΕΛΙΚΡΙΝΗ ΣΧΕΣΗ (ΥΠΟΤΕΛΕΙΑΣ) ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΥΣΤΙΚΑ

    ReplyDelete