Αποκτούμε μια μοίρα Rafale με 1,92 δις ευρώ με 10 ετές FOS (το πιθανότερο). Το ποσό αυτό είναι πραγματικά αστείο για εισαγωγή ενός νέου τύπου σε μια Π.Α καθώς σε κάθε εισαγωγή νέου τύπου πρέπει να γίνουν πανάκριβες επενδύσεις σε εκπαίδευση υποδομές κλπ. Αν το ποσό σας φαίνεται μεγάλο να σας πούμε μόνο πως 10-12 F-16 στην Βουλγαρία θα κοστίσουν κάτι παραπάνω από 1,2 δις ευρώ. Το αρχικό κόστος της επένδυσης είναι 1.92 δις. Κοινώς 110 εκ ευρώ το ένα. Διαιρώντας το με 40 χρόνια υπηρεσίας στην Π.Α και 9.000 ώρες πτήσης έχουμε ένα ωριαίο κόστος 12.000 ευρώ. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί τουλάχιστον 1 δις κόστος υποστήριξης για τα όσα χρόνια μείνουν σε υπηρεσία δηλαδή κόστος κοντά τα 6200 ευρώ. Σε αυτό πρέπει να προστεθούν 14.000 ευρώ που είναι τα μεταβλητά κόστη πτήσης των Rafale. Σύνολο λοιπόν 32.200 ευρώ την ώρα.
Το ποσό αυτό μπορεί να ανέβει αισθητά αν τα Rafale
To Rafale αυτή την στιγμή προσφέρεται με εγγύηση διαθεσιμότητας από τους Γάλλους 75%. Τo F-35 παλεύει να φθάσει τις διαθεσιμότητες στο 75% ακόμα στις τάξεις της USAF (με τους άφθονους ανθρώπινους και χρηματικούς πόρους) ενώ το Eurofighter προσφέρεται ως έκθεμα στατικού μοντελισμού σε αρκετές αεροπορίες που υπηρετεί πράγμα λογικό με 62.000 ώρες ωραίο κόστος.
Τα αεροπλάνα θα καταστούν επιχειρησιακά μέσα σε ένα χρόνο (χρονικό διάστημα ρεκόρ) διευκολύνοντας έτσι και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16V Viper καθώς η ΠΑ δεν θα μείνει χωρίς πολύτιμα αεροσκάφη (αφαιρουμένων κάθε στιγμή τα αεροσκάφη που θα βρίσκονται στην ΕΑΒ για αναβάθμιση), τουναντίον θα ενισχυθεί την στιγμή μάλιστα που αναβαθμίζει τον κορμό του στόλου αεροσκαφών της. Σε όλα αυτά προσθέστε πως το Rafale θα εκτελεί μια σειρά αποστολών που κανονικά θα χρειάζονταν 1,5 μοίρα μαχητικών επιπέδου F-16/Mirage για να εκτελεστεί ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την προσθήκη εναέριας επικράτησης μέσω Meteor.
Tέλος πρέπει να αναφερθεί πως το κόστος της σύμβασης για αγορά νέων όπλων είναι σχετικά μικρό αν λάβει υπόψιν κανείς πως θα συμπεριλάβει το απόλυτο game changer στο Αιγαίο τον πύραυλο Μeteor. Τα Rafale φυσικά δεν θα είναι άοπλα όπως είχαμε συνηθίσει σε αρκετές συμβάσεις προμήθειας αμυντικού υλικού τα τελευταία χρόνια αλλά θα αξιοποιήσουν την επένδυση που είχε γίνει στα όπλα των Mirage 2000. Την παράμετρο αυτή έκρυβαν τεχνηέντως όλα αυτά τα χρόνια όσοι ήταν θιασώτες της κατάργησης του Γαλλικού βραχίονα στην Π.Α προς όφελος της αγοράς περισσότερων F-16 παραβλέποντας φυσικά πως αφενός η επένδυση στα Mirage θα πετάγονταν στα σκουπίδια και αφετέρου τα νέα F-16/F-35 θα έπρεπε να έρθουν με τα όπλα τους χωρίς φυσικά να μας λένε πόσο θα μας κόστιζε η αγορά νέων Harpoon ή JASSM.
Συμπέρασμα η αγορά Rafale είναι η καλύτερη επιχειρησιακά/οικονομικά /πολιτικά και διπλωματικά που θα μπορούσε να κάνει η χώρα έναντι όλων των άλλων προσφερόμενων επιλογών αυτή την στιγμή. Κι αυτός είναι ο λόγος που η ΠΑ αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την απόφαση. Κι αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε πολύ πιο ώριμη την αγορά μιας δεύτερης Μοίρας Rafale, στο άμεσο μέλλον, αντί για την βεβιασμένη, όπως αποδείχτηκε, προσπάθεια αγοράς ενός μαχητικού όπως το F-35. Το Rafale, είναι απολύτως ώριμο και ήδη στο Στόλο της ΠΑ, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά, ενώ θα έπαιζε και τον συνδετικό κρίκο για το FCAS.
Συνεπώς, αντί για F-35A, με παραλαβή και IOC να χάνονται κάπου προς το τέλος της δεκαετίας, μήπως αξίζει τον κόπο να εκμεταλλευτούμε την ευνοϊκή συγκυρία, και αγοράσουμε άλλη μια Μοίρα Rafale;
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.ptisidiastima.com/more-rafale-for-hellenic-air-force-better-solution-than-f35/
Το ποσό αυτό μπορεί να ανέβει αισθητά αν τα Rafale
- αποσυρθούν πρόωρα και δεν φθάσουν τα 40 χρόνια σε υπηρεσία όπως έγινε με τα Mirage F-1 των οποίων η τεχνολογική εξέλιξη σταμάτησε προς όφελος των Mirage 2000
- καθηλωθούν επειδή κάποιος υπουργός αποφασίσει στο μέλλον ότι δεν τα χρειάζεται είτε η Ελληνική Δημοκρατία ζητά την προκήρυξη διαγωνισμού για υποστήριξη αεροσκαφών που προσφέρει μόνο μια εταιρία
- δεν φθάσουν ποτέ τις 9.000 ώρες πτήσης γιατί τα Rafale θα έχουν εγκαταληφθεί πρόωρα στην τεχνολογική τους εξέλιξη ή αναβάθμιση από μέρους μας και τα παρκάρουμε σε κανένα Αγρίνιο
To Rafale αυτή την στιγμή προσφέρεται με εγγύηση διαθεσιμότητας από τους Γάλλους 75%. Τo F-35 παλεύει να φθάσει τις διαθεσιμότητες στο 75% ακόμα στις τάξεις της USAF (με τους άφθονους ανθρώπινους και χρηματικούς πόρους) ενώ το Eurofighter προσφέρεται ως έκθεμα στατικού μοντελισμού σε αρκετές αεροπορίες που υπηρετεί πράγμα λογικό με 62.000 ώρες ωραίο κόστος.
Τα αεροπλάνα θα καταστούν επιχειρησιακά μέσα σε ένα χρόνο (χρονικό διάστημα ρεκόρ) διευκολύνοντας έτσι και το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16V Viper καθώς η ΠΑ δεν θα μείνει χωρίς πολύτιμα αεροσκάφη (αφαιρουμένων κάθε στιγμή τα αεροσκάφη που θα βρίσκονται στην ΕΑΒ για αναβάθμιση), τουναντίον θα ενισχυθεί την στιγμή μάλιστα που αναβαθμίζει τον κορμό του στόλου αεροσκαφών της. Σε όλα αυτά προσθέστε πως το Rafale θα εκτελεί μια σειρά αποστολών που κανονικά θα χρειάζονταν 1,5 μοίρα μαχητικών επιπέδου F-16/Mirage για να εκτελεστεί ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την προσθήκη εναέριας επικράτησης μέσω Meteor.
Tέλος πρέπει να αναφερθεί πως το κόστος της σύμβασης για αγορά νέων όπλων είναι σχετικά μικρό αν λάβει υπόψιν κανείς πως θα συμπεριλάβει το απόλυτο game changer στο Αιγαίο τον πύραυλο Μeteor. Τα Rafale φυσικά δεν θα είναι άοπλα όπως είχαμε συνηθίσει σε αρκετές συμβάσεις προμήθειας αμυντικού υλικού τα τελευταία χρόνια αλλά θα αξιοποιήσουν την επένδυση που είχε γίνει στα όπλα των Mirage 2000. Την παράμετρο αυτή έκρυβαν τεχνηέντως όλα αυτά τα χρόνια όσοι ήταν θιασώτες της κατάργησης του Γαλλικού βραχίονα στην Π.Α προς όφελος της αγοράς περισσότερων F-16 παραβλέποντας φυσικά πως αφενός η επένδυση στα Mirage θα πετάγονταν στα σκουπίδια και αφετέρου τα νέα F-16/F-35 θα έπρεπε να έρθουν με τα όπλα τους χωρίς φυσικά να μας λένε πόσο θα μας κόστιζε η αγορά νέων Harpoon ή JASSM.
Συμπέρασμα η αγορά Rafale είναι η καλύτερη επιχειρησιακά/οικονομικά /πολιτικά και διπλωματικά που θα μπορούσε να κάνει η χώρα έναντι όλων των άλλων προσφερόμενων επιλογών αυτή την στιγμή. Κι αυτός είναι ο λόγος που η ΠΑ αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή την απόφαση. Κι αυτός είναι ο λόγος που βλέπουμε πολύ πιο ώριμη την αγορά μιας δεύτερης Μοίρας Rafale, στο άμεσο μέλλον, αντί για την βεβιασμένη, όπως αποδείχτηκε, προσπάθεια αγοράς ενός μαχητικού όπως το F-35. Το Rafale, είναι απολύτως ώριμο και ήδη στο Στόλο της ΠΑ, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά, ενώ θα έπαιζε και τον συνδετικό κρίκο για το FCAS.
Συνεπώς, αντί για F-35A, με παραλαβή και IOC να χάνονται κάπου προς το τέλος της δεκαετίας, μήπως αξίζει τον κόπο να εκμεταλλευτούμε την ευνοϊκή συγκυρία, και αγοράσουμε άλλη μια Μοίρα Rafale;
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.ptisidiastima.com/more-rafale-for-hellenic-air-force-better-solution-than-f35/
Όταν διαβάζω για απόλυτα game changer οπλα που δεν έχουν δοκιμαστεί όμως σε πραγματικές συνθήκες κάτι με πιάνει. Δλδ ποια είναι η πραγματική αποτελεσματικότητα των meteor? Κατά τα λοιπά όντως είναι καλύτερη αγορά τα ραφαλ, τα 35αρια θα τα παρατήσει δίχως ανταλλακτικά και αναβαθμίσεις όχι μόνο η μαμά τους αλλά ιδιαίτερα το ίδιο το ελληνικό κράτος. Βγάλε του ότι δεν γνωρίζουμε τι ραντάρ μπορεί να πάρουν στο μέλλον οι Τούρκοι και πως μπορεί να διαρυθμισουν την αεράμυνα τους ώστε να καταστήσουν άχρηστο το χαμηλό rcs και να μείνουμε με ένα αεροσκάφος με άσχημα πτητικά χαρακτηριστικά, λίγη αυτονομία και τέσσερα hardpoints. Αυτά όσων αφορά πραγματική αναβάθμιση. Από τη στιγμή όμως που εμείς θέλουμε όπλα για παρελάσεις και κοροϊδία στο πόπολο τα 35αρια είναι ιδανικά.
ReplyDelete12G