Ανακοινώθηκαν πρόσφατα τα αποτελέσματα της «μελέτης της Σαγκάης», η οποία αποτελεί μία από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την κατάταξη των πανεπιστημίων σε παγκόσμια κλίμακα. Η πλειονότητα των ελληνικών μέσων ενημέρωσης που σχολίασαν τη μελέτη προέβη σε «θριαμβολογίες» για την κατάταξη των επτά μεγαλύτερων ελληνικών πανεπιστημίων και πολυτεχνείων εντός των 1.000 καλύτερων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων του πλανήτη.
Ο διάλογος που ακολούθησε κυμάνθηκε μεταξύ υπερηφάνειας για το «επίτευγμα της επιστημονικής ιδιοφυΐας των Ελλήνων που αντιστέκονται στις δυσκολίες» και αντιπαράθεσης για το αν η αριστεία είναι προϋπόθεση για πρόοδο ή απλώς μια ανούσια εμμονή που δυστυχώς συζητείται έντονα ακόμα και σε υψηλό επίπεδο. Προσεκτική ανάγνωση των αποτελεσμάτων της μελέτης μάλλον θα μετρίαζε τη «θριαμβολογία» για τη θετική είδηση της παρουσίας 7 εκ των 24 ελληνικών πανεπιστημίων και πολυτεχνείων στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη.
Η ελληνική κοινωνία χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει με ειλικρίνεια τη θέση της σχετικά με την κατάσταση των δημόσιων πανεπιστημίων, που έχει οδηγήσει είτε σε μόνιμη απουσία 17 εξ αυτών από τον «παγκόσμιο χάρτη» ή σε σημαντική υποβάθμιση της θέσης των υπολοίπων που ακόμα περιλαμβάνονται σε αυτόν.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΔΡΟΣΑΤΟΣ. [Επίκουρος καθηγητής Φαρμακολογίας, Ιατρική Σχολή «Lewis Katz» Πανεπιστημίου Temple, Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ.]
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.kathimerini.gr/1039307/opinion/epikairothta/politikh/h-lista-ths-sagkahs-kai-ta-ellhnika-aei
ΚΟΥΡΗΤΗΣ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ (ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ) 3-4 ΜΟΝΟΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ. ΦΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΛΑΙΟΙ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΠΛΗΘΟΣ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΘΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ., ΝΩΡΙΣ , ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 15-16. (ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΤΕΧΝΗ.)
Ο διάλογος που ακολούθησε κυμάνθηκε μεταξύ υπερηφάνειας για το «επίτευγμα της επιστημονικής ιδιοφυΐας των Ελλήνων που αντιστέκονται στις δυσκολίες» και αντιπαράθεσης για το αν η αριστεία είναι προϋπόθεση για πρόοδο ή απλώς μια ανούσια εμμονή που δυστυχώς συζητείται έντονα ακόμα και σε υψηλό επίπεδο. Προσεκτική ανάγνωση των αποτελεσμάτων της μελέτης μάλλον θα μετρίαζε τη «θριαμβολογία» για τη θετική είδηση της παρουσίας 7 εκ των 24 ελληνικών πανεπιστημίων και πολυτεχνείων στον παγκόσμιο ακαδημαϊκό χάρτη.
- Τα τελευταία 10 χρόνια, τo Πανεπιστήμιο Αθηνών έπεσε κατά περισσότερες από 100 θέσεις,
- το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο κατά 150 θέσεις,
- το Μετσόβιο Πολυτεχνείο κατά σχεδόν 200 θέσεις και μαζί με τα Πανεπιστήμια Κρήτης, Ιωαννίνων, Πατρών και Θεσσαλίας βρίσκεται χαμηλότερα από τα 600 καλύτερα πανεπιστήμια.
- Σε υψηλότερες θέσεις από τα ελληνικά πανεπιστήμια βρίσκονται πανεπιστήμια μεγάλων χωρών αλλά και πανεπιστήμια μικρών χωρών, όπως το Ισραήλ, η Ιρλανδία, η Ελβετία, η Αυστρία, ή κρατών χωρίς μακροχρόνια παράδοση στην Παιδεία όπως η Σαουδική Αραβία, η Βραζιλία, η Ταϊβάν, το Μεξικό, η Αργεντινή, η Τσεχία και η Νότια Αφρική.
Η ελληνική κοινωνία χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει με ειλικρίνεια τη θέση της σχετικά με την κατάσταση των δημόσιων πανεπιστημίων, που έχει οδηγήσει είτε σε μόνιμη απουσία 17 εξ αυτών από τον «παγκόσμιο χάρτη» ή σε σημαντική υποβάθμιση της θέσης των υπολοίπων που ακόμα περιλαμβάνονται σε αυτόν.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΔΡΟΣΑΤΟΣ. [Επίκουρος καθηγητής Φαρμακολογίας, Ιατρική Σχολή «Lewis Katz» Πανεπιστημίου Temple, Φιλαδέλφεια, ΗΠΑ.]
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.kathimerini.gr/1039307/opinion/epikairothta/politikh/h-lista-ths-sagkahs-kai-ta-ellhnika-aei
ΚΟΥΡΗΤΗΣ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΧΕΔΟΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΕΙ-ΤΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ (ΜΕ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ) 3-4 ΜΟΝΟΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ. ΦΤΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΕΧΤΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΕΟΛΑΙΟΙ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΠΛΗΘΟΣ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΘΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ., ΝΩΡΙΣ , ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 15-16. (ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΤΕΧΝΗ.)
No comments :
Post a Comment