19/03/2020

Η Ελλάδα αμφιταλαντεύεται ακόμα αν θα χρησιμοποιήσει την επιδότηση του προγράμματος «European Recapitalization Incentive Program...

Το πρόγραμμα ERIP,  αποσκοπεί να βοηθήσει συμμαχικές χώρες των ΗΠΑ στην Ευρώπη να αντικαταστήσουν ρωσικό στρατιωτικό εξοπλισμό. Το όφελος για την αμερικανική πλευρά είναι διττό: από τη μια πετυχαίνει την πώληση αμερικανικών όπλων, από την άλλη στερεί στη Ρωσία έσοδα από την υποστήριξη των όπλων που θα αποσυρθούν. Μια χώρα μπορεί να λάβει τα χρήματα του προγράμματος, αν υποσχεθεί ότι δεν θα αγοράσει οπλικά συστήματα από τη Ρωσία μελλοντικά και συνεισφέρει αντίστοιχο ποσό για την αγορά του αμερικανικού συστήματος. Για την καλύτερη υποστήριξη των νέων αμερικανικών όπλων, θα χορηγούνται επιπρόσθετα μικρά ποσά (1 με 3 εκατομμύρια δολάρια). Σύμφωνα με παλαιότερη αναφορά της ίδιας πηγής, επιτρέπεται στη χώρα που θα λάβει την επιδότηση να εκτελεί συμβάσεις υποστήριξης με τη Ρωσία για την υποστήριξη των ρωσικών όπλων που συνεχίζει να επιχειρεί.

Το ERIP ξεκίνησε το 2018 και εστιάζει αισίως σε 8 χώρες: Αλβανία ($30 εκατ. για ελικόπτερα UH-60 Black Hawk), Βοσνία-Ερζεγοβίνη ($30,7 εκατ. για ελικόπτερα Huey IΙ), Κροατία ($25 εκατ. για ΤΟΜΑ Bradley), Βόρεια Μακεδονία ($30 εκατ. για τροχοφόρα τεθωρακισμένα Stryker), Λιθουανία ($30 εκατ. για UH-60), Σλοβακία ($50 εκατ. για UH-60) Βουλγαρία ($56 εκατ. για 8 μαχητικά F-16) και Ελλάδα ($25 εκατ. για στρατιωτικά οχήματα).

Οι Ελλάδα και Λιθουανία είναι οι μόνες χώρες που δεν έχουν κάνει αξιοποίηση του αμερικανικού προγράμματος, αν και η Λιθουανία προβλέπεται να δρομολογήσει τη δική της απαίτηση στις επόμενες εβδομάδες. Με βάση το δημοσίευμα, η ένταξη της Ελλάδας στο ERIP έχει γίνει με πολιτικά κριτήρια, αφού η ίδια κρινέται αρκετά πλούσια για να επωφεληθεί μέσω του προγράμματος «Foreign Military Financing» (FMF).

Από ότι φαίνεται η Ελλάδα εξετάζει να καλύψει με το ERIP απαιτήσεις του ΕΣ. Ο τελευταίος έχει μεγάλες ανάγκες σε τεθωρακισμένα οχήματα, καθώς επίσης γενικότερα σε τροχαίο υλικό. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει επιθυμία να αποκτηθεί σημαντικός αριθμός M1117, οχήματα που μπορούν κυριολεκτικά να καλύψουν αρκετά κενά. Σχετικά με τα Bradley, το θέμα είναι ακόμα ζωντανό, αλλά το κόστος θα έχει τον τελευταίο λόγο.

https://www.ptisidiastima.com/greece-still-debating-to-buy-likely-either-bradley-or-m1117/

No comments :

Post a Comment