Έντεκα αυστραλιανές εταιρείες βρίσκονται σε διαδικασία διεκδίκησης νέων συμβολαίων για την παραγωγή απαρτίων για το μαχητικό αεροσκάφος F-35 μετά τον αποκλεισμό της Τουρκίας από το πολυεθνικό πρόγραμμα. Η υπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας Μελίσσα Πράις θα ταξιδέψει στις ΗΠΑ την επόμενη εβδομάδα για να προωθήσει τις διεκδικήσεις αυτές για αυξημένη συμμετοχή της Αυστραλίας και στα πλαίσια αυτά θα συναντηθεί και με την επικεφαλής του Πενταγώνου για στρατιωτικές προμήθειες Έλεν Λορντ. Για να ελαχιστοποιηθεί η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, η
παραγωγή της Τουρκίας δεν έχει διακοπεί, αλλά τον Μάρτιο θα λήξει χωρίς
ανανέωση.
Μετά τον αποκλεισμό της Τουρκίας από το πρόγραμμα του F-35 τον Ιούλιο, η κυβέρνηση Μόρισον κάλεσε το υπουργείο Άμυνας να αξιολογήσει τις δυνατότητες παραγωγής που είχαν αναλάβει οι τουρκικές εταιρείες και να προσδιορίσει πιθανές ευκαιρίες για τους αυστραλούς προμηθευτές να καλύψουν τα αντίστοιχα κενά.Μεταξύ των βασικών εξαρτημάτων που η Τουρκία ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή τους ήταν η κεντρική πανοραμική οθόνη του πιλοτηρίου και οι κεντρική άτρακτος. Η ανάλυση του υπουργείου κατέδειξε ότι οι αυστραλιανές εταιρείες θα μπορούσαν ενδεχομένως να προμηθεύουν εξαρτήματα κινητήρων, επικοινωνιών, συστήματα πλοήγησης και ταυτοποίησης, δομικά στοιχεία και συλλογές καθώς και εξαρτήματα του συστήματος προσγείωσης. Υπάρχουν δε ευκαιρίες για την ενίσχυση της παροχής τεχνικής υποστήριξης του κινητήρα.
Οι 11 εταιρείες που προσδιορίστηκε ότι θα μπορούσαν να αυξήσουν τη συμμετοχή τους είναι η Ferra Engineering, η Levett Engineering, η Lovitt Technologies, η Varley, η Marand, η Quickstep, η RUAG, η Nupress, η AW Bell, η BAE Systems Australia και η Cablex. Κάποιες από αυτές είναι ήδη βασικοί προμηθευτές για το F-35. Η Πράις δεσμεύθηκε να “χτυπήσει κάθε πόρτα” στις ΗΠΑ για να προωθήσει τις αυστραλιανές διεκδικήσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή της αυστραλιανής βιομηχανίας στο έργο. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Δεν θα αφήσω ούτε μία πέτρα που να μην γυρίσω ανάποδα στην αναζήτηση περισσότερων ευκαιριών για την αυστραλιανή αμυντική βιομηχανία μας και αυτή είναι μια ευκαιρία που δεν μπορούμε να χάσουμε». Οι αυστραλιανές εταιρείες έχουν ήδη υπογράψει συμβόλαια παραγωγής για εξαρτήματα του F-35 συνολικής αξίας 1,69 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ποσό αντίστοιχο με την Τουρκία.
Την 1η Οκτωβρίου 2019, αυτό το F-35A (με αριθμός σειράς 18-0005 και αριθμός κατασκευής AT-5) βρέθηκε για πρώτη φορά στον αέρα από το αεροδρόμιο δοκιμών της Lockheed Martin στο Φορτ Ουόρθ του Τέξας… σε πλήρη τουρκικά χρώματα κι εθνόσημα. Πρόκειται για αεροσκάφος που είχε ήδη συναρμολογηθεί και βρισκόταν στα τελευταία στάδια των δοκιμών, τα οποία ήταν ήδη προγραμματισμένα και προπληρωμένα. Συνεπώς δεν υπήρχε κανένας λόγος να μην πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση πιστοποήσης, μετά την οποία επέστρεψε στη βάση του. Είναι πιθανό να ακολουθήσει αντίστοιχη δοκιμαστική πτήση και για κάποιο ακόμα από τα επόμενα τουρκικά αεροσκάφη, αν βρίσκεται σε παρόμοιο κατασκευαστικό στάδιο, δηλαδή σχεδόν ολοκληρωμένο. Υπό το παρόν καθεστώς, τα υπόλοιπα μισοτελειωμένα αεροσκάφη θα εκτραπούν για να ικανοποιήσουν παραγγελίες άλλων πελατών μέσα στο 2020. Σύμφωνα με το Scramble, στις 25 Σεπτεμβρίου 2019 τα τέσσερα υπόλοιπα τουρκικά F-35 παρατηρήθηκαν στην αεροπορική βάση Λουκ της Αριζόνα. Ήταν σταθμευμένα και δεν διατίθεντο για πτητικές λειτουργίες.
https://www.ptisidiastima.com/
Μετά τον αποκλεισμό της Τουρκίας από το πρόγραμμα του F-35 τον Ιούλιο, η κυβέρνηση Μόρισον κάλεσε το υπουργείο Άμυνας να αξιολογήσει τις δυνατότητες παραγωγής που είχαν αναλάβει οι τουρκικές εταιρείες και να προσδιορίσει πιθανές ευκαιρίες για τους αυστραλούς προμηθευτές να καλύψουν τα αντίστοιχα κενά.Μεταξύ των βασικών εξαρτημάτων που η Τουρκία ήταν υπεύθυνη για την παραγωγή τους ήταν η κεντρική πανοραμική οθόνη του πιλοτηρίου και οι κεντρική άτρακτος. Η ανάλυση του υπουργείου κατέδειξε ότι οι αυστραλιανές εταιρείες θα μπορούσαν ενδεχομένως να προμηθεύουν εξαρτήματα κινητήρων, επικοινωνιών, συστήματα πλοήγησης και ταυτοποίησης, δομικά στοιχεία και συλλογές καθώς και εξαρτήματα του συστήματος προσγείωσης. Υπάρχουν δε ευκαιρίες για την ενίσχυση της παροχής τεχνικής υποστήριξης του κινητήρα.
Οι 11 εταιρείες που προσδιορίστηκε ότι θα μπορούσαν να αυξήσουν τη συμμετοχή τους είναι η Ferra Engineering, η Levett Engineering, η Lovitt Technologies, η Varley, η Marand, η Quickstep, η RUAG, η Nupress, η AW Bell, η BAE Systems Australia και η Cablex. Κάποιες από αυτές είναι ήδη βασικοί προμηθευτές για το F-35. Η Πράις δεσμεύθηκε να “χτυπήσει κάθε πόρτα” στις ΗΠΑ για να προωθήσει τις αυστραλιανές διεκδικήσεις για μεγαλύτερη συμμετοχή της αυστραλιανής βιομηχανίας στο έργο. Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Δεν θα αφήσω ούτε μία πέτρα που να μην γυρίσω ανάποδα στην αναζήτηση περισσότερων ευκαιριών για την αυστραλιανή αμυντική βιομηχανία μας και αυτή είναι μια ευκαιρία που δεν μπορούμε να χάσουμε». Οι αυστραλιανές εταιρείες έχουν ήδη υπογράψει συμβόλαια παραγωγής για εξαρτήματα του F-35 συνολικής αξίας 1,69 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ποσό αντίστοιχο με την Τουρκία.
Την 1η Οκτωβρίου 2019, αυτό το F-35A (με αριθμός σειράς 18-0005 και αριθμός κατασκευής AT-5) βρέθηκε για πρώτη φορά στον αέρα από το αεροδρόμιο δοκιμών της Lockheed Martin στο Φορτ Ουόρθ του Τέξας… σε πλήρη τουρκικά χρώματα κι εθνόσημα. Πρόκειται για αεροσκάφος που είχε ήδη συναρμολογηθεί και βρισκόταν στα τελευταία στάδια των δοκιμών, τα οποία ήταν ήδη προγραμματισμένα και προπληρωμένα. Συνεπώς δεν υπήρχε κανένας λόγος να μην πραγματοποιήσει την πρώτη δοκιμαστική πτήση πιστοποήσης, μετά την οποία επέστρεψε στη βάση του. Είναι πιθανό να ακολουθήσει αντίστοιχη δοκιμαστική πτήση και για κάποιο ακόμα από τα επόμενα τουρκικά αεροσκάφη, αν βρίσκεται σε παρόμοιο κατασκευαστικό στάδιο, δηλαδή σχεδόν ολοκληρωμένο. Υπό το παρόν καθεστώς, τα υπόλοιπα μισοτελειωμένα αεροσκάφη θα εκτραπούν για να ικανοποιήσουν παραγγελίες άλλων πελατών μέσα στο 2020. Σύμφωνα με το Scramble, στις 25 Σεπτεμβρίου 2019 τα τέσσερα υπόλοιπα τουρκικά F-35 παρατηρήθηκαν στην αεροπορική βάση Λουκ της Αριζόνα. Ήταν σταθμευμένα και δεν διατίθεντο για πτητικές λειτουργίες.
https://www.ptisidiastima.com/
No comments :
Post a Comment