22/04/2019

Συναίνεση για ένα μακροπρόθεσμο εξοπλιστικό πρόγραμμα

Η επιθετική ρητορική και η κραυγαλέα αμφισβήτηση της καθεστηκυίας καταστάσεως (status quo) του Αιγαίου από την Τουρκία, παρά τις ισχύουσες και συμπεφωνημένες από πλευράς της διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις, δεν επιτρέπει εφησυχασμό. Επιπροσθέτως, η διαμορφούμενη δυναμική στην αρχιτεκτονική ασφαλείας του ζωτικού μας χώρου και της ευρύτερης περιοχής ενδιαφέροντός μας επιβεβαιώνουν εκ νέου τη θεωρία της απατηλής σταθερότητας (deceptive stability) και τις προκλήσεις ασφαλείας. Κατά συνέπεια, επιδρούν στις αμυντικές απαιτήσεις. Επισημαίνεται ότι, με βάση αναλύσεις διεθνών στρατηγικών ινστιτούτων και ειδικών εξειδικευμένων φορέων, ο συνολικός συντελεστής επιχειρησιακής αξίας, επιχειρησιακής ικανότητος και αποφυγής βαλλομένων όπλων των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.) της χώρας μας είναι σήμερα υπέρτερος οποιασδήποτε αντιστοίχου χώρας της περιοχής του επιχειρησιακού μας ενδιαφέροντος.

Αποτελεί αξίωμα, όμως, ότι το σήμερα δεν εξασφαλίζει το αύριο. Η εφαρμογή της «ευθείας στρατηγικής» (direct strategy) βασίζεται στην άρρηκτα συνεχόμενη στρατιωτική ισχύ προς αποτροπή, νίκη ή άμυνα. Αντιθέτως, η «έμμεση στρατηγική» (indirect strategy) περιορίζεται στη χρήση μη στρατιωτικών μέσων για την αποτροπή και άμυνα κατά επιθετικών ενεργειών. Πρόσφατα η «Καθημερινή» (7/4/2019) με ένα εύστοχο άρθρο της ανέδειξε το «Εξοπλιστικό χάσμα Ελλάδος-Τουρκίας», όπου σαφώς περιγράφεται το διακύβευμα για την εφαρμογή της Εθνικής Στρατηγικής μας, από τους βασικούς πυλώνες της (Σ.Ξ., Π.Ν., Π.Α.). Η απαίτηση ισχυροποίησης της αμυντικής μας ασφάλειας είναι αυτονόητη και δεν αποτελεί επιτελικό ζητούμενο αλλά εθνική επιταγή. Οφείλει να συνιστά εθνική συγκροτημένη απαίτηση, με διακομματική συναίνεση (από τον σχεδιασμό της), για την επιβίωση του έθνους ειδικά για τη συγκεκριμένη εποχή και περιοχή. Δεν συνιστά πάρεργο και αποσπασματική πολιτική, καθ’ όσον οι ανάγκες των Ε.Δ. δεν διαφοροποιούνται ανάλογα με το ποιο είναι το κυβερνών κόμμα.

Θεωρώ ότι λόγω της οικονομικής κρίσεως και των πιεστικών αμυντικών απαιτήσεων δεν χωρεί πλέον η πολυτέλεια αναθεώρησης των εξοπλιστικών τομέων του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού από την εκάστοτε κυβέρνηση. Απαιτείται συνεχής ιεράρχηση των εθνικών προτεραιοτήτων, καθώς και εθνική συνεννόηση και συναίνεση για το συστηματικό, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, προγραμματισμό ανάπτυξης των Ε.Δ. και τον καθορισμό του μεγέθους των. Επιτάσσονται η συγκρότηση εθνικού και διακομματικού προγράμματος ανάπτυξης των Ε.Δ. και η εξασφάλιση της συνέχειας στην εφαρμογή του, με καθιέρωση μετρήσιμων παραγόντων που θα παρέχουν την επακριβή πορεία της προόδου του. Προς τούτο, πρέπει να συγκροτηθεί ένα Αμυντικό Συμβούλιο υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος σύμφωνα με το άρθρο 45 του Συντάγματος άρχει των Ε.Δ. (παρά το γεγονός ότι ορίζεται πως τη διοίκησή τους ασκεί η κυβέρνηση). Κατά τη σύγκλησή του θα συμμετέχουν μόνον οι πρόεδροι των κοινοβουλευτικών κομμάτων, ο ΥΕΘΑ και οι αρχηγοί των επιτελείων.

Θα παρουσιαστεί εκεί η στρατιωτική αξιολόγηση καταστάσεως για τις υπάρχουσες και εκτιμώμενες απειλές και κινδύνους. Θα επαναπροσεγγιστεί το επιθυμητό επίπεδο Εθνικών Αμυντικών Επιδιώξεων (το αντίστοιχο Level of Ambition του ΝΑΤΟ) και οι αρχηγοί, μετά της επιφροσύνης που τους διακατέχει, θα εκθέσουν την κατάσταση του κλάδου τους και τις θέσεις τους για την επίτευξή του. Συνακόλουθα, θα αποφασιστούν οι κατευθυντήριες οδηγίες για το εθνικό πρόγραμμα των Ε.Δ., το οποίο θα πρέπει να ακολουθηθεί πιστά και απαρέγκλιτα από την παρούσα και επόμενες κυβερνήσεις. Κυρίαρχος παράγων πρέπει να είναι η ισχυρή και αποφασιστική εξαρχής εμπλοκή. Ως εκ τούτου, απαιτείται ευρύ φάσμα δυνατοτήτων για την αντιμετώπιση εντάσεων ή κρίσεων, οι οποίες θα τείνουν να λάβουν μεγαλύτερες διαστάσεις και να έχουν μεγάλο πολιτικό και εθνικό αποτύπωμα. Η πολυπλοκότητα των επιχειρήσεων αποτελεί τη βάση της προπαρασκευής για την αντιμετώπιση όχι μόνον του αναμενόμενου αλλά και του απροσδόκητου.

Συναφώς παραθέτω και τη γεωγραφική ιδιαιτερότητα της Ελλάδος, ως μιας κατ’ εξοχήν ναυτικής και νησιωτικής χώρας, της οποίας η θαλάσσια ισχύς οφείλει να είναι η βασική συνιστώσα της εθνικής στρατηγικής της. Δυστυχώς, τα κύρια στοιχεία της θαλάσσιας ισχύος μας (ναυπηγεία, επισκευαστική βιομηχανία, ελληνικότητα πληρωμάτων ποντοπόρων πλοίων, ναυτική εκπαίδευση, ναυτεργάτες, αλιεία, υποδομές και εκσυγχρονισμός λιμένων, ναυτική ισχύς) δεν αναπτύσσονται και ορισμένα συρρικνώνονται. Η έλλειψη θαλάσσιας και ναυπηγικής στρατηγικής επιτείνουν το πρόβλημα. Ειδικά για τη ναυτική ισχύ, αξίζει να σημειωθεί ότι το ΕΜΠΑΕ 2006-2015 που ενεκρίθη από το ΚΥΣΕΑ την 25/7/2006, προέβλεπε μεταξύ των άλλων εξοπλιστικών αναγκών και την απόκτηση 4+2 φρεγατών, λαμβανομένης υπόψη και της πρόσφατης τότε διακρατικής συμφωνίας για την αγορά των 30 F-16 block 52+Advanced για την ενίσχυση της Π.Α. Δυστυχώς, αυτό το ΕΜΠΑΕ ναυάγησε στο μέσον της πορείας του το 2010, προσκρούοντας είτε σε οικονομικούς υφάλους είτε σε αλλότριους, καινοφανείς σκοπέλους. Εκτοτε, πελαγοδρομούμε επί σχεδόν δέκα χρόνια, μεταξύ καθεστώτος ναυπηγείων, φρεγατών, κορβετών, εκμίσθωσης αμυντικών μέσων, μεταχειρισμένων ε/π, αρμάτων μάχης κ.ά. –επιχρίσματα αιτιολογιών για αποφυγή ανάληψης πολιτικών πρωτοβουλιών μεθοδικής ενίσχυσης των Ε.Δ. Επικαλούμεθα τις κατευθύνσεις των δανειστών, οι οποίοι όμως δεν είναι υπόλογοι και ούτε θα λογοδοτήσουν εάν η άμυνα της Ελλάδος καταρρεύσει.

Γνώμονα των ενεργειών της Ελλάδος συνιστούν ο σεβασμός του Διεθνούς Δικαίου και η εφαρμογή των διεθνών συνθηκών και συμβάσεων. Η Ιστορία διδάσκει ότι η καταστρατήγηση του Διεθνούς Δικαίου και των αρχών καλής γειτονίας οδηγεί μαθηματικά σε συγκρουσιακές καταστάσεις. Η Τουρκία, όπως μετ’ επιτάσεως καταδεικνύει, αδιαφορεί για την εφαρμογή των μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης – μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ 27/5/1988 και οδηγίες αποφυγής ατυχημάτων και επεισοδίων στα διεθνή ύδατα και διεθνή εναέριο χώρο (8.9.1988)– προκειμένου να παρασύρει την Ελλάδα σε αναθεώρηση και επαναδιαπραγμάτευση των ισχυόντων ΜΟΕ. Αξίζει να συγκρατηθεί ότι δεν υφίσταται τεχνικό περιθώριο για νέα, στρατιωτικής φύσεως, ΜΟΕ. Εχουν εξαντληθεί και οιαδήποτε επαναπροσέγγιση μόνον παραχωρήσεις κυριαρχικών δικαιωμάτων θα επέβαλε στην Ελλάδα, άπαξ και η εκβιαστική διπλωματία επιφέρει εξαναγκαστική διαπραγμάτευση. Η προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων αποτελεί τον πνεύμονα της εθνικής μας επιβίωσης και στηρίζεται στην αμυντική μας ισχύ. Η άμυνα και η ασφάλεια των λαών ουδέποτε προσφέρθηκαν δωρεάν. Η σχέση άμυνας και οικονομίας δεν λειτουργεί διαζευκτικά. Η κατάρρευση της άμυνας εκμηδενίζει οιαδήποτε άλλη επιλογή. Η αναγκαιότητα κατάρτισης ενός ενιαίου μακροπρόθεσμου εξοπλιστικού προγράμματος, ως απόρροια διακομματικής συναίνεσης, είναι πρόδηλη και επιτακτική για τις παρούσες περιστάσεις και γεωπολιτικές συγκυρίες.

Παναγιώτης Χηνοφώτης [ναύαρχος ε.α., επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην υφυπουργός Εσωτερικών.]

5 comments :

  1. Anonymous23/4/19 03:40

    δε καταλαβαινω γιατι το εβαλες αυτο;; ειναι εκθεση ιδεων
    καθισα και το διαβασα προσεχτικα, να καταλαβω τι λεει..
    μου δινει την εντυπωση οτι καποιος του τηλφωνησε και του'πε
    παναγιωτη.. γραψε μια επιστολη να τα "ακουσουν" καποιοι
    αλλα μη την στειλεις πριβε, βαλτη δημοσια να "εκβιασουμε"
    να τη δουν ολοι για να περασουν μηνυματα σε καποιους..
    τι ειναι αυτο;; μικροπολιτικη δεν ειναι;; αλληλομπηγονται
    παλαιας κοπης εκφρασεις, με στομφο και υφος αλλης εποχης
    σαν να μιλαει απτο μπαλκονι σε μαζεμενο κοσμο απο κατω
    ευσεβεις ποθοι, ευχες, γενικουρες, εκφοβισμοι, μισολογα..
    πχ. εκει που λεει για "αλλότριους, καινοφανείς σκοπέλους"
    αυτο ειναι το πιο σημαντικο και για αυτο δε λεει τιποτα
    ποιοι ειναι οι λογοι;; γιατι δεν εξηγει; πως θα μαθουμε;;
    απλα πεταει υπονοουμενα σε οποιον ξερει για να πιεσει..
    εγω θυμαμαι οτι ενας εφοπλιστης οταν τον ρωτησαν ειχε πει
    οτι δεν ερχεται να ναυπηγησει πλοια στην ελλαδα για 2 λογους
    πρωτον δεν ειναι συνεπεις στις παραδοσεις των πλοιων και
    δευτερον ανα πασα στιγμη πανε κ απεργουν τα συνδικατα του παμε
    τοσο απλα ο εφοπλιστης ειπε σε 2 προτασεις ολο το προβλημα.
    πριν λιγα χρονια ενας ιδιοφυης επιχειρηματιας ελληνοαμερικανος
    ειχε προθυμοποιηθει να αγορασει τη ΕΑΒ. τελικα τον διωξανε
    η φαση ειναι οτι αυτος παλια ηταν εργαζομενος στην ΕΑΒ!!!
    δηλαδη ηταν η τελεια περιπτωση για να γινει κατι να προκοψουμε
    ως συνηθως η ελλαδα μασαει τα φυλλα απτα λεφτοδεντρα
    για αυτα ο ναυαρχος γιατι δε λεει κατι; μονο αξιωματα κ τσιτατα
    παπαγαλιζει μεχρι και νατοικες εκφρασεις στην αγγλικη..
    καθεται και ευλογει μεχρι και την καθεστωτικη καθημερινη!!
    ιντερνετ δεν εχει ο ναυαρχος; χαρτινες εφημεριδες διαβαζει;
    υπαρχουν αλλα σαητ πολυ πιο ενημερωμενα και εξειδικευμενα
    ή μηπως γραφει και αυτος στο φβ, οπως αλλες "στρατηγαρες";;
    λες και ειναι δυσκολο να χτιαξουν δικο τους σαητ να γραφουν
    δε μπορω να καταλαβω ποσο ευκολα χωνονται στο φβ ολοι.....
    κοτζαμ στρατηγοι και γραφουν σαν ναναι το φβ κρατικο παραρτημα
    προκειται για ιδιωτικη εταιρια που φακελωνει ολο το πλανητη

    ReplyDelete
  2. Anonymous23/4/19 03:40

    ο ναυαρχος φαινεται να βρισκεται σε προηγουμενη δεκαετια
    γιατι δε λεει ξεκαθαρα οτι πρεπει να πεινασουμε κι αλλο;;
    γιατι δε λεει οτι πρεπει να κοψουμε φαι, για νεα οπλα;;;
    εχουμε τοσα πετρελαια και αεριο και παρολα αυτα πειναμε
    αυτο δεν τον προβληματιζει; γιατι δε λεει κατι για αυτο;;
    αμα εχει ολοκληρωμενη, αποψη γιατι δε φτιαχνει νεο κομμα;;;
    ή γιατι δε μπαινει σε καποιο αλλο νεο μικρο εθνικο κομμα;
    ειναι υπερ ή κατα της ευρωζωνης;; μεσα ή εξω απο το μαντρι;;
    για τους μασονους τι εχει να πει;; ή μηπως ειναι και αυτος;
    ο πακης δεν ειναι μασονος; αυτος θα μας σωσει; η μαριονετα;;
    η "προεδραρα" που εφαγε μπουκετο επειδη ξενοπηδουσε;;
    που εκανε το αγαλμα οταν επεφταν γυρω του σφαλιαρες;;
    για ποια συνεναιση μιλαει; κκε και χα θα συμφωνησουν; ολοι;;
    ποιοι ολοι;; εδω μερικοι δε μιλιουνται μεταξυ τους εκει μεσα
    οι εθνομηδενιστες θα νοιαστουν για αυτα που θελει ο ναυαρχος;
    "για ένα μακροπρόθεσμο εξοπλιστικό πρόγραμμα";;; σοβαρα;;;
    χωρια κατι σουργελα αρχιψευταροι με ζελε στα ασπρα μαλλια
    επιπεδο μανολο και το πετσακι του καρανικα σε γκεη πραηντ
    η αμορφωτη πρωθυπουργαρα ολο γελαει.. μιλαμε για αφασια
    ελεγαν "εξω το νατο" αλλα εφεραν το νατο στο αιγαιο
    ελεγαν "κατω οι τραπεζιτες" αλλα τωρα τους πλερωνουμε ολοι
    αυτη η κυβερνηση ειναι παρωδια.. αλλα νταλα μανταρα....
    για αλλα εκλεχτηκε και αλλα κανει.. ολα αναποδα και στραβα
    δεν εκλεχτηκε για να "λυσει" το σκοπιανο, αλλα τσουπ!!!
    χαρισαν το ονομα και τη γλωσσα και το λιμανι στους πανω
    για ποια κοινη πολιτικη μιλαει; δεν ειμαστε στο νατο;; ειμαστε
    αρα.. αλλοι αποφασιζουν τι θα γινει.. παραρτημα ειμαστε...
    εδω στις φωτιες στο Ματι δεν αφησαν το στρατο να βοηθησει
    ειχαμε την ευκαιρια να παμε με τους ρωσους.. παει χαθηκε αυτη
    ειχε την ευκαρια η ΕΕ να εχει την ελλαδα ντεποζιτο για ενεργεια
    παει χαθηκε και αυτη η ευκαιρια.. αρα τι δειχνει αυτο;;;
    οτι στην ευρωπη κουμαντο κανουν οι αμερικανοι
    και στο αμερικα κανουν κουμαντο τα "φιδια"
    παει τελειωσε μας εσυραν στο ιδιο αρμα με τα "φιδια"
    ειτε μας αρεσει ειτε δε μας αρεσει αυτοι θα ειναι οι συμμαχοι
    αλλοι αποφασιζουν για μας χωρις εμας.. γιατι ειμαστε ανωριμοι
    νταξ, κατι δε παει καλα κ με ολους αυτους τους αρχιστρατηγους..
    την εχουν δει οτι πρεπει κ καλα να βγαινουν και να παρεμβαινουν
    ολο να λενε κατι.. ενω στην ουσια δεν εχουν τιποτα να πουνε..
    οπως εγραφε και εκει στο αρθρο για την ευελπιδων που εβαλες
    ολοι αυτοι σκεφτονται με ευρος εκλογων/ανασχηματισμου/κρισεων
    μεχρι εκει φτανουν.. μετα ας αναλαβουν αλλοι την πατατα
    παμε καρφι για 3 παγκοσμιο και ο ναυαρχος στελνει γραμματα
    ξεφτιλα

    ReplyDelete
  3. ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΓΙΑΤΙ ΜΟΥ ΤΟ ΣΤΕΙΛΑΝ, ΕΞ 'ΟΥ ΚΑΙ Η ΕΤΙΚΕΤΑ ..."ΕΠΙΣΤΟΛΗ".

    ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΚΑΠΟΙΣ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΙ..."-ΑΝΕΒΑΖΕΙΣ ΟΛΑ ΟΣΑ ΣΟΥ ΣΤΕΛΝΟΥΝ;"
    ΝΑΙ, ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 99,9% ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΣΧΟΛΙΑ.
    - "ΓΙΑΤΙ" ;
    ΓΙΑ ΔΥΟ ΛΟΓΟΥΣ. ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η (Α)ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΛΟΓΩΝ -ΠΡΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΚΑΘΕΙΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΩΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΩΝ Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥΣ.

    Ο ΧΗΝΟΦΩΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟΤΕΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ. ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ ΑΡΧΗΓΩΝ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΙΔΙΟ, ΜΟΤΙΒΟ. ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΔΙΩΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΦΑΙΝΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ή ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ. ΤΑ ΑΡΘΡΑ , ΟΛΩΝ ΤΟΥΣ, ΚΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΑ , ΕΩΣ ΜΕΡΙΚΩΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ.
    ΟΥΔΕΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΕΧΟΥΝ, ΑΡΑ ΚΑΙ ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΠΤΗ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ.

    ReplyDelete
  4. Anonymous23/4/19 11:16

    οκ μαν, νο προμπλεμ καλα κανεις.. απλα τα πηρα με αυτα που διαβασα στην επιστολη γιατι στην ουσια δε λεει τιποτα.. τεσπα συνηθως δε κοιταω τα ταγκς αλλα τωρα θα τα προσεχω

    οταν λεμε διακυβερνηση ειναι το ιδιο με τη λεξη κυβερνηση; μαλλον κατι αλλο σημαινει ε;; σορρυ στα φιλολογικα δεν ημουν ποτε καλος.. τεσπα αστο μη σε πρηζω και αλλο

    ReplyDelete
  5. ΔΙΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΣΚΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΙΣΧΥ. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ Ο ΜΟΝΟΣ. ΕΜΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΜΕΣΑ , Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ , ΙΣΧΥΡΕΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΜΑΔΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΙΣΧΥΡΕΣ Μ.Κ.Ο, ΑΣΚΟΥΝ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.
    ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΣΜΕΝΗ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΜΜΕΣΑ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ.
    ΣΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, ΔΙΑ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΑΣΚΕΙ ΚΑΙ Η Ε.Ε.
    ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΤΗ ΕΚΤΟΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΣΚΕΙ ΚΑΙ Η ΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗ "ΤΡΟΙΚΑ" ΛΟΓΩ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΩΝ ΥΠΟΣΧΕΤΙΚΩΝ.

    ReplyDelete