«Μπορούν να διέλθουν υποβρύχια, εάν έχουν φύγει από τη βάση τους στη Μαύρη Θάλασσα, για πρώτη φορά μετά την κατασκευή τους ή την αγορά τους, ή αν επιστρέφουν από μια επισκευή σε ναυπηγεία εκτός της Μαύρης Θάλασσας.»
Αυτό αναφέρει η σύμβαση Μοντρέ για τα υποβρύχια που σημαίνει πως το Kilo του Ρωσικού Ναυτικού έκανε παράνομη διέλευση την Παρασκευή από τα Στενά του Βοσπόρου, και μάλιστα περνώντας μπροστά από το Αμερικανικό Προξενείο στην Κωνσταντινούπολη. Η κίνηση αυτή των Ρώσων συνέπεσε με τον εορτασμό των 5 χρόνων από την επέμβαση στην Κριμαία. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ρωσία αδιαφορεί για τις Διεθνείς Συνθήκες και Συμβάσεις, τις οποίες χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ για τις δικές τους επεμβάσεις, και την τήρηση της Διεθνής νομιμότητας.
Στις 20 Ιουλίου 1936 υπεγράφη, η Σύμβαση του Montreux που αφορά το καθεστώς των Στενών παρέχοντας στην Τουρκία τον πλήρη έλεγχο τους και η οποία εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των πολεμικών πλοίων σε καιρό ειρήνης και παρέχει το δικαίωμα στην Τουρκία να επανεξετάσει την στρατικοποίηση των Στενών.
Ο σκοπός της Σύμβασης του Μοντρέ είναι να ρυθμίζει τη διέλευση των πολεμικών και μη πολεμικών πλοίων, μέσω των Στενών των Δαρδανελίων. Με την ονομασία Στενά καθορίζονται τα Δαρδανέλια, η Θάλασσα του Μαρμαρά και ο Βόσπορος.
Τα εμπορικά πλοία έχουν απόλυτη ελευθερία διέλευσης μέσω των Στενών. Στα Στενά το «Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων» [Vessel Traffic Services Centre] ρυθμίζει τις διελεύσεις σύμφωνα με τους κανονισμούς θαλάσσιας κυκλοφορίας για τα Στενά από το 1998.
Η σύμβαση προβαίνει σε σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των χωρών της Μαύρης Θάλασσας – Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουκρανία, Ρωσία, Γεωργία- και χωρών που δεν βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα.
Οι χώρες της Μαύρης Θάλασσας.
https://www.viadiplomacy.gr/rosiko-ipovrichio-spai-tin-simvasi-montre-sta-stena-tou-vosporou/
Στις 14 Μαρτίου 2019 το ρωσικό υποβρύχιο τύπου Kilo “Krasnodar” διέσχισε τα Στενά του Βοσπόρου, με κατεύθυνση από τον Εύξεινο Πόντο προς τη Μεσόγειο. Όπως αναφέρει και το “Bosphorus Naval News”, πρόκειται για ένα σπάνιο φαινόμενο, καθώς τα υποβρύχια που ανήκουν σε παράκτιες χώρες της περιοχής (πλην Τουρκίας), καταγράφονται συνήθως να πλέουν αντίστροφα, με προορισμό τον Εύξεινο Πόντο. Μία παρόμοια τέτοια διέλευση είχε συμβεί το 2009, όταν το ρωσικό υποβρύχιο “Alrosa” υπέφερε από πυρκαγιά και έπρεπε να πάει στη Βαλτική για εκτεταμένες επισκευές. Σύμφωνα με το Άρθρο 12 της Συνθήκης του Μοντρέ, που διέπει το καθεστώς των Στενών, η έξοδος υποβρυχίων χωρών του Ευξείνου Πόντου (πλην Τουρκίας) στη Μεσόγειο μπορεί να γίνει για γίνει αποκλειστικά για επισκευές και μόνο κατόπιν ενημέρωσης της Τουρκίας. Το παράδοξο με το “Krasnodar” είναι όμως ότι είναι σχετικά νέας ηλικίας. Αν το υποβρύχιο κατευθυνθεί κάπου για επισκευές, δεν τίθεται κάποιο ζήτημα. Αν όμως δεν πάει, τότε, θα έχει συμβεί παραβίαση της Συνθήκης.
https://www.ptisidiastima.com/russian-sub-bosporus/
Αυτό αναφέρει η σύμβαση Μοντρέ για τα υποβρύχια που σημαίνει πως το Kilo του Ρωσικού Ναυτικού έκανε παράνομη διέλευση την Παρασκευή από τα Στενά του Βοσπόρου, και μάλιστα περνώντας μπροστά από το Αμερικανικό Προξενείο στην Κωνσταντινούπολη. Η κίνηση αυτή των Ρώσων συνέπεσε με τον εορτασμό των 5 χρόνων από την επέμβαση στην Κριμαία. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Ρωσία αδιαφορεί για τις Διεθνείς Συνθήκες και Συμβάσεις, τις οποίες χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ για τις δικές τους επεμβάσεις, και την τήρηση της Διεθνής νομιμότητας.
Στις 20 Ιουλίου 1936 υπεγράφη, η Σύμβαση του Montreux που αφορά το καθεστώς των Στενών παρέχοντας στην Τουρκία τον πλήρη έλεγχο τους και η οποία εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των πολεμικών πλοίων σε καιρό ειρήνης και παρέχει το δικαίωμα στην Τουρκία να επανεξετάσει την στρατικοποίηση των Στενών.
Ο σκοπός της Σύμβασης του Μοντρέ είναι να ρυθμίζει τη διέλευση των πολεμικών και μη πολεμικών πλοίων, μέσω των Στενών των Δαρδανελίων. Με την ονομασία Στενά καθορίζονται τα Δαρδανέλια, η Θάλασσα του Μαρμαρά και ο Βόσπορος.
Τα εμπορικά πλοία έχουν απόλυτη ελευθερία διέλευσης μέσω των Στενών. Στα Στενά το «Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων» [Vessel Traffic Services Centre] ρυθμίζει τις διελεύσεις σύμφωνα με τους κανονισμούς θαλάσσιας κυκλοφορίας για τα Στενά από το 1998.
Η σύμβαση προβαίνει σε σαφή διαφοροποίηση μεταξύ των χωρών της Μαύρης Θάλασσας – Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουκρανία, Ρωσία, Γεωργία- και χωρών που δεν βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα.
Οι χώρες της Μαύρης Θάλασσας.
- Δεν μπορούν να περάσουν πολεμικά πλοία τα οποία είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για να μεταφέρουν αεροπλάνα μέσω των Στενών.
- Μπορούν να διέλθουν υποβρύχια, εάν έχουν φύγει από τη βάση τους στη Μαύρη Θάλασσα, για πρώτη φορά μετά την κατασκευή τους ή την αγορά τους, ή αν επιστρέφουν από μια επισκευή σε ναυπηγεία εκτός της Μαύρης Θάλασσας.
- Μπορούν να περάσουν πολεμικά πλοία μέσω των Στενών, κοινοποιώντας αίτημα στην Τουρκία, μέσω διπλωματικής οδού, 8 ημέρες πριν από τη διέλευση.
- Δεν μπορούν να περάσουν πολεμικά πλοία τα οποία είναι σχεδιασμένα για να μεταφέρουν αεροπλάνα μέσω των Στενών.
- Δεν μπορούν να περάσουν υποβρύχια.
- Μπορούν να περάσουν πολεμικά πλοία ξένων χωρών προς τη Μαύρη Θάλασσα, όταν το εκτόπισμά τους δεν υπερβαίνει τους 45.000 τόνους.
- Δεν μπορούν να διατηρήσουν τα πλοία τους στη Μαύρη Θάλασσα πλέον των 21 ημερών.
- Δεν μπορούν να έχουν περισσότερα από 9 πλοία στη Μαύρη Θάλασσα την ίδια περίοδο
- Μπορούν να περάσουν πολεμικά πλοία από τα Στενά, κοινοποιώντας στην Τουρκία μέσω της διπλωματικής οδού 15 ημέρες πριν από τη διέλευση.
https://www.viadiplomacy.gr/rosiko-ipovrichio-spai-tin-simvasi-montre-sta-stena-tou-vosporou/
Στις 14 Μαρτίου 2019 το ρωσικό υποβρύχιο τύπου Kilo “Krasnodar” διέσχισε τα Στενά του Βοσπόρου, με κατεύθυνση από τον Εύξεινο Πόντο προς τη Μεσόγειο. Όπως αναφέρει και το “Bosphorus Naval News”, πρόκειται για ένα σπάνιο φαινόμενο, καθώς τα υποβρύχια που ανήκουν σε παράκτιες χώρες της περιοχής (πλην Τουρκίας), καταγράφονται συνήθως να πλέουν αντίστροφα, με προορισμό τον Εύξεινο Πόντο. Μία παρόμοια τέτοια διέλευση είχε συμβεί το 2009, όταν το ρωσικό υποβρύχιο “Alrosa” υπέφερε από πυρκαγιά και έπρεπε να πάει στη Βαλτική για εκτεταμένες επισκευές. Σύμφωνα με το Άρθρο 12 της Συνθήκης του Μοντρέ, που διέπει το καθεστώς των Στενών, η έξοδος υποβρυχίων χωρών του Ευξείνου Πόντου (πλην Τουρκίας) στη Μεσόγειο μπορεί να γίνει για γίνει αποκλειστικά για επισκευές και μόνο κατόπιν ενημέρωσης της Τουρκίας. Το παράδοξο με το “Krasnodar” είναι όμως ότι είναι σχετικά νέας ηλικίας. Αν το υποβρύχιο κατευθυνθεί κάπου για επισκευές, δεν τίθεται κάποιο ζήτημα. Αν όμως δεν πάει, τότε, θα έχει συμβεί παραβίαση της Συνθήκης.
https://www.ptisidiastima.com/russian-sub-bosporus/
No comments :
Post a Comment