06/11/2017

Το Μη Επανδρωμένο Όχημα nEUROn ολοκληρώνει άλλη μια σειρά πτητικών δοκιμών

Από τις 28 Αυγούστου ως τις 31 Οκτωβρίου 2017, η Ένωση Διαχείρησης Αεροσκαφών Δίωξης και Εξοπλισμών (Unité de Management Avions de Chasse et équipements -UM ACE) της Γενικής Διευθύνσεως Εξοπλισμών (Direction Générale de l’Armement (DGA) διηύθυνε μια νέα σειρά πτητικών δοκιμών («nEURON 2017»), την πρώτη για το 2017, με το ευρωπαϊκό πειραματικό Μη Επανδρωμένο Αερόχημα Μάχης nEUROn. Η νέα αυτή σειρά πτητικών δοκιμών, η πέμπτη μετά την πρώτη πτήση του nEUROn τον Δεκέμβριο του 2012, είχε κύριο σκοπό την προώθηση των προκαταρκτικών δοκιμών που ξεκίνησαν το 2016 και αφορούσαν τις εκπομπές «χαμηλής παρατηρησιμότητος» («Low Observability» (LO). Μετά την προηγηθείσα δοκιμή, στη διάρκεια του 2016, πτητικές δοκιμές πραγματοποιήθηκαν αναφορικά με το SER, για την ενεργή επιφάνεια στόχου (Surface Equivalente Radar -στα αγγλικά Radar Cross Section / RCS), και την υπογραφή υπέρυθρης ακτινοβολίας (IR) με έμφαση στην θερμοκρασία των αερίων του ακροφυσίου.

Αλλά οι δοκιμές του 2017 δεν ήταν αποκλειστικά συνέχεια των προηγουμένων αφού νέα προβλήματα ανέκυψαν, σύμφωνα με πληροφορίες μας, «στην αρχική έρευνα του διαμερίσματος υποδοχής οπλισμού». Αυτό ειδικά επέτρεψε, σύμφωνα με τη διασταύρωση διαφόρων πηγών, «να προετοιμάσει την φόρτωση μιας βόμβας καθοδηγούμενης από λέηζερ τύπου GBU-12 στον χώρο οπλισμού» ακολουθούμενη από μια πτήση που μέτρησε «το επίπεδο των κραδασμών». Με τη λήξη αυτής της φάσης, νέες πτήσεις αναμένονται να πραγματοποιηθούν με στόχο να δοκιμαστεί το nEUROn έναντι ενός αεροσκάφους έγκαιρης προειδοποίησης E-3F SDCA της 36ης Μοίρας Διοίκησης και Αεροπορικής Καθοδήγησης και έναντια σε ένα Mirage 2000D της n°501 της Μοίρας Δοκιμών της DGA εξοπλισμένο με ραντάρ RBE2/AESA. Επιπλέον, στο πλαίσιο της δεύτερης περιόδου, το nEUROn επιχείρησε με φορτίο μια βόμβα καθοδήγησης λέηζερ GBU-12. Οι πρώτες αυτές πτήσεις μεταφοράς διεξήχθησαν, όπως μας δήλωσαν, με τις θύρες του χώρου φορτίου κλειστές κι άλλοτε ανοιχτές.

Όλες αυτές οι δοκιμές αέρος διεξήχθησαν από το τμήμα εναερίων δοκιμών της DGA, το οποίο χάρη στα τεχνικά μέσα, εξασφαλίζει την προγραμματισμένη πορεία του ΜΕΑ, τους συνδέσμους των εμπλεκομένων μερών, τον έλεγχο του εναερίου χώρου καθώς και τον συντονισμό των αεροσκαφών που λαμβάνουν μέρος σε αυτήν την πτήση. Η Dassault Aviation συνδέεται εξίσου και πρακτικά όπως επίσης και άλλες εταιρίες που σχετίζονται με αυτό το πρόγραμμα. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, μετά την πρώτη του πτήση και αρκετές πειραματικές φάσεις εν πτήσει που έλαβαν χώρα στη Γαλλία, καθώς επίσης και στη Σουηδία και στην Ιταλία, το ΜΕΑ nEUROn έχει να παρουσιάσει πάνω από 140 πτήσεις δοκιμών. Αν και η συμπεριφορά του δεν είναι ακόμα οριστικοποιηθεί, η Υπηρεσία Αεροναυτικών Πληροφοριών (SIA) της Γενικής Διευθύνσεως Πολιτικής Αεροπορίας – DGAC (Direction Général de l’Aviation Civile) ανακοίνωσε με υπόμνημα της Υπηρεσίας Ενημέρωσης Αερομεταφορών (SUP Air) ότι μια δεύτερη φάση δοκιμών «nEUROn 2017» πρέπει να πραγματοποιηθεί από τις 6 Νοεμβρίου ως την 1η Δεκεμβρίου 2017.

Υπενθυμίζεται πως το ευρωπαϊκό πρόγραμμα nEUROn, που ξεκίνησε το 2006, αποτελεί καρπό ευρωπαϊκής συνεργασίας που συγκεντρώνει, πέραν την Γαλλίας με την Dassault Aviation ως υπερεργολάβο, πέντε χώρες συνεργάτες και τις βιομηχανίες τους : την Ιταλία με την Alenia Aermacchi, τη Σουηδία με την Saab, την Ισπανία με την Airbus Defence & Space, την Ελλάδα με την ΕΑΒ και την Ελβετία με την Ruag. Η συνεργασία αυτή επικαιροποιήθηκε με την πρώτη πτήση του nEUROn που έλαβε χώρα στο Ίστρ, την 1η Δεκεμβρίου 2012. Αυτό το πρωτότυπο επίδειξης τεχνολογίας ΜΕΑ Μάχης, μοιάζει με το X-47B του Αμερικανικού Ναυτικού, είναι εξοπλισμένο με κινητήρα Rolls-Royce Turbomeca Adour Mk. 951, που χρησιμοποιείται επίσης στα αεροσκάφη Jaguar, τα Hawk, και τα T-45 Goshawk, σε άλλες εκδόσεις του. Το nEUROn έχει επίσημα διαστάσεις 9,20 μέτρα μήκος, εκπέτασμα πτερύγων 12,50 μέτρα, βάρος κενό 4 900 χλγ, ή 7 000 χλγ μέγιστο, μπορεί να πετάξει με ταχύτητα έως 0.8 Mach σε μέγιστο ύψος 14 000 μέτρων. Θα είναι σε θέση να μεταφέρει και να εξαπολύσει δύο βόμβες καθοδήγησης λέηζερ 250 χλγ και θα χρησιμοποιεί σύστημα προσγείωσης ίδιο με εκείνο των Mirage 2000 της γαλλικής πολεμικής αεροπορίας (Armée de l’Air).

http://www.defens-aero.com/
http://www.proelasi.org/

No comments :

Post a Comment