15/03/2017

Ισραήλ: Ενδιαφέρεται και ζητά Advanced F-15 (2040c) Air Superiority Fighter

Η χρηματοδότηση των εν λόγω εξοπλιστικών προγραμμάτων θα προέλθει από την ετήσια αμερικανική βοήθεια, αν και στη σχετική αλληλογραφία που έχει ξεκινήσει με την αμερικανική πλευρά, οι Ισραηλινοί θέτουν το θέμα ολοκλήρωσης εγχώρια αναπτυγμένων συστημάτων, όπως παγίως πράττουν και αναμένουν τις απαντήσεις.

Η ισραηλινή Αεροπορία, αμέσως μετά τη συμπλήρωση μιας μοίρας των πέμπτης γενιάς F-35 Adir της Lockheed Martin, φαίνεται πως ετοιμάζεται να τοποθετήσει παραγγελία για μία ή ακόμα και δύο μοίρες της πιο προηγμένης έκδοσης του μαχητικού F-15 της Boeing, εξοπλισμένης με ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA: active electronically scanned array). Πρόκειται για μια πρόθεση που αφορά τη σύγκρουση των αμερικανικών αεροναυπηγικών κολοσσών, Lockheed Martin και Boeing, αλλά και ανάμεσα στις κυβερνήσεις των δυο χωρών, με τους Ισραηλινούς να δίνουν την αίσθηση ότι επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την προσπάθεια της κυβέρνησης Τραμπ να ενισχύσει τη Boeing, προκρίνοντας την «ενδιάμεση προμήθεια» F/A-18 Super Hornet για το Ναυτικό, μέχρι την έλευση των F-35C όπου έχει σημειωθεί καθυστέρηση.

Πηγές της Αεροπορίας του Ισραήλ που επικαλείται το Defense News, όταν ρωτήθηκαν πως σκέφτεται ο Κλάδος για τα χαρακτηριστικά μειωμένης παρατηρησιμότητας που έχει το F-35 αλλά όχι το F-15, έλαβε την απάντηση ότι στις περισσότερες αποστολές, τα όπλα εκτοξεύονται από μεγάλη απόσταση (stand-off) και πως τα F-15 έχουν μεγάλες επιχειρησιακές δυνατότητες και διμελές πλήρωμα που επιτρέπει αν φέρουν σε πέρας πολύ απαιτητικές αποστολές, ενώ μπορούν να μεταφέρουν πολύ μεγάλο οπλικό φορτίο. Το κόστος βέβαια ενός F-15 στη διαμόρφωση που το θέλουν οι Ισραηλινοί, είναι συγκρίσιμο με αυτό του F-35, καθώς υπολογίζεται στα 100 εκατ. δολάρια «fly away». Σε κάθε περίπτωση, οι Ισραηλινοί εμφανώς θέλουν να διατηρήσουν και τους δυο τύπου των μαχητικών στο οπλοστάσιό τους, με τη διατήρηση των F-15 να αποτελεί σημείο συναίνεσης στο υπουργείο Άμυνας.

Οι Ισραηλινοί ενοχλήθηκαν και προσπάθησαν να αποτρέψουν την πώληση προηγμένων F-15 στη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ, όμως ο Μπάρακ Ομπάμα λίγο πριν αποχωρήσει από τον Λευκό Οίκο, ενέκρινε τις πωλήσεις, δεχόμενος βέβαια και ασφυκτική πίεση από την εμπλεκόμενη εταιρία Boeing.

Στην εξίσωση όμως οι Ισραηλινοί έχουν βάλει και τα μεταφορικά ελικόπτερα, όπου απαιτείται αντικατάσταση παλαιών μέσων και υπάρχουν οι υποψηφιότητες των CH-53K της Sikorsky που είναι θυγατρική της Lockheed Martin και του CH-47 Chinook της Boeing. Κατά συνέπεια, εάν υποτεθεί ότι οι πτέραρχοι έχουν αποφασίσει να ζητήσουν F-15, είναι πιθανό τα ελικόπτερα να καταλήξουν στην Lockheed Martin σε ένα κατά τρόπον μοίρασμα της «πίτας», ικανοποιώντας εν μέρει τους πάντες. Ενδιαφέρον έχει και το ότι η τιμή των ελικοπτέρων της Sikorsky είναι περίπου στο 35-40% της τιμής του ανταγωνιστή, οπότε και εδώ υπάρχει ένα επιχείρημα που «ευθυγραμμίζεται» με το προαναφερθέν σκεπτικό, αν και η στάση της κυβέρνησης Τραμπ απέναντι στις ισραηλινές προθέσεις θα παίξει επίσης ρόλο.Είναι πιθανό ότι το θέμα εγέρθηκε από τον Ισραηλινό υπουργό Άμυνας, Άβιγκντορ Λίμπερμαν, κατά τις επαφές του στην Ουάσιγκτον με τον αντιπρόεδρο Μάικ Πενς, τον υπουργό Άμυνας Τζέιμς Μάτις και τον υπουργό Εξωτερικών Ρεξ Τίλερσον, αν και δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες προς το παρόν.

http://www.defence-point.gr/news/?p=173197


No comments :

Post a Comment