Τρία τεχνητά νησιά σχεδιάζει να κατασκευάσει η Τουρκία στην Θάλασσα του Μαρμαρά και τη Μαύρη Θάλασσα, μαζί με την κατασκευή του ”Καναλιού της Κωνσταντινούπολης” (Kanal İstanbul) με το οποίο ο Ερντογάν φιλοδοξεί να δημιουργήσει τον ”Βόσπορο Νο 2” με την κατασκευή μιας διώρυγας κατά μήκος της Ευρωπαϊκής πλευράς της πόλης ώστε να αποσυμφορηθεί ο Βόσπορος. Κατά το σχέδιο που επικαλείται η Habertürk αυτά θα γίνουν με τα 2,7 δισ. κυβικά μέτρα χώματος που θα μετακινηθούν κατά την κατασκευή του ”Καναλιού της Κωνσταντινούπολης”. Τα νησιά θα κατασκευαστούν στα σημεία εξόδου και πάνω σε αυτά θα εκτελεστούν έργα με τα οποία θα χρηματοδοτηθεί το κανάλι. Μια άλλη ιδέα είναι η κατασκευή κατοικιών. Ολα αυτά διακινούνται προφανώς επειδή ήδη οι επικριτές του Ερνογάν επισημαίνουν ότι το έργο θα κοστίσει τουλάχιστον 10 δισ. δολάρια. Η κάθε νησίδα θα έχει το δικό της όνομα, θα ανοίξουν εστιατόρια και άλλα καταστήματα, ενώ θα υπάρξει και ακτοπλοϊκή σύνδεση με λιμάνια και αποβάθρες στις εξόδους του καναλιού και στις νησίδες. Πριν την έναρξη της κατασκευής θα γίνουν οι απαραίτητες μελέτες σεισμικότητας.
Το έργο φέρεται να έχει προγραμματιστεί να αρχίσει εντός του έτους με την προκήρυξη των διαγωνισμών – ήταν δε ανάμεσα στις μεγαλεπίβολες εξαγγελίες του τότε πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, πριν τις γενικές εκλογές του 2011. «Κατασκευάζουμε τη διώρυγα του αιώνα, ένα έργο τόσο κολοσσιαίων διαστάσεων που δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε με τη διώρυγα του Σουέζ ούτε με τη διώρυγα του Παναμά», είχε δηλώσει το 2011 ο Ερντογάν. Μεχρι το 2015 φαινόταν ότι σχεδόν είχε εγκαταλειφθεί ως προτεραιότητα – αλλά ο τότε ο Ερντογαν σε σύσκεψη κυβερνητικών παραγόντων, προέτρεψε τις αρμόδιες υπηρεσίες να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Η διώρυγα θα έχει μήκος 43 χιλιομέτρων, πλάτος 400 μέτρων και βάθος 25 μέτρων. Η διάνοιξή της θα μετατρέψει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης σε νησί, που θα συνδέεται με την υπόλοιπη Ανατολική Θράκη με έξι γέφυρες, βάση σχετικών διαρροών. Από την πρώτη ανακοίνωσή του έως σήμερα έχει ο αριθμός των κατοικιών που σχεδιάζεται να οικοδομηθούν κατά μήκος της διώρυγας, από 1.200.000 σε 500.000 κατοικίες. Όπως και το προεδρικό μέγαρο, το …Σαράι του,έτσι και οι νέες πόλεις που θα γίνουν στο Κανάλι, περιγράφονται από τον Ερντογάν ως εμπνεόμενες από την «αρχιτεκτονική των Σελτζούκων»…
Με την υλοποιση του εργου τα μεγάλα καράβια που τώρα συνωστίζονται στις στενές εισόδους του Βοσπόρου θα χρησιμοποιούν το ”Κανάλι της Κωνσταντινούπολης” για να ταξιδέψουν από τη Θάλασσα του Μαρμαρά ως τον Μαρμαρά. Αυτό θα άφηνε περιθώρια για περαιτέρω αξιοποίηση του Βοσπόρου τουριστικά με φέρι-μποτ, τουριστικά σκάφη και σκάφη αναψυχής.
ΑΜΠΕ
ΣΧΕΤΙΚΟ: Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, Το φαραωνικό έργο που ετοιμάζει ο Ερντογάν
Το έργο φέρεται να έχει προγραμματιστεί να αρχίσει εντός του έτους με την προκήρυξη των διαγωνισμών – ήταν δε ανάμεσα στις μεγαλεπίβολες εξαγγελίες του τότε πρωθυπουργού Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, πριν τις γενικές εκλογές του 2011. «Κατασκευάζουμε τη διώρυγα του αιώνα, ένα έργο τόσο κολοσσιαίων διαστάσεων που δεν μπορεί να συγκριθεί ούτε με τη διώρυγα του Σουέζ ούτε με τη διώρυγα του Παναμά», είχε δηλώσει το 2011 ο Ερντογάν. Μεχρι το 2015 φαινόταν ότι σχεδόν είχε εγκαταλειφθεί ως προτεραιότητα – αλλά ο τότε ο Ερντογαν σε σύσκεψη κυβερνητικών παραγόντων, προέτρεψε τις αρμόδιες υπηρεσίες να επισπεύσουν τις διαδικασίες. Η διώρυγα θα έχει μήκος 43 χιλιομέτρων, πλάτος 400 μέτρων και βάθος 25 μέτρων. Η διάνοιξή της θα μετατρέψει την ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης σε νησί, που θα συνδέεται με την υπόλοιπη Ανατολική Θράκη με έξι γέφυρες, βάση σχετικών διαρροών. Από την πρώτη ανακοίνωσή του έως σήμερα έχει ο αριθμός των κατοικιών που σχεδιάζεται να οικοδομηθούν κατά μήκος της διώρυγας, από 1.200.000 σε 500.000 κατοικίες. Όπως και το προεδρικό μέγαρο, το …Σαράι του,έτσι και οι νέες πόλεις που θα γίνουν στο Κανάλι, περιγράφονται από τον Ερντογάν ως εμπνεόμενες από την «αρχιτεκτονική των Σελτζούκων»…
Με την υλοποιση του εργου τα μεγάλα καράβια που τώρα συνωστίζονται στις στενές εισόδους του Βοσπόρου θα χρησιμοποιούν το ”Κανάλι της Κωνσταντινούπολης” για να ταξιδέψουν από τη Θάλασσα του Μαρμαρά ως τον Μαρμαρά. Αυτό θα άφηνε περιθώρια για περαιτέρω αξιοποίηση του Βοσπόρου τουριστικά με φέρι-μποτ, τουριστικά σκάφη και σκάφη αναψυχής.
ΑΜΠΕ
ΣΧΕΤΙΚΟ: Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, Το φαραωνικό έργο που ετοιμάζει ο Ερντογάν
No comments :
Post a Comment