Ένα ακόμη πρόβλημα αντιμετωπίζει η μακροχρόνια προσπάθεια της τουρκικής εταιρείας TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS να αναπτύξει εγχώρια τον νέο κινητήρα που θα εξοπλίσει το υπό ανάπτυξη άρμα μάχης Altay. Έτσι μετά την αποτυχία της προσπάθειας συνεργασίας με την ιαπωνική εταιρεία Mitsubishi Heavy Industries και την ιταλική IVECO-FIAT, η αυστριακή εταιρεία σχεδίασης και ανάπτυξης κινητήρων AVL List GmbH η οποία είχε επιλεγεί από την TÜMOSAN για την από κοινού ανάπτυξη του κινητήρα του άρματος μάχης Altay, δεν κατάφερε να λάβει την άδεια εξαγωγής τεχνογνωσίας από την Αυστριακή κυβέρνηση. Η εταιρεία AVL List GmbH επιλέχτηκε από την TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS στις αρχές του Οκτωβρίου του 2015 και έκτοτε οι δύο πλευρές προσπαθούσαν να προσδιορίσουν το πλαίσιο της συνεργασίας τους, η οποία διακόπηκε άδοξα εξαιτίας της άρνησης της Αυστριακής κυβέρνησης να δώσει την άδεια για την σχετική τεχνογνωσία. Η απόφαση αυτή πιθανόν να σχετίζεται και με το εμπάργκο εξαγωγής όπλων, χημικών προϊόντων και τεχνολογίας που μπορεί να αξιοποιηθεί είτε σε πολιτικούς, είτε σε στρατιωτικούς σκοπούς, το οποίο ψήφισε η Αυστριακή Βουλή τον Νοέμβριο του 2016.
Η αυστριακή εταιρεία AVL List GmbH εξειδικεύεται στην πραγματοποίηση μηχανολογικών ερευνών για κινητήρες και μεγάλα συγκροτήματα ισχύος. Η αυστριακή εταιρεία διατηρεί περιφερειακό γραφείο στην Τουρκία έχει εξειδικευτεί μέσω εξαγορών στην ανάπτυξης κινητήρων ντίζελ και έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων Ford. Η επιλογή της αυστριακής εταιρείας αποτελούσε την έσχατη λύση όπως φαίνεται της TÜMOSAN, αφού οι προηγούμενες προσπάθειες με άλλους μεγάλους κατασκευαστές κινητήρων απέτυχαν. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS ανέλαβε τον Αύγουστο του 2014 από το Τουρκικό Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας την σχεδίαση ανάπτυξη κατασκευή και δοκιμή του νέου κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης του άρματος Altay έναντι 190 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπέγραψε η TÜMOSAN με το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας, η τουρκική εταιρεία πρέπει να αναπτύξει τον νέο κινητήρα μέσα σε 54 μήνες δηλ μέχρι το Φεβρουάριο του 2019 κάτι που πλέον φαντάζει αρκετά δύσκολο αφού ήδη έχουν περάσει 2,5 χρόνια από τότε που η TÜMOSAN ανέλαβε το συμβόλαιο.
Η τουρκική εταιρεία δεν διαθέτει την τεχνολογία για την ανάπτυξη ενός κινητήρα Diesel μεγάλης ιπποδύναμης για άρματα μάχης, αφού μέχρι και σήμερα κατασκευάζει κινητήρες για γεωργικά μηχανήματα και αγροτικούς ελκυστήρες. Η εμμονή της Τουρκίας στην ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα οφείλεται στις φιλοδοξίες της αμυντικής της βιομηχανίας να εξαγάγει το νέο άρμα σε φιλικές χώρες χωρίς περιορισμούς από τους κατασκευαστές των υποσυστημάτων όπως συνέβη στην περίπτωση του Αζερμπαϊτζάν όπου η γερμανική κυβέρνηση απαγόρευσε την πώληση του αυτοκινούμενου πυροβόλου των 155 χλστ Firtina λόγω του γερμανικού κινητήρα με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το τουρκικό πυροβόλο.
http://www.viadiplomacy.gr/
Η αυστριακή εταιρεία AVL List GmbH εξειδικεύεται στην πραγματοποίηση μηχανολογικών ερευνών για κινητήρες και μεγάλα συγκροτήματα ισχύος. Η αυστριακή εταιρεία διατηρεί περιφερειακό γραφείο στην Τουρκία έχει εξειδικευτεί μέσω εξαγορών στην ανάπτυξης κινητήρων ντίζελ και έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με την εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων Ford. Η επιλογή της αυστριακής εταιρείας αποτελούσε την έσχατη λύση όπως φαίνεται της TÜMOSAN, αφού οι προηγούμενες προσπάθειες με άλλους μεγάλους κατασκευαστές κινητήρων απέτυχαν. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία TÜMOSAN Motor ve Traktor Sanayi AS ανέλαβε τον Αύγουστο του 2014 από το Τουρκικό Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας την σχεδίαση ανάπτυξη κατασκευή και δοκιμή του νέου κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης του άρματος Altay έναντι 190 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το συμβόλαιο που υπέγραψε η TÜMOSAN με το Υφυπουργείο Αμυντικής Βιομηχανίας, η τουρκική εταιρεία πρέπει να αναπτύξει τον νέο κινητήρα μέσα σε 54 μήνες δηλ μέχρι το Φεβρουάριο του 2019 κάτι που πλέον φαντάζει αρκετά δύσκολο αφού ήδη έχουν περάσει 2,5 χρόνια από τότε που η TÜMOSAN ανέλαβε το συμβόλαιο.
Η τουρκική εταιρεία δεν διαθέτει την τεχνολογία για την ανάπτυξη ενός κινητήρα Diesel μεγάλης ιπποδύναμης για άρματα μάχης, αφού μέχρι και σήμερα κατασκευάζει κινητήρες για γεωργικά μηχανήματα και αγροτικούς ελκυστήρες. Η εμμονή της Τουρκίας στην ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα οφείλεται στις φιλοδοξίες της αμυντικής της βιομηχανίας να εξαγάγει το νέο άρμα σε φιλικές χώρες χωρίς περιορισμούς από τους κατασκευαστές των υποσυστημάτων όπως συνέβη στην περίπτωση του Αζερμπαϊτζάν όπου η γερμανική κυβέρνηση απαγόρευσε την πώληση του αυτοκινούμενου πυροβόλου των 155 χλστ Firtina λόγω του γερμανικού κινητήρα με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το τουρκικό πυροβόλο.
http://www.viadiplomacy.gr/
No comments :
Post a Comment