1.10.16

Το ιταλικό Ναυτικό ενέταξε στη δύναμή του την πέμπτη φρεγάτα τύπου FREMM, ονόματι «Alpino»

Σε διαμόρφωση ανθυποβρυχιακού πολέμου, κατά τη διάρκεια χθεσινής τελετής στα ναυπηγεία «Muggiano» της ιταλικής Fincantieri. Πρόκειται για το πρόγραμμα των φρεγατών που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία από τη Γαλλία και την Ιταλία με τον συντονισμό του OCCAR (the Organisation for Joint Armament Cooperation). Η κοινοπραξία Orizzonte Sistemi Navali, που αποτελείται από την Fincantieri (51%) και τη Finmeccanica (49%), είναι ο κύριος κατασκευαστής του ιταλικού προγράμματος των φρεγατών τύπου FREMM. Το ιταλικό Ναυτικό έχει παραγγείλει και τις 10 φρεγάτες του τύπου σύμφωνα με τον σχεδιασμό, για να αντικαταστήσει τις φρεγάτες τύπου Maestrale, τις οποίες ναυπήγησε η Fincantieri στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Οι φρεγάτες FREMM «Carlo Bergamini» και «Virginio Fasan» παραδόθηκαν το 2013, η «Carlo Margottini» το 2014 και η «Carabiniere» το 2015. Τον Απρίλιο του 2015 ασκήθηκε το προβλεπόμενο δικαίωμα προαίρεσης (option) για τα δύο τελευταία πλοία του τύπου τα οποία και θα παραδοθούν στο ιταλικό Ναυτικό μετά το 2020. Συνολικά, το ιταλικό ναυτικό θα διαθέτει τέσσερις FREMM σε διαμόρφωση ανθυποβρυχιακού πολέμου και άλλες έξι γενικών καθηκόντων, ενώ οι Γάλλοι έχουν επιλέξει έξι FREMM σε ανθυποβρυχιακό ρόλο και άλλες δύο για αεράμυνα. Οι φρεγάτες FREMM έχουν μήκος 144 meters και εκτόπισμα 6.700 τόνων, έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβων και διαθέτουν ενδιαιτήσεις για 200 άτομα.

Η είδηση αυτή έχει μεγαλύτερη σημασία εάν τη συσχετίσεις με την αντίστοιχη κατάσταση στην Ελλάδα. Και οι δυο χώρες έχουν πληγεί σφοδρά από την οικονομική κρίση. Ωστόσο, η Ιταλία δεν έκανε πίσω στο ναυπηγικό της πρόγραμμα, χωρίς να έχει Ερντογάν να θέτει ευθέως θέμα συνόρων και να απειλεί. Εξασφάλισε θέσεις εργασίας στους εργαζόμενους στα ναυπηγεία της, αλλά και ισχυρή – αναβαθμισμένη παρουσία για το Ναυτικό της σε εποχές δύσκολες. Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα μας, συζητάμε αενάως για τα στοιχειώδη και αυτονόητα, αν θα αναβαθμιστούν φρεγάτες που έφτασαν στο πέρας του επιχειρησιακού τους βίου. Στην Ελλάδα που πάντα τα καταφέρνουμε «περίφημα», οι κυβερνήσεις έχουν καταφέρει να διαλύσουν τη ναυπηγική βιομηχανία παρά την παρουσία παραγόντων παγκοσμίου βεληνεκούς του χώρου, οι παθογένειες του παρελθόντος την έχουν αφήσει χωρίς τεχνογνωσία, παρά τα δεκάδες δισεκατομμύρια που έχουν επενδυθεί, ενώ το αδιέξοδο που έχει διαμορφωθεί μοιάζει απόλυτο. Σα να μην έφτανε αυτό, επικρέμεται και σοβαρότατη απειλή καταδίκης σε καταβολή τεραστίων αποζημιώσεων… «κοντός ψαλμός αλληλούια» και ας εκτοξεύουν πομφόλυγες οι πολιτικοί μας. Αν όμως τους… βούταγαν στη συνέχεια, τεκμηρίωναν τη ζημιά που έκαναν τα λόγια και τα έργα τους και την ευθύνη τους για το βάρος που θα κληθεί να σηκώσει ο φορολογούμενος (δεν κέρδισε και ποτέ η χώρα όταν “τραβήχτηκε” σε διαιτητικά δικαστήρια και υπάρχουν πολλοί λόγοι γι’ αυτό), δήμευαν τις περιουσίες τους και τους φιλοξενούσαν σε κάποια φυλακή, θα ήταν πιο προσεκτικοί. Αυτά είναι όμως για σοβαρές χώρες.

http://www.defence-point.gr/news/?p=161863

No comments :

Print Friendly Version of this pagePrint Get a PDF version of this webpagePDF