Η Αεροπορία και το Ναυτικό της Βουλγαρίας λαμβάνουν απόλυτη προτεραιότητα και θα απορροφήσουν σε τρία προγράμματα το ποσό των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ που εγκρίθηκε από την κυβέρνηση για να επενδυθεί σε τρία ξεχωριστά προγράμματα, με στόχο τον εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων της χώρας. Τα τρία προγράμματα των οποίων η τελική φάση της υλοποίησης θα ξεκινήσει άμεσα αφού η προπαρασκευή έχει ήδη γίνει, είναι αυτά της προμήθειας νέων μαχητικών αεροσκαφών, δύο περιπολικών σκαφών, καθώς επίσης και η επέκταση του επιχειρησιακού βίου (αναβάθμιση) για τουλάχιστον 10 μαχητικά αεροσκάφη τύπου MiG-29. Οι δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας μετά την τελική έγκριση διθυραμβικές, με τον υπουργό Άμυνας, Νικολάι Νέντσεφ, να κάνει λόγο για ιστορική ημέρα και να δηλώνει ότι μπαίνει ένα τέλος στη φιλολογία ότι επίκειται η καθήλωση του στόλου της Αεροπορίας. Όσον αφορά τα μαχητικά αεροσκάφη η προμήθεια θα γίνει σε δύο στάδια και προβλέπει την προμήθεια συνολικά 16 μαχητικών μέχρι το 2023. Θα προηγηθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των MiG-29, καθώς θα καλύψουν τα κενά μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος απόκτησης νεότερης γενιάς μαχητικών, μέχρι το 2023. Όπως έγινε γνωστό, η πρόθεση αφορά στην αναβάθμιση οχτώ μαχητικών αεροσκαφών τύπου MiG-29A και δύο MiG-29UB στη διθέσια – εκπαιδευτική έκδοση. Ήδη, η Πολωνία αναβαθμίζει έξι κινητήρες των βουλγαρικών MiG-29, έχοντας προκαλέσει την οργή της Ρωσίας. Οι κύριοι υποψήφιοι για το νέο αεροσκάφος, είναι τα αμερικανικά F-16 της Lockheed Martin (φαβορί), τα JAS-39 Gripen της σουηδικής SAAB και τέλος τα EF-2000 Typhoon, πιο γνωστά ως Eurofighter, τα οποία πάντως συγκεντρώνουν μικρές πιθανότητες, εάν κρίνει κανείς από το ποσό που θα διατεθεί.
http://www.defence-point.gr/news/?p=149452
H κυβέρνηση της Βουλγαρίας ενέκρινε σήμερα την έναρξη της διαδικασίας προμήθειας Nέου Mαχητικού Aεροσκάφους, έπειτα από σχετική εισήγηση του Υπουργείου Άμυνας, ενώ απομένει η τυπική έγκριση της χρηματοδότησης ύψους 800-900 εκατ. λέβα (464-522 εκατομμύρια δολάρια) από το κοινοβούλιο.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Nikolay Nenchev, η εν λόγω προμήθεια αφορά 12 έως 19 αεροσκάφη ενώ μένει να αποφασιστεί αν ο νέος τύπος θα αφορά νέα ή μεταχειρισμένα αεροσκάφη. Υποψήφια προς επιλογή είναι το Gripen της Saab, το Typhoon της κοινοπραξία Eurofighter και το F-16 της Lockheed Martin. Παλαιότερα δημοσιεύματα του βουλγαρικού Τύπου ανέφεραν σχετικά πως η Σόφια βρισκόταν σε διαπραγμάτευση με το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελλάδα για την προμήθεια μεταχειρισμένων ή ανακατασκευασμένων αεροσκαφών F-16. Aξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Βαΐτσης είχε τονίσει σε συνέντευξή του στο δημοσιογράφο Γ. Λαμπράκη τον περασμένο Αύγουστο πως η ΠΑ δεν πωλεί τα αεροσκάφη F-16 Block 30 για τα οποία είχε πραγματοποιηθεί παλαιότερα σχετική κρούση από τη βουλγαρική πλευρά. Το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους έλαβε την πολυπόθητη χρηματοδότηση μετά την απειλή παραίτησης του Αρχηγού της Βουλγαρικής Αεροπορίας, Υποπτεράρχου Rumen Radev τον περασμένο Οκτώβριο, η οποία και ανακλήθηκε μετά τη δέσμευση του πρωθυπουργού Boyko Borisov για τη διευθέτηση των τεράστιων προβλημάτων του Κλάδου, μεταξύ άλλων του ζητήματος απόκτησης Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους και της προοπτικής εκτέλεσης επιχειρήσεων εναέριας αστυνόμευσης (Air Policing) του βουλγαρικού εναέριου χώρου από συμμαχικά κράτη. Το τελευταίο αποτέλεσε αντικείμενο οξείας πολιτικής αντιπαράθεσης με το Βούλγαρο υπουργό Άμυνας να κάνει ονομαστική αναφορά στην Τουρκία, αποκλείοντας οποιαδήποτε μορφή τέτοιας συνεργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι στις 18 Δεκεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική βάση Graf Ignatievo η τελετή παροπλισμού των τελευταίων 3 αεροσκαφών MiG-21 της Βουλγαρικής Αεροπορίας, η οποία επιχειρεί πλέον με συνολικά 27 μαχητικά αεροσκάφη (12 μονοθέσια ΜiG-29 και 3 διθέσια ΜiG-29UB καθώς και 10 μονοθέσια Su-25K και 2 διθέσια Su-25UB), τα οποία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα υποστήριξης και διαθεσιμότητας. Συγκεκριμένα, επιχειρησιακά παραμένουν αυτή την στιγμή μόλις 4 αεροσκάφη MiG-29, αριθμός που θα αυξηθεί κατά 3 τον επόμενο μήνα, καθώς εξελίσσεται ομαλά η σύμβαση ύψους €6,1 εκατ. για την εργοστασιακή συντήρηση των κινητήρων RD-33. Η επιλογή ανάθεσης της σύμβασης στην πολωνική εταιρεία WZL-4 αντί της κατασκευάστριας RAC MiG προκάλεσε τριγμούς στις σχέσεις Βουλγαρίας-Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι το τίμημα για την εργοστασιακή συντήρηση κάθε κινητήρα στη Πολωνία ήταν χαμηλότερο κατά €600.000 σε σχέση με την προσφορά της ρωσικής εταιρείας.
http://e-amyna.com/?p=21887
http://www.defence-point.gr/news/?p=149452
H κυβέρνηση της Βουλγαρίας ενέκρινε σήμερα την έναρξη της διαδικασίας προμήθειας Nέου Mαχητικού Aεροσκάφους, έπειτα από σχετική εισήγηση του Υπουργείου Άμυνας, ενώ απομένει η τυπική έγκριση της χρηματοδότησης ύψους 800-900 εκατ. λέβα (464-522 εκατομμύρια δολάρια) από το κοινοβούλιο.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Nikolay Nenchev, η εν λόγω προμήθεια αφορά 12 έως 19 αεροσκάφη ενώ μένει να αποφασιστεί αν ο νέος τύπος θα αφορά νέα ή μεταχειρισμένα αεροσκάφη. Υποψήφια προς επιλογή είναι το Gripen της Saab, το Typhoon της κοινοπραξία Eurofighter και το F-16 της Lockheed Martin. Παλαιότερα δημοσιεύματα του βουλγαρικού Τύπου ανέφεραν σχετικά πως η Σόφια βρισκόταν σε διαπραγμάτευση με το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελλάδα για την προμήθεια μεταχειρισμένων ή ανακατασκευασμένων αεροσκαφών F-16. Aξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Χρήστος Βαΐτσης είχε τονίσει σε συνέντευξή του στο δημοσιογράφο Γ. Λαμπράκη τον περασμένο Αύγουστο πως η ΠΑ δεν πωλεί τα αεροσκάφη F-16 Block 30 για τα οποία είχε πραγματοποιηθεί παλαιότερα σχετική κρούση από τη βουλγαρική πλευρά. Το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους έλαβε την πολυπόθητη χρηματοδότηση μετά την απειλή παραίτησης του Αρχηγού της Βουλγαρικής Αεροπορίας, Υποπτεράρχου Rumen Radev τον περασμένο Οκτώβριο, η οποία και ανακλήθηκε μετά τη δέσμευση του πρωθυπουργού Boyko Borisov για τη διευθέτηση των τεράστιων προβλημάτων του Κλάδου, μεταξύ άλλων του ζητήματος απόκτησης Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους και της προοπτικής εκτέλεσης επιχειρήσεων εναέριας αστυνόμευσης (Air Policing) του βουλγαρικού εναέριου χώρου από συμμαχικά κράτη. Το τελευταίο αποτέλεσε αντικείμενο οξείας πολιτικής αντιπαράθεσης με το Βούλγαρο υπουργό Άμυνας να κάνει ονομαστική αναφορά στην Τουρκία, αποκλείοντας οποιαδήποτε μορφή τέτοιας συνεργασίας.
Υπενθυμίζεται ότι στις 18 Δεκεμβρίου 2015 πραγματοποιήθηκε στην αεροπορική βάση Graf Ignatievo η τελετή παροπλισμού των τελευταίων 3 αεροσκαφών MiG-21 της Βουλγαρικής Αεροπορίας, η οποία επιχειρεί πλέον με συνολικά 27 μαχητικά αεροσκάφη (12 μονοθέσια ΜiG-29 και 3 διθέσια ΜiG-29UB καθώς και 10 μονοθέσια Su-25K και 2 διθέσια Su-25UB), τα οποία αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα υποστήριξης και διαθεσιμότητας. Συγκεκριμένα, επιχειρησιακά παραμένουν αυτή την στιγμή μόλις 4 αεροσκάφη MiG-29, αριθμός που θα αυξηθεί κατά 3 τον επόμενο μήνα, καθώς εξελίσσεται ομαλά η σύμβαση ύψους €6,1 εκατ. για την εργοστασιακή συντήρηση των κινητήρων RD-33. Η επιλογή ανάθεσης της σύμβασης στην πολωνική εταιρεία WZL-4 αντί της κατασκευάστριας RAC MiG προκάλεσε τριγμούς στις σχέσεις Βουλγαρίας-Ρωσίας, παρά το γεγονός ότι το τίμημα για την εργοστασιακή συντήρηση κάθε κινητήρα στη Πολωνία ήταν χαμηλότερο κατά €600.000 σε σχέση με την προσφορά της ρωσικής εταιρείας.
http://e-amyna.com/?p=21887
No comments :
Post a Comment