01/04/2016

Ινδία: 10 δισ για ναυπήγηση νέων υποβρυχίων.

Ο «κακός χαμός» γίνεται στη διεθνή έκθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη στη Γκόα της Ινδίας (DefExpo-2016) με τον τομέα της ναυπήγησης υποβρυχίων, αφού όλοι οι επίδοξοι προμηθευτές διαγκωνίζονται και συνάπτουν συμφωνίες με εγχώριους κατασκευαστές – ναυπηγεία στην αχανή ασιατική χώρα, με στόχο να βελτιώσουν τη θέση τους και να αποσπάσουν στο τέλος το πολυπόθητο συμβόλαιο ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα νέα υποβρύχια που προτίθεται να ναυπηγήσει το ινδικό Ναυτικό για την αντιμετώπιση της κινεζικής απειλής. Οι Ινδοί διαθέτουν στόλο 13 απαρχαιωμένων πυρηνοκίνητων υποβρυχίων τύπου Akula-II που έχουν ενοικιάσει από τη Ρωσία, τη στιγμή που οι Κινέζοι διαθέτουν 53 ντιζελοκίνητα υποβρύχια, πέντε πυρηνοκίνητα και τέσσερα υποβρύχια βαλλιστικών πυρηνικών πυραύλων… Το ολίγον περίεργο είναι ότι τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια προορίζονται για ένα πρόγραμμα μόλις έξι υποβρυχίων που θα ναυπηγηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος P-75I του ινδικού Ναυτικού. Τέτοιο κόστος ανά υποβρύχιο δεν έχουν σχεδόν τα αμερικανικά πυρηνικά υποβρύχια νέα γενιάς! Άρα μάλλον στο σχετικό συμβόλαιο θα περιέχεται και όρος για «δικαίωμα προαίρεσης» (option), δηλαδή τη ναυπήγηση επιπρόσθετου αριθμού υποβρυχίων στην ίδια τιμή, εντός ορισμένου χρονικού διαστήματος.

Η τελική λίστα των υποψηφίων ινδικών ναυπηγείων που συμμετέχουν στον διαγωνισμό συμπεριλαμβάνει πέντε ναυπηγεία, όπως αποκάλυψε κορυφαίος Ινδός κυβερνητικός αξιωματούχος με ευθύνη στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας, τα κρατικά Mazagon Dock Limited, Hindustan Shipyard Limited, Cochin Shipyard Limited και τα ιδιωτικά Pipavav και Larsen & Toubro. Υποψήφιοι είναι οι Γερμανοί με τη HDW που έχουν προμηθεύσει στο παρελθόν υποβρύχια τύπου 209 στο ινδικό Ναυτικό και προσφέρουν διά της ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) τα υπερσύγχρονα τύπου 214, η γαλλική DCNS με προηγμένη έκδοση του γνωστού Scorpene, των οποίων έξι ναυπηγούνται στα ναυπηγεία Mazagon Dock στη Μουμπάι, στο πλαίσιο του προγράμματος P-75. Το «Kalvari», το πρώτο από τα έξι ντιζελοκίνητα υποβρύχια του τύπου αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία μέχρι το τέλος του έτους. Οι Γάλλοι βέβαια έχουν να αντιμετωπίσουν την ινδική δυσπιστία αφού το πρόγραμμα παρουσίασε σοβαρές αυξήσεις κόστους και καθυστερήσεις… Ακολουθούν η ισπανική Navantia με το υποβρύχιο τύπου S-80 και η σουηδική Saab Kockums με το υποβρύχιο τύπου A26.

http://www.defence-point.gr/news/?p=149458

No comments :

Post a Comment