12/08/2015

Αποβατικά Mistral: Ποιός ;

Η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της Γαλλίας και της Ρωσίας για τη μη ολοκλήρωση της πώλησης των αποβατικών σκαφών κλάσης Mistral, άφησε τη γαλλική πλευρά με δύο ιδιαιτέρως ακριβά σκάφη στο χαρτοφυλάκιό της. Ελεύθερο από την οποιαδήποτε εμπορική δέσμευση, το Παρίσι προσπαθεί να τα πουλήσει σε άλλες χώρες και όπως διαρρέουν πηγές, φαίνεται πως οι αγοραστές βρέθηκαν στο πρόσωπο των δύο στρατηγικών συμμάχων του Παρισιού. Άλλωστε, όπως δήλωσε πριν από λίγες ημέρες και ο Γάλλος Πρόεδρος, Φρανσουά Ολλάντ, τα πλοία αποτελούν αντικείμενο ενδιαφέροντος από πολλές χώρες και δεν πρόκειται να υπάρξει δυσκολία να βρεθεί αγοραστής. Σύμφωνα με πηγές τις γαλλικής εφημερίδας Le Monde, οι οποίες βρίσκονται εντός της κυβέρνησης, ανέφεραν ότι η Σαουδική Αραβία και η Αίγυπτος εμφανίζονται ως οι πιθανοί πελάτες. Το στρατηγικό σχέδιο του Σαουδάραβα βασιλιά Σαλμάν, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, είναι η δημιουργία ενός αξιόμαχου στόλου στην Αίγυπτο, ο οποίος θα αποτελέσει δύναμη προβολής ισχύος στην περιοχή της Μεσογείου και της Ερυθράς Θάλασσας.

Ο σχεδιασμός αυτός φαίνεται να αποτελεί προέκταση της συμφωνίας συνεργασίας στους τομείς της ασφάλειας και της οικονομίας που υπογράφηκε στο Κάιρο στις 30 Ιουλίου, ανάμεσα στην Αίγυπτο και την Σαουδική Αραβία. Συγκεκριμένα, η γενική ιδέα είναι να υπάρξει μια αραβική δύναμη, ικανή να αποτελέσει παράγοντα αποτροπής έναντι του Ιράν και να μπορεί να παρέμβει σε περιπτώσεις κρίσεων όπως αυτής στην Υεμένη και στην Λιβύη. Αυτό άλλωστε θα είναι και το αντικείμενο της επικείμενης συνάντησης στο Κάιρο των δύο πλευρών, στις 27 Αυγούστου. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε και την οικονομική βοήθεια που παρέχει το Ριάντ στην Αίγυπτο, αμέσως μετά την άνοδο στην εξουσία του Στρατηγού Μωχάμεν Σίσσι.

Τέλος, το δημοσίευμα αναφέριε ότι άλλες χώρες που δείχνουν ενδιαφέρον για τα συγκεκριμένα πλοία είναι ο Καναδάς και η Σιγκαπούρη. Ωστόσο, ούτε η DCNS, ούτε το Γαλλικό ΥΠΕΞ και ΥΠΑΜ επιβεβαίωσαν κάτι συγκεκριμένο.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι σταδιακά χτίζεται μια νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας στην περιοχή μας, στην οποία η Ελλάδα θα πρέπει να καταφέρει να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα. Αυτό είναι κάτι που θα απαιτήσει σοβαρότητα τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Να αφήσουν όλες οι πλευρές το ευφήμερο, που είναι η κομματική ποταπότητα, και να επικεντρωθούν στο που θα βρίσκεται η Ελλάδα τα επόμενα 20 και άνω χρόνια. Η νέα Διώρυγα του Σουέζ είναι ένα πολύ άμεσο παράδειγμα για το πως η πολιτική ηγεσία θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί τέτοια γεγονότα για να οφελήσει τη ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία της, τα λιμάνια της, τις υπηρεσίες μεταφορών και πολλά άλλα.

http://defense3.com/

No comments :

Post a Comment