18/07/2013

ΙΣΡΑΗΛ: Πώλησεις μαχητικών αεροσκαφών, αρμάτων μάχης και πολλών ναυτικών πυραύλων

Αποσύρονται στο πλαίσιο του επαναστατικού, πολυετούς προγράμματος αναδιοργάνωσης των ΙΕΔ, ώστε να ανταποκριθούν στις μελλοντικές προκλήσεις. Αν δεν εμφανιστούν υποψήφιοι αγοραστές για τα οπλικά συστήματα, στα οποία περιλαμβάνονται παλιές εκδόσεις του ισραηλινής κατασκευής άρματος μάχης Merkava, και των αμερικάνικής κατασκευής μαχητικών αεροσκαφών F-16, τότε ίσως να πωληθούν ως παλιοσίδερα. Το πρόγραμμα -με την ονομασία "Teuza" στα εβραϊκά "Τόλμη"- το οποίο σχεδιάστηκε από τον Αρχηγό των ΙΕΔ, Αντιστράτηγο Benny Gantz, "προβλέπει την πώληση αρμάτων μάχης, τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού, πολεμικών πλοίων, πτητικού εξοπλισμού μαχητικών αεροσκαφών, εξαρτήματα οχημάτων διοικητικής υποστήριξης, πυροβόλα και αντιαεροπορικά συστήματα" δημοσίευσε ο αμυντικός αρθρογράφος, Yoav Zitun, στο Ynet, την ιστοσελίδα της εφημερίδας Yediot Ahronot. "Αυτά τα υλικά όπως και άλλα, αναμένονται, στα πλαίσια του προγράμματος περικοπών, να τεθούν σε κατάσταση πώλησης για τα επόμενα δύο χρόνια". Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έναν απροσδιόριστο αριθμό παλαιών εκδόσεων μαχητικών αεροσκαφών F-16A/B, τα οποία, αποκτήθηκαν από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία το 1979. Είχαν παραγγελθεί το 1978, αλλά παραδόθηκαν εσπευσμένα το 1979 λόγω της Ισλαμικής Επανάστασης στο Ιράν. Αυτή τη στιγμή, το Ισραήλ διαθέτει στο οπλοστάσιο του 77 F-16A, μαζί με 16 F-16Β, τα οποία, ίσως να διατεθούν προς πώληση. Το Ισραήλ είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος χρήστης του F-16 μετά την Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ).

Το μαχητικό κέρδισε την πρώτη του αεροπορική κατάρριψη με την Ισραηλινή ΠΑ, τον Απρίλιο του 1981 ένα συριακό ελικόπτερο Mi-8 και, τρεις μήνες αργότερα, ένα συριακό Mig-21. To Ynet είπε πως τα 44, εποχής Πολέμου Βιετνάμ, δελταπτέρυγα, ελαφρά βομβαρδιστικά αεροσκάφη A-4 Skyhawk, ίσως, και αυτά να είναι προς πώληση. Τα A-4 έχουν αποσυρθεί από τις πτήσεις πρώτης γραμμής πριν από μερικά χρόνια, αλλά χρησιμοποιούνται για την προχωρημένη εκπαίδευση των πιλότων μαχητικών. Τη πρώτη έκδοση του άρματος μάχης Merkava Mk 1, το οποίο κατασκευάστηκε από τη κρατική Ισραηλινή Αμυντική Βιομηχανία (IAI) και εισήλθε σε υπηρεσία το 1979, αναμένεται να προσφερθεί προς πώληση. Το Military Balance 2012, που εκδόθηκε από Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών (IISS) του Λονδίνου, λέει πως το Ισραήλ, το οποίο αυτές τις μέρες χρησιμοποιεί το πιο σύγχρονο Mk IV, αυτή τη στιγμή, διαθέτει, σε αποθήκευση περίπου 440 Mk 1 και 290 Mk 2. Αναμένεται, οι ΙΕΔ να πωλήσουν οριστικά τα υπόλοιπα άρματα μάχης M60, τα οποία κατασκευάστηκαν από την Chrysler και το εργοστάσιο αρμάτων μάχης Detroit Arsenal από το 1966 μέχρι το 1987. Το 1971 το Ισραήλ απέκτησε για πρώτη φορά το M60A1. Τα άρματα αυτά συμμετείχαν στα μέτωπα του Γκολάν και του Σινά εναντίον των συριακών και αιγυπτιακών αρμάτων στο Πόλεμο του 1973. Έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην αποτροπή της Συρίας να ανακαταλάβει τα στρατηγικά Υψώματα του Γκολάν που κατέλαβε το Ισραήλ το 1967. Το Ισραήλ αναβάθμισε το M60 και το μετέτρεψε στο Magach. Το IISS λέει πως ο Ισραηλινός Στρατός έχει στη "ναφθαλίνη" 111 Magach και 711 Μ60Α1/Α3. To Υnet λέει πως οι πιθανοί αγοραστές είναι χώρες της Λατινικής Αμερικής, Ασίας ή της Αφρικής, οι οποίες εξακολουθούν να διατηρούν σε υπηρεσία παλαιά συστήματα όπως τα παραπάνω. Κάποιες χώρες, όπως οι: Σρι-Λάνκα, Χιλή και Ισημερινός έχουν ήδη αγοράσει, από το Ισραήλ, μεταχειρισμένα μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, συμπεριλαμβανομένων μερικά από τα 200 Skyhawk που διέθετε το Ισραήλ στο οπλοστάσιο του, όπως επίσης και τα Kfir, το ισραηλινής κατασκευής Mirage-5 που κατασκευαζόταν από τη γαλλική εταιρεία Dassault Aviation. To Kfir, ή αλλιώς Λιονταράκι, ήταν ένα παντός καιρού, πολλαπλού ρόλου μαχητικό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 από την κρατική εταιρεία IAI και εξοπλίστηκε με ισραηλινά συστήματα πτήσης και την ισραηλινή έκδοση του κινητήρα J79 της General Electric. Οι οικονομικές περικοπές που προβλέπονται στο σχέδιο "Τόλμη" αναμένονται να εξοικονομήσουν 1,9 δισεκατομμύρια από τις αμυντικές δαπάνες για τα επόμενα πέντε χρόνια καθώς οι ΙΕΔ επικεντρώνονται στους πολέμους με πυραύλους και τις κυβερνοεπιθέσεις. Σύμφωνα με τον Zitun, αν οι ΙΕΔ αποφασίσουν πως δεν αξίζει να περιμένουν αγοραστές, ο εξοπλισμός θα σταλεί στο χυτήριο μέσω ενός ξένου εργολάβου ...και θα πουληθεί ως τεμάχια χάλυβα.

limitofadvance.wordpress.com

No comments :

Post a Comment