"Πολύ κοντά" στην αγορά των 12 μαχητικών αεροσκαφών του Κατάρ, Mirage 2000-5EDA βρίσκεται η Πολεμική Αεροπορία. Υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι θα ολοκληρωθεί με το ένα ή τον άλλο τρόπο το πρόγραμμα του νέου μαχητικού αεροσκάφους του Κατάρ. Στο πρόγραμμα φαβορί είναι η γαλλική Dassault με το Rafale, αλλά έχουν κάνει σφήνα και οι αμερικανικές Lockheed Martin και Boeing. Το θέμα της πώλησης των Mirage του Κατάρ είχε συζητηθεί για πρώτη φορά στις 30 Ιανουαρίου στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης στο Κατάρ του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά τον οποίο συνόδευε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος, όπως επίσης και στην πρώτη επίσκεψη του Π.Παναγιωτόπουλου λίγες ημέρες ενωρίτερα. Η υπόθεση της παραχώρησης των Mirage στην ΠΑ εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία διαπραγματεύσεων που έχει η χώρα του Κόλπου με τη Γαλλία για την αγορά του νέου μαχητικού Rafale ή για την αγορά μεταχειρισμένων Mirage 2000 της γαλλικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις η υπόθεση μάλλον θα κλείσει κάτι που σημαίνει πως η ενίσχυση της ΠΑ με τα Mirage του Κατάρ θα ακολουθήσει ίδιο δρόμο. Σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η προμήθεια των 12 Mirage 2000-5EDA από το Κατάρ, τότε έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για την παραλαβή από την γαλλική Αεροπορία μεταχειρισμένων Mirage 2000-5F Πάντως, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες ο Εμίρης του Κατάρ και διάδοχος του θρόνου Tamim bin Hamad al-Thani βρίσκεται στην Ελλάδα και είχε συζητήσεις με κυβερνητικό στέλεχος. Εν συνεχεία αναχώρησε με το σκάφος του και τώρα βρίσκεται στην Σκιάθο. Η περίπτωση των καταριανών Mirage είναι καλή γιατί συνοδεύεται από μεγάλο πακέτο ανταλλακτικών...
Το γεγονός είναι ότι η ΠΑ βρίσκεται σε κρίσιμη –από άποψη διαθεσιμότητων αεροσκαφών- κατάσταση με αποτέλεσμα οποιαδήποτε ενίσχυση με σύγχρονα μαχητικά να αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο και να σημειωθεί πως στο πακέτο των Mirage του Κατάρ περιλαμβάνεται και «επαρκές» πακέτο ανταλλακτικών. Ιδιαίτερα το τελευταίο αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την επιτυχή έκβαση της συμφωνίας καθώς είναι γνωστές πλέον οι ελλείψεις –ελέω μνημονίου- σε βασικές ανάγκες της ΠΑ όπως είναι αυτή της υποστήριξης. Το Κατάρ απέκτησε τα 12 Mirage 2000-5 το 1997 από τη Γαλλία. Αν και δεν είναι πανομοιότυπα με τα ελληνικά Mirage 2000-5Mk2 καθώς αντιπροσωπεύουν την πρώτη αναβαθμισμένη εξέλιξη του αεροσκάφους στο ίδιο επίπεδο με τα γαλλικά Mirage 2000-5F εντούτοις διατηρούν πολύ καλές δυνατότητες αναλαμβάνοντας αποστολές εναέριας υπεροχής. Η χώρα του Κόλπου διαθέτει πιο συγκεκριμένα 9 μονοθέσια Mirage 2000-5EDA και 3 διθέσια Mirage 2000-5 DDA. Αυτά διαθέτουν το ραντάρ RDY-1 (τα «-5» της 331Μ διαθέτουν το RDY-2) με τα δύο συστήματα να διατηρούν τις ίδιες δυνατότητες στον εναέριο αγώνα και η μόνη διαφοροποίησή τους να υφίσταται στις διαμορφώσεις αέρος-εδάφους όπου το ραντάρ των ελληνικών αεροσκαφών διαθέτει πολύ πιο αναβιβασμένες δυνατότητες..
To RDY-1 μπορεί να παρακολουθήσει μέχρι και 24 στόχους ταυτόχρονα εγκλωβίζοντας του; 8 πιο επικίνδυνους από αυτούς ενώ φυσικά συνεργάζεται με το βλήμα MICA και στις δύο εκδόσεις του την EM και την ΙΙR. Η άλλη διαφοροποίηση ανάμεσα στα ελληνικά Mirage 2000 και στα «-5EDA/DDA» του Κατάρ είναι ότι τα τελευταία διαθέτουν 5 οθόνες τεχνολογίας CRT στο πιλοτήριο σε αντίθεση με τις έγχρωμες LCD των ελληνικών αεροσκαφών, ενώ απουσιάζει η αρτηρία δεδομένων MIL-STD-1553B κάτι που απαγορεύει την πιστοποίηση όπλων όπως το SCALP-EG. Παρόλα αυτά τα αεροσκάφη του Κατάρ θα μπορούσαν να ενισχύσουν σημαντικά την 114ΠΜ είτε με την ένταξή τους στην 332 Μοίρα μαζί με τα 19 παλαιά Mirage 2000EGM/BGM ή με τη δημιουργία μιας τρίτης Μοίρας παίρνοντας αριθμό «--5» από την 331Μ η οποία έχει ούτος ή άλλως μεγάλο αριθμό αεροσκαφών (25) για επίπεδο Μοίρας. Παράλληλα άλλες πληροφορίες αναφέρουν αρχική κινητικότητα και στο θέμα της υπενοικίασης μαχητικών αεροσκαφών Rafale από τη γαλλική Αεροπορία. Αν και αυτό τοποθετείται χρονικά σε δεύτερο χρόνο εντούτοις η συζήτηση που υπάρχει, περιστρέφεται γύρω από το leasing είτε μεταχειρισμένων αεροσκαφών της γαλλικής Αεροπορίας είτε ακόμη και καινούργιων.
Το θέμα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένης και της γενικότερης αμυντικής συνεργασίας που υφίσταται μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, τόσο με τις φρεγάτες FREMM όσο και με τα ΑΦΝΣ ATL-2.Αυτό που είναι το σημαντικότερο όμως είναι πως η ΠΑ βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή, όπου εάν η συνεχιστεί η σημερινή εξοπλιστική απραξία σε λίγα χρόνια η μαχητική της και πάνω από όλα αποτρεπτική της ισχύ θα είναι σοβαρά τραυματισμένη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το γεγονός είναι ότι η ΠΑ βρίσκεται σε κρίσιμη –από άποψη διαθεσιμότητων αεροσκαφών- κατάσταση με αποτέλεσμα οποιαδήποτε ενίσχυση με σύγχρονα μαχητικά να αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο και να σημειωθεί πως στο πακέτο των Mirage του Κατάρ περιλαμβάνεται και «επαρκές» πακέτο ανταλλακτικών. Ιδιαίτερα το τελευταίο αποτελεί πολύ σημαντική παράμετρο για την επιτυχή έκβαση της συμφωνίας καθώς είναι γνωστές πλέον οι ελλείψεις –ελέω μνημονίου- σε βασικές ανάγκες της ΠΑ όπως είναι αυτή της υποστήριξης. Το Κατάρ απέκτησε τα 12 Mirage 2000-5 το 1997 από τη Γαλλία. Αν και δεν είναι πανομοιότυπα με τα ελληνικά Mirage 2000-5Mk2 καθώς αντιπροσωπεύουν την πρώτη αναβαθμισμένη εξέλιξη του αεροσκάφους στο ίδιο επίπεδο με τα γαλλικά Mirage 2000-5F εντούτοις διατηρούν πολύ καλές δυνατότητες αναλαμβάνοντας αποστολές εναέριας υπεροχής. Η χώρα του Κόλπου διαθέτει πιο συγκεκριμένα 9 μονοθέσια Mirage 2000-5EDA και 3 διθέσια Mirage 2000-5 DDA. Αυτά διαθέτουν το ραντάρ RDY-1 (τα «-5» της 331Μ διαθέτουν το RDY-2) με τα δύο συστήματα να διατηρούν τις ίδιες δυνατότητες στον εναέριο αγώνα και η μόνη διαφοροποίησή τους να υφίσταται στις διαμορφώσεις αέρος-εδάφους όπου το ραντάρ των ελληνικών αεροσκαφών διαθέτει πολύ πιο αναβιβασμένες δυνατότητες..
To RDY-1 μπορεί να παρακολουθήσει μέχρι και 24 στόχους ταυτόχρονα εγκλωβίζοντας του; 8 πιο επικίνδυνους από αυτούς ενώ φυσικά συνεργάζεται με το βλήμα MICA και στις δύο εκδόσεις του την EM και την ΙΙR. Η άλλη διαφοροποίηση ανάμεσα στα ελληνικά Mirage 2000 και στα «-5EDA/DDA» του Κατάρ είναι ότι τα τελευταία διαθέτουν 5 οθόνες τεχνολογίας CRT στο πιλοτήριο σε αντίθεση με τις έγχρωμες LCD των ελληνικών αεροσκαφών, ενώ απουσιάζει η αρτηρία δεδομένων MIL-STD-1553B κάτι που απαγορεύει την πιστοποίηση όπλων όπως το SCALP-EG. Παρόλα αυτά τα αεροσκάφη του Κατάρ θα μπορούσαν να ενισχύσουν σημαντικά την 114ΠΜ είτε με την ένταξή τους στην 332 Μοίρα μαζί με τα 19 παλαιά Mirage 2000EGM/BGM ή με τη δημιουργία μιας τρίτης Μοίρας παίρνοντας αριθμό «--5» από την 331Μ η οποία έχει ούτος ή άλλως μεγάλο αριθμό αεροσκαφών (25) για επίπεδο Μοίρας. Παράλληλα άλλες πληροφορίες αναφέρουν αρχική κινητικότητα και στο θέμα της υπενοικίασης μαχητικών αεροσκαφών Rafale από τη γαλλική Αεροπορία. Αν και αυτό τοποθετείται χρονικά σε δεύτερο χρόνο εντούτοις η συζήτηση που υπάρχει, περιστρέφεται γύρω από το leasing είτε μεταχειρισμένων αεροσκαφών της γαλλικής Αεροπορίας είτε ακόμη και καινούργιων.
Το θέμα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό δεδομένης και της γενικότερης αμυντικής συνεργασίας που υφίσταται μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας, τόσο με τις φρεγάτες FREMM όσο και με τα ΑΦΝΣ ATL-2.Αυτό που είναι το σημαντικότερο όμως είναι πως η ΠΑ βρίσκεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή, όπου εάν η συνεχιστεί η σημερινή εξοπλιστική απραξία σε λίγα χρόνια η μαχητική της και πάνω από όλα αποτρεπτική της ισχύ θα είναι σοβαρά τραυματισμένη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
No comments :
Post a Comment