Νέα στοιχεία φέρνουμε στο φως για το «φορητό» σύστημα φωτογράφησης υψηλών δυνατοτήτων της Πολεμικής Αεροπορίας, για το οποίο είχαμε αποκαλυπτικό ρεπορτάζ σε προηγούμενο φύλλο. Έγκυρες πληροφορίες επιμένουν ότι οι τεχνικές προδιαγραφές του πανάκριβου αυτού συστήματος δεν επιτρέπουν την πλήρη επιχειρησιακή του αξιοποίηση διότι απαιτείται η χρήση συχνοτήτων που εμπίπτουν και στο εμπορικό τμήμα του φάσματος. Και τούτο γιατί το σύστημα φωτογράφησης έχει την δυνατότητα της αποστολής φωτογραφιών εν πτήσει, αλλά όπως είναι γνωστό, στην Ευρώπη υπάρχει σαφής οριοθέτηση της χρήσης του φάσματος, δηλαδή ποιές συχνότητες θα χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς, ποιές για στρατιωτικούς, με επιπλέον διαχωρισμούς π.χ. τηλεόραση, κινητή τηλεφωνία, συχνότητες κινδύνου, ραδιοεντοπιστικά συστήματα, τηλεπικοινωνίες φωνής κ.ο.κ. Αυτός ο διαχωρισμός είναι αποδεκτός από όλους και μάλιστα έχει συμφωνηθεί σε διακρατικό επίπεδο. Στην Ελλάδα υπεύθυνος φορέας για την εφαρμογή και τήρηση των συμφωνηθέντων, είναι το υπουργείο Μεταφορών Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων.
Παρότι και σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει γενικά συμφωνία για τη χρήση του φάσματος, εν τούτοις σε ορισμένα κράτη όπως στις ΗΠΑ ή τη Ρωσία, χρησιμοποιούν για στρατιωτικούς σκοπούς και συχνότητες που στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήκουν στον πολιτικό τομέα. Έτσι για παράδειγμα, για να κάνει βολές ο Στρατός Ξηράς στο Πεδίο Βολής Κρήτης με αντιαεροπορικά ρωσικής κατασκευής, ζητείται ειδική άδεια από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο αφού ελέγξει τα δεδομένα, δίνει την άδεια μόνον για συγκεκριμένη και ελάχιστη χρονική περίοδο. Επίσης το υπουργείο Μεταφορών, για την διευκόλυνση όλων των εμπλεκομένων, έχει εκδώσει ένα τόμο με όλες τις χρήσεις συχνοτήτων. Στην αρχή λοιπόν του τόμου και με μεγάλα γράμματα, αναφέρεται σαφώς, ότι πριν την προμήθεια ενός τηλεπικοινωνιακού συστήματος θα πρέπει ο αγοραστής να εξασφαλίζει ότι η χρήση του δεν προκαλεί βλάβη στους άλλους, δηλαδή με άλλα λόγια ότι δεν χρησιμοποιεί λάθος συχνότητες. Επίσης χρόνο με τον χρόνο, αυξάνονται οι πιέσεις στο επίπεδο της ΕΕ για συρρίκνωση του στρατιωτικού φάσματος, προς όφελος βεβαίως των εμπορικών χρήσεων. Τι γίνεται τώρα με το συγκεκριμένο σύστημα;
Παρότι και σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει γενικά συμφωνία για τη χρήση του φάσματος, εν τούτοις σε ορισμένα κράτη όπως στις ΗΠΑ ή τη Ρωσία, χρησιμοποιούν για στρατιωτικούς σκοπούς και συχνότητες που στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήκουν στον πολιτικό τομέα. Έτσι για παράδειγμα, για να κάνει βολές ο Στρατός Ξηράς στο Πεδίο Βολής Κρήτης με αντιαεροπορικά ρωσικής κατασκευής, ζητείται ειδική άδεια από το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο αφού ελέγξει τα δεδομένα, δίνει την άδεια μόνον για συγκεκριμένη και ελάχιστη χρονική περίοδο. Επίσης το υπουργείο Μεταφορών, για την διευκόλυνση όλων των εμπλεκομένων, έχει εκδώσει ένα τόμο με όλες τις χρήσεις συχνοτήτων. Στην αρχή λοιπόν του τόμου και με μεγάλα γράμματα, αναφέρεται σαφώς, ότι πριν την προμήθεια ενός τηλεπικοινωνιακού συστήματος θα πρέπει ο αγοραστής να εξασφαλίζει ότι η χρήση του δεν προκαλεί βλάβη στους άλλους, δηλαδή με άλλα λόγια ότι δεν χρησιμοποιεί λάθος συχνότητες. Επίσης χρόνο με τον χρόνο, αυξάνονται οι πιέσεις στο επίπεδο της ΕΕ για συρρίκνωση του στρατιωτικού φάσματος, προς όφελος βεβαίως των εμπορικών χρήσεων. Τι γίνεται τώρα με το συγκεκριμένο σύστημα;
Για να λειτουργήσει ελεύθερα, αφού καλύπτει και συχνότητες του εμπορικού φάσματος, χρειάζεται ειδική άδεια από το υπουργείο Μεταφορών! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για κάθε πτήση του αεροσκάφους με «ενσωματωμένο» το σύστημα, απαιτείται σωρεία γραφειοκρατικών διαδικασιών για λήψη της άδειας, κάτι ουτοπικό! Το υπουργείο Μεταφορών αν και έχει δώσει δύο-τρεις φορές άδεια για προσωρινή χρήση, απορρίπτει κάθε ιδέα για μόνιμη. Στο τελευταίο μάλιστα έγγραφό του με υπογραφή υφυπουργού (της προηγούμενης κυβέρνησης), αναφέρει ότι στο μέλλον δεν πρόκειται να δοθεί άλλη άδεια ούτε για μόνιμη, ούτε για προσωρινή χρήση! Ενώ το ΓΕΕΘΑ μετέφερε την απάντηση στο ΓΕΑ, αυτό φοβούμενο προφανώς τις συνέπειες της «πατάτας», δεν εννοεί να το καταλάβει και επανέρχεται. Και μια τεχνική λεπτομέρεια, στο συγκεκριμένο τμήμα του φάσματος αυτή τη στιγμή έχουν άδεια περίπου 3000 χρήστες (εταιρείες, ιδιώτες κ.λπ.). Όλοι έχουν πάρει άδεια, έχουν επενδύσει χρήματα, κ.λπ., και ο καθένας καταλαβαίνει, ότι αν για οποιονδήποτε λόγο τους δημιουργηθεί πρόβλημα, υπεύθυνο θα είναι το Υπουργείο Μεταφορών.
Θα μπορούσε θεωρητικά και το ΥΠΕΘΑ να ζητήσει άδεια σαν εμπορικός χρήστης, όμως… άργησε αφού εξυπηρετείται όποιος έλθει πρώτος (first come, first served) και τώρα το φάσμα έχει κορεσθεί και δεν δίδονται πλέον άλλες άδειες. Αν η ΠΑ αποδεχτεί τα γεγονότα και πει ότι το σύστημα δεν είναι αξιοποιήσιμο 100%, καταλαβαίνετε τι ντόρος θα γίνει. Έτσι το συντηρεί και επανέρχεται συνέχεια με δικαιολογίες όπως: «μα εμείς είμαστε στρατός», «μα δεν το χρησιμοποιούμε συνέχεια» κλπ, ενώ όταν τίθεται από το υπουργείο Μεταφορών το ερώτημα «μα καλά δεν ξέρατε ότι υπάρχει πρόβλημα συχνοτήτων;», απαντάνε, «η εταιρεία δεν δεχόταν επανασχεδιασμό γιατί θα κόστιζε πολύ…». Και έτσι το πήραμε το σύστημα και το κοιτάμε. Το θέμα κάνει κύκλο, οι ηγεσίες περνάνε και λύση δεν βρίσκεται. Συγχαρητήρια παιδιά!
http://www.paron.gr/v3/new.php?id=84036&colid=&catid=42&dt=2013-06-16%200:0:0
Πέρυσι (24.6.12) είχαμε καταγγείλει, με συγκεκριμένα και αναμφισβήτητα στοιχεία, σκανδαλώδη υπερκοστολόγηση υλικών που δόθηκαν στον Στρατό ως ΑΩ από την αγορά των ελικοπτέρων ΑΠΑΤΣΙ (Νο 18, προγρ. 3). Τα υλικά αυτά (κυρίως PC's) παραδόθηκαν από την εταιρεία SONAK ΑΕΒΕ με κοστολόγιο 978.248.129 δολάρια! Ζητήσαμε από τη ΓΔΑΕΕ (πτέραρχο κ. Γεωργιόπουλο) να εκδώσει μια διευκρινιστική ανακοίνωση, που να δικαιολογεί την εξωφρενική κοστολόγηση. Μας απάντησε με την κραυγαλέα σιωπή του. Το ίδιο έκανε και το ΥΕΘΑ, οι προϊστάμενοί του, οι οποίοι, όπως φαίνεται, αποφεύγουν επιμελώς να αγγίζουν τον κ. πτέραρχο, επειδή προστατεύεται από τον κ. Βενιζέλο. Είναι οι κυβερνητικές ισορροπίες των ΑντωνοΜπενιΦώτηδων. Ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ανησύχησε…
Προ δεκαπενθημέρου ρίξαμε πάλι φως σε 2 αμφιλεγόμενες υποθέσεις ΑΩ (θα τα ονομάζαμε χωρίς αμφισβήτηση σκάνδαλα, αν, ευγενικά, δεν περιμέναμε τις εξηγήσεις της ΓΔΑΕΕ) από την αμαρτωλή αγορά των αρμάτων LEO II και των ελικοπτέρων ΝΗ-90. Υπόλογη και στα 2 ξανά η θρυλική SONAK ΑΕΒΕ.
Θα μπορούσε θεωρητικά και το ΥΠΕΘΑ να ζητήσει άδεια σαν εμπορικός χρήστης, όμως… άργησε αφού εξυπηρετείται όποιος έλθει πρώτος (first come, first served) και τώρα το φάσμα έχει κορεσθεί και δεν δίδονται πλέον άλλες άδειες. Αν η ΠΑ αποδεχτεί τα γεγονότα και πει ότι το σύστημα δεν είναι αξιοποιήσιμο 100%, καταλαβαίνετε τι ντόρος θα γίνει. Έτσι το συντηρεί και επανέρχεται συνέχεια με δικαιολογίες όπως: «μα εμείς είμαστε στρατός», «μα δεν το χρησιμοποιούμε συνέχεια» κλπ, ενώ όταν τίθεται από το υπουργείο Μεταφορών το ερώτημα «μα καλά δεν ξέρατε ότι υπάρχει πρόβλημα συχνοτήτων;», απαντάνε, «η εταιρεία δεν δεχόταν επανασχεδιασμό γιατί θα κόστιζε πολύ…». Και έτσι το πήραμε το σύστημα και το κοιτάμε. Το θέμα κάνει κύκλο, οι ηγεσίες περνάνε και λύση δεν βρίσκεται. Συγχαρητήρια παιδιά!
http://www.paron.gr/v3/new.php?id=84036&colid=&catid=42&dt=2013-06-16%200:0:0
Πέρυσι (24.6.12) είχαμε καταγγείλει, με συγκεκριμένα και αναμφισβήτητα στοιχεία, σκανδαλώδη υπερκοστολόγηση υλικών που δόθηκαν στον Στρατό ως ΑΩ από την αγορά των ελικοπτέρων ΑΠΑΤΣΙ (Νο 18, προγρ. 3). Τα υλικά αυτά (κυρίως PC's) παραδόθηκαν από την εταιρεία SONAK ΑΕΒΕ με κοστολόγιο 978.248.129 δολάρια! Ζητήσαμε από τη ΓΔΑΕΕ (πτέραρχο κ. Γεωργιόπουλο) να εκδώσει μια διευκρινιστική ανακοίνωση, που να δικαιολογεί την εξωφρενική κοστολόγηση. Μας απάντησε με την κραυγαλέα σιωπή του. Το ίδιο έκανε και το ΥΕΘΑ, οι προϊστάμενοί του, οι οποίοι, όπως φαίνεται, αποφεύγουν επιμελώς να αγγίζουν τον κ. πτέραρχο, επειδή προστατεύεται από τον κ. Βενιζέλο. Είναι οι κυβερνητικές ισορροπίες των ΑντωνοΜπενιΦώτηδων. Ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ανησύχησε…
Προ δεκαπενθημέρου ρίξαμε πάλι φως σε 2 αμφιλεγόμενες υποθέσεις ΑΩ (θα τα ονομάζαμε χωρίς αμφισβήτηση σκάνδαλα, αν, ευγενικά, δεν περιμέναμε τις εξηγήσεις της ΓΔΑΕΕ) από την αμαρτωλή αγορά των αρμάτων LEO II και των ελικοπτέρων ΝΗ-90. Υπόλογη και στα 2 ξανά η θρυλική SONAK ΑΕΒΕ.
- Πρόκειται για ομοιώματα αρμάτων-πυροβόλων κόστους 4.218.000 ευρώ και
- Τηλέφωνα εκστρατείας κόστους 5.411.967 ευρώ.
Αντιμετωπίζουμε την ίδια προκλητική και αλαζονική στάση της ΓΔΑΕΕ. Δεν απαντά για μία, έστω υποτιθέμενη, κραιπάλη, τη στιγμή που οι Ε.Δ. έχουν γονατίσει. Αδιαφορούν, περιφρονούν, συγκαλύπτουν στην ουσία. Θα περιμένουμε ακόμη μία εβδομάδα. Το ΓΕΣ το ψάχνει, κι εν τω μεταξύ προστέθηκε και άλλη παροχή στη SONAK,
- ακόμη 575.165 ευρώ για «υποδομές των ΝΗ-90». Ποιες είναι αυτές οι υποδομές;
No comments :
Post a Comment