Ο υπουργός Άμυνας της Κίνας Λιανγκ Γκουανγκλί πρόσφατα πραγματοποίησε μακράς διάρκειας επίσκεψη στην Ουκρανία. Οι συνθήκες μυστικότητας, στις οποίες πραγματοποιήθηκε αυτή η επίσκεψη, επιτρέπουν να υποθέσουμε ότι γίνεται λόγος για τη σύναψη μιας σειράς νέων σημαντικών συμφωνιών στον τομέα της στρατιωτικο-τεχνικής συνεργασίας. Τα περισσότερα κινεζο-ουκρανικά προγράμματα είναι άμεσοι ανταγωνιστές των ρωσικών προγραμμάτων στην Κίνα αναφέρει το πρακτορείο Voice of Russia. Κρίνοντας από τις εθιμοτυπικές φωτογραφίες, ο υπουργός συνοδευόταν από μεγάλη κινεζική στρατιωτική αντιπροσωπεία. Εκτός από τη συνάντηση με τον υπουργό Άμυνας της Ουκρανίας Πάβελ Λέμπεντεφ, ο Λιανγκ Γκουανγκλί έγινε δεκτός από τον πρωθυπουργό Νικολάι Αζάροφ και τον Πρόεδρο Βίκτωρ Γιανουκόβιτς. Εν τω μεταξύ, τίποτα δεν είναι γνωστό για τα πρακτικά αποτελέσματα της επίσκεψης, τα δε ουκρανικά ΜΜΕ τόνισαν την ασυνήθιστη μυστικότητα, που περιέβαλλε τις διαπραγματεύσεις.
Υπάρχουν μερικές σημαντικές κατευθύνσεις της κινεζο-ουκρανικής στρατιωτικο-τεχνικής συνεργασίας. Το «Εργοστάσιο με την επωνυμία του Μάλισεφ» στο Χάρκοβο προμηθεύει στην Κίνα κινητήρες ντίζελ 6TD-2 για τα κινεζικά άρματα μάχης MVT-2000. Ακόμη πιο σημαντική για τη Κίνας είναι η συνεργασία με την επιχείρηση παραγωγής κινητήρων των αεροσκαφών "Motor-Sich" στο Ζαπορόζιε, η οποία προμηθεύει κινητήρες για εκπαιδευτικά-πολεμικά αεροσκάφη και ορισμένα είδη κινεζικών πυραύλων. Η ουκρανική εταιρεία αεροναυπηγικής Antonov ανάμεσα στις ξένες επιχειρήσεις κατέχει θέση-κλειδί στα κινεζικά προγράμματα ανάπτυξης του στόλου των στρατιωτικών μεταγωγικών αεροσκαφών. Οι Ουκρανοί μηχανικοί συμμετέχουν ενεργά τόσο στην ανάπτυξη της οικογένειας μεταγωγικών αεροσκαφών μέσης εμβέλειας Y-8/Y-9, που είχαν διεξαχθεί στη βάση του παραγόμενου στην Ουκρανία An-12, καθώς και στην ανάπτυξη του νέου κινεζικού βαριού στρατιωτικού μεταγωγικού αεροπλάνου Υ-20. Το επιδειχθέν πρόσφατα στο κοινό Y-20 έχει σχεδιαστεί στη βάση του αναπτυσσόμενου στο παρελθόν από την Antonov, όμως μη ολοκληρωμένου μέχρι το στάδιο της χρησιμοποίησης σχεδίου του βαριού στρατιωτικού μεταγωγικού αεροσκάφους An-170.
Το ναυπηγείο της “More” όχι μόνο κατασκευάζει για τους Κινέζους αποβατικά αερόστρωμνα σκάφη, που αποτελούν αντίγραφο των ρωσικών Zubr, αλλά και τους εφοδιάζει με τα σχετικά τεχνικά έγγραφα. Υπάρχουν και άλλοι τομείς συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ουκρανίας, που αναπτύχθηκαν στη μετασοβιετική περίοδο, ιδίως οι κλάδοι της αεροπορικής ηλεκτρονικής, του ραδιεντοπισμού, τα αυτόματα συστήματα διεύθυνσης και οι αεροπορικοί πύραυλοι «αέρος-αέρος». Τα περισσότερα κινεζο-ουκρανικά προγράμματα είναι άμεσοι ανταγωνιστές των ρωσικών προγραμμάτων στην Κίνα. Όμως, η ρωσική πλευρά ελπίζει ότι από άποψη μακροπρόθεσμης προοπτικής η απειλή του ουκρανικού ανταγωνισμού θα μειώνεται. Ενώ η Ρωσία τα τελευταία χρόνια αύξησε τις επενδύσεις στην αμυντική βιομηχανία και τις ποσότητες αγοράς όπλων για τις εθνικές της ένοπλες δυνάμεις, η Ουκρανία εξακολουθεί να είναι αναγκασμένη να ζει χάρη στις προμήθειες στο εξωτερικό προϊόντων,που είχαν σχεδιαστεί από την περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Υπάρχουν μερικές σημαντικές κατευθύνσεις της κινεζο-ουκρανικής στρατιωτικο-τεχνικής συνεργασίας. Το «Εργοστάσιο με την επωνυμία του Μάλισεφ» στο Χάρκοβο προμηθεύει στην Κίνα κινητήρες ντίζελ 6TD-2 για τα κινεζικά άρματα μάχης MVT-2000. Ακόμη πιο σημαντική για τη Κίνας είναι η συνεργασία με την επιχείρηση παραγωγής κινητήρων των αεροσκαφών "Motor-Sich" στο Ζαπορόζιε, η οποία προμηθεύει κινητήρες για εκπαιδευτικά-πολεμικά αεροσκάφη και ορισμένα είδη κινεζικών πυραύλων. Η ουκρανική εταιρεία αεροναυπηγικής Antonov ανάμεσα στις ξένες επιχειρήσεις κατέχει θέση-κλειδί στα κινεζικά προγράμματα ανάπτυξης του στόλου των στρατιωτικών μεταγωγικών αεροσκαφών. Οι Ουκρανοί μηχανικοί συμμετέχουν ενεργά τόσο στην ανάπτυξη της οικογένειας μεταγωγικών αεροσκαφών μέσης εμβέλειας Y-8/Y-9, που είχαν διεξαχθεί στη βάση του παραγόμενου στην Ουκρανία An-12, καθώς και στην ανάπτυξη του νέου κινεζικού βαριού στρατιωτικού μεταγωγικού αεροπλάνου Υ-20. Το επιδειχθέν πρόσφατα στο κοινό Y-20 έχει σχεδιαστεί στη βάση του αναπτυσσόμενου στο παρελθόν από την Antonov, όμως μη ολοκληρωμένου μέχρι το στάδιο της χρησιμοποίησης σχεδίου του βαριού στρατιωτικού μεταγωγικού αεροσκάφους An-170.
Το ναυπηγείο της “More” όχι μόνο κατασκευάζει για τους Κινέζους αποβατικά αερόστρωμνα σκάφη, που αποτελούν αντίγραφο των ρωσικών Zubr, αλλά και τους εφοδιάζει με τα σχετικά τεχνικά έγγραφα. Υπάρχουν και άλλοι τομείς συνεργασίας μεταξύ της Κίνας και της Ουκρανίας, που αναπτύχθηκαν στη μετασοβιετική περίοδο, ιδίως οι κλάδοι της αεροπορικής ηλεκτρονικής, του ραδιεντοπισμού, τα αυτόματα συστήματα διεύθυνσης και οι αεροπορικοί πύραυλοι «αέρος-αέρος». Τα περισσότερα κινεζο-ουκρανικά προγράμματα είναι άμεσοι ανταγωνιστές των ρωσικών προγραμμάτων στην Κίνα. Όμως, η ρωσική πλευρά ελπίζει ότι από άποψη μακροπρόθεσμης προοπτικής η απειλή του ουκρανικού ανταγωνισμού θα μειώνεται. Ενώ η Ρωσία τα τελευταία χρόνια αύξησε τις επενδύσεις στην αμυντική βιομηχανία και τις ποσότητες αγοράς όπλων για τις εθνικές της ένοπλες δυνάμεις, η Ουκρανία εξακολουθεί να είναι αναγκασμένη να ζει χάρη στις προμήθειες στο εξωτερικό προϊόντων,που είχαν σχεδιαστεί από την περίοδο της Σοβιετικής Ένωσης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
No comments :
Post a Comment