LCRM - Low Cost Ramjet Missile: Μια βήμα προς βήμα προσέγγιση στην υιοθέτηση ενός υποθετικού Πυραύλου Πλεύσης
Η κυβέρνηση στην Άγκυρα ετοιμάζει συμβάσεις τον επόμενο χρόνο για πάνω από 40 πολεμικά πλοία - 8 διαφορετικοί τύποι - για πάνω από 20 δισεκατομμύρια δολάρια, σε τουρκικά ναυπηγεία. Εντυπωσιασμένοι από τις ζοφερές προφητείες των Ελλήνων στρατηγών, οι υπεύθυνες κυβερνήσεις στην Αθήνα προστάζουν τους πιο διάσημους οπλουργούς της χώρας με την ανάπτυξη αποτελεσματικών αντιδότων. Εξοπλισμένες με 1000 ή περισσότερους πυραύλους όλων των ειδών, οι ένοπλες δυνάμεις στο μέλλον θα μπορούσαν με ένα καταιγισμό από όπλα ακριβείας να συντρίψουν τον αντίπαλο κοντά στις εχθρικές ακτές. Η πρόοδος στην στρατιωτική τεχνολογία επιτάσσει την αλλαγή στρατηγικής στη διεξαγωγή του πολέμου - με μια πραγματικά μοναδική τεχνολογική επιτήδευση. Αποτέλεσμα: Mέσα σε λίγες ώρες ο τουρκικός στόλος βυθίζεται λίγα μίλια μακριά από τα παράλια της Μικράς Ασίας. Με ψαλιδισμένα τα φτερά της, η Πολεμική Αεροπορία μέσα στα επόμενα λίγα χρόνια. Μέσα σε μια πενταετία η ΠΑ θα έχει αποσύρει περίπου το ήμισυ του στόλου των αεροσκαφών της. Συνολικά, έως το τέλος του 2014, αναμένεται να έχουν αποσυρθεί από την λειτουργία πάνω από 60 αεροσκάφη, έως το τέλος του 2015 συνολικά πάνω από 100 αεροσκάφη, ενώ έως το 2017 επιπλέον 70 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 30 και Dassault Mirage 2000 EGM/BGM παίρνουν τον δρόμο της συνταξιοδότησης.
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των Ενόπλων Δυνάμεων και της νέας δομής τους, η ΠΑ αποσύρει από την ενεργό υπηρεσία τα μαχητικά αεροσκάφη Northrop Grumman Α-7 και McDonnell Douglas RF-4E. Ως εκ τούτου, ο στόλος των 28 A-7E Corsair II της 336Μ αποσύρεται από την λειτουργία μέχρι το τέλος του 2013. Το έργο της εγγύς αεροπορικής υποστήριξης αναλαμβάνει προς το παρόν η 330Μ με 28 μαχητικά Lockheed Martin F-16C Block 30. Περί τα 15 TA-7C θα παραμείνουν σε υπηρεσία - συμπεριλαμβανομένου του έργου της παροχής προηγμένης κατάρτισης. Επιπλέον, περί τα 15 εναπομείναντα RF-4E Phantom II της 348Μ πρόκειται να αποσυρθούν πριν από το τέλος του 2014. Την αποστολή της τακτικής αναγνώρισης αυτών των αεροσκαφών αναλαμβάνουν τα F-16 Fighting Falcon της 335M, εξοπλισμένα με ατρακτίδια Goodrich DB-110, από τα οποία υπάρχουν δύο συστήματα. Παράλληλα τα ατρακτίδια ASTAC θα συνεχίσουν να εξοπλίζουν αεροσκάφη της 339Μ και 332Μ. Το αργότερο το 2014, η ΠΑ μένει επίσης χωρίς αεροσκάφη βασικής εκπαίδευσης. Τα υφιστάμενα Cessna T-41 Mescalero της 360Μ παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα στη ροή ανταλλακτικών - το διαθέσιμο στοκ αρκεί για δύο χρόνια, με τα αεροσκάφη να εμφανίζουν ρωγμές στην περιοχή έλικός τους. Η εργοστασιακή επιθεώρηση του υφιστάμενου στόλου στις εγκαταστάσεις της ΕΒΑ κρίθηκε ασύμφορη - περί τις 277 χιλιάδες ευρώ ανά αεροσκάφος. Κάθε νέο αεροσκάφος κοστίζει περί τις 150 χιλιάδες ευρώ. Για καμία επιλογή δεν διατίθονται κονδύλια. Τα αεροσκάφη επιχειρησιακής εκπαίδευσης North American T-2Ε Buckeye της 363Μ, τα οποία προμηθεύτηκαν το 1976 και έχουν γράψει έως σήμερα πάνω από 200.000 ώρες εκπαιδευτικών πτήσεων, αποσύρονται το 2015 και δεν υπάρχει αντικαταστάτης αυτή τη στιγμή - λόγω έλλειψης χρημάτων. Μια μελέτη που σύνταξε η ΠΑ για την αξιοποίηση αυτών έως το 2021 αντιμετωπίζει επίσης σοβαρό πρόβλημα - λόγω ανεπάρκειας κονδυλίων.
http://www.fox2magazine.net/
Σε πλήρη ανατροπή της ισορροπίας των ναυτικών δυνάμεων στο Αιγαίο οδηγούμαστε τάχιστα, καθώς η Ελλάδα παραμένει εγκλωβισμένη στα δίχτυα της οικονομικής κρίσης και στην αδυναμία χειρισμού των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ελληνικός ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας. Την ίδια στιγμή, η Τουρκία εξοπλίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, εξελισσόμενη σε ισχυρή περιφερειακή δύναμη με ταυτόχρονη ενίσχυση της αμυντικής τεχνολογικής και βιομηχανικής βάσης της. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης των 8 κορβετών την περίοδο 2015-20, η Τουρκία ανακοίνωσε ότι θα υλοποιήσει άλλο ένα κολοσσιαίο πρόγραμμα για την κατασκευή 8 φρεγατών συνολικού προϋπολογισμού 7 δισ. δολαρίων. Η σχετική παραγγελία θα δοθεί στα εγχώρια ναυπηγεία, τα οποία θα συνεργαστούν με μία από τις προεπιλεγμένες διεθνείς αμυντικές βιομηχανίες: την αμερικανική Λόκχιντ Μάρτιν, τη βρετανική Bae, την ισπανική Ναβάρτια, οι θα παρέχουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία σε ό,τι αφορά το οπλικό σύστημα και τα ηλεκτρονικά, ενώ το αντιαεροπορικό ραντάρ θα αναπτυχθεί από την εγχώρια βιομηχανία (ΑΣΕΛΣΑΝ).
ΕΛΛΑΔΑ - ΤΟΥΡΚΙΑ
Σύγχρονα υποβρύχια: 7 - 9
Αντιτορπιλικά: 8 - 7
Φρεγάτες: 8 - 16
Κορβέτες: 5
Τορπιλοπυραυλάκατοι: 14 - 16
Τορπιλάκατοι: 10 - 2
Περιπολικά: 13 - 31
Σκάφη ναρκοπολέμου: 16 - 30
Ελικόπτερα ναυτ. συνεργ:17 - 18
Από τη σύγκριση των ναυτικών δυνάμεων Ελλάδας και Τουρκίας προκύπτει τουρκική υπεροχή σε αριθμό σύγχρονων υποβρυχίων, 1,28 φορές, σε αριθμό φρεγατών 2 φορές, σε τορπιλοπυραυλάκατους 1,14 φορές, σε περιπολικά κάθε τύπου 2,38 φορές, σε σκάφη ναρκοπολέμου 1,87 φορές και σε τόνους πλοίων αμφιβίων επιχειρήσεων 1,16 φορές. Επίσης η τουρκική υπεροχή σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας είναι σχεδόν απόλυτη. Αντίθετα σημειώνεται μικρή ελληνική υπεροχή σε αντιτορπιλικά, ενώ η ελληνική υπεροχή σε τορπιλάκατους είναι 5:1 και σε κορβέτες απόλυτη. Όμως η τουρκική υπεροχή σε φρεγάτες αποτελεί απειλή για τις ναυτικές μας δυνάμεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Χαοτική είναι πλέον η αριθμητική και σημαντική η ποιοτική υπεροχή της τουρκικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) στο Αιγαίο και την Α.Νεσόγειο έναντι της Πoλεμικής Αεροπορίας ως απόρροια δύο εξελίξεων: Της παύσης υλοποίησης ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων (βάσει του προγράμματος εξοπλισμού της ΠΑ, τώρα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ή να έβαιναν προς ολοκλήρωση οι παραδόσεις 40 νέων μαχητικών 4ης ή 4ης++ γενιάς. Από την άλλη πλευρά παρά το γεγονός ότι υπερείχαν σε κάποιο βαθμό αριθμητικά η τουρκική Αεροπορία παραλαμβάνει αυτές τις ημέρες τα 30 F-16C Adv., ενώ ολοκληρώνει ένα συνεπές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού CCIP των υπολοίπων F-16.
F-16C/D Block 50+ Adv. Fighting Falcon 14/16
F-16C/D Block 50 Fighting Falcon 53/19
F-16C/D Block 40 Fighting Falcon 88/14
F-16C/D Block 30 Fighting Falcon 28/8
F-4E 2020 Terminator 52
Αναβαθμισμένα F-4E Phantom 90
Συνολικά στα μαχητικά τρίτης γενιάς υπερέχει της ΠΑ με 246 έναντι περί των 197 ελληνικών μαχητικών,και στα F-4E αναβαθμισμένα η τουρκική Αεροπορία μετρά υπερ-τριπλάσια μαχητικά.
Το τεράστιο πρόβλημα, όμως είναι οι διαθεσιμότητες, όπου στην ελληνική πλευρά περιγράφονται κατaστάσεις εξαιρετικά χαμηλές. Διαθεσιμότητες που μετά το 2006 δεν ήταν ποτέ άνω του 75%, αλλά πλέον είναι τραγικές σε όλες τις Μοίρες. Αυτό ενέχει μια επικίνδυνη παράμετρο: Να χάσεις μια κρίση στην Α.Μεσόγειο ή και στο Αιγαίο, χωρίς καν να πέσει ούτε μία σφαίρα. Να αρχίσει ο αντίπαλος εν μέσω κρίσης να σηκώνει διαδοχικά μαχητικά και εσύ να μην μπορείς να απαντήσεις. Και να υποχωρήσεις/αποχωρήσεις προκειμένου να μην υποστείς ταπεινωτική ήττα στο πεδίο της μάχης... Με δεδομένη την ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού των τουρκικών μαχητικών αυτό το πρόβλημα μεγενθύνεται. Επιτελικός αξιωματικός της ΠΑ ανέφερε στο defencenet.gr ότι "Στην Α.Μεσόγειο μπορεί να βρεθούμε απέναντι σε τουρκική αριθμητική υπεροχή ακόμα και 1:4 σε μία κρίση. Εκπαιδευόμαστε όσο μπορούμε καλύτερα και εφαρμόζουμε τακτικές για να μην φανεί η αριθμητική μας καχεξία. Αλλά είναι "πατέντες", δεν είναι λύση. Ούτε θέλω να σκεφτώ τι θα συμβεί σε πέντε χρόνια από σήμερα με μια επιχειρησιακή Μοίρα F-35 στην ΤΗΚ". Ο εν λόγω αξιωματικός μας ανέφερε τα αποτελέσματα της τελευταίας μεγάλης κρίσης τον Μάϊο του 2006 με το περιστατικό που κατέληξε στον θανατο του Κ.Ηλιάκη: "Είχαμε διαθεσιμότητες της τάξης του 75% στις Μοίρες αιχμής και μπορέσαμε να σηκώσουμε δυο κύματα μαχητικών με εφεδρεία άλλα δύο, Οι Τούρκοι που το πήγαιναν για τσαμπουκά, κάμφθηκαν. Τώρα αυτό, απλά δεν μπορεί να συμβεί"...
Και ο καθένας να αναλάββει τις ευθύνες του, λέμε εμείς. Γιατί μόλις τελειώσει η Συρία, η πρώτη χώρα με την οποία θα θελήσει η Τουρκία να ξεκαθαρίσει λογαριασμούς, είναι η Ελλάδα...
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Σε πλήρη ανατροπή της ισορροπίας των ναυτικών δυνάμεων στο Αιγαίο οδηγούμαστε τάχιστα, καθώς η Ελλάδα παραμένει εγκλωβισμένη στα δίχτυα της οικονομικής κρίσης και στην αδυναμία χειρισμού των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο ελληνικός ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας. Την ίδια στιγμή, η Τουρκία εξοπλίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, εξελισσόμενη σε ισχυρή περιφερειακή δύναμη με ταυτόχρονη ενίσχυση της αμυντικής τεχνολογικής και βιομηχανικής βάσης της. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης των 8 κορβετών την περίοδο 2015-20, η Τουρκία ανακοίνωσε ότι θα υλοποιήσει άλλο ένα κολοσσιαίο πρόγραμμα για την κατασκευή 8 φρεγατών συνολικού προϋπολογισμού 7 δισ. δολαρίων. Η σχετική παραγγελία θα δοθεί στα εγχώρια ναυπηγεία, τα οποία θα συνεργαστούν με μία από τις προεπιλεγμένες διεθνείς αμυντικές βιομηχανίες: την αμερικανική Λόκχιντ Μάρτιν, τη βρετανική Bae, την ισπανική Ναβάρτια, οι θα παρέχουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία σε ό,τι αφορά το οπλικό σύστημα και τα ηλεκτρονικά, ενώ το αντιαεροπορικό ραντάρ θα αναπτυχθεί από την εγχώρια βιομηχανία (ΑΣΕΛΣΑΝ).
ΕΛΛΑΔΑ - ΤΟΥΡΚΙΑ
Σύγχρονα υποβρύχια: 7 - 9
Αντιτορπιλικά: 8 - 7
Φρεγάτες: 8 - 16
Κορβέτες: 5
Τορπιλοπυραυλάκατοι: 14 - 16
Τορπιλάκατοι: 10 - 2
Περιπολικά: 13 - 31
Σκάφη ναρκοπολέμου: 16 - 30
Ελικόπτερα ναυτ. συνεργ:17 - 18
Από τη σύγκριση των ναυτικών δυνάμεων Ελλάδας και Τουρκίας προκύπτει τουρκική υπεροχή σε αριθμό σύγχρονων υποβρυχίων, 1,28 φορές, σε αριθμό φρεγατών 2 φορές, σε τορπιλοπυραυλάκατους 1,14 φορές, σε περιπολικά κάθε τύπου 2,38 φορές, σε σκάφη ναρκοπολέμου 1,87 φορές και σε τόνους πλοίων αμφιβίων επιχειρήσεων 1,16 φορές. Επίσης η τουρκική υπεροχή σε αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας είναι σχεδόν απόλυτη. Αντίθετα σημειώνεται μικρή ελληνική υπεροχή σε αντιτορπιλικά, ενώ η ελληνική υπεροχή σε τορπιλάκατους είναι 5:1 και σε κορβέτες απόλυτη. Όμως η τουρκική υπεροχή σε φρεγάτες αποτελεί απειλή για τις ναυτικές μας δυνάμεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Χαοτική είναι πλέον η αριθμητική και σημαντική η ποιοτική υπεροχή της τουρκικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) στο Αιγαίο και την Α.Νεσόγειο έναντι της Πoλεμικής Αεροπορίας ως απόρροια δύο εξελίξεων: Της παύσης υλοποίησης ελληνικών εξοπλιστικών προγραμμάτων (βάσει του προγράμματος εξοπλισμού της ΠΑ, τώρα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί ή να έβαιναν προς ολοκλήρωση οι παραδόσεις 40 νέων μαχητικών 4ης ή 4ης++ γενιάς. Από την άλλη πλευρά παρά το γεγονός ότι υπερείχαν σε κάποιο βαθμό αριθμητικά η τουρκική Αεροπορία παραλαμβάνει αυτές τις ημέρες τα 30 F-16C Adv., ενώ ολοκληρώνει ένα συνεπές πρόγραμμα εκσυγχρονισμού CCIP των υπολοίπων F-16.
F-16C/D Block 50+ Adv. Fighting Falcon 14/16
F-16C/D Block 50 Fighting Falcon 53/19
F-16C/D Block 40 Fighting Falcon 88/14
F-16C/D Block 30 Fighting Falcon 28/8
F-4E 2020 Terminator 52
Αναβαθμισμένα F-4E Phantom 90
Συνολικά στα μαχητικά τρίτης γενιάς υπερέχει της ΠΑ με 246 έναντι περί των 197 ελληνικών μαχητικών,και στα F-4E αναβαθμισμένα η τουρκική Αεροπορία μετρά υπερ-τριπλάσια μαχητικά.
Το τεράστιο πρόβλημα, όμως είναι οι διαθεσιμότητες, όπου στην ελληνική πλευρά περιγράφονται κατaστάσεις εξαιρετικά χαμηλές. Διαθεσιμότητες που μετά το 2006 δεν ήταν ποτέ άνω του 75%, αλλά πλέον είναι τραγικές σε όλες τις Μοίρες. Αυτό ενέχει μια επικίνδυνη παράμετρο: Να χάσεις μια κρίση στην Α.Μεσόγειο ή και στο Αιγαίο, χωρίς καν να πέσει ούτε μία σφαίρα. Να αρχίσει ο αντίπαλος εν μέσω κρίσης να σηκώνει διαδοχικά μαχητικά και εσύ να μην μπορείς να απαντήσεις. Και να υποχωρήσεις/αποχωρήσεις προκειμένου να μην υποστείς ταπεινωτική ήττα στο πεδίο της μάχης... Με δεδομένη την ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού των τουρκικών μαχητικών αυτό το πρόβλημα μεγενθύνεται. Επιτελικός αξιωματικός της ΠΑ ανέφερε στο defencenet.gr ότι "Στην Α.Μεσόγειο μπορεί να βρεθούμε απέναντι σε τουρκική αριθμητική υπεροχή ακόμα και 1:4 σε μία κρίση. Εκπαιδευόμαστε όσο μπορούμε καλύτερα και εφαρμόζουμε τακτικές για να μην φανεί η αριθμητική μας καχεξία. Αλλά είναι "πατέντες", δεν είναι λύση. Ούτε θέλω να σκεφτώ τι θα συμβεί σε πέντε χρόνια από σήμερα με μια επιχειρησιακή Μοίρα F-35 στην ΤΗΚ". Ο εν λόγω αξιωματικός μας ανέφερε τα αποτελέσματα της τελευταίας μεγάλης κρίσης τον Μάϊο του 2006 με το περιστατικό που κατέληξε στον θανατο του Κ.Ηλιάκη: "Είχαμε διαθεσιμότητες της τάξης του 75% στις Μοίρες αιχμής και μπορέσαμε να σηκώσουμε δυο κύματα μαχητικών με εφεδρεία άλλα δύο, Οι Τούρκοι που το πήγαιναν για τσαμπουκά, κάμφθηκαν. Τώρα αυτό, απλά δεν μπορεί να συμβεί"...
Και ο καθένας να αναλάββει τις ευθύνες του, λέμε εμείς. Γιατί μόλις τελειώσει η Συρία, η πρώτη χώρα με την οποία θα θελήσει η Τουρκία να ξεκαθαρίσει λογαριασμούς, είναι η Ελλάδα...
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment