Τις επτά πληγές της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της χώρας υπογράμμισε σε ομιλία του ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, Θανάσης Πυρινής. Όπως ανέφερε ο Θ. Πυρινής ενώ στην Ελλάδα οι ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες που υπάρχουν έχουν σημαντική τεχνογνωσία και εμπειρία, ώστε να φέρουν εις πέρας κάθε εργασία αποτελεσματικά, ποιοτικά και γρήγορα και ενώ πολλοί Έλληνες εφοπλιστές επιθυμούν να φέρουν τα πλοία τους για επισκευές, υπάρχουν επτά συνολικά αιτίες που έχουν κάνει μη ανταγωνιστικό τον κλάδο στη χώρα μας και αποτρέπουν την άφιξη αυτών των πλοίων στα ελληνικά ναυπηγεία.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά οι επτά λόγοι για την απώλεια αυτών των πελατών είναι:
α) Το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών αφού στην Ελλάδα το κόστος εργασίας ανα κιλό λαμαρίνας είναι 4 ή 5 ευρώ ενώ στις γειτονικές χώρες μόνο 1,6 ευρώ ανα κιλό.
β) Οι εργαζόμενοι, στο Πέραμα ή τη Δραπετσώνα, αποχωρούν από το πλοίο στο οποίο εκτελούνται εργασίες 20 λεπτά πριν από το πέρας του 7ώρου. Όταν εργάζονται στα ναυπηγεία στην Κυνοσούρα, αποχωρούν 30 λεπτά πριν από το πέρας του 7ώρου, ενώ στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, οι εργαζόμενοι αποχωρούν μία ώρα πριν από το πέρας του 7ώρου. Και όλα αυτά πληρωτέα μέσα στο 7ωρο
γ) Το συνδικάτο επιβάλλει στις επιχειρήσεις εδώ και χρόνια να προσλαμβάνουν το 30% του προσωπικού, με εργαζομένους της επιλογής του.
δ) Με βάση συμφωνία μεταξύ των εργοδοτών και του συνδικάτου προβλέπεται να μην εργάζονται επί του πλοίου οι εργαζόμενοι πάνω από 10 ώρες ημερησίως δηλαδή 7 ώρες κανονικό ημερομίσθιο και 3 ώρες υπερωρία, όταν και εφόσον είναι απαραίτητη. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, «η συμφωνία αυτή όμως ''παραφράσθηκε'' από το συνδικάτο και επιβλήθηκε
προς τις επιχειρήσεις κατά τρόπο ώστε ακόμη, και για μια ώρα πρόσθετης εργασίας πέραν των 10 ωρών, να ζητείται η έγγραφη συγκατάθεση από το συνδικάτο, ανεξάρτητα εάν το πλοίο καθυστερήσει τον απόπλου ή όχι».
ε) Οι απεργίες και ο συνεπακόλουθος αρνητικός αντίκτυπος που προκαλούν συνιστά επίσης αρνητική
επίδραση στον κλάδο της ναυπήγησης, αφού λόγω των συνεχόμενων και απροειδοποίητων απεργιών προκλήθηκε έλλειψη εμπιστοσύνης προς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
στ) Η έλλειψη υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αφού παρά τις υποσχέσεις για νέα έργα στον τομέα των υποδομών, ποτέ αυτά δεν υλοποιήθηκαν
ζ) Η αδυναμία εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων, αφού αυτές εξαιρούνται από τις επιδοτήσεις, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά οι επτά λόγοι για την απώλεια αυτών των πελατών είναι:
α) Το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών αφού στην Ελλάδα το κόστος εργασίας ανα κιλό λαμαρίνας είναι 4 ή 5 ευρώ ενώ στις γειτονικές χώρες μόνο 1,6 ευρώ ανα κιλό.
β) Οι εργαζόμενοι, στο Πέραμα ή τη Δραπετσώνα, αποχωρούν από το πλοίο στο οποίο εκτελούνται εργασίες 20 λεπτά πριν από το πέρας του 7ώρου. Όταν εργάζονται στα ναυπηγεία στην Κυνοσούρα, αποχωρούν 30 λεπτά πριν από το πέρας του 7ώρου, ενώ στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, οι εργαζόμενοι αποχωρούν μία ώρα πριν από το πέρας του 7ώρου. Και όλα αυτά πληρωτέα μέσα στο 7ωρο
γ) Το συνδικάτο επιβάλλει στις επιχειρήσεις εδώ και χρόνια να προσλαμβάνουν το 30% του προσωπικού, με εργαζομένους της επιλογής του.
δ) Με βάση συμφωνία μεταξύ των εργοδοτών και του συνδικάτου προβλέπεται να μην εργάζονται επί του πλοίου οι εργαζόμενοι πάνω από 10 ώρες ημερησίως δηλαδή 7 ώρες κανονικό ημερομίσθιο και 3 ώρες υπερωρία, όταν και εφόσον είναι απαραίτητη. Όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, «η συμφωνία αυτή όμως ''παραφράσθηκε'' από το συνδικάτο και επιβλήθηκε
προς τις επιχειρήσεις κατά τρόπο ώστε ακόμη, και για μια ώρα πρόσθετης εργασίας πέραν των 10 ωρών, να ζητείται η έγγραφη συγκατάθεση από το συνδικάτο, ανεξάρτητα εάν το πλοίο καθυστερήσει τον απόπλου ή όχι».
ε) Οι απεργίες και ο συνεπακόλουθος αρνητικός αντίκτυπος που προκαλούν συνιστά επίσης αρνητική
επίδραση στον κλάδο της ναυπήγησης, αφού λόγω των συνεχόμενων και απροειδοποίητων απεργιών προκλήθηκε έλλειψη εμπιστοσύνης προς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
στ) Η έλλειψη υποδομών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αφού παρά τις υποσχέσεις για νέα έργα στον τομέα των υποδομών, ποτέ αυτά δεν υλοποιήθηκαν
ζ) Η αδυναμία εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεων, αφού αυτές εξαιρούνται από τις επιδοτήσεις, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment