18/05/2021

F-35 και η επερχόμενη 6η γενιά μαχητικών…

Ο υπεύθυνος για την αγορά στρατιωτικού υλικού για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) αξιωματούχος επί προεδρίας Τραμπ, πρότεινε να μειωθεί ο συνολικός αριθμός των αεροσκαφών Lockheed Martin F-35 σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%, σύμφωνα με δύο πρώην αξιωματούχους του τομέα της άμυνας που συμμετείχαν στις συζητήσεις, όπως αποκαλύπτει το CNN. Τα νέα έρχονται καθώς αυξάνεται η κριτική του Κογκρέσου για το πιο ακριβό πρόγραμμα όπλων στην ιστορία των ΗΠΑ. Πρόκειται για τον Γουίλ Ρόπερ, ο οποίος υπηρέτησε ως Βοηθός Υπουργός Αεροπορίας για τις Προμήθειες, την Τεχνολογία και τη Λογιστική Υποστήριξη (Acquisition, Technology and Logistics) τα τελευταία τρία χρόνια της κυβέρνηση Τραμπ. Συνέστησε στον αρχηγό της Αεροπορίας, πτέραρχο Τσαρλς Μπράουν και τη συνάδελφό του πρώην Υφυπουργό Άμυνας για τις Προμήθειες και Υποστήριξη, Έλεν Λορντ, να μειωθούν οι παραγγελίες των F-35 από τα 1.763 μαχητικά σε περίπου 800!

Ο Ρόπερ υποστήριξε το πρόγραμμα για το έκτης γενιάς μαχητικό (NGAD: Next-Generation Air Dominance), ψηφιακά σχεδιασμένο, το οποίο έκτοτε έχει προχωρήσει πολύ. Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, αποκαλύφθηκε ότι τον περασμένο Οκτώβριο στο Συνέδριο “Air, Space & Cyber” πέταξε ένα πρωτότυπο του νέου αεροσκάφους και “έσπασε πολλά ρεκόρ”. Αν και η σχεδίαση του αεροσκάφους δεν έχει δημοσιοποιηθεί με τη διαρροή κάποιας φωτογραφίας, η αποκάλυψη των αξιωματούχων συμπίπτει με τον αυξανόμενο έλεγχο και την κριτική που δέχεται το πρόγραμμα του F-35 από μέλη του Κογκρέσου. Παράλληλα, πιέζεται και το αμερικανικό Πεντάγωνο να αναθεωρήσει τον σχεδιασμό του.

Το συνολικό κόστος κατά τη διάρκεια ζωής του προγράμματος F-35 εκτιμάται σε 1,7 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την αξιολόγηση του προγράμματος του υπουργείου Άμυνας, αναφέρει το δημοσίευμα του CNN. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των χρημάτων, 1,27 τρισ. δολάρια, δεν είναι το κόστος αγοράς των αεροσκαφών, αλλά το κόστος για τη διατήρησή τους. Οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις σχεδιάζουν να αγοράσουν συνολικά περί τα 2.500 F-35 . Η μείωση της αγοράς της Πολεμικής Αεροπορίας σε περίπου 800 αεροσκάφη θα μπορούσε να μειώσει το κόστος συντήρησης κατά περίπου 400 δισεκατομμύρια δολάρια. Μια μεγάλη μείωση όμως θα επηρέαζε όχι μόνο την Lockheed Martin, αλλά και μια βιομηχανική βάση σε ολόκληρη τη χώρα που υποστηρίζει την κατασκευή του αεροσκάφους.

Στέλεχος της εταιρείας δήλωσε σε ακρόαση της Επιτροπής Ενόπλων Δυνάμεων της Γερουσίας στα τέλη Απριλίου, ότι η εφοδιαστική αλυσίδα των ΗΠΑ συμπεριλαμβάνει περισσότερες από 1.800 εταιρείες, εκ των οποίων περίπου 1.000 είναι μικρές ή επιχειρήσεις που επιβιώνουν σε δύσκολες συνθήκες στην έδρα τους. Παράλληλα, όπως ανέφερε η Έλεν Λορντ που παραδέχθηκε ότι υπάρχει προβληματισμός στο Πεντάγωνο, χρειάζεται μεγάλη προσοχή στις αποφάσεις, ανεξαρτήτως των υποσχέσεων που έχει αφήσει στις πρώτες δοκιμές το NGAD. Από τη μία υπάρχει ένα πολλά υποσχόμενο νέο αεροσκάφος που έχει πολύ δρόμο όμως ακόμα να διανύσει και από την άλλη η ανάγκη η εγγύησης στην ασφάλεια της χώρας που παρέχει ένα έτοιμο προϊόν που μπορεί να προσθέτει ισχύ στις ένοπλες δυνάμεις σε μηνιαία βάση. Η Λορντ είπε ότι το κόστος συντήρησης του μαχητικό πρέπει να μειωθεί, όμως “η συζήτηση αφορά τον βαθμό στον οποίο είναι λογικό να μειωθούν τα F-35 για να εξοικονομηθούν χρήματα για το NGAD. Προς ώρας, τα F-35 έχει πολύ καλή απόδοση για την Πολεμική Αεροπορία, το Ναυτικό και τους Πεζοναύτες. Τα σχόλια των πιλότων είναι διθυραμβικά όταν προσγειώνονται.

Εκπρόσωπος της αμερικανικής Αεροπορίας δήλωσε ότι η USAF εξακολουθεί να είναι “πλήρως δεσμευμένη” για το F-35. Ταυτόχρονα, είπε ότι ο Κλάδος εργάζεται για να βρει “το μείγμα μαχητικών δυνάμεων που ανταποκρίνεται καλύτερα στις προκλήσεις του εξαιρετικά ρευστού περιβάλλοντος”. Σύμφωνα με τον GAO (κυβερνητικός ελεγκτικός οργανισμός των ΗΠΑ), το πρόβλημα είναι πιο έντονο για την Αεροπορία, όπου διαπιστώθηκε ότι το εκτιμώμενο κόστος των F-35 ήταν 47% υψηλότερο από αυτό που είπε η Πολεμική Αεροπορία ότι μπορούσε να αντέξει. Το πρόγραμμα, το οποίο θα συμπληρώνει 20 χρόνια τον Οκτώβριο, δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τις δοκιμές και δεν έχει ξεκινήσει μαζική παραγωγή, παρά το ότι τα μαχητικά επιχειρούν, μαστίζεται από υπερβάσεις κόστους και πολυετείς καθυστερήσεις, συμπεριλαμβανομένης της μειωμένης παραγωγής κατά 800 κινητήρες μέχρι το 2030. Στην Αεροπορία, το Ναυτικό και τους Πεζοναύτες, παρότι επιχειρεί, το F-35 παραμένει πολύ κάτω από τον στόχο της πλήρους επιχειρησιακής ικανότητας. “Είναι πιο ακριβό από ό, τι περιμέναμε. Παίρνει περισσότερο χρόνο από όσο περίμενε να χρειαστεί. Ο κινητήρας χρειάζεται συντήρηση πιο γρήγορα από ό,τι υπολογίζαμε και είναι πιο ακριβό και χρονοβόρο να διορθωθεί “, ανέφερε ο Άνταμ Σμιθ, πρόεδρος της Επιτροπής Ένοπλων Υπηρεσιών (Armed Services Committee) της Βουλής, μιλώντας με το CNN.

Η δραματική μείωση της προμήθειας μαχητικών αεροσκαφών έχει προηγούμενο. Το 1997, η USAF σχεδίαζε να αγοράσει περισσότερα από 400 μαχητικά αεροσκάφη F-22 Raptor της Lockheed Martin. Εκείνη την εποχή, το τεχνολογίας μειωμένης παρατηρησιμότητας (stealth) Raptor αναπτύχθηκε ως το πιο προηγμένο μαχητικό αεροσκάφος στον κόσμο. Ωστόσο, το αυξανόμενο κόστος οδήγησε στην απόφαση αγοράς μόνο 187 αεροσκαφών πριν από τη διακοπή λειτουργίας της γραμμής παραγωγής. Η USAF αναγνωρίζει παρόμοια προβλήματα και με το κόστος του F-35, σύμφωνα με την έκθεση GAO. Η USAF φέρεται να παραδέχεται, ότι οι μόνες διαθέσιμες επιλογές για να λειτουργήσουν τα F-35 στο πλαίσιο του προϋπολογισμού, είναι είτε η μείωση του συνολικού αριθμού αεροσκαφών F-35A που σκοπεύει να προμηθευθεί ο Κλάδο, είτε η μείωση των προγραμματισμένων ωρών πτήσης ανά αεροσκάφος”, αναφέρεται στην έκθεση.

Μήπως και συνδυασμός αυτών, προσθέτουμε εμείς… Οι δραματικές αποφάσεις σε ένα ώριμο πλέον πρόγραμμα όπως αυτό του F-35 Lightning II θα μπορούσαν να δημιουργήσουν περισσότερα και πιο δαπανηρά στην επίλυσή τους προβλήματα από αυτά που θα επιδιωχθεί να αντιμετωπιστούν με βεβιασμένες περικοπές. Όσο πολλά υποσχόμενη σε όρους χρόνου ολοκλήρωσης του έργου, δαπάνης και επιχειρησιακών δυνατοτήτων και να είναι η νέα γενιά αεροσκαφών που προκύπτει από την καινοτόμο τεχνολογία της τρισδιάστατης ψηφιακής σχεδίασης, είναι πολύ νωρίς ακόμα για να αλλάξει δραστικά τον προγραμματισμό του το Πεντάγωνο. Οι δε συνέπειες δεν θα περιοριστούν μόνο στο εσωτερικό των ΗΠΑ…

ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
https://www.defence-point.gr/news/polemos-f-35-me-tin-eperchomeni-6i-genia-machitikon-to-ngad-quot-zalizei-quot-toys-ypeythynoys

Σύμφωνα με τον Πτέραρχο Clinton Hinote, τον Υπαρχηγό του Επιτελείου Στρατηγικής, Ολοκλήρωσης και Απαιτήσεων, η Αμερικανική Αεροπορία ενδέχεται να αποσύρει αριθμό μαχητικών αεροσκαφών F-35, των αρχικών παραδόσεων που σήμερα χρησιμοποιούνται για εκπαιδευτικούς σκοπούς, από το 2030 και μετά. «Δεν έχουμε τέτοια σχέδια τώρα, αλλά είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη … διότι το μέγα ερώτημα είναι θα τα αναβαθμίσουμε;», δήλωσε και συμπλήρωσε «το κόστος της αναβάθμισης είναι κρίσιμος παράγοντας. Θέλουμε να αναβαθμίσουμε εκπαιδευτικά αεροσκάφη;». Τα F-35, στα οποία αναφέρεται ο Αμερικανός αξιωματούχος, είναι των αρχικών παρτίδων και χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των F-22. Η αναβάθμιση τους σε ανώτερο επίπεδο είναι, σε ορισμένες περιπτώσεις αδύνατη, και είναι δυνατή είναι ακριβή.

https://defencereview.gr/pithani-aposyrsi-f-35-lightning-ii-archikon-ekdoseon/

ΚΟΥΡΗΤΗΣ: ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΓΝΩΣΤΟ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΤΑΚΤΙΚΑ ΜΕ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ) ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΣΤΟ ΟΛΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "F-35". ΜΕ ΕΝΟΧΛΟΥΣΑΝ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΜΕ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ. ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΛΑΜΒΑΝΟΜΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟΥ ΜΕΣΟΥ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΜΩΣ ΤΟΥ ΑΠΕΔΙΔΑΝ. ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΣΑ ΤΗΝ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΕΙΔΙΚΑ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΟ, ΕΒΡΙΣΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΤΕΤΑΣΣΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΕΣΑΕΙ "beta" ΕΚΔΟΣΗ κ.α
ΗΤΑΝ Η ΛΟΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΑΥΤΩΝ , ΛΟΓΙΚΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΕ ΤΟΤΕ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΠΡΟΙΟΝ ΑΛΛΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΠΤΟ, ΠΡΟΙΟΝ, ΑΛΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΣΑΕΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΜΙΑΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ, ΒΕΛΤΙΩΝΕΤΑΙ, ΑΡΑ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΥΝΕΧΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ. (telemetry). ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΚΑΙ Η Microsoft ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΤΩΝ Windows 10. ΑΥΤΗ Η ΛΟΓΙΚΗ ΗΤΑΝ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ, ΑΦΗΝΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ.
ΜΑΚΑΡΙ ΤΩΡΑ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΑΥΤΗ Η ΛΟΓΙΚΗ ΝΑ ΤΕΡΜΑΤΙΣΤΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΥ. Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΕΤΗ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.

ΠΟΛΛΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ: https://isxys.blogspot.com/search?q=F-35

No comments :

Post a Comment