Η Π.Α των ΗΠΑ σύμφωνα με δημοσιεύματα φέρεται να στρέφεται ξανά στα μαχητικά 4ης γενιάς, υποχρεωτικά, για πολλούς λόγους. Πρόκειται για εξόχως σημαντική εξέλιξη, δεδομένου ότι ανατρέπει τον πάγιο εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία, σχεδιασμό των ΗΠΑ για τη δημιουργία αεροπορικών δυνάμεων αποκλειστικά απαρτιζόμενων από μαχητικά σχεδιαστικών χαρακτηριστικών χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth).
Το μεγαλεπήβολο σχέδιο της αντικατάστασης του F-15 από το F-22 Raptor, ναυάγησε από τη δεκαετία του ‘90, όταν σταδιακά από τα 750 περίπου μαχητικά του τύπου που σχεδιάζονταν να κατασκευαστούν, περικόπηκαν σε μόλις 177. Δεν ήταν μόνο το πολύ μεγάλο κόστος ανά μονάδα που περιόρισε σε τόσο μικρό αριθμό την παραγωγή του F-22. Ήταν και το γεγονός ότι και από την πλευρά της Ρωσίας και της Κίνας δεν υπήρχε αντίστοιχη απειλή. Που με τη σειρά της θα μπορούσε να δικαιολογήσει μία τόσο μεγάλη επένδυση. Το F-22 επί της ουσίας αντικαταστάθηκε από το πολλαπλού ρόλου μονοκινητήριο, διακλαδικό (JSF – Joint Strike Fighter) F-35.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον ανταγωνιστικά προϊόντα από τη Ρωσία και την Κίνα, το πρόγραμμα έχει ταλαιπωρηθεί από καθυστερήσεις και υπερκοστολογήσεις που μοιραία οδήγησαν στο να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις. Τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth), ενώ παραμένουν επιθυμητά σε επανδρωμένα και μη μαχητικά, δεν έχουν πλέον καθοριστικό ρόλο, για τα πρώτα, στις επιχειρήσεις του άμεσου μέλλοντος. Στη σκέψη αυτή συντελεί και το γεγονός ότι η διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων του F-35, φαίνεται να έχει ακόμη δρόμο, αλλά και στο ότι το κόστος ανά ώρα πτήσης δεν έχει περιοριστεί στο βαθμό που θα επιθυμούσαν οι Αμερικανοί επιτελείς, παραμένοντας σε επίπεδα της τάξης των 40.000 δολαρίων σύμφωνα με αρκετές πηγές.
Αυτοί είναι κάποιοι λόγοι για τους οποίους το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ εξετάζει πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο περικοπής των 1.763 F-35 και των τριών εκδόσεων που βάσει σχεδιασμού πρόκειται να αποκτήσουν η USAF, το USN και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ (USMC), σε μόλις 1050.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΡΩΤΟΤΥΠΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ: https://www.defence-point.gr/news/f-35-lightning-ii-tis-usaf-pros-dramatiki-meiosi-paraggelion-yper-ton-f-16-ti-simatodotei
ΣΧΕΤΙΚΟ: https://doureios.com/provlimata-f-35aridon/
Το μεγαλεπήβολο σχέδιο της αντικατάστασης του F-15 από το F-22 Raptor, ναυάγησε από τη δεκαετία του ‘90, όταν σταδιακά από τα 750 περίπου μαχητικά του τύπου που σχεδιάζονταν να κατασκευαστούν, περικόπηκαν σε μόλις 177. Δεν ήταν μόνο το πολύ μεγάλο κόστος ανά μονάδα που περιόρισε σε τόσο μικρό αριθμό την παραγωγή του F-22. Ήταν και το γεγονός ότι και από την πλευρά της Ρωσίας και της Κίνας δεν υπήρχε αντίστοιχη απειλή. Που με τη σειρά της θα μπορούσε να δικαιολογήσει μία τόσο μεγάλη επένδυση. Το F-22 επί της ουσίας αντικαταστάθηκε από το πολλαπλού ρόλου μονοκινητήριο, διακλαδικό (JSF – Joint Strike Fighter) F-35.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον ανταγωνιστικά προϊόντα από τη Ρωσία και την Κίνα, το πρόγραμμα έχει ταλαιπωρηθεί από καθυστερήσεις και υπερκοστολογήσεις που μοιραία οδήγησαν στο να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις. Τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (stealth), ενώ παραμένουν επιθυμητά σε επανδρωμένα και μη μαχητικά, δεν έχουν πλέον καθοριστικό ρόλο, για τα πρώτα, στις επιχειρήσεις του άμεσου μέλλοντος. Στη σκέψη αυτή συντελεί και το γεγονός ότι η διαδικασία επίλυσης των προβλημάτων του F-35, φαίνεται να έχει ακόμη δρόμο, αλλά και στο ότι το κόστος ανά ώρα πτήσης δεν έχει περιοριστεί στο βαθμό που θα επιθυμούσαν οι Αμερικανοί επιτελείς, παραμένοντας σε επίπεδα της τάξης των 40.000 δολαρίων σύμφωνα με αρκετές πηγές.
- Η Αεροπορία των ΗΠΑ βρίσκεται ήδη στη διαδικασία εξέλιξης του 6ης γενιάς NGAD, υπό εντελώς νέα δεδομένα που περιορίζουν δραματικά τα κόστη σχεδίασης, ανάπτυξης και παραγωγής.
- Η ανάπτυξη τεχνολογιών ΑΙ (τεχνητής νοημοσύνης), επιτρέπει πλέον ακόμη και σε μαχητικά 4ης γενιάς ή και σε μεταφορικά αεροπλάνα, να λειτουργήσουν ως πλατφόρμες καθοδήγησης μη επανδρωμένων μαχητικών με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά stealth. Κάθε ένα από αυτά τα μη επανδρωμένα μαχητικά, θα αποκτώνται από τις αεροπορικές δυνάμεις στο ένα δέκατο του κόστους ενός F-35!
- Η ανάπτυξη και μαζική παραγωγή (με χαμηλότερο κόστος) όπλων ακριβείας μακρού πλήγματος, τα οποία πλέον μπορούν να εξαπολυθούν σε μεγάλους αριθμούς εναντίον στόχων στο έδαφος από βομβαρδιστικά αλλά και μεταφορικά αεροπλάνα.
- Η ανάπτυξη φονικών συστημάτων λέιζερ, τα οποία έχουν εξελιχθεί σε βαθμό που το μέγεθος και το βάρος τους επιτρέπουν την αξιοποίησή τους ακόμη και από μικρά μονοκινητήρια μαχητικά αεροπλάνα της κατηγορίας του F-16.
Αυτοί είναι κάποιοι λόγοι για τους οποίους το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ εξετάζει πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο περικοπής των 1.763 F-35 και των τριών εκδόσεων που βάσει σχεδιασμού πρόκειται να αποκτήσουν η USAF, το USN και το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ (USMC), σε μόλις 1050.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΡΩΤΟΤΥΠΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ: https://www.defence-point.gr/news/f-35-lightning-ii-tis-usaf-pros-dramatiki-meiosi-paraggelion-yper-ton-f-16-ti-simatodotei
ΣΧΕΤΙΚΟ: https://doureios.com/provlimata-f-35aridon/
No comments :
Post a Comment