Είσαι καθηγήτρια Γυμνασίου. Γυμνασίου, όχι Λυκείου. Δηλαδή οι μεγαλύτεροι μαθητές σου είναι 15 χρονών. Με άλλες δύο "συναδέλφισσες" θέλετε να μυήσετε τα παιδιά στα μυστικά της 7ης Τέχνης. Τι θέμα θα διάλεγες; Σε ποια κατεύθυνση θα προέτρεπες να στραφούν τα "εφηβάκια", να ερευνήσουν, να συλλογιστούν να γράψουν σενάριο, να ζήσουν την εμπειρία του γυρίσματος, του μοντάζ, να καμαρώσουν τον κόπο τους; Οι συντρόφισσες του 8ου Γυμνασίου Πειραιά δεν χρειάστηκε προσπαθήσουν πολύ. To θέμα το είχαν έτοιμο. Άλλωστε τι πιο φυσιολογικό, για παιδιά 13, 14, 15 ετών από το να γυρίσουν μια ταινία με τίτλο “Ξημερώνει στο Γεντί Κουλέ”! Φαντάζομαι και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Και έφτιαξαν αυτό που μπορείτε να θαυμάσετε στο video. Θέμα της, η εκτέλεση ενός “ήρωα” της μετεμφυλιοπολεμικής περιόδου, του αμετανόητου κομμουνιστή Νίκου Νικηφορίδη. Ό,τι πρέπει για να καλλιεργηθεί στα παιδιά κλίμα εθνικής ομοψυχίας και συναίνεσης στο οποίο τόσο ποντάρουν, κάνοντας τεμενάδες στο ΚΚΕ, οι ορθοπολιτικάριοι της ΝΔ, χωρίς να τους απασχολεί το τι φίδια τρέφει στον κόρφο της η Παιδεία και πόσα αυγά του φιδιού εκκολάπτονται ετησίως.
Αυτή η ταινία είναι ακόμα πιο επικίνδυνη από την προηγούμενη, διότι αισθητικά είναι άρτια. Ενώ τους ληστές – ΑγιοΒασίληδες μπορείς να τους δεις και στον χαβαλέ (μολονότι δεν ήταν αυτή η πρόθεση των “δημιουργών”), ετούτη εδώ, με τον υποβλητικό φωτισμό, τη μουσική και την επαγγελματικού επιπέδου, “ποιητική” φωτογραφία, σού περνάει το μήνυμα με ορό κατευθείαν στη φλέβα. Γιατί εκτελέστηκε ο Νικηφορίδης; Επειδή ήθελε την ειρήνη! Φαντάσου δηλαδή τι καθάρματα ήταν αυτοί που τον καταδίκασαν, θα σκέφτεται το 14χρονο. (Κυβέρνηση Σοφοκλή Βενιζέλου και Γεωργίου Παπανδρέου, του Γέρου της Δημοκρατίας ήταν τότε, να μην το ξεχνάμε, ε;). Όχι επειδή ο ο Νικηφορίδης ως μαχητής του “δημοκρατικού στρατού” σκότωνε Έλληνες θέλοντας να επιβάλει στη χώρα σοβιετικό καθεστώς. Όχι επειδή, μολονότι η πατρίδα συγχώρεσε το νεαρόν της ηλικίας του και του έδωσε χάρη, αυτός και κάποιοι άλλοι ακόμα, προσπάθησαν να ξαναοργανώσουν αντάρτικο για να την ξανααιματοκυλήσουν.
Αν ψάξετε πληροφορίες για τον Νικηφορίδη στο διαδίκτυο, θα βρείτε εκατοντάδες αγιογραφίες, όλες της μιάς πλευράς. Ούτε μία της άλλης. Όλες με το ίδιο σενάριο: “αγωνίστηκε για την ειρήνη και τον σκότωσαν”. Το βιβλίο με την ιστορία του, που κυκλοφόρησε ο Καστανιώτης το 1988, έχει τον εύγλωττο τίτλο “Η εκτέλεση της ειρήνης”. Ποιος, όμως, τους διαψεύδει; Ο ίδιος ο Νικηφορίδης! Στην απολογία του δήλωσε ξεκάθαρα: “Δεν πρόκειται από εμένα ν’ ακούσετε παρεσύρθην, φταίνε άλλοι κλπ. Είμαι αριστερός.” Κι όταν πήγαινε για εκτέλεση – ήταν ο μόνος της παρέας που καταδικάσθηκε σε θάνατο, οι άλλοι έπεσαν στα μαλακά – είπε ακόμα πιο ξεκάθαρα: “Πεθαίνω για τα ιδανικά του σοσιαλισμού”. Βέβαια, ήταν κι αυτός ακόμα ένα θύμα του Στάλιν, καθώς η “Έκκληση της Στοκχόλμης” για την οποία μάζευε υπογραφές ήταν ακόμα μια εγκληματική απάτη της Μόσχας. (περισσότερα σε επόμενο post).
Σ’ αυτό, λοιπόν, το εντελώς σύγχρονο, ελπιδοφόρο για τον κόσμο του αύριο και ταιριαστό με τον ψυχισμό των 13/14/15χρονων θέμα, “δούλεψαν” οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Πειραιά, με τις 3 καθηγήτριές τους. Να μάθουμε και τα ονόματα των “εκπαιδευτικών”, που άλλωστε τα μοστράρουν φαρδιά πλατιά στο τέλος, στους συντελεστές της ταινίας: Kλαίρη Ανδρέου, Αναστασία Φραγκοπούλου, Αγγελική Χαραλαμποπούλου. Μπήκα στον κόπο και έψαξα τις πολιτικές απόψιες της πρώτης στο FB. Το έχει κλειστό, αλλά οι φωτογραφίες τα λένε όλα. Δείτε τις στα πρώτα 4 σχόλια. Εσύ λοιπόν κοιμάσαι και η τύχη σου δουλεύει. Ένας αδίστακτος μηχανισμός σταλινικής προπαγάνδας βυσσοδομεί στις τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου, μολύνοντας τον εγκέφαλο των παιδιών με τους βίους αγίων της αριστεράς και γεμίζοντάς τα μίσος για τους άλλους, τους “φασίστες” που σκότωσαν το γελαστό παιδί. Συντρόφισσες, μια που η ομάδα σας έχει ροπή στα ιστορικά, σας προτείνω μερικά θέματα για τις επόμενες καλλιτεχνικές αναζητήσεις σας: “Ξημερώνοντας στο Κατύν” “Ξημερώνοντας στα Γκουλάγκ” “Βραδιάζοντας στην τρύπα του Φενεού” “Ξημεροβραδιάζοντας στον Μελιγαλά”.
Υ.Γ. Αισθάνομαι φρίκη που, το 2020 αναγκάζομαι να γράφω για γεγονότα που συνέβησαν 70 χρόνια πριν. Ως πολίτης, πριν εμπλακώ στην πολιτική, τον εμφύλιο τον είχα εντελώς ξεχάσει. Ουδέποτε τον συζητούσαμε στις παρέες μας, κι όταν καμμιά ταινία του Αγγελόπουλου τον χρησιμοποιούσε ως υλικό, τη βλέπαμε – για ενημέρωση – και ελεεινολογούσαμε “ τς τς τς, μα τι αίσχη έγιναν τότε από όλους” και αλλάζαμε κουβέντα. Μπαίνοντας στην πολιτική, διαπίστωσα ότι μόνο οι δικές μας παρέες τον είχαν ξεχάσει. Οι άλλοι το δούλευαν υπόγεια το πράγμα, ετοιμάζοντας τη ρεβάνς. Ε, λοιπόν, “σύντροφε”, όχι! Ως εδώ και μη παρέκει. Θα τα ξεχάσουμε αυτά αν τα ξεχάσουμε και οι δύο. Αφού όμως επιμένεις, λυπάμαι, δεν θα μείνω με σταυρωμένα τα χέρια. Διότι δεν θέλω να τα ξαναζήσω, ενώ εσύ το επιδιώκεις.
Αυτή η ταινία είναι ακόμα πιο επικίνδυνη από την προηγούμενη, διότι αισθητικά είναι άρτια. Ενώ τους ληστές – ΑγιοΒασίληδες μπορείς να τους δεις και στον χαβαλέ (μολονότι δεν ήταν αυτή η πρόθεση των “δημιουργών”), ετούτη εδώ, με τον υποβλητικό φωτισμό, τη μουσική και την επαγγελματικού επιπέδου, “ποιητική” φωτογραφία, σού περνάει το μήνυμα με ορό κατευθείαν στη φλέβα. Γιατί εκτελέστηκε ο Νικηφορίδης; Επειδή ήθελε την ειρήνη! Φαντάσου δηλαδή τι καθάρματα ήταν αυτοί που τον καταδίκασαν, θα σκέφτεται το 14χρονο. (Κυβέρνηση Σοφοκλή Βενιζέλου και Γεωργίου Παπανδρέου, του Γέρου της Δημοκρατίας ήταν τότε, να μην το ξεχνάμε, ε;). Όχι επειδή ο ο Νικηφορίδης ως μαχητής του “δημοκρατικού στρατού” σκότωνε Έλληνες θέλοντας να επιβάλει στη χώρα σοβιετικό καθεστώς. Όχι επειδή, μολονότι η πατρίδα συγχώρεσε το νεαρόν της ηλικίας του και του έδωσε χάρη, αυτός και κάποιοι άλλοι ακόμα, προσπάθησαν να ξαναοργανώσουν αντάρτικο για να την ξανααιματοκυλήσουν.
Αν ψάξετε πληροφορίες για τον Νικηφορίδη στο διαδίκτυο, θα βρείτε εκατοντάδες αγιογραφίες, όλες της μιάς πλευράς. Ούτε μία της άλλης. Όλες με το ίδιο σενάριο: “αγωνίστηκε για την ειρήνη και τον σκότωσαν”. Το βιβλίο με την ιστορία του, που κυκλοφόρησε ο Καστανιώτης το 1988, έχει τον εύγλωττο τίτλο “Η εκτέλεση της ειρήνης”. Ποιος, όμως, τους διαψεύδει; Ο ίδιος ο Νικηφορίδης! Στην απολογία του δήλωσε ξεκάθαρα: “Δεν πρόκειται από εμένα ν’ ακούσετε παρεσύρθην, φταίνε άλλοι κλπ. Είμαι αριστερός.” Κι όταν πήγαινε για εκτέλεση – ήταν ο μόνος της παρέας που καταδικάσθηκε σε θάνατο, οι άλλοι έπεσαν στα μαλακά – είπε ακόμα πιο ξεκάθαρα: “Πεθαίνω για τα ιδανικά του σοσιαλισμού”. Βέβαια, ήταν κι αυτός ακόμα ένα θύμα του Στάλιν, καθώς η “Έκκληση της Στοκχόλμης” για την οποία μάζευε υπογραφές ήταν ακόμα μια εγκληματική απάτη της Μόσχας. (περισσότερα σε επόμενο post).
Σ’ αυτό, λοιπόν, το εντελώς σύγχρονο, ελπιδοφόρο για τον κόσμο του αύριο και ταιριαστό με τον ψυχισμό των 13/14/15χρονων θέμα, “δούλεψαν” οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Πειραιά, με τις 3 καθηγήτριές τους. Να μάθουμε και τα ονόματα των “εκπαιδευτικών”, που άλλωστε τα μοστράρουν φαρδιά πλατιά στο τέλος, στους συντελεστές της ταινίας: Kλαίρη Ανδρέου, Αναστασία Φραγκοπούλου, Αγγελική Χαραλαμποπούλου. Μπήκα στον κόπο και έψαξα τις πολιτικές απόψιες της πρώτης στο FB. Το έχει κλειστό, αλλά οι φωτογραφίες τα λένε όλα. Δείτε τις στα πρώτα 4 σχόλια. Εσύ λοιπόν κοιμάσαι και η τύχη σου δουλεύει. Ένας αδίστακτος μηχανισμός σταλινικής προπαγάνδας βυσσοδομεί στις τάξεις Δημοτικού και Γυμνασίου, μολύνοντας τον εγκέφαλο των παιδιών με τους βίους αγίων της αριστεράς και γεμίζοντάς τα μίσος για τους άλλους, τους “φασίστες” που σκότωσαν το γελαστό παιδί. Συντρόφισσες, μια που η ομάδα σας έχει ροπή στα ιστορικά, σας προτείνω μερικά θέματα για τις επόμενες καλλιτεχνικές αναζητήσεις σας: “Ξημερώνοντας στο Κατύν” “Ξημερώνοντας στα Γκουλάγκ” “Βραδιάζοντας στην τρύπα του Φενεού” “Ξημεροβραδιάζοντας στον Μελιγαλά”.
Υ.Γ. Αισθάνομαι φρίκη που, το 2020 αναγκάζομαι να γράφω για γεγονότα που συνέβησαν 70 χρόνια πριν. Ως πολίτης, πριν εμπλακώ στην πολιτική, τον εμφύλιο τον είχα εντελώς ξεχάσει. Ουδέποτε τον συζητούσαμε στις παρέες μας, κι όταν καμμιά ταινία του Αγγελόπουλου τον χρησιμοποιούσε ως υλικό, τη βλέπαμε – για ενημέρωση – και ελεεινολογούσαμε “ τς τς τς, μα τι αίσχη έγιναν τότε από όλους” και αλλάζαμε κουβέντα. Μπαίνοντας στην πολιτική, διαπίστωσα ότι μόνο οι δικές μας παρέες τον είχαν ξεχάσει. Οι άλλοι το δούλευαν υπόγεια το πράγμα, ετοιμάζοντας τη ρεβάνς. Ε, λοιπόν, “σύντροφε”, όχι! Ως εδώ και μη παρέκει. Θα τα ξεχάσουμε αυτά αν τα ξεχάσουμε και οι δύο. Αφού όμως επιμένεις, λυπάμαι, δεν θα μείνω με σταυρωμένα τα χέρια. Διότι δεν θέλω να τα ξαναζήσω, ενώ εσύ το επιδιώκεις.
"ΟΑΕΔ: Ραγδαία αύξηση των ανέργων μέσα σε ένα μήνα - Μεγαλύτερο ποσοστό ΓΥΝΑΙΚΩΝ στην λίστα"
ReplyDeletehttps://www.pronews.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/945704_oaed-ragdaia-ayxisi-ton-anergon-mesa-se-ena-mina-megalytero
Πέσαν οι μάσκες!
Πίσω από τα κορωνοιομέτρα και τους περιορισμούς βρίσκονται κατασταλτικές φαλλοκρατικές πολιτικές κατά του φεμινιστικού κινήματος και της ελευθερίας των γυναικών, για να επιστρέψουν στα δεσμά των οικιακών τους υποχρεώσεων και να εγκλωβιστούν στον ρόλο της συζύγου/νοικοκυράς για τον αφέντη φαλλοκράτη σύζυγο!
Αμαζόνα IsR Prepotency,
πότε ξεκινάει η επανάσταση;
Πότε ξεκινάνε οι λαικοί αγώνες για την προάσπιση των ελευθεριών και την αποδέσμευση του φεμινιστικού κινήματος από τα δεσμά της πατριαρχίας και της υποταγής που επέβαλε η φαλλοκρατική κορωνοπανδημία;
Πότε θα ξεχυθούμε όλοι μαζί στους στους δρόμους σαν μία γροθιά χωρίς "δεσμούς" προσώπου (μάσκες), για να διεκδικήσουμε τ' αδιαπραγμέτευτα δίκαια και κεκτημένα μας;
Δώσε μας το στίγμα σου και το πρόγραμμα των λαικών αγώνων του Σοσιαλιστικού υπερκράτους των πολυεθνικών...
Η ταινία στο 5:21 μιλάει για την καταδίκη και εκτέλεση του Ν. Νικηφορίδη (1951) λόγω διάδωσης "ανατρεπτικών ιδεών" περί "ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗΣ", "ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΟΠΛΑ", "ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ", κ.α.
ReplyDeleteΤο σενάριο της ταινίας απέχει πολύ από την πραγματικότητα της εποχής του, καθότι το 1951 οι μόνες υπερδυνάμεις οι οποίες είχαν χρησιμοποιήσει ή κάνει τεστ σε πυρηνικά όπλα ήταν οι ΗΠΑ (1945) και ΕΣΣΔ (1949).
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_states_with_nuclear_weapons
Οι εμπνευστές του σεναρίου και της ταινίας προφανώς διακατεχόμενοι από έναν υπέρμετρο ενθουσιασμό να παρουσιάσουν τις αντιλήψεις και συμμόρφωση τους απέναντι στα παγκοσμιοποιητικά πρότυπα και αξίες - προφανώς για λόγους αυτοπροβολής, ή/και αποπροσανατολισμού της ιστορικής γνώσης για πραγματική κοινωνική δικαιοσύνη - έχουν προσεγγίσει μονομερώς, αλλά και ιστορικώς λανθασμένα το γεγονός της καταδίκης!
Το 1951 ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΚΟΜΑ ΦΙΛΕΙΡΗΝΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΦΟΠΛΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΥΡΗΝΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΚΑΤΕΙΧΕ ΠΟΤΕ ΤΗΣ ΠΥΡΗΝΙΚΑ!
Κατά συνέπεια οι λόγοι εκτέλεσης του Ν. Νικηφορίδη ΗΤΑΝ ΑΛΛΟΙ!
Τα κινήματα του πυρηνικού αφοπλισμού ή/και ελευθερίας δημιουργηθήκαν στα τέλη της δεκαετίας του '50 και πίσω από αυτά βρισκόντουσαν ΑΝΤΙΠΑΛΕΣ Μυστικές Υπηρεσίες του Δυτικού και Ανατολικού μπλοκ αντίστοιχα ως μέρος του Ψυχρού πολέμου/διαμάχης και φθοράς του αντίπαλου πολιτικού κατεστημένου και κοινωνικού ιστού μέσω PsyOps!
Κατά συνέπεια για λόγους πολιτικής και ιστορικής δικαιοσύνης για την παγκόσμια ειρήνη, η όποια προσέγγιση και ανάλυση ιστορικών γεγονότων, θα πρέπει να είναι αντικειμενική και πολύπλευρη:
"List of Gulag camps"
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Gulag_camps
"32 Disturbing Photos Of Life Inside Soviet Gulag Prisons"
https://allthatsinteresting.com/soviet-gulag-photos#5
(Οι φωτος δεν είναι από στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ναζί αλλά από Gulag της ΕΣΣΔ)
"KGB prisons"
https://www.google.com/search?q=photos+kgb+prisons&tbm=isch&ved=2ahUKEwiP57XEutjtAhUHtqQKHdyaAzsQ2-cCegQIABAA&oq=photos+kgb+prisons&gs_lcp=CgNpbWcQA1DltxRY5bcUYL25FGgAcAB4AIABcogBcpIBAzAuMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1nwAEB&sclient=img&ei=yhzdX4_aEIfskgXctY7YAw&bih=910&biw=1920
"Prisoners of conscience in the ussr - Amnesty International"
https://www.amnesty.org/download/Documents/204000/eur460011975en.pdf
(Συνιστάται η ανάγνωσή του στις κρύες νύχτες του "ειρηνικού" lockdown (τα Γεντί Κουλέ δεν πληρούν τις προδιαγραφές πλέον και ούτε επαρκούν για όλους...))
Επειδή οι παραπάνω εικόνες εξακολουθούν να υπάρχουν στις σημερινές σύγχρονες κοινωνίες, περιμένουμε και τις αντίστοιχες κινηματογραφικές παρουσιάσεις (από ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, γονείς και μαθητές) που θα καλύπτουν την ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ του ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ προβλήματος και όχι την μονόπλευρη του παρελθόντος με ιστορικές ανακρίβειες και αιτιολογίες!
INOteller