28/09/2019

27% των μαθητών υστερούν και στην ανάγνωση

Ανησυχητικά είναι αρκετά από τα δεδομένα που παρουσιάζει η έκθεση της Κομισιόν για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Το ποσοστό 15χρονων Ελλήνων με χαμηλές επιδόσεις είναι:
  • Στην ανάγνωση το 27,3% έναντι 21,3% το 2009. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7%.
  • Στα μαθηματικά το 35,8% έναντι 30,4% το 2009. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 22,2%.
  • Στις φυσικές επιστήμες το 32,7% έναντι 25,3% το 2009. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6%.
Τα ποσοστά έχουν επιδεινωθεί σε σχέση με το 2009.

Η  έκθεση επίσης διαπιστώνει:
  • Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι εξαιρετικά ελκυστικό αλλά λείπουν οι ευκαιρίες και τα κίνητρα για βελτίωση του επαγγελματισμού.
  • Οι δαπάνες για την εκπαίδευση είναι χαμηλότερες από τις περισσότερες χώρες της ΕΕ και δαπανώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό μόνο για μισθούς.
  • Η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου έχει μειωθεί περαιτέρω, ιδίως στις αγροτικές περιοχές. Το ποσοστό είναι 4,7% έναντι 14,2% το 2009. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στο 10,6%.
  • Η εύρεση εργασίας μετά την εκπαίδευση εξακολουθεί να είναι δύσκολη, ακόμη και για άτομα με υψηλά προσόντα. Το ποσοστό απασχόλησης πρόσφατων πτυχιούχων (ηλικίας 20-34 που ολοκλήρωσαν την εκπαίδευση πριν 1-3 χρόνια) διαμορφώνεται σε μόλις 55,3% έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου που αγγίζει το 81,6%.
  • Εφαρμόζονται μέτρα για την αντιμετώπιση του brain drain αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά η διεθνοποίηση των ελληνικών πανεπιστημίων είναι ανεπαρκώς ανεπτυγμένη.
  •  Η συμμετοχή ενηλίκων (25-64 ετών) στη δια βίου εκπαίδευση είναι μόλις 4,5% έναντι 11,1% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

ΑΜΠΕ

ΣΧΕΤΙΚΟ:Λειτουργικά αναλφάβητοι οι μισοί μαθητές Λυκείου

No comments :

Post a Comment