13/09/2019

Λειτουργικά αναλφάβητοι οι μισοί μαθητές Λυκείου

Στοιχεία σοκ για κίνδυνο σχεδόν οι μισοί μαθητές των Λυκείων να έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι περιλαμβάνει η έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Η ΑΔΙΠΠΔΕ επικαλείται για το συμπέρασμά της αυτό τα στοιχεία από τις απογοητευτικές επιδόσεις των μαθητών της Β Λυκείου σε Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια για το σχολικό έτος 2017-2018.

Ενδεικτικά στα γενικά λύκεια:
  • Στην Γλώσσα το 7,1% των μαθητών βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση
  • Στη Φυσική, βαθμολογία κάτω από τη βάση πήραν 1 στου δύο μαθητές (48,4%)
  • Στην Άλγεβρα το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 38,9% και στη Γεωμετρία 44,2%
Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα στα επαγγελματικά λύκεια:
  • Ένας στους πέντε πήρε κάτω από τη βάση στη Γλώσσα
  • Το 52,7% πήρε κάτω από τη βάση στην Άλγεβρα και το 51,3% στη Γεωμετρία
  • Στο 41% οι βαθμολογίες κάτω από τη βάση στη Φυσική και στο 40,8% στη Χημεία.
Οι συντάκτες της έκθεσης επισημαίνουν, ότι «τα προβλήματα που εμφανίζονται στο λύκειο, σε σύγκριση με το δημοτικό και το γυμνάσιο, δεν είναι προβλήματα αποκλειστικά του λυκείου αλλά όλων των βαθμίδων, τα οποία συσσωρευτικά κατέληξαν στο λύκειο. Προβληματίζει, βέβαια, το γεγονός ότι οι αντιλήψεις και οι πρακτικές του Δημοτικού και του Γυμνασίου, ίσως λόγω του υποχρεωτικού τους χαρακτήρα δεν αποτύπωσαν τα αρχόμενα προβλήματα λειτουργικού αναλφαβητισμού και ενδεχομένως δεν κινητοποιήθηκαν εγκαίρως».

Γι' αυτό, η ΑΔΙΠΠΔΕ προτείνει η εκπαιδευτική πολιτική να παρέμβει προληπτικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και επανορθωτικά στην Δευτεροβάθμια, με έμφαση στο επαγγελματικό λύκειο. Στις παρεμβάσεις περιλαμβάνονται:
  • η αναδιαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την αξιολόγηση των μαθητών σε όλες τις βαθμίδες
  • η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση των μαθητών στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας
  • η υποστήριξη των εκπαιδευτικών για την περαιτέρω αξιοποίηση του ψηφιακού ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου.

https://www.kathimerini.gr/1042436/article/epikairothta/ellada/ek8esh-sok-gia-toys-ma8htes

"Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός ορίζεται ως απώλεια της ικανότητας ενός ατόμου, που έχει παρακολουθήσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, να κατανοεί με επάρκεια τον προφορικό και γραπτό λόγο, να διατυπώνει με σαφήνεια την σκέψη του, να κάνει αφαιρετικούς συνειρμούς, να αναπτύσσει κριτική σκέψη, να εκμεταλλεύεται ευκαιρίες για βελτίωση των γνωστικών του δεξιοτήτων κ.λ.π." (ΕΕΚ, UNESCO, 1987)

Περισσότερα εδώ: https://isxys.blogspot.com/2018/06/blog-post_1.html

ΚΟΥΡΗΤΗΣ:  ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟ ΕΚΡΥΒΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΑΠΛΑ ΘΕΜΑΤΑ (ΚΑΤΑ ΤΑ 3/4) ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΛΥΣΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΤΡΙΑΣ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ. ΟΜΟΙΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ (ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ) ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΙ ΝΑ ΜΟΡΦΩΣΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΥΣ. ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ.

ΜΕ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ...
  • Ο ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΟΣ ΕΧΕΙ ΕΝΤΟΝΗ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ
  • ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (ΜΕΧΡΙ ΑΗΔΙΑΣ, ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΟΜΩΣ)
ΤΟΤΕ...

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ + ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ = ;

2 comments :

  1. Anonymous13/9/19 17:25

    αφου μας μαθαιναν μπουρδες... οτιναναι τα παντα ολα αχταρμας.... δεν υπηρχε σειρα και συνεχεια σε τιποτα.. ολα ηταν ενας αγχωτικος αχταρμας, με τη ψυχη στο στομα απλα για να βγει η υλη, απο το ενα κεφαλαιο στο παραλλο και μετα παλι πισω χωρις συνεχεια.... οποιος δεν καταλαβαινε απλα ατυχησε.. ακομα και η γυμναστικη ηταν "τρεξτε 10 λεπτα, μετα παρτε μια μπαλα και παιξτε, αλλα μη κανετε πολυ θορυβο"... τοσο αχρηστοι που μεχρι και το διαλειμμα ετρωγαν με το μπουρμπουρ τους και δε μας εμενε χρονος ουτε για τουαλετα... η μονη τους εγνοια ειναι να μη τους παρουν τον αερα οι μαθητες... ρομποτικα διδασκανε για να βγαλουν την υλη και την υποχρεωση... και οταν καποιος απο μας τους στριμωχνε, ελεγαν οτι "ετσι κρινει το υπουργειο" και επλεναν τα χερια τους σαν ποντιοι πιλατοι.. πχ καθηγητες διδασκανε απλως διαβαζοντας φωναχτα το απτο βιβλιο, ενω ολοι εμεις αναρωτιομασταν τι νοημα εχει αυτο;;; ποια ηταν η ουσιαστικη συνεισφορα τους;;; μπορουσαμε και μονοι μας να διαβασουμε φωναχτα απτο βιβλιο, δε τους χρειαζομασταν... πως ειναι δυνατον καποιος να διδασκει 20 χρονια τα ιδια και τα ιδια και να εχει σημειωσεις ή να ανοιγει το βιβλιο και να διαβαζει λεξη προς λεξη;;; τι στο διαολο!!! 20 χρονια δεν εμαθαν τιποτα;;; ρε δε τους νοιαζει λεμε, δε πηγαν για να διδαξουν, πηγαν για να μην μεινουν ανεργοι, για τη θεσουλα και τα $$$ πηγαν.. δε νοιαζεται κανενας για τιποτα, υπαρχει σαπιλα παντου... καποιοι απο αυτους ηταν ψυχακηδες, μιλαμε ειχαν μεγαλο προβλημα, καποιοι αλλοι ηταν εκει για την εξουσια (οθοριτα αλα καρτμαν οχι αστεια), καποιοι αλλοι βαριουνταν που ζουσαν, καποιοι αλλοι ηταν κολλημενοι σε αλλες εποχες, οτιναναι... ασχετοι ανθρωποι διδασκαν ασχετα μαθηματα, σοβαρα τωρα η μοιραγη γινοταν τυχαια, γιατι ειδικοτητες δεν υπηρχαν, πχ διδασκαν γεωλογια οι φιλολογοι!!! ψυχολογια οι χημικοι!!! τι σκατα ξεραν οι φιλολογοι απο γεωλογια;;; μιλαμε για αχρηστες γνωσεις που διδασκονταν απλως γιανα διδασκονται... αλλα αλοιμονο οι ιδιοι νομιζουν οτι ειναι πολυ μεγαλοι, σπουδαιοι και τρανοι, εθνοδιδασκαλοι, εχουν πολυ μεγαλη ιδεα για τον εαυτο τους... αρχιδια δασκαλοι ηταν... καπως ετσι παιρνουν τα οπλα στην αμερικη και δεν αφηνουν κανεναν ορθιο... το σχολειο ειναι κολαστηριο, το καλυτερο που θα μπορουσε να γινει θα ηταν να καταργηθει, και να μαθαινει μονο οποιος γουσταρει να μαθει οπως γινοταν πολυ παλια, πριν την υποχρεωτικη μαθηση.. τα σχολεια δεν εχουν λογο υπαρξης, φτιαχνονται ετσι σχιζοφρενικα εσκεμμενα για να γαμανε τα μυαλα της νεας γενιας με γνωσεις που δε θα χρησιμοποιησουν ποτε... αποδειξη οτι οι απατεωνες πολιτικαντηδες στελνουν τα δικα τους παιδια σε συγκεκριμενα ιδιωτικα... καταργηση σχολειων εδω και τωρα... γραφη αναγνωση και μαθηματικα ειναι τα σουπερ απαραιτητα, ολα τα αλλα ειναι πιπες μπλε... τα παιδια να μαθαινουν ιστορια απο τους γονεις τους και θρησκευτικα απο τους παπαδες στην εκκλησια!!! εγω εχω μαθει πιο πολλα απο το ιντερνετ, απο μονος μου, απο δικο μου ψαξιμο, παρακολουθωντας καποιους που ξερουν να διδασκουν (vsauce, veritasium κτλ), γιατι δε ξερουν ολοι να διδασκουν, δεν κανουν ολοι για δασκαλοι... αντε τωρα μη παρω αναποδες παλι!!! τεσπα

    ζουμε μερες εθνικης παρακμης, δε σωνεται το πραμα απο πουθενα και με τιποτα, θα κανει τον κυκλο του και θα καταρρευσει με ενα μεγαλο μπαμ... περιπου 10 χρονακια μειναν ακομα μεχρι το ρισετ του πλανητη... το θεμα ειναι να χασουν οι μογγολοχαζαροσατανολατρες και εμεις να ειμαστε μεταξυ αυτων που θα επιβιωσουν, γιατι αμα οι σχιστοματηδες που θα κανουν κουμαντο μετα τον 3ο παγκοσμιο ειναι σαν τους τωρινους μογγολοχαζαροσατανολατρες, τοτε την κατσαμε τη βαρκα.. τουλαχιστον οταν θα ερθει η ωρα, ευχομαι να κανω ταργκετ πρακτις σε πολλα "φιδια" και μουσλιμια αφροασιατικα λαθροορκ!!!

    ReplyDelete
  2. Anonymous17/9/19 11:13

    Πόσοι από τους 150 χιλ. εκπαιδευτικούς διαβάζουν εφημερίδες, ενημερώνονται από το internet, γνωρίζουν για τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα δημοσιονομικά μεγέθη; Πόσοι από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς γράφουν ολοκληρωμένο κείμενο, χωρίς ορθογραφικά ή νοηματικά λάθη; Πόσοι από τους Έλληνες φιλολόγους γράφουν; Όχι κείμενο, όχι άρθρο αλλά ούτε μια ρημάδα παράγραφο. Αυτοί που διορθώνουν εκθέσεις στις Πανελλήνιες. Αυτοί που κοκκινίζουν τα λάθη των μαθητών αλλά ποτέ δεν δοκιμάζουν οι ίδιοι να γράψουν λίγες γραμμές συντεταγμένου λόγου!

    https://www.liberal.gr/apopsi/leitourgika-analfabitoi-oi-misoi-kathigites-sta-scholeia/266834

    ReplyDelete