Για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες αμερικανικό αεροπλανοφόρο εισέρχεται στην περιοχή της Αρκτικής. Συγκεκριμένα το αεροπλανοφόρο Harry S. Truman θα βρίσκεται στα ανοιχτά της Νορβηγίας προκειμένου να λάβει μέρος στη στρατιωτική άσκηση του ΝΑΤΟ, όπως ανακοίνωση το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ «H Επιθετική Ομάδα του Harry S Truman θα αναπτύξει τις δυνατότητές της στα ανοιχτά των ακτών της Νορβηγίας, πραγματοποιώντας αεροπορικές, θαλάσσιες και υποθαλάσσιες επιχειρήσεις, ενώ θα πρέπει να αντιμετωπίσει την τριάδα των χαμηλών θερμοκρασιών, τους δυνατούς ανέμους και τις απρόβλεπτες θάλασσες», τονίζει η ανακοίνωση, ενώ προσθέτει ότι μετά που θα ασκήσει τις δυνατότητές της ανεξάρτητα, η ομάδα θα ενταχθεί στον στόλο των 30 χωρών που συμμετέχουν στη νατοϊκή άσκηση Trident Juncture 2018. Το αεροπλανοφόρο America ήταν το τελευταίο αμερικανικό αεροπλανοφόρο που επιχείρησε στην περιοχή, τον Σεπτέμβριο του 1991, στο πλαίσιο της νατοϊκής άσκησης North Star.
https://sputniknews.gr/kosmos/201810191177966-aeroplanoforo-ipa-arktiki-30-xronia/
Η Αρκτική γίνεται μια αρένα για έναν έντονο ανταγωνισμό για τον έλεγχο των θαλάσσιων οδών μεταφοράς και των φυσικών πόρων παγκόσμιας σημασίας. Η επερχόμενη άσκηση Trident Juncture είναι η προσπάθεια του ΝΑΤΟ να αποδείξει την κυριαρχία στην περιοχή.Το ΝΑΤΟ λέει ότι η Ρωσία δεν έχει τίποτα να ανησυχεί, επειδή η άσκηση - η οποία θα διεξαχθεί στη Νορβηγία και την Ισλανδία μεταξύ 25 Οκτωβρίου και 23 Νοεμβρίου – «δεν στοχεύει τη Ρωσία». Αλλά κατά τη διάρκεια της άσκησης Trident Juncture, οι στρατιωτικές δυνάμεις θα μοντελοποιήσουν την κατάσταση όταν επικαλείται το άρθρο 5 (Συλλογική Άμυνα) της Συνθήκης του ΝΑΤΟ, καθώς ένας δυνητικός εχθρός απειλεί ένα από τα κράτη μέλη.«Πρέπει λοιπόν να αναρωτηθούμε ποιος θα μπορούσε να απειλήσει το ΝΑΤΟ στη βορειοδυτική περιοχή», λέει ο γενικός υπολοχαγός Valery Zaparenko, πρώην αναπληρωτής επικεφαλής του Γενικού Επιτελείου της Ρωσίας.Κατά την άποψή του, δεν υπάρχει άλλο κράτος, εκτός από τη Ρωσία, που θα μπορούσε να είναι το είδος μιας υποθετικής απειλής για τη συμμαχία. «Έτσι, όλη αυτή η συζήτηση από το ΝΑΤΟ σχετικά με τη Ρωσία που δεν είναι ο στόχος της άσκησης Trident Juncture είναι ψέματα», προσθέτει ο στρατηγός.
Η επερχόμενη στρατιωτική άσκηση θα είναι η μεγαλύτερη του είδους του από το 1991. Θα περιλαμβάνει 50.000 στρατιώτες, 150 αεροσκάφη, 60 σκάφη και πάνω από 10.000 οχήματα. Η ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της εκπαίδευσης είναι ότι το ΝΑΤΟ θα ασκήσει στρατηγικά στοιχεία μετεγκατάστασης, που σημαίνει ότι οι δυνάμεις θα φτάνουν από διαφορετικά μέρη της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Ένας άλλος στόχος είναι να δοκιμαστούν διαφορετικά στοιχεία για την ανάπτυξη στρατηγικών αποθεμάτων υψηλής προτεραιότητας. Θα επικεντρωθούν επίσης στη βελτίωση της υλικοτεχνικής στήριξης. «Ακόμη και αν το ΝΑΤΟ αναφέρει διαφορετικά, το Trident Juncture είναι πραγματικά προετοιμασία για μια ένοπλη σύγκρουση μεγάλης κλίμακας σε περιοχές που συνορεύουν με τη Ρωσική Ομοσπονδία», λέει ο στρατηγός Zaparenko. Όσο για τον ανταγωνισμό για τον έλεγχο της Αρκτικής, η άσκηση Trident Juncture του ΝΑΤΟ επιβεβαιώνει αυτό το γεγονός.Τώρα δεν εμπλέκονται μόνο οι χώρες της Αρκτικής, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Νορβηγία και η Δανία, αλλά και η Κίνα, για παράδειγμα.
Η εξερεύνηση της Αρκτικής δεν είναι πλέον καθαρά επιστημονική ατζέντα. Είναι πλέον ένα οικονομικό ζήτημα που οδηγεί σε έντονη πολιτική συζήτηση μεταξύ των κρατών που έχουν συμφέροντα στην περιοχή. «Πρέπει να ρωτήσουμε: γιατί οι ηγέτες πολλών χωρών το βλέπουν τώρα ως την πρώτη τους προτεραιότητα να διερευνήσουν εδάφη που δεν τους απασχολούσαν; Η απάντηση είναι απλή - η Αρκτική θα μπορούσε ενδεχομένως να κρατήσει έως και το ένα τέταρτο των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου», εξηγεί ο Konstantin Makienko, Αντιπρόεδρος του Κέντρου Ανάλυσης Στρατηγικών και Τεχνολογιών.
Σύμφωνα με τον Makienko, πάνω από 20 μεγάλα πεδία πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν ανακαλυφθεί στην Αρκτική. Δέκα από αυτές έχουν αποδειχθεί δυνητικά κερδοφόρες. Το Υπουργείο Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Ρωσίας εκτιμά ότι 15,5 δισεκατομμύρια τόνοι πετρελαίου και 84,5 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου συγκεντρώνουν 6,2 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα. Ο τομέας Shtokman είναι ο πιο γνωστός τομέας στον ρωσικό τομέα της θάλασσας του Μπάρεντς. «Αυτές οι εδαφικές διαμάχες στην Αρκτική είναι εξαιρετικά σημαντικές», καταλήγει ο Makienko.
Ένας άλλος σημαντικός πόρος που θα μπορούσε να προσφέρει η Αρκτική είναι οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς, υπενθυμίζει ο Makienko. Λόγω του τήγματος του πάγου στον Αρκτικό Ωκεανό όλο και περισσότερο φορτίο μεταφέρεται μέσω του Βορειοανατολικού Πέρατος (NEP), με τον όγκο να αυξάνεται ραγδαία κάθε χρόνο. Το Lloyd's Register προβλέπει ότι το 2021, 15 εκατομμύρια τόνοι φορτίου θα μεταφερθούν μέσω του NEP. «Προσθέστε στον αριθμό αυτό 25 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ρωσίας που θα εξαχθούν σε μεγαλύτερους όγκους μέσω των βόρειων θαλασσών οδών. Η Ρωσία προβλέπει ότι το 2030, θα μεταφέρει 50 εκατομμύρια τόνους φορτίου μέσω του NEP ετησίως», λέει ο Makienko. Κατά τη γνώμη του, ο λόγος πίσω από αυτό το ξαφνικό ενδιαφέρον για το NEP είναι αρκετά προφανές. Η διαδρομή από την Κίνα προς τη Δυτική Ευρώπη μέσω του Βορειοανατολικού Πέρατος είναι 8,1 χιλιάδες ναυτικά μίλια. Η διαδρομή της διώρυγας του Σουέζ είναι 2,4 χιλιάδες μίλια περισσότερο. Αν πάτε γύρω από την Αφρική, αυτό προσθέτει άλλα 4,000 μίλια στο ταξίδι. Με την αυξανόμενη κίνηση φορτίου μεταξύ Ευρώπης και Ανατολικής Ασίας, η χρήση του NEP θα είναι πολύ πιο κερδοφόρα - περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια για ένα ταξίδι ενός μεγάλου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας επιτρέπει στη Ρωσία να ρυθμίσει σε κάποιο βαθμό την κυκλοφορία ΝΕΠ. "Είναι το πλεονέκτημά μας ότι πρέπει να διατηρήσουμε και να υποστηρίξουμε με ό, τι έχουμε», τονίζει ο Makienko. Η κατάσταση στην Αρκτική είναι περίπλοκη, διότι το διεθνές δίκαιο έχει σοβαρά κενά όσον αφορά την περιοχή αυτή. «Η προστασία των συμφερόντων της Ρωσίας στην περιοχή της Αρκτικής και η δυναμική της ανάπτυξη παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τις Ένοπλες Δυνάμεις» δήλωσε ο υπουργός Άμυνας της Ρωσίας S. Soigu στη συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου του Υπουργείου Άμυνας που έλαβε χώρα στις 31 Αυγούστου. Είπε ότι η Αρκτική έχει γίνει ένας χώρος όπου πολλές χώρες προσπαθούν να διαδώσουν τους εδαφικούς, οικονομικούς και στρατηγικούς ισχυρισμούς τους. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε κλιμάκωση της σύγκρουσης στην περιοχή. Σήμερα υπάρχουν παγοθραυστικά από τη Νότια Κορέα, τη Σουηδία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Κίνα, όχι μόνο τη Ρωσία, στις βόρειες θάλασσες, ανέφερε ο υπουργός. Πρόσθεσε ότι το υπουργείο Άμυνας συνεχίζει να εφαρμόζει το συνολικό του σχέδιο 2020 για την επέκταση των δυνατοτήτων των αρκτικών δυνάμεων, ώστε να αντιμετωπιστούν επιτυχώς οι υπάρχουσες και οι πιθανές απειλές.
Αυτό το έτος η παγοθραυστικό Ilya Muromets εντάχθηκαν στην Βόρεια Fleet, καθώς το σκάφος ρυμούλκησης Elbrus, την φρεγάτα Admiral Flota Sovetskogo Soyuza Gorshkov, και ένα πλοίο προσγείωση Ivan Gren-class. Μέχρι τα τέλη του 2018, ο Βόρειος Στόλος θα αποκτήσει 416 μονάδες εξοπλισμού και στρατιωτικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων και μηχανοκίνητων σκαφών, πέντε πλοία εξυπηρέτησης, δεκαπέντε αεροσκάφη, καθώς και εξήντα δύο ραντάρ και αντιαεροπορικά συστήματα. Ο στρατηγός Jeff Mac Mootry, διευθυντής επιχειρήσεων των ολλανδικών θαλάσσιων σωμάτων, δήλωσε πρόσφατα ότι «βλέπουμε περισσότερα ρωσικά πλοία από το κανονικό και έρχονται πιο κοντά σε εμάς από ό, τι στις προηγούμενες δεκαετίες. Είναι σαφές ότι θέλουν να κάνουν την παρουσία τους ορατή». Τα τελευταία πέντε χρόνια η Ρωσία έχει ολοκληρώσει την κατασκευή των ακόλουθων στρατιωτικών βάσεων στην Αρκτική: Temp (Κοτέλνι των New Siberian νησιά), Nagurskoye (Αλεξάνδρα Γη, Franz Josef Land), το Radio-Τεχνική Στρατεύματα και τα κέντρα ανίχνευσης αέρα (Αλεξάνδρα Γη , Wrangel Island, Cape Schmidt). Περίπου 425 κτίρια και άλλες κατασκευές έχουν χτιστεί πάνω από 700.000 τετραγωνικά μέτρα. Ένα αεροδρόμιο της Αρκτικής κατασκευάζεται στο αρχιπέλαγος του Land Franz Josef.
Αυτό θα επιτρέψει στη Ρωσία να εξασφαλίσει και να προστατεύσει τα συμφέροντά της στις αρκτικές περιοχές της Ρωσικής Ομοσπονδίας και να εξουδετερώσει όλες τις απειλές: από τον αέρα, τη θάλασσα και τη γη. «Δεν αμφιβάλουμε ότι το ΝΑΤΟ δεν θα αλλάξει τους στόχους των ασκήσεων της Αρκτικής στο εγγύς μέλλον. Θα διεξάγουν δραστηριότητες κατάρτισης όπως το Trident Juncture πιο συχνά και θα προχωρήσουν προς τα βόρεια», λέει ο Makienko. Πιστεύει ότι ο αγώνας για την Αρκτική ξεκινά μόνο.
http://bankingnews.gr/index.php?id=389690
https://sputniknews.gr/kosmos/201810191177966-aeroplanoforo-ipa-arktiki-30-xronia/
Η Αρκτική γίνεται μια αρένα για έναν έντονο ανταγωνισμό για τον έλεγχο των θαλάσσιων οδών μεταφοράς και των φυσικών πόρων παγκόσμιας σημασίας. Η επερχόμενη άσκηση Trident Juncture είναι η προσπάθεια του ΝΑΤΟ να αποδείξει την κυριαρχία στην περιοχή.Το ΝΑΤΟ λέει ότι η Ρωσία δεν έχει τίποτα να ανησυχεί, επειδή η άσκηση - η οποία θα διεξαχθεί στη Νορβηγία και την Ισλανδία μεταξύ 25 Οκτωβρίου και 23 Νοεμβρίου – «δεν στοχεύει τη Ρωσία». Αλλά κατά τη διάρκεια της άσκησης Trident Juncture, οι στρατιωτικές δυνάμεις θα μοντελοποιήσουν την κατάσταση όταν επικαλείται το άρθρο 5 (Συλλογική Άμυνα) της Συνθήκης του ΝΑΤΟ, καθώς ένας δυνητικός εχθρός απειλεί ένα από τα κράτη μέλη.«Πρέπει λοιπόν να αναρωτηθούμε ποιος θα μπορούσε να απειλήσει το ΝΑΤΟ στη βορειοδυτική περιοχή», λέει ο γενικός υπολοχαγός Valery Zaparenko, πρώην αναπληρωτής επικεφαλής του Γενικού Επιτελείου της Ρωσίας.Κατά την άποψή του, δεν υπάρχει άλλο κράτος, εκτός από τη Ρωσία, που θα μπορούσε να είναι το είδος μιας υποθετικής απειλής για τη συμμαχία. «Έτσι, όλη αυτή η συζήτηση από το ΝΑΤΟ σχετικά με τη Ρωσία που δεν είναι ο στόχος της άσκησης Trident Juncture είναι ψέματα», προσθέτει ο στρατηγός.
Η επερχόμενη στρατιωτική άσκηση θα είναι η μεγαλύτερη του είδους του από το 1991. Θα περιλαμβάνει 50.000 στρατιώτες, 150 αεροσκάφη, 60 σκάφη και πάνω από 10.000 οχήματα. Η ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της εκπαίδευσης είναι ότι το ΝΑΤΟ θα ασκήσει στρατηγικά στοιχεία μετεγκατάστασης, που σημαίνει ότι οι δυνάμεις θα φτάνουν από διαφορετικά μέρη της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Ένας άλλος στόχος είναι να δοκιμαστούν διαφορετικά στοιχεία για την ανάπτυξη στρατηγικών αποθεμάτων υψηλής προτεραιότητας. Θα επικεντρωθούν επίσης στη βελτίωση της υλικοτεχνικής στήριξης. «Ακόμη και αν το ΝΑΤΟ αναφέρει διαφορετικά, το Trident Juncture είναι πραγματικά προετοιμασία για μια ένοπλη σύγκρουση μεγάλης κλίμακας σε περιοχές που συνορεύουν με τη Ρωσική Ομοσπονδία», λέει ο στρατηγός Zaparenko. Όσο για τον ανταγωνισμό για τον έλεγχο της Αρκτικής, η άσκηση Trident Juncture του ΝΑΤΟ επιβεβαιώνει αυτό το γεγονός.Τώρα δεν εμπλέκονται μόνο οι χώρες της Αρκτικής, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Νορβηγία και η Δανία, αλλά και η Κίνα, για παράδειγμα.
Η εξερεύνηση της Αρκτικής δεν είναι πλέον καθαρά επιστημονική ατζέντα. Είναι πλέον ένα οικονομικό ζήτημα που οδηγεί σε έντονη πολιτική συζήτηση μεταξύ των κρατών που έχουν συμφέροντα στην περιοχή. «Πρέπει να ρωτήσουμε: γιατί οι ηγέτες πολλών χωρών το βλέπουν τώρα ως την πρώτη τους προτεραιότητα να διερευνήσουν εδάφη που δεν τους απασχολούσαν; Η απάντηση είναι απλή - η Αρκτική θα μπορούσε ενδεχομένως να κρατήσει έως και το ένα τέταρτο των παγκόσμιων αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου», εξηγεί ο Konstantin Makienko, Αντιπρόεδρος του Κέντρου Ανάλυσης Στρατηγικών και Τεχνολογιών.
Σύμφωνα με τον Makienko, πάνω από 20 μεγάλα πεδία πετρελαίου και φυσικού αερίου έχουν ανακαλυφθεί στην Αρκτική. Δέκα από αυτές έχουν αποδειχθεί δυνητικά κερδοφόρες. Το Υπουργείο Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος της Ρωσίας εκτιμά ότι 15,5 δισεκατομμύρια τόνοι πετρελαίου και 84,5 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου συγκεντρώνουν 6,2 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα. Ο τομέας Shtokman είναι ο πιο γνωστός τομέας στον ρωσικό τομέα της θάλασσας του Μπάρεντς. «Αυτές οι εδαφικές διαμάχες στην Αρκτική είναι εξαιρετικά σημαντικές», καταλήγει ο Makienko.
Ένας άλλος σημαντικός πόρος που θα μπορούσε να προσφέρει η Αρκτική είναι οι θαλάσσιες οδοί μεταφοράς, υπενθυμίζει ο Makienko. Λόγω του τήγματος του πάγου στον Αρκτικό Ωκεανό όλο και περισσότερο φορτίο μεταφέρεται μέσω του Βορειοανατολικού Πέρατος (NEP), με τον όγκο να αυξάνεται ραγδαία κάθε χρόνο. Το Lloyd's Register προβλέπει ότι το 2021, 15 εκατομμύρια τόνοι φορτίου θα μεταφερθούν μέσω του NEP. «Προσθέστε στον αριθμό αυτό 25 εκατομμύρια τόνους πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ρωσίας που θα εξαχθούν σε μεγαλύτερους όγκους μέσω των βόρειων θαλασσών οδών. Η Ρωσία προβλέπει ότι το 2030, θα μεταφέρει 50 εκατομμύρια τόνους φορτίου μέσω του NEP ετησίως», λέει ο Makienko. Κατά τη γνώμη του, ο λόγος πίσω από αυτό το ξαφνικό ενδιαφέρον για το NEP είναι αρκετά προφανές. Η διαδρομή από την Κίνα προς τη Δυτική Ευρώπη μέσω του Βορειοανατολικού Πέρατος είναι 8,1 χιλιάδες ναυτικά μίλια. Η διαδρομή της διώρυγας του Σουέζ είναι 2,4 χιλιάδες μίλια περισσότερο. Αν πάτε γύρω από την Αφρική, αυτό προσθέτει άλλα 4,000 μίλια στο ταξίδι. Με την αυξανόμενη κίνηση φορτίου μεταξύ Ευρώπης και Ανατολικής Ασίας, η χρήση του NEP θα είναι πολύ πιο κερδοφόρα - περίπου ένα εκατομμύριο δολάρια για ένα ταξίδι ενός μεγάλου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών του 1982 για το Δίκαιο της Θάλασσας επιτρέπει στη Ρωσία να ρυθμίσει σε κάποιο βαθμό την κυκλοφορία ΝΕΠ. "Είναι το πλεονέκτημά μας ότι πρέπει να διατηρήσουμε και να υποστηρίξουμε με ό, τι έχουμε», τονίζει ο Makienko. Η κατάσταση στην Αρκτική είναι περίπλοκη, διότι το διεθνές δίκαιο έχει σοβαρά κενά όσον αφορά την περιοχή αυτή. «Η προστασία των συμφερόντων της Ρωσίας στην περιοχή της Αρκτικής και η δυναμική της ανάπτυξη παραμένουν κορυφαία προτεραιότητα για τις Ένοπλες Δυνάμεις» δήλωσε ο υπουργός Άμυνας της Ρωσίας S. Soigu στη συνάντηση του διοικητικού συμβουλίου του Υπουργείου Άμυνας που έλαβε χώρα στις 31 Αυγούστου. Είπε ότι η Αρκτική έχει γίνει ένας χώρος όπου πολλές χώρες προσπαθούν να διαδώσουν τους εδαφικούς, οικονομικούς και στρατηγικούς ισχυρισμούς τους. Αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε κλιμάκωση της σύγκρουσης στην περιοχή. Σήμερα υπάρχουν παγοθραυστικά από τη Νότια Κορέα, τη Σουηδία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και την Κίνα, όχι μόνο τη Ρωσία, στις βόρειες θάλασσες, ανέφερε ο υπουργός. Πρόσθεσε ότι το υπουργείο Άμυνας συνεχίζει να εφαρμόζει το συνολικό του σχέδιο 2020 για την επέκταση των δυνατοτήτων των αρκτικών δυνάμεων, ώστε να αντιμετωπιστούν επιτυχώς οι υπάρχουσες και οι πιθανές απειλές.
Αυτό το έτος η παγοθραυστικό Ilya Muromets εντάχθηκαν στην Βόρεια Fleet, καθώς το σκάφος ρυμούλκησης Elbrus, την φρεγάτα Admiral Flota Sovetskogo Soyuza Gorshkov, και ένα πλοίο προσγείωση Ivan Gren-class. Μέχρι τα τέλη του 2018, ο Βόρειος Στόλος θα αποκτήσει 416 μονάδες εξοπλισμού και στρατιωτικού εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων και μηχανοκίνητων σκαφών, πέντε πλοία εξυπηρέτησης, δεκαπέντε αεροσκάφη, καθώς και εξήντα δύο ραντάρ και αντιαεροπορικά συστήματα. Ο στρατηγός Jeff Mac Mootry, διευθυντής επιχειρήσεων των ολλανδικών θαλάσσιων σωμάτων, δήλωσε πρόσφατα ότι «βλέπουμε περισσότερα ρωσικά πλοία από το κανονικό και έρχονται πιο κοντά σε εμάς από ό, τι στις προηγούμενες δεκαετίες. Είναι σαφές ότι θέλουν να κάνουν την παρουσία τους ορατή». Τα τελευταία πέντε χρόνια η Ρωσία έχει ολοκληρώσει την κατασκευή των ακόλουθων στρατιωτικών βάσεων στην Αρκτική: Temp (Κοτέλνι των New Siberian νησιά), Nagurskoye (Αλεξάνδρα Γη, Franz Josef Land), το Radio-Τεχνική Στρατεύματα και τα κέντρα ανίχνευσης αέρα (Αλεξάνδρα Γη , Wrangel Island, Cape Schmidt). Περίπου 425 κτίρια και άλλες κατασκευές έχουν χτιστεί πάνω από 700.000 τετραγωνικά μέτρα. Ένα αεροδρόμιο της Αρκτικής κατασκευάζεται στο αρχιπέλαγος του Land Franz Josef.
Αυτό θα επιτρέψει στη Ρωσία να εξασφαλίσει και να προστατεύσει τα συμφέροντά της στις αρκτικές περιοχές της Ρωσικής Ομοσπονδίας και να εξουδετερώσει όλες τις απειλές: από τον αέρα, τη θάλασσα και τη γη. «Δεν αμφιβάλουμε ότι το ΝΑΤΟ δεν θα αλλάξει τους στόχους των ασκήσεων της Αρκτικής στο εγγύς μέλλον. Θα διεξάγουν δραστηριότητες κατάρτισης όπως το Trident Juncture πιο συχνά και θα προχωρήσουν προς τα βόρεια», λέει ο Makienko. Πιστεύει ότι ο αγώνας για την Αρκτική ξεκινά μόνο.
http://bankingnews.gr/index.php?id=389690
No comments :
Post a Comment