Δεν μπορεί. Κάποιοι το έχουν αποφασίσει. Το έχουν σχεδιάσει στρατηγικά να «μικρύνουν την Ελλάδα». Γιατί σαφώς κάτι δεν πηγαίνει καλά όταν σπεύδουν να κλείσουν τη συμφωνία των Πρεσπών σαν «να μην το χάσουμε» και σαν να είμαστε μια μικρότερη της FYROM χώρα. Γιατί κάτι βρωμάει όταν μια μεγαλύτερη πέντε φορές πληθυσμιακά Ελλάδα, επιτρέπει τη σκύλευση του ονόματος ενός ομογενή μας από την κυβέρνηση της Αλβανίας που μετά θάνατον τον χαρακτηρίζει «έμπορο ναρκωτικών», «τρελό» και «παραβατικό» κι ας έχει πυροβοληθεί με τρόπο ανεξιχνίαστο από τις Αρχές της.
Ας το δούμε όμως και πιο σφαιρικά. Όταν μια χώρα των 10 εκατομμυρίων κατοίκων όπως η δική μας υποτάσσεται σε δύο άλλες των 2 εκατομμυρίων, τότε υπάρχει θέμα. Κάτι δεν πηγαίνει καλά. Η ασκούμενη εξωτερική πολιτική από τους ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ ξεκάθαρα εδώ και τέσσερα κοντά χρόνια διέπεται από μια δουλική αμηχανία. Στο όνομα κάποιων νεφελωδών δήθεν διεθνιστικών και ουμανιστικών αξιών, η Ελλάδα με την ευθύνη των Τσίπρα–Καμμένου–Κοτζιά (μην τον εξαιρούμε επειδή έφυγε) έχει γυρίσει πολύ πίσω. Έχει χάσει τη διπλωματική της αυτοπεποίθηση κι εξελίχθηκε σε κλωτσοσκούφι των Βαλκανίων. Έγινε μια χώρα υποτακτική στα σχέδια τρίτων δυνάμεων, ένα κράτος παρίας που επαιτεί και συμπορεύεται με άλλα σχέδια. Όχι με τα εθνικά και 100% ελληνικά. Μια χώρα με αξιόλογο στρατό, που παρά την κρίση εξακολουθεί και είναι αρκετά μπροστά από τις άλλες γειτονικές που ταλαιπωρήθηκαν από τον κομμουνισμό (σ.σ. αν και δεν ξέρουμε για πόσο ακόμη), μια κοινωνία περισσότερο προοδευτική και με διεθνή ερεθίσματα, αισθάνεται εδώ και καιρό την υποχρέωση να υποκλίνεται στην Αλβανία, στη FYROM, στην κάθε μικρή ή μεσαία τοπική δύναμη και τελικά να μη διεκδικεί τα εθνικά δίκαια.
Θέλετε κι άλλες αποδείξεις; Ο Κοντζιάς δεν άνοιξε θέμα διαπραγμάτευσης με την Αλβανία «για τα θέματα μας» λες και κάτι τον πίεζε; Τότε βρέθηκε ο εθνικιστής με μανδύα μοντέρνου εκσυγχρονιστή Έντι Ράμα κι έθεσε το Τσάμικο ζήτημα. Τότε ήταν που δόθηκαν εντολές να γκρεμιστούν κατοικίες της ελληνικής μειονότητας στη βόρεια Ήπειρο, δίχως η Ελλάδα και το υπουργεί εξωτερικών να απαντήσουν δυναμικά. Ξαφνικά, η χώρα μας άρχισε να ψελλίζει πως «φοβάται τη Μεγάλη Αλβανία» και πως «γι’ αυτό το λόγο σπεύδουμε να κλείσουμε το Σκοπιανό ζήτημα». Αν όμως μια χώρα που με ευθύνη των προηγουμένων κυβερνήσεων –κι όχι αυτής της οποίας οι πολιτικοί πρόγονοι πάλευαν για το αντίθετο– παρέμεινε στη Δύση και δεν πέρασε στο σοσιαλιστικό μπλοκ, προοδεύοντας και ακμάζοντας για 70 χρόνια, αν μια χώρα με σημαντικό στρατό που επενδύει ακόμα και σήμερα εντός κρίσης, ποσά για οπλικά συστήματα, αν μια χώρα που από τις πρώτες μπήκε στον σκληρό πυρήνα του Ευρώ και που για χρόνια άλωνε τα Βαλκάνια με τις τράπεζες ή τις επενδύσεις της, δεν μπορεί να αρθρώσει λέξη και φοβικά αντιμετωπίζει τους γείτονες της, τότε το μέλλον είναι δυσοίωνο.
Κανείς δεν μιλάει για ψευτοτσαμπουκάδες και αχρείαστες κορώνες. Από αυτές εξάλλου έχουμε συνηθίσει. Σχέδιο χρειαζόμαστε και μια άλλη διπλωματική προσέγγιση. Μια λογική περισσότερο άφοβη και στιβαρή. Η χώρα έχει ανάγκη από έναν άλλο προσανατολισμό και από αξιοποίηση των ήδη υπαρχουσών επενδύσεων μας που παρά την ύφεση εξακολουθούν και είναι μεγάλης αξίας και σημασίας για τις Αλβανία και FYROM. Όλοι κατανοούμε τον φόβο που υπάρχει για μια ανερχόμενη Τουρκία που αναδύεται ως μια τοπική (ίσως και παραπάνω) υπερδύναμη. Δεν μιλάει κανείς για λεονταρισμούς ως προς αυτήν την κατεύθυνση. Όμως όταν φαινόμαστε «λίγοι» και φοβισμένοι ακόμα και προς τις μικρότερες χώρες της περιοχής μας, τότε δικαίως θα μας χαρακτηρίσουν ως ένα έθνος μικρό. Ως μια «μικρή Ελλάδα». Με ό,τι αυτό μελλοντικά συνεπάγεται.
https://www.protothema.gr/blogs/dim-markopoylos/article/834120/i-mikri-ellas-os-klotsoskoufi-ton-valkanion/
Πριν από είκοσι χρόνια πέθανε ένας από τους πλέον μεγαλοφυείς διανοουμένους της ελληνικής φιλοσοφικής και πολιτικής σκέψης του 20ού αιώνα, ο Παναγιώτης Κονδύλης. Το έργο του αποτελεί μία ουσιαστική παρέμβαση ορθολογισμού στη νεότερη ελληνική σκέψη, με μία άτεγκτη κριτική στάση για τις παραδεδεγμένες αξίες και νοοτροπίες επί των οποίων οικοδομήθηκε η νεοελληνική κοινωνία. Με το αναλυτικό του νυστέρι κατάφερε να ανατάμει τις πιο σημαντικές πτυχές της ελληνικής πολιτικής ζωής και να επαναπροσδιορίσει έννοιες όπως φιλελευθερισμός, κομουνισμός, εθνικισμός και δημοκρατία μέσα στο νεοελληνικό συγκείμενο. Το βιβλίο του «Θεωρία του Πολέμου» (1997) προκάλεσε την περισσότερη ένταση και τις πιο αρειμάνιες δημόσιες συζητήσεις, λόγω, κυρίως, του επιμέτρου, μέσω του οποίου ο Κονδύλης, παρέχει πλήρη και αποκαλυπτική ανάλυση της τροχιάς των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Στην ουσία, το επίμετρο εκείνο αποτελεί πρόβλεψη των σημερινών γεγονότων, προ μιας δεκαπενταετίας, και ακόμη δυσμενέστερων εξελίξεων για το εγγύς μέλλον. Τότε μία ομάδα από τους αυτοαποκαλούμενους «εκσυγχρονιστές» και «προοδευτικούς», οι οποίοι βρήκαν πολιτικό καταφύγιο στην τότε ελλαδική κυβέρνηση, με τη γνωστή παθιασμένη ομολογία πίστεως στο διεθνές δίκαιο και στη διεθνή ειρήνη, έστω και αν αυτά είναι προσαρμοσμένα στην αμερικανική ηγεμονική συμπεριφορά, έσπευσαν να κατακεραυνώσουν τον Κονδύλη ως φιλοπόλεμο και οπισθοδρομικό.
Θα ήταν καλό λοιπόν να ξαναθυμηθούμε τι έγραψε τότε στο επίμετρο του βιβλίου ο Κονδύλης και, με τον ύστερο εξορθολογισμό της ιστορικής πορείας που διέγραψε έκτοτε η Ελλάς, να προβληματιστούμε τελικά ποιος δικαιώθηκε. Η Ελλάδα μεταβάλλεται σταθερά σε χώρα με περιορισμένα κυριαρχικά δικαιώματα, δηλαδή δικαιώματα των οποίων η κυρίαρχη άσκηση εξαρτάται από τη βούληση και τις αντιδράσεις τρίτων, ενώ παράλληλα η στάση της γίνεται όλο και περισσότερο παθητική ή αντιφατική. Η διακήρυξη «δεν παραχωρούμε τίποτε» δεν έχει έμπρακτο αντίκρισμα όταν η χώρα εκλιπαρεί σε κρίσιμες ώρες τις μεσολαβητικές προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών ξέροντας εκ των προτέρων ότι αυτές θα πληρωθούν με παραχωρήσεις ή όταν αποσύρει χωρίς χειροπιαστά ανταλλάγματα το βέτο της για την τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση αποδεικνύοντας έτσι άθελά της πόσο είναι πιθανό να μετατραπεί σε δορυφόρο της Τουρκίας ακριβώς μέσω του «ευρωπαϊκού δρόμου» και της επιρροής των «Ευρωπαίων εταίρων». Τέτοιες ενέργειες δεν είναι απλώς εσφαλμένοι ή έστω συζητήσιμοι χειρισμοί. Συνιστούν τα εύγλωττα επιφαινόμενα μιας βαθύτερης ιστορικής κόπωσης, μιας προϊούσας, ηδονικής μάλιστα παράλυσης. Στον βαθμό που η Ελλάδα θα καθίσταται ανεπαίσθητα γεωπολιτικός δορυφόρος της Τουρκίας, ο κίνδυνος πολέμου θα απομακρύνεται, οι ψευδαισθήσεις θα αβγατίζουν και η παράλυση θα γίνεται ακόμα ηδονικότερη, έφ’ όσον η υποχωρητικότητα θα αμείβεται με αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς επαίνους, που τους χρειάζεται κατεπειγόντως ο εκσυγχρονιζόμενος Βαλκάνιος, και επίσης με δάνεια και δώρα για να χρηματοδοτείται ο παρασιτικός καταναλωτισμός.
Απ’ αυτές τις συνθήκες ό,τι στην πραγματικότητα θα συνιστά κάμψη της ελληνικής αντίστασης κάτω από την πίεση του υπέρτερου τούρκικου δυναμικού, οι Έλληνες θα συνηθίσουν σιγά-σιγά να το ονομάζουν «πολιτισμένη συμπεριφορά», «υπέρβαση του εθνικισμού» και «εξευρωπαϊσμό». Πράγματι, το σημερινό δίλημμα είναι αντικειμενικά τρομακτικό και ψυχολογικά αφόρητο: η ειρήνη σημαίνει για την Ελλάδα δορυφοροποίηση και ο πόλεμος σημαίνει συντριβή. Η υπέρβαση του διλήμματος αυτού, η ανατροπή των σημερινών γεωπολιτικών και στρατηγικών συσχετισμών απαιτεί ούτε λίγο ούτε πολύ την επιτέλεση ενός ηράκλειου άθλου, για τον οποίο η ελληνική κοινωνία, έτσι όπως είναι, δεν διαθέτει τα κότσια. Οι μετριότητες, υπομετριότητες και ανθυπομετριότητες, που συναπαρτίζουν τον ελληνικό πολιτικό και παραπολιτικό κόσμο, δεν έχουν το ανάστημα να θέσουν και να λύσουν ιστορικά προβλήματα τέτοιας έκτασης και τέτοιου βάθους, ίσως να καταρρεύσουν ακόμα και στην περίπτωση όπου θα βρεθούν μπροστά στη μεγάλη απόφαση να διεξαγάγουν έναν πόλεμο γιατί, αν o πόλεμος είναι συνέχεια της πολιτικής, ποιος πόλεμος θα συνεχίσει μια σπασμωδική πολιτική;
Οι ευρύτερες μάζες, καθοδηγούμενες από το ίδιο ένστικτο της βραχυπρόθεσμης αυτοσυντήρησης, έχουν βρει τη δική τους ψυχολογικά βολική λύση: το έθνος το υπηρετούν ανέξοδα περιβαλλόμενες γαλανόλευκα ράκη, οπότε το καλεί η περίσταση, και έχοντας κατόπιν ήσυχη συνείδηση το κλέβουν μόνιμα με παντοειδείς τρόπους: από τη φοροδιαφυγή, την αισχροκέρδεια και τα «αυθαίρετα» ίσαμε τη χαμηλή παραγωγικότητα εργασίας (ούτε το 50% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης!) και την κραυγαλέα ανισότητα ανάμεσα σ’ ό,τι παράγεται και σ’ ό,τι καταναλώνεται, με αποτέλεσμα την καταχρέωση και την πολιτική εξάρτηση του τόπου. Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας μόνον όσα πράττονται και αφήσουμε εντελώς στην άκρη την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους οι πράττοντες, τότε φαίνεται να βρισκόμαστε σε συλλογική αναζήτηση της ιστορικής ευθανασίας, υπό τον όρο να σκηνοθετηθούν έτσι τα πράγματα, ώστε κανείς να μην έχει την άμεση ευθύνη, και επίσης υπό τον όρο να τεχνουργηθούν απροσμάχητες ανακουφιστικές εκλογικεύσεις («ελληνοκεντρικές» ή «εξευρωπαϊστικές», αδιάφορο).
Τις τραγωδίες ή τις κωμωδίες, που μπορούν να περιγράψουν με τις αρμόζουσες αποχρώσεις αυτήν την ιδιαίτερη κοινωνική και ψυχολογική κατάσταση, θα τις γράψουν ίσως άλλοι. Εμένα μου έρχεται στον νου η τετριμμένη, αλλά πάντοτε ευθύβολη θυμοσοφία: όπως στρώνει καθένας, έτσι και κοιμάται.
https://hellasjournal.com/2018/10/i-ellada-kathistatai-anepaisthita-geopolitikos-doryforos-tis-toyrkias-ola-einai-pithana/
Και μικρά και ανέντιμο θέλουν την Ελλάδα. Να ενοχλείται, αλλά να μην ενοχλεί. Να αιμορραγεί, να αφήνει τις πληγές ανοιχτές να πυορροούν και να μην τις καυτηριάζει. Να σκοτώνουν τα παιδιά της και να μην εκδικείται. Η μικρά και ανέντιμος Ελλάς είναι εκείνη που αντιστρέφει τον αξιακό κώδικα, αποδέχεται το κακό στη θέση του καλού και το καλό το εξορκίζει λες και είναι αρρώστια αγιάτρευτη. Αυτό το συμπέρασμα συνάγεται από την καθεστωτική αντιμετώπιση της δολοφονίας του Βορειοηπειρώτη ήρωα Κωνσταντίνου Κατσίφα από το αλβανικό κράτος. «Να μην ασχολούμαστε τώρα άλλο με το θέμα. Ο,τι έγινε, έγινε. Ας μην προκαλέσουμε περαιτέρω προβλήματα στις διμερείς σχέσεις. Δεν είναι ώρα τώρα για τέτοια». Αυτού του είδους οι τοποθετήσεις, οι παροτρύνσεις και οι «συστάσεις» γίνονται συνήθως από εκείνους που αποπειρώνται να κρύψουν τη δειλία και τον ενδοτισμό τους πίσω από τον φερετζέ της «σοβαρότητας» και της «ψυχραιμίας». Οι ίδιοι άνθρωποι δεν ενοχλούνται από το αυθαίρετο, παράνομο και κατάπτυστο «Βόρειος Μακεδονία», όπως θέλουν να ονομάσουν τα Σκόπια, αλλά εξεγείρονται με το νόμιμο και διεθνώς αναγνωρισμένο «Βόρειος Ήπειρος». Η στάση όλων αυτών είναι ακριβώς εκείνη που ενδείκνυται αν επιθυμούμε τα σύνορα της Ελλάδας να φτάσουν στον Όλυμπο. Αν στις μεγάλες στιγμές της ελληνικής Ιστορίας κυριαρχούσαν οι δήθεν «νουνεχείς», το ρολόι του πολιτισμού μας θα είχε σταματήσει στο 490 π.Χ. Η μάχη του Μαραθώνα δεν θα είχε γίνει, διότι οι «σοβαροί» θα βεβαίωναν ότι θα μας συνέτριβε ο Δαρείος και από τότε η Ελλάδα θα ήταν επαρχία της περσικής αυτοκρατορίας. Το αυτό ισχύει και για τις νικηφόρες μάχες που έδωσε η Βυζαντινή Αυτοκρατορία, το 1821, το ΟΧΙ του '40 και όλες τις άλλες στιγμές που η προσήλωση στα υψηλά ιδεώδη υπερτέρησε του φόβου που προκαλεί η ανισορροπία δυνάμεων με τον αντίπαλο. Η Ελλάδα οφείλει να φτάσει το θέμα του Κατσίφα έως το τέλος. Έως την απονομή δικαιοσύνης και την τιμωρία των ενόχων. Να επιμείνει και να κάνει ό,τι χρειαστεί.
Ας το δούμε όμως και πιο σφαιρικά. Όταν μια χώρα των 10 εκατομμυρίων κατοίκων όπως η δική μας υποτάσσεται σε δύο άλλες των 2 εκατομμυρίων, τότε υπάρχει θέμα. Κάτι δεν πηγαίνει καλά. Η ασκούμενη εξωτερική πολιτική από τους ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ ξεκάθαρα εδώ και τέσσερα κοντά χρόνια διέπεται από μια δουλική αμηχανία. Στο όνομα κάποιων νεφελωδών δήθεν διεθνιστικών και ουμανιστικών αξιών, η Ελλάδα με την ευθύνη των Τσίπρα–Καμμένου–Κοτζιά (μην τον εξαιρούμε επειδή έφυγε) έχει γυρίσει πολύ πίσω. Έχει χάσει τη διπλωματική της αυτοπεποίθηση κι εξελίχθηκε σε κλωτσοσκούφι των Βαλκανίων. Έγινε μια χώρα υποτακτική στα σχέδια τρίτων δυνάμεων, ένα κράτος παρίας που επαιτεί και συμπορεύεται με άλλα σχέδια. Όχι με τα εθνικά και 100% ελληνικά. Μια χώρα με αξιόλογο στρατό, που παρά την κρίση εξακολουθεί και είναι αρκετά μπροστά από τις άλλες γειτονικές που ταλαιπωρήθηκαν από τον κομμουνισμό (σ.σ. αν και δεν ξέρουμε για πόσο ακόμη), μια κοινωνία περισσότερο προοδευτική και με διεθνή ερεθίσματα, αισθάνεται εδώ και καιρό την υποχρέωση να υποκλίνεται στην Αλβανία, στη FYROM, στην κάθε μικρή ή μεσαία τοπική δύναμη και τελικά να μη διεκδικεί τα εθνικά δίκαια.
Θέλετε κι άλλες αποδείξεις; Ο Κοντζιάς δεν άνοιξε θέμα διαπραγμάτευσης με την Αλβανία «για τα θέματα μας» λες και κάτι τον πίεζε; Τότε βρέθηκε ο εθνικιστής με μανδύα μοντέρνου εκσυγχρονιστή Έντι Ράμα κι έθεσε το Τσάμικο ζήτημα. Τότε ήταν που δόθηκαν εντολές να γκρεμιστούν κατοικίες της ελληνικής μειονότητας στη βόρεια Ήπειρο, δίχως η Ελλάδα και το υπουργεί εξωτερικών να απαντήσουν δυναμικά. Ξαφνικά, η χώρα μας άρχισε να ψελλίζει πως «φοβάται τη Μεγάλη Αλβανία» και πως «γι’ αυτό το λόγο σπεύδουμε να κλείσουμε το Σκοπιανό ζήτημα». Αν όμως μια χώρα που με ευθύνη των προηγουμένων κυβερνήσεων –κι όχι αυτής της οποίας οι πολιτικοί πρόγονοι πάλευαν για το αντίθετο– παρέμεινε στη Δύση και δεν πέρασε στο σοσιαλιστικό μπλοκ, προοδεύοντας και ακμάζοντας για 70 χρόνια, αν μια χώρα με σημαντικό στρατό που επενδύει ακόμα και σήμερα εντός κρίσης, ποσά για οπλικά συστήματα, αν μια χώρα που από τις πρώτες μπήκε στον σκληρό πυρήνα του Ευρώ και που για χρόνια άλωνε τα Βαλκάνια με τις τράπεζες ή τις επενδύσεις της, δεν μπορεί να αρθρώσει λέξη και φοβικά αντιμετωπίζει τους γείτονες της, τότε το μέλλον είναι δυσοίωνο.
Κανείς δεν μιλάει για ψευτοτσαμπουκάδες και αχρείαστες κορώνες. Από αυτές εξάλλου έχουμε συνηθίσει. Σχέδιο χρειαζόμαστε και μια άλλη διπλωματική προσέγγιση. Μια λογική περισσότερο άφοβη και στιβαρή. Η χώρα έχει ανάγκη από έναν άλλο προσανατολισμό και από αξιοποίηση των ήδη υπαρχουσών επενδύσεων μας που παρά την ύφεση εξακολουθούν και είναι μεγάλης αξίας και σημασίας για τις Αλβανία και FYROM. Όλοι κατανοούμε τον φόβο που υπάρχει για μια ανερχόμενη Τουρκία που αναδύεται ως μια τοπική (ίσως και παραπάνω) υπερδύναμη. Δεν μιλάει κανείς για λεονταρισμούς ως προς αυτήν την κατεύθυνση. Όμως όταν φαινόμαστε «λίγοι» και φοβισμένοι ακόμα και προς τις μικρότερες χώρες της περιοχής μας, τότε δικαίως θα μας χαρακτηρίσουν ως ένα έθνος μικρό. Ως μια «μικρή Ελλάδα». Με ό,τι αυτό μελλοντικά συνεπάγεται.
https://www.protothema.gr/blogs/dim-markopoylos/article/834120/i-mikri-ellas-os-klotsoskoufi-ton-valkanion/
Πριν από είκοσι χρόνια πέθανε ένας από τους πλέον μεγαλοφυείς διανοουμένους της ελληνικής φιλοσοφικής και πολιτικής σκέψης του 20ού αιώνα, ο Παναγιώτης Κονδύλης. Το έργο του αποτελεί μία ουσιαστική παρέμβαση ορθολογισμού στη νεότερη ελληνική σκέψη, με μία άτεγκτη κριτική στάση για τις παραδεδεγμένες αξίες και νοοτροπίες επί των οποίων οικοδομήθηκε η νεοελληνική κοινωνία. Με το αναλυτικό του νυστέρι κατάφερε να ανατάμει τις πιο σημαντικές πτυχές της ελληνικής πολιτικής ζωής και να επαναπροσδιορίσει έννοιες όπως φιλελευθερισμός, κομουνισμός, εθνικισμός και δημοκρατία μέσα στο νεοελληνικό συγκείμενο. Το βιβλίο του «Θεωρία του Πολέμου» (1997) προκάλεσε την περισσότερη ένταση και τις πιο αρειμάνιες δημόσιες συζητήσεις, λόγω, κυρίως, του επιμέτρου, μέσω του οποίου ο Κονδύλης, παρέχει πλήρη και αποκαλυπτική ανάλυση της τροχιάς των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Στην ουσία, το επίμετρο εκείνο αποτελεί πρόβλεψη των σημερινών γεγονότων, προ μιας δεκαπενταετίας, και ακόμη δυσμενέστερων εξελίξεων για το εγγύς μέλλον. Τότε μία ομάδα από τους αυτοαποκαλούμενους «εκσυγχρονιστές» και «προοδευτικούς», οι οποίοι βρήκαν πολιτικό καταφύγιο στην τότε ελλαδική κυβέρνηση, με τη γνωστή παθιασμένη ομολογία πίστεως στο διεθνές δίκαιο και στη διεθνή ειρήνη, έστω και αν αυτά είναι προσαρμοσμένα στην αμερικανική ηγεμονική συμπεριφορά, έσπευσαν να κατακεραυνώσουν τον Κονδύλη ως φιλοπόλεμο και οπισθοδρομικό.
Θα ήταν καλό λοιπόν να ξαναθυμηθούμε τι έγραψε τότε στο επίμετρο του βιβλίου ο Κονδύλης και, με τον ύστερο εξορθολογισμό της ιστορικής πορείας που διέγραψε έκτοτε η Ελλάς, να προβληματιστούμε τελικά ποιος δικαιώθηκε. Η Ελλάδα μεταβάλλεται σταθερά σε χώρα με περιορισμένα κυριαρχικά δικαιώματα, δηλαδή δικαιώματα των οποίων η κυρίαρχη άσκηση εξαρτάται από τη βούληση και τις αντιδράσεις τρίτων, ενώ παράλληλα η στάση της γίνεται όλο και περισσότερο παθητική ή αντιφατική. Η διακήρυξη «δεν παραχωρούμε τίποτε» δεν έχει έμπρακτο αντίκρισμα όταν η χώρα εκλιπαρεί σε κρίσιμες ώρες τις μεσολαβητικές προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών ξέροντας εκ των προτέρων ότι αυτές θα πληρωθούν με παραχωρήσεις ή όταν αποσύρει χωρίς χειροπιαστά ανταλλάγματα το βέτο της για την τελωνειακή ένωση της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση αποδεικνύοντας έτσι άθελά της πόσο είναι πιθανό να μετατραπεί σε δορυφόρο της Τουρκίας ακριβώς μέσω του «ευρωπαϊκού δρόμου» και της επιρροής των «Ευρωπαίων εταίρων». Τέτοιες ενέργειες δεν είναι απλώς εσφαλμένοι ή έστω συζητήσιμοι χειρισμοί. Συνιστούν τα εύγλωττα επιφαινόμενα μιας βαθύτερης ιστορικής κόπωσης, μιας προϊούσας, ηδονικής μάλιστα παράλυσης. Στον βαθμό που η Ελλάδα θα καθίσταται ανεπαίσθητα γεωπολιτικός δορυφόρος της Τουρκίας, ο κίνδυνος πολέμου θα απομακρύνεται, οι ψευδαισθήσεις θα αβγατίζουν και η παράλυση θα γίνεται ακόμα ηδονικότερη, έφ’ όσον η υποχωρητικότητα θα αμείβεται με αμερικανικούς και ευρωπαϊκούς επαίνους, που τους χρειάζεται κατεπειγόντως ο εκσυγχρονιζόμενος Βαλκάνιος, και επίσης με δάνεια και δώρα για να χρηματοδοτείται ο παρασιτικός καταναλωτισμός.
Απ’ αυτές τις συνθήκες ό,τι στην πραγματικότητα θα συνιστά κάμψη της ελληνικής αντίστασης κάτω από την πίεση του υπέρτερου τούρκικου δυναμικού, οι Έλληνες θα συνηθίσουν σιγά-σιγά να το ονομάζουν «πολιτισμένη συμπεριφορά», «υπέρβαση του εθνικισμού» και «εξευρωπαϊσμό». Πράγματι, το σημερινό δίλημμα είναι αντικειμενικά τρομακτικό και ψυχολογικά αφόρητο: η ειρήνη σημαίνει για την Ελλάδα δορυφοροποίηση και ο πόλεμος σημαίνει συντριβή. Η υπέρβαση του διλήμματος αυτού, η ανατροπή των σημερινών γεωπολιτικών και στρατηγικών συσχετισμών απαιτεί ούτε λίγο ούτε πολύ την επιτέλεση ενός ηράκλειου άθλου, για τον οποίο η ελληνική κοινωνία, έτσι όπως είναι, δεν διαθέτει τα κότσια. Οι μετριότητες, υπομετριότητες και ανθυπομετριότητες, που συναπαρτίζουν τον ελληνικό πολιτικό και παραπολιτικό κόσμο, δεν έχουν το ανάστημα να θέσουν και να λύσουν ιστορικά προβλήματα τέτοιας έκτασης και τέτοιου βάθους, ίσως να καταρρεύσουν ακόμα και στην περίπτωση όπου θα βρεθούν μπροστά στη μεγάλη απόφαση να διεξαγάγουν έναν πόλεμο γιατί, αν o πόλεμος είναι συνέχεια της πολιτικής, ποιος πόλεμος θα συνεχίσει μια σπασμωδική πολιτική;
Οι ευρύτερες μάζες, καθοδηγούμενες από το ίδιο ένστικτο της βραχυπρόθεσμης αυτοσυντήρησης, έχουν βρει τη δική τους ψυχολογικά βολική λύση: το έθνος το υπηρετούν ανέξοδα περιβαλλόμενες γαλανόλευκα ράκη, οπότε το καλεί η περίσταση, και έχοντας κατόπιν ήσυχη συνείδηση το κλέβουν μόνιμα με παντοειδείς τρόπους: από τη φοροδιαφυγή, την αισχροκέρδεια και τα «αυθαίρετα» ίσαμε τη χαμηλή παραγωγικότητα εργασίας (ούτε το 50% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης!) και την κραυγαλέα ανισότητα ανάμεσα σ’ ό,τι παράγεται και σ’ ό,τι καταναλώνεται, με αποτέλεσμα την καταχρέωση και την πολιτική εξάρτηση του τόπου. Αν λάβουμε υπ’ όψιν μας μόνον όσα πράττονται και αφήσουμε εντελώς στην άκρη την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους οι πράττοντες, τότε φαίνεται να βρισκόμαστε σε συλλογική αναζήτηση της ιστορικής ευθανασίας, υπό τον όρο να σκηνοθετηθούν έτσι τα πράγματα, ώστε κανείς να μην έχει την άμεση ευθύνη, και επίσης υπό τον όρο να τεχνουργηθούν απροσμάχητες ανακουφιστικές εκλογικεύσεις («ελληνοκεντρικές» ή «εξευρωπαϊστικές», αδιάφορο).
Τις τραγωδίες ή τις κωμωδίες, που μπορούν να περιγράψουν με τις αρμόζουσες αποχρώσεις αυτήν την ιδιαίτερη κοινωνική και ψυχολογική κατάσταση, θα τις γράψουν ίσως άλλοι. Εμένα μου έρχεται στον νου η τετριμμένη, αλλά πάντοτε ευθύβολη θυμοσοφία: όπως στρώνει καθένας, έτσι και κοιμάται.
https://hellasjournal.com/2018/10/i-ellada-kathistatai-anepaisthita-geopolitikos-doryforos-tis-toyrkias-ola-einai-pithana/
Και μικρά και ανέντιμο θέλουν την Ελλάδα. Να ενοχλείται, αλλά να μην ενοχλεί. Να αιμορραγεί, να αφήνει τις πληγές ανοιχτές να πυορροούν και να μην τις καυτηριάζει. Να σκοτώνουν τα παιδιά της και να μην εκδικείται. Η μικρά και ανέντιμος Ελλάς είναι εκείνη που αντιστρέφει τον αξιακό κώδικα, αποδέχεται το κακό στη θέση του καλού και το καλό το εξορκίζει λες και είναι αρρώστια αγιάτρευτη. Αυτό το συμπέρασμα συνάγεται από την καθεστωτική αντιμετώπιση της δολοφονίας του Βορειοηπειρώτη ήρωα Κωνσταντίνου Κατσίφα από το αλβανικό κράτος. «Να μην ασχολούμαστε τώρα άλλο με το θέμα. Ο,τι έγινε, έγινε. Ας μην προκαλέσουμε περαιτέρω προβλήματα στις διμερείς σχέσεις. Δεν είναι ώρα τώρα για τέτοια». Αυτού του είδους οι τοποθετήσεις, οι παροτρύνσεις και οι «συστάσεις» γίνονται συνήθως από εκείνους που αποπειρώνται να κρύψουν τη δειλία και τον ενδοτισμό τους πίσω από τον φερετζέ της «σοβαρότητας» και της «ψυχραιμίας». Οι ίδιοι άνθρωποι δεν ενοχλούνται από το αυθαίρετο, παράνομο και κατάπτυστο «Βόρειος Μακεδονία», όπως θέλουν να ονομάσουν τα Σκόπια, αλλά εξεγείρονται με το νόμιμο και διεθνώς αναγνωρισμένο «Βόρειος Ήπειρος». Η στάση όλων αυτών είναι ακριβώς εκείνη που ενδείκνυται αν επιθυμούμε τα σύνορα της Ελλάδας να φτάσουν στον Όλυμπο. Αν στις μεγάλες στιγμές της ελληνικής Ιστορίας κυριαρχούσαν οι δήθεν «νουνεχείς», το ρολόι του πολιτισμού μας θα είχε σταματήσει στο 490 π.Χ. Η μάχη του Μαραθώνα δεν θα είχε γίνει, διότι οι «σοβαροί» θα βεβαίωναν ότι θα μας συνέτριβε ο Δαρείος και από τότε η Ελλάδα θα ήταν επαρχία της περσικής αυτοκρατορίας. Το αυτό ισχύει και για τις νικηφόρες μάχες που έδωσε η Βυζαντινή Αυτοκρατορία, το 1821, το ΟΧΙ του '40 και όλες τις άλλες στιγμές που η προσήλωση στα υψηλά ιδεώδη υπερτέρησε του φόβου που προκαλεί η ανισορροπία δυνάμεων με τον αντίπαλο. Η Ελλάδα οφείλει να φτάσει το θέμα του Κατσίφα έως το τέλος. Έως την απονομή δικαιοσύνης και την τιμωρία των ενόχων. Να επιμείνει και να κάνει ό,τι χρειαστεί.
ΣΧΟΛΙΟ "ΚΟΥΡΗΤΗΣ": ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ 20 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΤΩΝ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΟΙΝΗ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΗ ΠΩΣ Ο "ΨΟΘΟΔΕΙΣΜΟΣ" ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ "ΔΟΓΜΑ" ΧΩΡΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΩΡΟΣ. ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΑΡΓΑ. Η ΖΗΜΙΑ ΕΧΕΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΘΕΙ ΚΑΙ Η ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΠΛΕΟΝ ΤΗΣ "ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ" ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΩΣ ΧΩΡΑΣ, ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΕ ΣΦΑΙΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΡΙΤΩΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΑΠΟΨΗ. ΕΑΝ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΩΣ ΚΟΛΟΒΩΜΕΝΗ ΧΩΡΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ (ΙΣΩΣ) ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΡΙΤΩΝ. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΙΣΩΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΝΑ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙ ΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΠΟΙΩΝ "ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΩΝ-ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ" ΔΙΑΘΕΣΕΩΝ ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΑ Η ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΥΣ ΛΑΟΣ ΤΗΣ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ.
No comments :
Post a Comment