Αν και οι νάρκες που διαθέτουν στο οπλοστάσιό τους τα πολεμικά ναυτικά ανέρχονται παγκοσμίως ίσως στις 400.000, το Αμερικανικό Ναυτικό έχει μόλις 10.000 νάρκες, που παραδόθηκαν μέχρι το 1983. Αυτό όμως πρόκειται σύντομα να αλλάξει, με τις ΗΠΑ να συνδυάζουν τις νάρκες με την προηγμένη τεχνολογία. Σύμφωνα με το «Defense One» είναι σήμερα σε χρήση οι νάρκες Mk67, Mk62/63, Mk65 και Mk71. Η πρώτη εκτοξεύεται από υποβρύχιο, ενώ οι υπόλοιπες αξιοποιούνται από αεροσκάφη. Η νάρκη αξιοποιήθηκε εκτεταμένα από τις ΗΠΑ στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους και το Βιετνάμ, ενώ η τελευταία περίπτωση χρήσης ήταν τον Ιανουάριο του 1991, με τέσσερα βομβαρδιστικά A-6E να στρώνουν ναρκοπέδιο στις εκβολές του ποταμού Kwahr Az Zubayr για να μην επιτρέψουν στο Ιρακινό Ναυτικό να αναπτυχθεί στον Περσικό Κόλπο. Ένα από τα A-6E, που συμμετείχαν στην επιχείρηση, καταρρίφθηκε από ιρακινά Α/Α πυρά. Η συλλογή ακριβείας JDAM-ER ωστόσο αλλάζει τα δεδομένα.
Το Σεπτέμβριο του 2014 έγινε η πρώτη δοκιμή αεροπορικής νάρκης με τη συλλογή JDAM-ER. Αντίστοιχη δοκιμή έπραξε και η Αμερικανική Αεροπορία. Χάρη στην ακρίβεια που προσφέρει το GPS και την αξιοποίηση των όπλων stand-off, ένα ολόκληρο ναρκοπέδιο μπορεί να στρωθεί από μεγάλη απόσταση και σχετικά εύκολα από αεροσκάφη. Το Αμερικανικό Ναυτικό εξετάζει τώρα πως θα μπορούσε με νάρκες να αποτρέψει την χρήση ναυτικών οδών από το αντίπαλο ναυτικό. Μεταξύ των λύσεων που προβάλλονται είναι η μετατροπή υποβρυχίων ναρκών σε UUV, η χρήση τηλεκατευθυνόμενων ναρκών και άλλων «έξυπνων» ναρκών που θα μπορούσαν εύκολα να τροποποιηθούν κάθε φορά για την αντιμετώπιση του εχθρού.
Οι προσπάθειες συνεχίζονται, αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για τις νάρκες έχει αναγεννηθεί. Αεροσκάφη B-52H της 96th Bomber Squadron χρησιμοποιήθηκαν στη μεταφορά κατευθυνόμενων αεροπορικών ναρκών Quickstrike στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκησης «Valiant Shield-2018».Τα βομβαρδιστικά της Αμερικανικής Αεροπορίας υποστήριξαν ΑΦΝΣ P-8A της VP-5. Οι Quickstrike, που μετέφεραν τα B-52H, συνδυάζουν την «κλασική» αεροπορική νάρκη Mk65 των 2.000lb με τη συλλογή ακριβείας εκτεταμένης εμβέλειας JDAM-ER. Η «Valiant Shield» διεξάγεται ανά δύο έτη.
ΒΙΝΤΕΟ: https://www.youtube.com/watch?v=L_oZaxKc-XU
https://www.ptisidiastima.com/
Το Σεπτέμβριο του 2014 έγινε η πρώτη δοκιμή αεροπορικής νάρκης με τη συλλογή JDAM-ER. Αντίστοιχη δοκιμή έπραξε και η Αμερικανική Αεροπορία. Χάρη στην ακρίβεια που προσφέρει το GPS και την αξιοποίηση των όπλων stand-off, ένα ολόκληρο ναρκοπέδιο μπορεί να στρωθεί από μεγάλη απόσταση και σχετικά εύκολα από αεροσκάφη. Το Αμερικανικό Ναυτικό εξετάζει τώρα πως θα μπορούσε με νάρκες να αποτρέψει την χρήση ναυτικών οδών από το αντίπαλο ναυτικό. Μεταξύ των λύσεων που προβάλλονται είναι η μετατροπή υποβρυχίων ναρκών σε UUV, η χρήση τηλεκατευθυνόμενων ναρκών και άλλων «έξυπνων» ναρκών που θα μπορούσαν εύκολα να τροποποιηθούν κάθε φορά για την αντιμετώπιση του εχθρού.
Οι προσπάθειες συνεχίζονται, αλλά ένα πράγμα είναι σίγουρο: το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για τις νάρκες έχει αναγεννηθεί. Αεροσκάφη B-52H της 96th Bomber Squadron χρησιμοποιήθηκαν στη μεταφορά κατευθυνόμενων αεροπορικών ναρκών Quickstrike στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκησης «Valiant Shield-2018».Τα βομβαρδιστικά της Αμερικανικής Αεροπορίας υποστήριξαν ΑΦΝΣ P-8A της VP-5. Οι Quickstrike, που μετέφεραν τα B-52H, συνδυάζουν την «κλασική» αεροπορική νάρκη Mk65 των 2.000lb με τη συλλογή ακριβείας εκτεταμένης εμβέλειας JDAM-ER. Η «Valiant Shield» διεξάγεται ανά δύο έτη.
ΒΙΝΤΕΟ: https://www.youtube.com/watch?v=L_oZaxKc-XU
https://www.ptisidiastima.com/
No comments :
Post a Comment