4.7.18

Το «νέο» F-16 Block 70 έχει DNA από το F-22 και το F-35

Στον πυρήνα του “F-16 Block 70” βρίσκεται το ραντάρ ενεργής διάταξης ηλεκτρονικής σάρωσης (“AESA”) “Northrop Grumman APG-83”, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία που επωφελείται από το “F-22” και το “F-35”. H “Lockheed Martin” παρέλαβε μια μεγάλη σύμβαση αξίας $1,12 δισεκατομμυρίων από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ) για να κατασκευάσει 16 εξελιγμένα “F-16 Block 70 Fighting Falcon” για το Μπαχρέιν. Η “απροσδιόριστη ανάθεση σύμβασης” σημαίνει ότι η βασιλική αεροπορία του Μπαχρέιν θα γίνει ο πρώτος χειριστής της πιο εξελιγμένης και ικανής έκδοσης του “F-16” που σχεδιάστηκε ποτέ. Επιπλέον, σε αντίθεση με τις προηγούμενες εκδόσεις “F-16” -οι οποίες κατασκευάστηκαν στο Φόρτ Ουόρθ, στο Τέξας- αυτά τα νέα “Viper” πρόκειται να κατασκευαστούν στην Γκρίνβιλ, στην Νότια Καρολίνα. Με την παραγωγή του “αοράτου” διακλαδικού μαχητικού κρούσης “F-35” να αυξάνεται ενώ η παραγωγή του “Fighting Falcon” να μειώνεται, η εταιρεία εξαναγκάστηκε να μετακινήσει την γραμμή του “F-16” σε ένα μικρότερο εργοστάσιο που μπορεί να διαχειριστεί μικρότερες ποσότητες. Παρ’ όλα αυτά, η κίνηση αυτή αντιπροσωπεύει το νέο ξεκίνημα του “F-16”, το οποίο ακόμα και τώρα αναμένεται να δημιουργήσει ισχυρές πωλήσεις κατά τα επόμενα χρόνια. “Εκτιμούμε την μακροχρόνια σχέση μας με το βασίλειο του Μπαχρέιν και ανυπομονούμε να αρχίσουν οι παραγωγικές δραστηριότητες στα πρώτα τους αεροσκάφη “Block 70” στις εγκαταστάσεις μας στην Γκρίνβιλ”, δήλωσε η Σουζαν Ουζτς, αντιπρόεδρος προγράμματος “F-16” της “Lockheed Martin”. “Αυτη η πώληση τονίζει τη σημασία, την αυξανόμενη απαίτηση που βλέπουμε για τα “F-16” νέας παραγωγής σε όλη την υφήλιο”.

Η “Lockheed Martin” επένδυσε σημαντικά ποσά στο εργοστάσιο “F-16” της Νότιας Καρολίνα. H εταιρεία αναμένει ότι η παραγωγή σε αυτό το εργοστάσιο θα δημιουργήσει περίπου μεταξύ 150 με 200 νέες θέσεις εργασία στην Γκρίνβιλ. Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι η παραγωγή του “F-16” υποστηρίζει εκατοντάδες θέσεις εργασίες μηχανικής, προμηθειών, υποστήριξης και συντήρησης των πελατών και χιλιάδων προμηθευτών της “Lockheed Martin” στις ΗΠΑ. Όντως, αυτή τη στιγμή 450 προμηθευτές από τις ΗΠΑ σε 42 πολιτείες υποστηρίζουν την εφοδιαστική αλυσίδα του “F-16”. Η “Lockheed Martin” έχει βάσιμους λόγους για να ειναι αισιόδοξη σχετικά με την εξασφάλιση περισσότερων πωλήσεων “F-16”. Η έκδοση “Block 70” του αξιοσέβαστου “F-16” ειναι ένα ικανό πολεμικό αεροσκάφος σε κάθε περίπτωση και αντλεί αρκετή από την τεχνολογία του από το πιο εξελιγμένο ομόσταβλο του “F-35”. Αλλά ενώ το “F-35” ειναι πολύ πιο εξελιγμένο και ικανό μαχητικό αεροσκάφος από οποιαδήποτε έκδοση του “F-16”, δεν χρειάζεται κάθε χώρα το διακλαδικό μαχητικό κρούσης ή δεν έχει λάβει έγκριση για να αποκτήσει το “αόρατο” μαχητικό. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το “F-16 Block 70” ίσως να ειναι το πιο ικανό μαχητικό αεροσκάφος διαθέσιμο για αυτούς τους συμμάχους των ΗΠΑ.

Στον πυρήνα του “F-16 Block 70” βρίσκεται το ραντάρ ενεργής διάταξης ηλεκτρονικής σάρωσης (“AESA”) “Northrop Grumman APG-83”, το οποίο βασίζεται στην τεχνολογία που επωφελείται από το “F-22” και το “F-35” και μπορεί να εντοπίσει ταυτόχρονα περισσότερους από 20 στόχους. Το ραντάρ μπορεί επίσης να δημιουργήσει χάρτες ραντάρ συνθετικού ανοίγματος (“SAR”) με ανάλυση 1 ποδιού και έχει βεληνεκές μεγαλύτερο από 160 ναυτικά μίλια εναντίον επίγειων στόχων. Το αεριωθούμενο εχει επίσης νέας τελευταίας τεχνολογίας σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου (ΗΠ). Το αεριωθούμενο “Block 70” διαθέτει ένα εκσυγχρονισμένο πιλοτήριο με νέα κεντρική οθόνη βάθρου (“CPD”) που παρέχει τακτική εικόνα σε μια οθόνη υψηλής ανάλυσης 6”x 8”. Η νέα οθόνη θα επιτρέψει στους πιλότους να επωφεληθούν πλήρως από τους νέους αισθητήρες του “Block 70”. Το πιλοτήριο έχει επίσης πρόβλεψη για το σύστημα σκοπευτικού επί κάσκας II (“JHMCS II”), το οποίο επιτρέπει τους πιλότους να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τον “Raytheon AIM-9X Sidewinder”. Επιπλέον, ένα νέο σύστημα αυτόματης αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος συμβάλλει στην πρόληψη της πρόσκρουσης του αεροσκάφους στο έδαφος.

Το “F-16V” διαθέτει μια αναβαθμισμένη άτρακτο με διευρυμένη δομική επιχειρησιακή ζωή 12000 ωρών και μπορεί να μεταφέρει σύμμορφες δεξαμενές καυσίμου. Για να απογειώσει το αεροσκάφος στους αιθέρες, η “Lockheed” δήλωσε ότι το νέο αεριωθούμενο “Block 70” διαθέτει έναν “εξελιγμένο κινητήρα”. Ενώ η “Lockheed Martin” δεν διευκρίνισε ποιον κινητήρα, λαμβάνοντας υπόψιν την ονομασία “Block 70”, το αεροσκάφος πολύ πιθανόν να διαθέτει τον “General Electric F110-GE-132” με 32,500 lbf (144 kN) σε ώθηση μετάκαυσης. Η “Lockheed Martin” καυχιέται επίσης για την ικανότητα του “F-16V” να μεταφέρει ένα τεράστιο οπλοστάσιο πυρομαχικών. “Η ‘Lockheed Martin’ διαθέτει περισσότερα από 36 χρόνια εμπειρίας στην ενσωμάτωση όπλων με το ‘F-16”, ανακοίνωσε η εταιρεία. “Κανένας άλλος οργανισμός δεν μπορεί να φτάσει αυτήν την εμπειρία στην ενσωμάτωση όπλων. Σε συνεννόηση με την πολεμική αεροπορία ων ΗΠΑ και τους πολλαπλούς πελάτες στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού (“FMS”) του “F-16”, η ‘Lockheed Martin’ πιστοποίησε περισσότερες από 3300 διαμορφώσεις φορτίων για περισσότερους από 180 τύπους όπλων και μεταφοράς. Η εμπειρία μας ως ένας ολοκληρωτής όπλων έχει καταστήσει το ‘F-16’ ως ένα από τα πιο ευπροσάρμοστα μαχητικά πολλαπλού ρόλου που έχουν υπάρξει ποτέ”. Το “F-16” θα συνεχίσει να πετάει για τις επόμενες δεκαετίες. Υπάρχουν περίπου 3000 επιχειρησιακά “F-16” που πετούν σε όλον τον κόσμο με περισσότερες από 25 διαφορετικές αεροπορίες.

Απόδοση/Μετάφραση απο το «nationalinterest.org» για την Προέλαση.

1 comment :

Anonymous said...

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΑΤΡΑΚΤΟΣ... Ε, ΑΣ ΤΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΝΕΟ ΟΝΟΜΑ, ΚΡΙΜΑ ΕΙΝΑΙ!

-ΔΗΜΗΤΡΑ-