ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΚΑΤΑΝΤΟΥΜΕ ΜΟΝΟΤΟΝΟΙ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΩΣ ΧΩΡΙΣ ΑΟΖ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΕΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ή ΚΑΘΟΛΟΥ.
Το σχέδιο «Leg 1» προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης υψηλής τάσης αμφίδρομης ροής με ισχύ 2000 MW από το λιμάνι Τομπρούκ της Λιβύης μέχρι την Κρήτη. Η σύλληψη του σχεδίου θυμίζει αρκετά το παλαιότερο "Desertec", το οποίο προέβλεπε τη μαζική εγκατάσταση μονάδων ηλιακής ενέργειας στην έρημο και μεταφορά της παραγωγής τους προς την Ευρώπη. Το σχέδιο «Leg 1» προωθεί η εταιρεία "GreenPower2020" και προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης υψηλής τάσης αμφίδρομης ροής με ισχύ 2000 MW από το λιμάνι Τομπρούκ της Λιβύης μέχρι την Κρήτη. Η ενέργεια που θα μεταφέρεται μέσω του υποβρύχιου καλωδίου θα παράγεται από ηλιοθερμικά συστήματα στη Β. Αφρική, για τα οποία η εταιρεία έχει εξασφαλίσει άδεια, και θα φτάνει στην αγορά της Ευρώπης μέσω της υπό κατασκευή διασύνδεση Κρήτης-Αττικής και στη συνέχεια της υποβρύχιας διασύνδεσης με την Ιταλία. Η πρωτοβουλία της GreenPower2020 στηρίζεται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της Ευρώπης και του προγράμματος «Καθαρή Ενέργεια» που παρουσιάστηκε στα Χανιά στις 22 Σεπτεμβρίου.
Στα Χανιά βρέθηκε και ο ιδρυτής της GreenPower2020 Γκασάν Ανμπάρ, όπου και στο πλαίσιο του Forum «Καθαρή Ενέργεια» παρουσίασε το σχέδιο «Leg 1» σε εκπροσώπους της κυβέρνησης και στην Περιφέρεια Κρήτης. «Η Ελλάδα, με τα 2.700 νησιά της, αποτελεί αναπόσπαστο και σημαντικό μέρος αυτής της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας, της οποίας το εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε τον περασμένο Μάιο στη Μάλτα, για την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών νησιών και την απομείωση της δαπανηρής εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα», τονίζει στην «Κ» ο κ. Γκασάν Ανμπάρ. Ο ίδιος διευκρινίζει ότι ο προϋπολογισμός της Ελλάδας δεν θα υποστεί καμία οικονομική συνέπεια από την υλοποίηση του έργου «Leg 1», αφού στηρίζεται σε ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ σημειώνει ότι προτεραιότητα στα κατασκευαστικά έργα θα έχουν ελληνικές εταιρείες. Το προτεινόμενο έργο, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί την οικονομικότερη λύση για τη διασύνδεση της Αφρικής με την Ευρώπη. Σύμφωνα με τις υποθαλάσσιες μελέτες που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία, αυτός είναι ο οικονομικότερος κόμβος διασύνδεσης.
http://www.kathimerini.gr/933220/article/oikonomia/epixeirhseis/sxedio-gia-reyma-apo-afrikh-sthn-eyrwph-mesw-krhths
Το σχέδιο «Leg 1» προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης υψηλής τάσης αμφίδρομης ροής με ισχύ 2000 MW από το λιμάνι Τομπρούκ της Λιβύης μέχρι την Κρήτη. Η σύλληψη του σχεδίου θυμίζει αρκετά το παλαιότερο "Desertec", το οποίο προέβλεπε τη μαζική εγκατάσταση μονάδων ηλιακής ενέργειας στην έρημο και μεταφορά της παραγωγής τους προς την Ευρώπη. Το σχέδιο «Leg 1» προωθεί η εταιρεία "GreenPower2020" και προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας ηλεκτρικής διασύνδεσης υψηλής τάσης αμφίδρομης ροής με ισχύ 2000 MW από το λιμάνι Τομπρούκ της Λιβύης μέχρι την Κρήτη. Η ενέργεια που θα μεταφέρεται μέσω του υποβρύχιου καλωδίου θα παράγεται από ηλιοθερμικά συστήματα στη Β. Αφρική, για τα οποία η εταιρεία έχει εξασφαλίσει άδεια, και θα φτάνει στην αγορά της Ευρώπης μέσω της υπό κατασκευή διασύνδεση Κρήτης-Αττικής και στη συνέχεια της υποβρύχιας διασύνδεσης με την Ιταλία. Η πρωτοβουλία της GreenPower2020 στηρίζεται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών της Ευρώπης και του προγράμματος «Καθαρή Ενέργεια» που παρουσιάστηκε στα Χανιά στις 22 Σεπτεμβρίου.
Στα Χανιά βρέθηκε και ο ιδρυτής της GreenPower2020 Γκασάν Ανμπάρ, όπου και στο πλαίσιο του Forum «Καθαρή Ενέργεια» παρουσίασε το σχέδιο «Leg 1» σε εκπροσώπους της κυβέρνησης και στην Περιφέρεια Κρήτης. «Η Ελλάδα, με τα 2.700 νησιά της, αποτελεί αναπόσπαστο και σημαντικό μέρος αυτής της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας, της οποίας το εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε τον περασμένο Μάιο στη Μάλτα, για την ανάπτυξη των ευρωπαϊκών νησιών και την απομείωση της δαπανηρής εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα», τονίζει στην «Κ» ο κ. Γκασάν Ανμπάρ. Ο ίδιος διευκρινίζει ότι ο προϋπολογισμός της Ελλάδας δεν θα υποστεί καμία οικονομική συνέπεια από την υλοποίηση του έργου «Leg 1», αφού στηρίζεται σε ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ σημειώνει ότι προτεραιότητα στα κατασκευαστικά έργα θα έχουν ελληνικές εταιρείες. Το προτεινόμενο έργο, σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί την οικονομικότερη λύση για τη διασύνδεση της Αφρικής με την Ευρώπη. Σύμφωνα με τις υποθαλάσσιες μελέτες που έχει πραγματοποιήσει η εταιρεία, αυτός είναι ο οικονομικότερος κόμβος διασύνδεσης.
http://www.kathimerini.gr/933220/article/oikonomia/epixeirhseis/sxedio-gia-reyma-apo-afrikh-sthn-eyrwph-mesw-krhths
No comments :
Post a Comment