Την πρόθεση της Κίνας να εμβαθύνει περαιτέρω τη στρατηγική συμμαχία που έχει αναπτύξει με την Ελλάδα εξέφρασε ο Κινέζος πρέσβης της Λ.Δ. Κίνας στην Αθήνα, Zou Xiaoli, σε συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή. Είναι τόση μάλιστα η πίστη της κινεζικής κυβέρνησης σε αυτό το project, που σύμφωνα με τον Κινέζο πρέσβη η πορεία ενίσχυσής του δεν θα ανακοπεί σε καμία περίπτωση. Πιο συγκεκριμένα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Ν», ο κ. Zou Xiaοli μίλησε με μεγάλη θέρμη για το project «One Belt-One Road», το οποίο περνάει κυριολεκτικά μέσα από την Ελλάδα (λιμάνια και σιδηρόδρομος) για να φτάσει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Θέλοντας προφανώς να φέρει ένα ζωντανό παράδειγμα και αφού εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία των σινο-αμερικανικών σχέσεων, δήλωσε, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι οι οποιεσδήποτε εξελίξεις στις σχέσεις των δύο αυτών χωρών δεν θα ανακόψουν την επιλογή της Κίνας για περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας της με την Ελλάδα και φυσικά την Ευρώπη.
Ο Κινέζος πρέσβης αναφέρθηκε αναλυτικά στην πρωτοβουλία «One Belt - One Road» με τη συμμετοχή άνω των 100 χωρών και την υπογραφή με 50 από αυτές μνημονίων συνεργασίας. Με την πρωτοβουλία αυτή επιχειρείται η στρατηγική διασύνδεση της Κίνας με την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης. Περιλαμβάνει τόσο τη χερσαία διασύνδεση (1ος Πυλώνας) της Κίνας με την Κεντρική Ευρώπη όσο και τη διά θαλάσσης διασύνδεση (2ος Πυλώνας) μέσω της Μεσογείου, καθιστώντας τη χώρα μας στρατηγικό σημείο αναφοράς του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου, με επίκεντρο τον Πειραιά. Επιπλέον, ο κ. Zou Xiaoli εστίασε και στην προγραμματισμένη σύνοδο αρχηγών κρατών των εμπλεκόμενων χωρών, τον Μάιο του 2017, για τη διαμόρφωση τριετούς προγράμματος δράσεων, σε διμερές επίπεδο. Το πρόγραμμα θα εστιάζει σε θέματα συνδεσιμότητας (connectivity) και στο πλαίσιο αυτού η ναυτιλία θα διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο. Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο Κινέζος πρέσβης έδωσε προτεραιότητα στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας COSCO, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ενώ στάθηκε και στην αναμενόμενη αύξηση των ροών Κινέζων τουριστών, δεδομένης της επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων (cruise terminal) σε συνδυασμό με την επικείμενη έναρξη της αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας-Πεκίνου.
Την πλωτή δεξαμενή των 80.000 τόνων περιμένει να παραλάβει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. μέχρι το τέλος του 2017. Η δεξαμενή αρχικά αναμενόταν να φτάσει στη χώρα μας τον Μάιο, αλλά τελικά μάλλον θα καταπλεύσει το φθινόπωρο. Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία, που πλέον είναι θυγατρική της Cosco, είναι η μεγάλη δεξαμενή των 300.000 τόνων, που οι Κινέζοι επιθυμούν να τη στήσουν στην Ψυττάλεια, αφού μόνο εκεί υπάρχει επαρκής χώρος για να εγκατασταθεί. Στόχος όλων των πλευρών είναι να αποτελέσει η χώρα το βασικό κέντρο επισκευής πλοίων σε όλη τη Μεσόγειο. Ωστόσο, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει να πάρουν μπρος και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας (Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Νεώριο), που σήμερα αντιμετωπίζουν δυσθεώρητα οικονομικά και διοικητικά προβλήματα.
http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1207170/giati-i-kina-thelei-tin-ellada-sto-project-one-belt-one-road
Ο Κινέζος πρέσβης αναφέρθηκε αναλυτικά στην πρωτοβουλία «One Belt - One Road» με τη συμμετοχή άνω των 100 χωρών και την υπογραφή με 50 από αυτές μνημονίων συνεργασίας. Με την πρωτοβουλία αυτή επιχειρείται η στρατηγική διασύνδεση της Κίνας με την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης. Περιλαμβάνει τόσο τη χερσαία διασύνδεση (1ος Πυλώνας) της Κίνας με την Κεντρική Ευρώπη όσο και τη διά θαλάσσης διασύνδεση (2ος Πυλώνας) μέσω της Μεσογείου, καθιστώντας τη χώρα μας στρατηγικό σημείο αναφοράς του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου, με επίκεντρο τον Πειραιά. Επιπλέον, ο κ. Zou Xiaoli εστίασε και στην προγραμματισμένη σύνοδο αρχηγών κρατών των εμπλεκόμενων χωρών, τον Μάιο του 2017, για τη διαμόρφωση τριετούς προγράμματος δράσεων, σε διμερές επίπεδο. Το πρόγραμμα θα εστιάζει σε θέματα συνδεσιμότητας (connectivity) και στο πλαίσιο αυτού η ναυτιλία θα διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο. Αναφορικά με τις επενδύσεις, ο Κινέζος πρέσβης έδωσε προτεραιότητα στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας COSCO, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, ενώ στάθηκε και στην αναμενόμενη αύξηση των ροών Κινέζων τουριστών, δεδομένης της επέκτασης του τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων (cruise terminal) σε συνδυασμό με την επικείμενη έναρξη της αεροπορικής σύνδεσης Αθήνας-Πεκίνου.
Την πλωτή δεξαμενή των 80.000 τόνων περιμένει να παραλάβει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε. μέχρι το τέλος του 2017. Η δεξαμενή αρχικά αναμενόταν να φτάσει στη χώρα μας τον Μάιο, αλλά τελικά μάλλον θα καταπλεύσει το φθινόπωρο. Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία, που πλέον είναι θυγατρική της Cosco, είναι η μεγάλη δεξαμενή των 300.000 τόνων, που οι Κινέζοι επιθυμούν να τη στήσουν στην Ψυττάλεια, αφού μόνο εκεί υπάρχει επαρκής χώρος για να εγκατασταθεί. Στόχος όλων των πλευρών είναι να αποτελέσει η χώρα το βασικό κέντρο επισκευής πλοίων σε όλη τη Μεσόγειο. Ωστόσο, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει να πάρουν μπρος και τα τρία μεγάλα ναυπηγεία της χώρας (Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Νεώριο), που σήμερα αντιμετωπίζουν δυσθεώρητα οικονομικά και διοικητικά προβλήματα.
http://www.naftemporiki.gr/finance/story/1207170/giati-i-kina-thelei-tin-ellada-sto-project-one-belt-one-road
No comments :
Post a Comment