22/12/2016

Auto-GCAS: Απαραίτητος «Φύλακας Άγγελος» για τα Ελληνικά F-16 (ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΣΧΟΛΙΟ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΣΑΣ ΕΚΝΕΥΡΙΣΕΙ)

Το Auto-GCAS είναι ένα αυτόματο σύστημα που μόλις εγκατασταθεί και ενεργοποιηθεί σε ένα αεροσκάφος, μπορεί ελέγχοντας : το υψόμετρο, την ταχύτητα, τη στάση, θέση βάση του GPS, το έδαφος, αν κρίνει ότι όλα αυτά δείχνουν μια επικείμενη ελεγχόμενη πτήση προς το έδαφος (CFIT ) να παίρνει αυτόματα τον έλεγχο στα χειριστήρια της πτήσης 1.5 sec πριν την πρόσκρουση στο έδαφος και με αυτόματο ελιγμό 5 G να οδηγεί το αεροσκάφος σε ύψος ασφαλείας, πριν παραδώσει ξανά τον έλεγχο στον χειριστή. Η ανάπτυξη του Auto-GCAS πηγαίνει πίσω πάνω από 30 χρόνια, με την πρώτη πτήση να πραγματοποιείται στην Βάση Edwards της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ ως μια συνεργασία μεταξύ της NASA, του Εργαστηρίου Έρευνας της Πολεμικής Αεροπορίας (AFRL), του Κέντρου Δοκιμών της Πολεμικής Αεροπορίας (AFTC) και της Lockheed Martin.

Το πρόγραμμα είχε αρχικά συμπεριληφθεί ως ένα σύστημα ασφαλείας των δοκιμών για να επιτρέψει την πραγματοποίηση δυσκολότερων δοκιμών των test pilots με extra ασφάλεια. Φυσικά, οι πιλότοι δοκιμαστές πήραν γρήγορα γνώση των δυνατοτήτων του Auto-GCAS, και συμφώνησαν ότι το σύστημα πρέπει να πάρει διαστάσεις και εφαρμογές ευρύτερης εμβέλειας, πέρα από πρωτογενές σύστημα δοκιμών. Μέχρι το 2009, το Auto-GCAS ενσωματώθηκε σ’ ένα το αναβαθμισμένο F-16D Block 25 με το οποίο έγιναν πολλές δοκιμές στην βάση Edwards. Σύμφωνα με τη NASA: "Η ομάδα διεξήγαγε πάνω από 556 ελιγμούς κατά τη διάρκεια 49 πτήσεων, μερικοί από τους οποίους αφορούσαν απότομη βουτιά πρός το έδαφος ή πορεία προς τις πλευρές των βουνών. Oι δοκιμές με το Auto-GCAS απέδειξαν ότι θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τον αριθμό των ατυχημάτων που προκύπτουν από χωροταξικό αποπροσανατολισμό του πιλότου, απώλεια της επίγνωσης της κατάστασης, G-LOC, αλλά και λόγω προσγειώσεων με ανεβασμένα τα σκέλη προσγείωσης."

Aπ'το 2014 έχει ξεκινήσει η ενσωμάτωση του συστήματος στο λογισμικό των αεροσκαφών F16 της USAF και ήδη υπάρχουν 4 καταγεγραμμένες περιπτώσεις όπου σώθηκαν πιλότοι και αεροσκάφη από δυσάρεστες καταστάσεις ...To σύστημα βέβαια δεν εγγυάται σε καθολικό επίπεδο την αποφυγή της συντριβής. Μέχρι τώρα, δεν μπορεί να επέμβει π.χ στην απώλεια στήριξης του αεροσκάφους λόγω πολύ χαμηλής ταχύτητας ή την μείωση μιας πολύ υψηλής ταχύτητας για να κάνει πιο εύκολα ανακτήσιμη την πτητική συμπεριφορά του αεροσκάφους. Σε κάθε περίπτωση, το Auto-GCAS είναι ένας επιπλέον κρίκος ασφαλείας για την πολύ απαιτητική περιοχή των μαχητικών αεροσκαφών. Είτε πετώντας μέρα σε άσχημο καιρό, είτε βράδυ κοντά στην επιφάνεια της γης και της θάλασσας, είτε βουτώντας χαμηλά σε χαράδρες στην διάρκεια εξαιρετικά απαιτητικών ασκήσεων προσβολής χερσαίων στόχων, είτε αναχαιτίζοντας Τούρκους στο Αιγαίο με πολλαπλά και διαδοχικά θετικά και αρνητικά Gs, το Auto-GCAS θα αποτελεί μια ύστατη ασπίδα προστασίας για τους πιλότους μας όταν όλα θα κινούνται στα όρια μηχανών και ανθρώπινων δυνατοτήτων...

Αρκεί η Πολιτική ηγεσία της χώρας να μπορεί να συνειδητοποιήσει ότι δεν υπάρχει η πολυτέλεια να χαθεί ξανά ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, που μπορεί να σωθεί στα πλαίσια μιας αναβάθμισης λογισμικού.  Και με αυτήν την σκέψη, της αφιερώνουμε το  βίντεο όπου κατά την εξέλιξη μιας εκπαιδευτικής πτήσης στην Αμερική στη διάρκεια ελιγμών με πολλά G ο εκπαιδευόμενος πιλότος χάνει τις αισθήσεις του και το F16 μπαίνει σε απώλεια ελέγχου κατερχόμενο προς το έδαφος, όταν το Auto-GCAS επεμβαίνει στα 8.760 πόδια αποτρέποντας την βέβαιη καταστροφή !

http://defencenews.gr/

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΑΣΕΙ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ Ο ΠΙΛΟΤΟΣ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΞΕΙ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΚΡΑΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΟΛΥ ΕΞΩ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ; ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ ΟΙ ΣΟΒΑΡΕΣ ΧΩΡΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΠΑΝΙΑ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΕΙΣ, ΣΥΝΗΘΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΤΑΡΡΙΨΕΙΣ ΚΙ ΕΤΣΙ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΕΙΣ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΠΟΝΟΥΝ ΜΕΣΑ ΚΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΕΤΣΙ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΤΟΥΣ. ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΕΩΝ ΕΧΕΙ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΧΩΡΑ-ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ, Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΜΕ ...ΡΕΥΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ, ΑΛΛΟ ΕΥΡΟΣ ΝΑΥΤΙΚΩΝ (6), ΑΛΛΩΝ ΕΝΑΕΡΙΩΝ (10).  ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ-ΧΩΡΟ, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΩΣ ΕΝΑΕΡΙΑ ΑΜΥΝΑ ΕΦΘΑΣΕ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ (ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ) Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΙΛΟΤΩΝ ΤΗΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΧΑΙΤΙΣΕΙΣ ΜΕ ΠΑΡΑΤΟΛΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΕΛΙΓΜΟΥΣ, ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΑΚΡΟΒΑΤΙΚΑ ΣΜΗΝΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ. ΕΤΣΙ Η ΑΜΥΝΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ-ΧΩΡΟΥ ΕΓΙΝΕ ΕΝΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΣΟΟΥ-ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ "ΠΑΙΧΝΙΔΙ" ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΜΙΚΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΤΗΣ.

4 comments :

  1. Προσγείωση με ανεβασμένα τα σκέλη? Υπάρχει στόκος που έκανε τέτοιο πράγμα? Τα λαμπάκια των τροχών,το hud και η γκόμενα που φωνάζει από πίσω δεν του έκαναν εντύπωση?


    12G

    ReplyDelete
  2. *ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ Auto-GCAS, ΕΙΜΑΙ ΟΜΩΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΜΕΣΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΣΩΖΕΙ ΠΟΛΥΤΙΜΕΣ ΖΩΕΣ ΕΛΛΗΝΩΝ.

    *ΠΙΚΡΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΤΙΣ ΨΙΘΥΡΙΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΘΑΡΣΩΣ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ.

    |||

    ReplyDelete
  3. δεν ξερω αν ειναι αληθεια αλλα κυκλοφορει πως οι τουρκοι μια φορα μονον εκαναν παραβιαση στο ιραν. αναγκασαν το τουρκικο να κατεβει, το κατασχεσαν και τιμωρησαν τον τουρκο για την παραβιαση.

    ReplyDelete
  4. Συμφωνώ 100% με τον όπως πάντα εύστοχο σχολιασμό του ΙΣΧΥΣ. Τα αεροπλάνα είναι μόνο για σοβαρές δουλειές.
    Αφού σαν χώρα επιμένουμε σ' αυτό το γελοίο θέατρο των καθημερινών "αναχαιτήσεων", καλύτερα να αγοράσουμε drones. Και φθηνότερα είναι και εξαιρετικούς παίκτες playstation έχουμε.

    ReplyDelete