22/11/2016

Περισσότεροι οι σύμβουλοι από τους εργαζόμενους στα περιφερειακά λιμάνια - Η απάντηση του Υπουργείου

Η αναντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους και του αριθμού των εργαζομένων στα περισσότερα λιμάνια της χώρας είναι τόσο εξόφθαλμη που για πολλούς προκαλεί την κοινή λογική.  Το φαινόμενο δεν είναι μεμονωμένο. Τουλάχιστον πέντε μεγάλα λιμάνια έχουν μικρότερο αριθμό προσωπικού από το πλήθος των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους. Το γεγονός αποδίδεται, σύμφωνα με το δημοσίευμα σε κομματικούς διορισμούς του τελευταίου ενάμισι έτους. Απειλεί, όμως, την οικονομική τους βιωσιμότητα, η οποία με μεγάλη προσπάθεια τα προηγούμενα λίγα χρόνια επετεύχθη, αλλά και τις αναπτυξιακές τους προοπτικές, εξηγούν παράγοντες της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας. Πολλά από τα λεγόμενα και «περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος» χρειάζονται, στο μεταξύ, στελέχωση με ειδικευμένο προσωπικό, που δεν έχει προχωρήσει εξαιτίας των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας και της γενικότερης οικονομικής στενότητας. Ομως «σίγουρα δεν χρειάζονται πολυμελή διοικητικά συμβούλια, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ισάριθμα ή και πολυπληθέστερα από αυτά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και διεθνών κολοσσών, όπως το Hamburg Port Authority», εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι.

Ο ΟΛΠ έχει πλέον έντεκα μέλη και περισσότερους από 1.100 εργαζομένους. Εννέα μέλη έχει όμως και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. (ΟΛΚΕ), αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ). Μόνον που τα δύο αυτά λιμάνια έχουν προσωπικό μόλις 8 και 7 άτομα, αντίστοιχα. Αλλά αυτές είναι ίσως σχετικά ανώδυνες περιπτώσεις του ιδιότυπου ελληνικού «λιμενικού υδροκεφαλισμού». Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει 11 μέλη στο Δ.Σ., ίσως διότι εδώ απασχολούνται... 42 εργαζόμενοι. Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολή είναι άλλα δύο λιμάνια με περισσότερα μέλη διοίκησης από προσωπικό. Αλλά δεν ήταν πάντοτε αυτή η εικόνα. Ηταν στα μέσα του 2015 που η τότε κυβέρνηση Συριζα-ΑΝΕΛ προχώρησε τόσο στην αντικατάσταση παλαιότερων μελών διοίκησης στα περιφερειακά λιμάνια όσο και στην αύξηση του αριθμού τους. «Και πιθανόν να είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς εάν το 100% του μετοχικού κεφαλαίου τους δεν είχε περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα να τελούν έτσι υπό την έμμεση εποπτεία των δανειστών», εξηγούν στην εφημερίδα τραπεζικές πηγές με συμβουλευτικό ρόλο στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων στο πρόσφατο παρελθόν.

"Σχετικά με το από 20/11/2016 άρθρο της Κυριακάτικης Καθημερινής με τον τίτλο «Το λιμάνι του Βόλου έχει μεγαλύτερο συμβούλιο από του Αμβούργου» το οποίο αναφέρεται γενικά στη στελέχωση των Οργανισμών Λιμένων ΑΕ επισημαίνονται τα ακόλουθα: Ο αριθμός των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. ορίζεται από το Καταστατικό τους. Στο Καταστατικό αυτό προβλέπεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο απαρτίζεται από 7(επτά) έως 11 (έντεκα) μέλη εκ των οποίων οι 2 (δύο) είναι εκπρόσωποι των εργαζομένων, ένας εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου, ένας εκπρόσωπος του μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) και οι υπόλοιποι ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Ο μόνος έμμισθος εκ των προαναφερθέντων είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ενώ τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης συμμετέχουν αμισθί. Ως εκ τούτου οι αναφορές του δημοσιεύματος σε «απειλές» για την οικονομική βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένων από «κομματικούς διορισμούς» είναι εντελώς αβάσιμες, διότι «παραβλέπουν» την άμισθη σχέση των συμμετεχόντων στις διοικήσεις. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι νέες διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων έχουν επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, βελτίωσης της εξυπηρέτησης των χρηστών και μεγέθυνσης της διακίνησης φορτίων και επιβατών. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα οφείλονται και στην ανιδιοτελή προσφορά των μελών των νέων διοικήσεων (μηχανικοί, οικονομολόγοι και άξιοι επαγγελματίες του χώρου της ναυτιλίας, κ.α.) που χωρίς αμοιβή αφιερώνουν χρόνο και προσπάθεια για την ανάπτυξη των λιμένων.

Σχετικά με τις προσλήψεις νέου προσωπικού έχει εγκριθεί η σχετική διαδικασία από τα συναρμόδια Υπουργεία και βρίσκεται στο ΑΣΕΠ για διεκπεραίωση, καθώς οι περικοπές προσωπικού από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις οδήγησαν στην υποστελέχωση των Οργανισμών Λιμένων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων στην εύρυθμη λειτουργία τους, καθώς και στην αγορά, στους χρήστες των υπηρεσιών και, κατ΄ επέκταση, στην τοπική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Η Κυβέρνηση προχωρεί σε νέες προσλήψεις ανταποκρινόμενη τόσο στις πραγματικές ανάγκες των λιμένων, όσο και στα αιτήματα των εργαζομένων αλλά και της αγοράς και των επιχειρήσεων για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών. Η εντολή του ΥΝΑΝΠ κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή για επιτάχυνση των διαδικασιών προσλήψεων ανταποκρίνεται σε αυτήν ακριβώς την ανάγκη. Επειδή η ανάγκη ενίσχυσης σε προσωπικό των Οργανισμών Λιμένων είναι επιβεβλημένη, το Υπουργείο σκοπεύει να αξιοποιήσει αιτήματα που θα προκύψουν στο μέλλον για μετατάξεις σε προσωπικό από τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ προκειμένου να καλύψει αυτές τις ανάγκες. Αυτό άλλωστε, ως γνωστόν, προβλέπεται και στον νόμο 4404/2016 που κυρώνει τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ."


http://www.newmoney.gr/

ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΔΥΣΚΙΝΗΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ. ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΑΝΔΙΟΤΕΛΩΣ. ΟΛΟΙ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ "ΔΟΥΛΕΙΕΣ" ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΑΥΤΟ ΠΡΑΤΤΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ.  ΑΦΟΥ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΟΡΙΖΕΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΤΕ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ. ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ, ΙΣΧΥΡΙΖΕΤΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΩΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΕΙ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΚΕΣ, ΑΛΛΑ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΥΔΡΟΚΕΦΑΛΙΣΜΟ;

No comments :

Post a Comment